Keresés

Részletes keresés

naiv_ Creative Commons License 2024.05.25 -4 0 140495

"A szállodahajó cseh kapitányát a kezén bilinccsel, vezetőszáron, rendőrök kísérték be a bíróság épületében"

Ez egy udvrias kérés volt ezek szerint...

Előzmény: FOMA (140491)
gumidani Creative Commons License 2024.05.25 0 4 140494

Kisújszállás ma:

gumidani Creative Commons License 2024.05.25 0 4 140493

nem áll, fékez le (az is 2,5km)

Hegymenetben? Szerintem két-három hajóhossz sem kell. 

Előzmény: Hooti (140474)
FOMA Creative Commons License 2024.05.25 0 2 140491

"Nem szoktak viccből letartóztatni. "

 

Nem tartóztattak le senkit az ügyben.

Előzmény: naiv_ (140485)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.25 0 1 140490

Nem szoktak viccből letartóztatni.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Nofene.

Már le is tartóztatták ?

'oszt mikor ?

Előzmény: naiv_ (140485)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.25 0 2 140489

a kapitány tudott az ütközésről a hivatalos közlemény szerint -  de nem intézkedett.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Ezt honnan veszed ?

Ott voltál ?

 

Olvastad egy szóvivő véleményét.

Nem a tényeket hanem egy véleményt.

És ?

Előzmény: naiv_ (140485)
naiv_ Creative Commons License 2024.05.25 -5 1 140488

A tények makacs dolgok, űberelik a fecsegést.

Előzmény: mosogep-szerelo (140487)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.25 -1 0 140487

Csodálkozom tájékozatlanságodon, mert ezt már megbeszéltük.

Előzmény: naiv_ (140485)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.25 -1 0 140486

Igen, én is lehetnék római pápa, annak ellenére, hogy református vallású ateista vagyok!

Előzmény: rm40 (140483)
naiv_ Creative Commons License 2024.05.25 -6 0 140485

Tájékozódj egy kicsit alaposabban, a kapitány tudott az ütközésről a hivatalos közlemény szerint -  de nem intézkedett. Nem szoktak viccből letartóztatni. 

Előzmény: trizs77 (140467)
naiv_ Creative Commons License 2024.05.25 -3 0 140484

Nem gondolom, hogy szövegértelmezési és hajószabályzati ingyen tanfolyamot kellene itt tartanom.

Előzmény: jakyg (140466)
rm40 Creative Commons License 2024.05.25 0 1 140483

Jelen állás szerint a kisgéphajó vezetője mindenképp hunyó, de elvileg (nyilván kis valószínűséggel) pl. történhetett olyasmi is, hogy valaki már előtte kiesett a csónakból (mert esetleg az egész társaság kapatos volt), s emiatt válthatott úgy irányt, hogy a kabinos elé került/sodródott. Egy ilyen eset nyilván nem menti a felelősségét, de adhat egyfajta magyarázatot.

Előzmény: mosogep-szerelo (140480)
Hooti Creative Commons License 2024.05.25 -1 0 140482

b+ tudom nincs fék rajta, de van infó eljutásnak ideje, mérlegelés ideje és cselekvés ideje, ne nézz már hülének kérlek.

Előzmény: smith (140479)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.25 -1 1 140481

De az olasz srác tud olyat is mondani, hogy :.....a szálloda hajóról hangos zene szólt, már messziről lehetett hallani és mivel nagyon ki volt világítva már messziről látszott is.

Előzmény: Hooti (140474)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.25 0 0 140480

Feltéve, de meg nem engedve, mondjuk úgy volt, ahogy mondod, semmit sem értett a magyar beszédből, de!

Annyit tud, hogy a csónak EGYENESEN ment-e a célja felé, vagy cicc-cakk-ban "menőzve" csapatta a szkipper!

 

SZERINTEM! 

A Duna elég széles még éjszaka is, egy százméteres hajót nem lehet meg-nem-látni még módosult tudatállapotban sem, nekimenni egy vasfalnak egy nyitott csónakkal nem vall józan észre!

 

Sajnálom az áldozatokat, de a kishajó-vezető bűne elvitathatatlan!

Előzmény: rm40 (140476)
smith Creative Commons License 2024.05.25 -2 2 140479

ogy egy tapasztalt kapitány nem áll, fékez le (az is 2,5km)

 

OMG!

Az csak egy dolog, hogy egy hajó nem fékez. (A hajón és a vadászkutyán nincsen fék, hogy klasszikust idézzek)
Hegymenetben egy stopmanőver azzal a géperővel, ami ezek alatt van, kb a hajó hosszával összemérhető.

Előzmény: Hooti (140474)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.25 0 1 140478

Nem nagyon kellett értenie semmit.

 

Rendőr kérdez : Mi történt ?

 

Olasz válaszol : Az ittas fószer kövér gázzal indult.

