Új akkumulátort vennék szgk. ba, jót olvastam a Rocket akksikról, agm L3 70ah típust néztem ki. De mindenhonnan elfogyott s idén nem rendeltek mert drága. Tud valaki olyan boltot, ahol lehet kapni?
Van olyan 70-74 Ah-s akksi, ami magasabb építésű? Benzines autóban (55Ah igénnyel) lenne használva zömmel, de olykor dieselbe is kéne, ahova kéne a magasabb kapacitás.
De a benzinesben az akksi alapterülete kisebb, magasságban viszont lenne hely magasabbnak.
Igen ennyi az élettartama, mert aminek előnye van annak hátránya is akad. Én ebből választanék, de az én vagyok ! BOSCH S5A VARTA START STOP SILVER AGM
Nemrég tesztelnem egy sokat ócsárolt Electric Power Gold 12V 77Ah 730A akksit, 1 éves és még mindig tartja a 730A indítóáramot, azért ez elég meggyőző és az ára is kedvező. Az autó csillaggarázsban áll ! A szomszédomnak a Varta, és az Exide Prémium is elvérzett 3 éven belül.
Tavaly vett használt kocsimban Varta Blue Dynamic akku van. Ősszel váratlanul lemerült egyszer, akkor feltöltve visszaraktam és üzemelt tovább. Most pár napig nem használtam a kocsit és meglepve láttam, hogy teljesen lemerült. Ha jól értelmezem a tetejébe égetett számokat (CAC717292 0717) , akkor egy nem egész 3 éves akkuról van szó. Nekem kicsit meghökkentő, hogy ennyi idő után feladja egy minőséginek nevezhető termék. Törődjek bele és cseréljem, vagy lehet még esély a feltámasztására? Az autót januát óta használom, a két hónappal ezelőtti esetet leszámítva nem volt gond az akkuval. A kocsiban különösebb extra fogyasztók nincsenek, még riasztója sincs.
Ha csere lesz a megoldás, egyelőre a TAB / Kraftmann vonalon mozognék. Az előbbi elvileg tesója a dícsért Toplának, utóbbiból használtam már egy példányt évekig gond nélkül. Találtam neten Exide Premiumot nem sokkal drágábban impozáns, 800 Amperes indítóárammal, de őszintén szólva erről a márkáról is hallottam rosszakat a közelmúltban.
Szerintem ilyesmire gondolhatott. Ezeken kézzel kell beállítani az átfolyó áramot, figyelni az idő múlását és a feszültség esését (nyilván közben ennek hatására az áram is esik, amit gyakorlott kezűek utánszabályozhatnak), és ha a zöld zónában marad a feszültség, akkor jónak tekintik az akkut. Általában nem a gyárilag megadott áramerősséget kell beállítani, hanem pl. a felét, és se a hőmérséklet, se az egyéb mérési szempontok nem a szabvány(ok) szerintiek lesznek, legfeljebb átszámítós táblázatok alapján lehet becsülni. Ennek ellenére iránymutatásnak megteszi.
Ilyet nekem is csinált tavasszal, de azóta is működik. Elég ritkán használom az autót, így nem árt néha rátöltenem. Az mindenesetre furcsa megoldás, hogy a központi zár folyamatosan visszanyitogat, ha le van merülve az akku. :) (Mechanikusan úgy is lehet nyitni, ha nincs benn az akku.)
"Semmit sem lehet érteni, amíg nem magyarázod meg (és kevered az A-t az Ah-val)." Hidd el jól tudom milyen érték mit jelent de én nem lovagolok olyan valamin ami más számára érthető, neked meg nem. Itt egymásnak jó tanácsokat kell adni nem az okosságodat kell villogtatni ! Mert van egy mondás ,hogy aki mindenhez ért az valójában semmihez .
Tudom,hogy mire irányul a kérdés ,és Ő azon csámcsog,hogy Amper ( A ) helyett Amperórát ( Ah )adtam meg ami természetesen nem jó . De a tanárnéni kedvencét hagyni kell okoskodni, mert még Ő sohasem tévedett !
Ennyire nem voltam szabványos, de amikor nekem cserélni kellett az aksimat, indításkor 9 V-ot mértem. (nem tudom, hány Amper volt), de már csapkodta az ajtó zárakat, és lenullázott az óra...