Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

B4ZSO Creative Commons License 2021.06.02 0 0 37725

Sziasztok.

Tudna abban valaki segíteni hogy mit kell cserélni a következő jelenség megszüntetéséhez. Nagylámpás 1.2 8v Puntóm van,és a hátramenetet viszonylag nehéz kapcsolni, ((a másik autóm egy Honda Accord,lehet hogy csak ahhoz képest)) ez megszokott dolog,fogadjam el,vagy esetleg a váltókulissza cseréjével ez orvosolható? A másik szintén ehhez kapcsolódik,hogy amikor visszaváltanék 1esbe,az a kis felhúzóka magától nem megy vissza le. Annak van esetleg saját rugója vagy valami? 

Köszi a választ előre is.

Helomi Creative Commons License 2021.06.02 0 0 37724

Speedzone műhely: A gép jó, az ember hibázik

 

https://youtu.be/Hn7jhO91Pgk

 

A kis piros Sziszegős Punyesz kitett magáért.

GPS Creative Commons License 2021.05.31 0 0 37723

 

Fiat Sedici vagy Sx4 1.9 vagy 2.0 diesel 4x4 mi a véleményetek?

 

Mi a különbség a két típus között?

 

Ezeket egyszerre és ugyanott gyártották egy Fiat-Suzuki együttműködés keretén belül - olasz formatervek alapján (Giugiaro műhely).

 

A megállapodás szerint, úgy lett belőlük egyszerre Fiat is, meg Suzuki is, hogy a teljes legyártott kontingens 1/3 -át a Fiat értékesítette "Fiat Sedici" név alatt... a 2/3 -át meg a Suzuki, mégpedig Suzuki SX4 -ként.

 

Tehát ugyanarról az autóról beszélünk, amit ugyanott (Esztergomban) és ugyanakkor gyártottak - csak embléma-különbség van a kettő között, semmi más.

 

Tehát ha van alkatrész az egyikhez - akkor van a másikhoz is... ha nincs, hát akkor nincs egyikhez sem.

De szerintem inkább van - de ez csak megérzés.

.

Előzmény: Fecoka.. (37722)
Fecoka.. Creative Commons License 2021.05.31 0 0 37722

Sziasztok!

 

Fiat Sedici vagy Sx4 1.9 vagy 2.0 diesel 4x4 mi a véleményetek?Alkatrész kapható hozzá?

Mennyire megbízható lenne?

 

GPS Creative Commons License 2021.05.07 0 0 37721

 

Hát ha egyszer valakinek szüksége lesz rá. Ne legyen, de ha mégis:

 

Elektromos kormánymű javítás

 

 

ovoid Creative Commons License 2021.05.03 0 1 37720

Ha a saját füleddel hallottad, hogy "nagyon búg", akkor mire vársz?

Azt mindenféleképp ki kell kapni.....

A nagy leszorítóval vigyázz, könnyen törik, érdemes kulcsot eszkábálni hozzá, 2-3-4 körömmel.

Előzmény: Filber (37719)
Filber Creative Commons License 2021.05.03 0 0 37719

Sziasztok!

 

Kb. egy hete nem indul a Punto. Önindító teker, viszont nem búg a benzinszivattyú. A biztosíték nincs kimenve, viszont a relé hiányzik a helyéről (R10), tehát gondolom valahol máshol van.

 

Kérdés: Valahol máshol kell keresni a relét, vagy szinte 100%, hogy kuka a benzinszivattyú? Mit érdemes még ilyenkor megnézni? (benzin van a tankban, elvileg negyed fölött)

 

Hozzátartozik a történethez, hogy mielőtt megálltam volna ott ahonnan hazakellett húzni, nagyon búgott a szivattyú, még meg is jegyeztem magamban, hogy remélem nem a halálán van.

 

Fiat Punto 1.2 8V, 2000

ovoid Creative Commons License 2021.04.15 0 0 37718

Hogy jött elő a hiba?

Ha a cserék elött jó volt, akkor mégis összecserélődött valami!

Szikra, benzinnyomás, van egyáltalán, szivattyú megy?

Fojtószelepbe benézve spricceli a benzint?

Kulcsot felismeri?

Biztosítékok rendben?

Van egy nagyobbacska relé a tűzfalon, az is okozhat ilyen gondot.

Előzmény: krisz 810 (37717)
krisz 810 Creative Commons License 2021.04.14 0 0 37717

Sziasztok!

I-es Punto 1998-ból. Gyertyák, gyújtáskábelek, akksi cserélve, és nem indul. Tekeri, de nem akar beindulni.

Akksi 100%-on van.

Az új gyújtáskábeleken nincs számozás, hosszra mértük össze a régiekkel, tehát elméletileg azok sincsenek összecserélve.

Mi lehet a gond szerintetek?

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.21 0 0 37716

Nem bedugott csatlakozóval természetesen. 

Előzmény: ovoid (37715)
ovoid Creative Commons License 2021.03.21 0 0 37715

Az durva lenne!

Összetörhetne a mechanika, mert a motorja be akarná csukni....

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37714)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.21 0 0 37714

Akkor a legegyszerűbb ha kitámasztod a mérés erejéig, vagy leszereled. :)

Előzmény: ovoid (37713)
ovoid Creative Commons License 2021.03.21 0 0 37713
Előzmény: oder nach Vereinbarung (37712)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.21 0 0 37712

A nyomásméréshez miért kell nyitott fojtószelep? Egyébként teljesen zárt állásban jut be levegő a tányér pereme mellett körben az alapjárat miatt.

ovoid Creative Commons License 2021.03.21 0 0 37711

Köszi!

