Tudna abban valaki segíteni hogy mit kell cserélni a következő jelenség megszüntetéséhez. Nagylámpás 1.2 8v Puntóm van,és a hátramenetet viszonylag nehéz kapcsolni, ((a másik autóm egy Honda Accord,lehet hogy csak ahhoz képest)) ez megszokott dolog,fogadjam el,vagy esetleg a váltókulissza cseréjével ez orvosolható? A másik szintén ehhez kapcsolódik,hogy amikor visszaváltanék 1esbe,az a kis felhúzóka magától nem megy vissza le. Annak van esetleg saját rugója vagy valami?
Fiat Sedici vagy Sx4 1.9 vagy 2.0 diesel 4x4 mi a véleményetek?
Mi a különbség a két típus között?
Ezeket egyszerre és ugyanott gyártották egy Fiat-Suzuki együttműködés keretén belül - olasz formatervek alapján (Giugiaro műhely).
A megállapodás szerint, úgy lett belőlük egyszerre Fiat is, meg Suzuki is, hogy a teljes legyártott kontingens 1/3 -át a Fiat értékesítette "Fiat Sedici" név alatt... a 2/3 -át meg a Suzuki, mégpedig Suzuki SX4 -ként.
Tehát ugyanarról az autóról beszélünk, amit ugyanott (Esztergomban) és ugyanakkor gyártottak - csak embléma-különbség van a kettő között, semmi más.
Tehát ha van alkatrész az egyikhez - akkor van a másikhoz is... ha nincs, hát akkor nincs egyikhez sem.
Kb. egy hete nem indul a Punto. Önindító teker, viszont nem búg a benzinszivattyú. A biztosíték nincs kimenve, viszont a relé hiányzik a helyéről (R10), tehát gondolom valahol máshol van.
Kérdés: Valahol máshol kell keresni a relét, vagy szinte 100%, hogy kuka a benzinszivattyú? Mit érdemes még ilyenkor megnézni? (benzin van a tankban, elvileg negyed fölött)
Hozzátartozik a történethez, hogy mielőtt megálltam volna ott ahonnan hazakellett húzni, nagyon búgott a szivattyú, még meg is jegyeztem magamban, hogy remélem nem a halálán van.
Nem nem nem. A fojtószelep és az alapjárati szelep nem egy és ugyanaz. A fojtószeleppel a motorba jutó levegő mennyiségét szabályzom a jobb lábammal. Az alapjárati szelepet a motorvezérlő irányítja. Fojtószelep (pillangószelep) ház tiszta, már a múltkori alkalommal leszedtem és kitakarítottam. Viszont a házban van ugye a TPS és az alapjárati szelep (idle air control valve). Na ezeket nem tudom kiszedni. Főleg az utóbbi az, ami aggaszt, ugyanis azon a kis csatornán keresztül nem lehet megfelelően kitakarítani, ha be van szerelve a házba.
Hőfok jeladót most teszteltem, szervizkönyv szerinti értékeket mérek. MAP szenzornak még csak ezután fogok nekilátni.
Fojtószelep, vagy ahogy te írod alapjárati szelep. Azt leszerelés nélkül nem lehet kitisztítani. Így vagy úgy de le kell venni. Én az hittem ez már megtörtént.
Mint írtam a vízhőfok jeladót és a map sensort ellenőrizném először.
Valaki esetleg mérte már a TPS értékeit? Úgy összehasonlítanám egy jól működővel.
Nálam a két szélső láb (zöld-fekete és rózsaszín) között mérve:
zárt állapotban 1.6kOhm
feles állásban van a maximum 2.6kOhm
teljes nyitott pedig 2.2kOhm.
Továbbá középső és szélső (zöld és rózsaszín) konstans 1.14kOhm.
Másik szélső és középső (zöld-fekete és zöld) között:
zárt állás 2.4kOhm
1/3 nyitottig ingadozva emelkedik 2.6kOhm-ig
fél állásban a maximum 2.8kOhm
innen teljes nyitottig fokozatosan visszaesik 1.3kOhm-ra.
Egyébként 2.6-2.8k között sokat ingadozik.
Bennem is pont az merül fel, mint az angol fórumon, hogy ha ez egy sima egyszerű potméter, akkor miért növekszik, majd aztán csökken az ellenállása?
Aztán ott van az alapjárati szelep is. Az a bilincset rászorítok és csavarhúzóval kifeszegetem módszer itt nagyon nem működik. Meg sem mozdul. Pedig biztos ráférne egy alaposabb tisztítás is, mert összeszerelve nem lehetett rendesen tisztába tenni.