A csónak felágaskodott.

 Igen gyorsan mentünk és a Duna teljes szélességében nagy S betűket írtunk le a mederben keresztben a sötétben.

Sokat.

Azután egyszer csak pufff.

Én kiúsztam.

 

 

Előzmény: rm40 (140476)
rm40 Creative Commons License 2024.05.25 0 1 140476

Úgy értem, hogy olaszként mindent értett-e, ami a kisgéphajón szóban elhangzott.

Előzmény: mosogep-szerelo (140475)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.25 0 0 140475

"el tudja-e mondani, mi történt (nyelvi korlátok)"

 

Ezt komolyan gondolod, de tényleg? A XXI.-században? Meg vagyok döbbenve!

Előzmény: rm40 (140473)
Hooti Creative Commons License 2024.05.25 0 0 140474

Sajnos nincs másik fél, mivel a történet szerint a másik fél nem észlelte az ütközést.

Azért ne feltételezzük már, hogy egy tapasztalt kapitány nem áll, fékez le (az is 2,5km) mikor esemény van és tud róla.

De az olasz srác tud olyat is mondani, hogy a szállodhajóról kiabálást, esetre felhívó hangnemet tapasztalt, akkor más a leányzó fekvése. Ezért is kell a srác.

Előzmény: rm40 (140473)
rm40 Creative Commons License 2024.05.25 0 0 140473

Egyrészt ő csak a történet egyik felét ismeri, a másik felével kapcsolatban pedig kérdés, hogy el tudja-e mondani, mi történt (nyelvi korlátok), rosszabb esetben pedig, hogy lesz-e bátorsága elmondani a teljes igazságot.

 

 

 

Előzmény: Hooti (140472)
Hooti Creative Commons License 2024.05.25 0 1 140472

Mindent meg fogunk tudni, olasz srác túlélte, majd elmondja ha annyira felépül.

Előzmény: rm40 (140471)
rm40 Creative Commons License 2024.05.25 0 1 140471

> Távol álljon tőlem, hogy bárkit is mosdassak, illetve bárkire felelősséget hárítsak, ez az eset egy nagyon komplex ügy és biztosan nem tudunk minden, akár perdöntő mozzanatról. Itt most majdnem mindenki csak találgat a meglévő igaz és hamis információk függvényében.

 

Ez azt hiszem, minden közfeltűnést keltő baleset esetében így van. Pl. a Titanic-katasztrófa egyes mozzanatairól még száztizenkét év után is vitatkoznak pro és kontra, és mai napig tartják magukat a "könnyűnek" tűnő, de féligazságokon vagy teljes tévedéseken alapuló tévhitek, meg a kor realitásait figyelembe nem vevő utólagos bölcselkedések. Pedig az a történelem egyik legjobban dokumentált esete.

Előzmény: offroadgangster (140455)
offroadgangster Creative Commons License 2024.05.25 0 0 140469

azta... valakinél rendesen beindult az összeesküvés gyár :D

Előzmény: mosogep-szerelo (140459)
smith Creative Commons License 2024.05.25 -2 6 140468

Szerintem kár etetni egy trollt...

Előzmény: jakyg (140466)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.25 0 4 140467

Mind a kettő bekezdés azt feltételezi, hogy a személyzet tud a balesetről.

 

És ha nem ?

 

 

Előzmény: naiv_ (140465)
jakyg Creative Commons License 2024.05.25 0 3 140466

Akkor már csak arról a "baleseti protokollról" kéne valami. :)

Előzmény: naiv_ (140465)
naiv_ Creative Commons License 2024.05.25 -6 0 140465

csak két cikk, ebből már sok következik, a többinek bátran utána nézhetsz:

2. Az emberéletet veszélyeztető vagy a hajóút elzárásának veszélyével fenyegető balesetet szenvedett hajó vagy úszó testek köteléke közelében tartózkodó minden hajó vezetője köteles a saját hajójának biztonságával összeegyeztethető mértékben haladéktalanul segítséget nyújtani.

 4.04 cikk – Riadóterv

1. Ha a gazdasági célú vízijármű, úszómű vagy úszómunkagép személyzeti létszáma meghaladja a 3 főt, akkor az üzemben tartó köteles a személyzet feladatait tűz, lékesedés és vízből mentés esetére riadótervben szabályozni.

Előzmény: jakyg (140463)
naiv_ Creative Commons License 2024.05.25 -7 0 140464

Erősen el vagy tévedve. A legtöbb lényeges információ rendelkezésre áll. Csak figyelmesen utána kell nézni. 

Előzmény: mosogep-szerelo (140458)
jakyg Creative Commons License 2024.05.25 0 6 140463

Kérlek idézd a baleseti protokoll idevágó részét forrásmegjelöléssel!

Előzmény: naiv_ (140448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!