Igen, de a fojtószelep motoros, és immó nélkül nem hiszem, hogy kinyit...

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37710)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.21 0 0 37710

Kösd le a gyújtótrafót meg a benzinpumpát, vagy indítózz simán immo karika nélkül. 

Előzmény: ovoid (37709)
ovoid Creative Commons License 2021.03.21 0 0 37709

Urak!

Hogy kell átverni  az elektronikát 2007-1.4-8V -nél pl. sűrítési végnyomás méréshez?

Folytószelep nyisson ki teljesen, szikra, befecskendezés ne legyen, önindító azért tekerjen....

Üzemanyag szivattyúrelé vagy bizti kivesz, benzinnyomás elereszt, trafócsatlakozó lehúz és már jó is lehet?

MES-ben sincs segítség.

Mi a legkorrektebb eljárás?

Köszönöm!

lili0010 Creative Commons License 2021.03.17 0 0 37708

Köszi, egyébként milyen problémákat okozhat?

Előzmény: Kido.Resuri (37707)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.16 0 0 37707

Attól függ, mennyivel. ha csak kicsit, akkor nem, ha sok ment rá, akkor igen.

Előzmény: lili0010 (37706)
lili0010 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 37706

Sziasztok!
Ha a motorolaj szint a max. fölé csúszott okozhat problémát?

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.14 0 0 37705

Előzmény: Kido.Resuri (37704)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.03.14 0 0 37704

Talán ez segít:

 

 

 

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37696)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37703

Sehol sem írtam, hogy az enyém 16 szelepes lenne.

Előzmény: ovoid (37702)
ovoid Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37702

Már bocsi, de lejjebb 16V volt emlegetve, az meg nem bowdenes, ha igaz.....

Na de hátha valaki tud segíteni....

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37701)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37701

Köszi, de ezzel semmivel sem vagyok előrébb, ugyanis a Stilo elektromos gázpedálos. Az 1.2 8V Punto pedig bovdenes.

Előzmény: ovoid (37700)
ovoid Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37700

Nem tudom, hogy segítek e vele, de régebben találtam ezt a pedált, igaz Stilo-é, de hátha.

 

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37696)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37699

Értem, sorry, 16V-nél csak fojtószelep van..

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37698)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37698

Nem nem nem. A fojtószelep és az alapjárati szelep nem egy és ugyanaz. A fojtószeleppel a motorba jutó levegő mennyiségét szabályzom a jobb lábammal. Az alapjárati szelepet a motorvezérlő irányítja. Fojtószelep (pillangószelep) ház tiszta, már a múltkori alkalommal leszedtem és kitakarítottam. Viszont a házban van ugye a TPS és az alapjárati szelep (idle air control valve). Na ezeket nem tudom kiszedni. Főleg az utóbbi az, ami aggaszt, ugyanis azon a kis csatornán keresztül nem lehet megfelelően kitakarítani, ha be van szerelve a házba.

Hőfok jeladót most teszteltem, szervizkönyv szerinti értékeket mérek. MAP szenzornak még csak ezután fogok nekilátni.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37697)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37697

Fojtószelep, vagy ahogy te írod alapjárati szelep. Azt leszerelés nélkül nem lehet kitisztítani. Így vagy úgy de le kell venni. Én az hittem ez már megtörtént.

Mint írtam a vízhőfok jeladót és a map sensort ellenőrizném először.

Előzmény: kovács_krisztián_03 (37696)
kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37696

Sziasztok!

 

Egy kicsit újból foglalkozni tudok a kocsival. A rángatózás, fulladás, alapjárat ingadozás továbbra is jelen van. Most olyan irányban próbálok keresgélni, hogy kimértem a fojtószelep állás érzékelőt. Itt egy ugyanilyen mérés: https://www.fiatforum.com/panda/248022-1-2-dynamic-throttle-position-sensor.html

 

Valaki esetleg mérte már a TPS értékeit? Úgy összehasonlítanám egy jól működővel. 

 

Nálam a két szélső láb (zöld-fekete és rózsaszín) között mérve:

zárt állapotban 1.6kOhm

feles állásban van a maximum 2.6kOhm

teljes nyitott pedig 2.2kOhm.

 

Továbbá középső és szélső (zöld és rózsaszín) konstans 1.14kOhm.

 

Másik szélső és középső (zöld-fekete és zöld) között:

zárt állás 2.4kOhm

1/3 nyitottig ingadozva emelkedik 2.6kOhm-ig

fél állásban a maximum 2.8kOhm

innen teljes nyitottig fokozatosan visszaesik 1.3kOhm-ra.

Egyébként 2.6-2.8k között sokat ingadozik.

 

Bennem is pont az merül fel, mint az angol fórumon, hogy ha ez egy sima egyszerű potméter, akkor miért növekszik, majd aztán csökken az ellenállása?

 

Aztán ott van az alapjárati szelep is. Az a bilincset rászorítok és csavarhúzóval kifeszegetem módszer itt nagyon nem működik. Meg sem mozdul. Pedig biztos ráférne egy alaposabb tisztítás is, mert összeszerelve nem lehetett rendesen tisztába tenni.

Előzmény: GPS (37691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!