Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GRoman Creative Commons License 2017.09.23 0 0 44318

Ja.

 

Tegnap kénytelen voltam elővenni. Csütörtökön kellett a fiamnak a Suzuki, úgyhogy gondoltam, hogy ezzel megyek. De későn keltünk, késésben voltam, nem lett volna már idő bicikliket ki-be rakni, kaput nyitugatni... Úgyhogy fogtam az első kezem ügyébe kerülő biciklit, és betekertem vele, a hét "legjobb" időjárású napján. Ami még nem lett volna gond, de a bicikli álltában ledefektelt odabent. Toltam én már haza defektes biciklit, meg tekertem is haza esőben- szélben, de a kettő együtt sok lett volna... Úgyhogy otthagytam a fenébe, pénteken aztán kiálltam az Alfával, és hazahoztam vele. (Mint említettem, a biciklitartók fent voltak a túra-triathlon óta, most már leszedtem őket.) Pedig jobb lett volna fordítva, inkább csütörtökön menni kocsival és pénteken biciklivel, úgyis autómentes nap volt...

Előzmény: Lente (44317)
Lente Creative Commons License 2017.09.22 0 0 44317

A 156 ikon lesz, csak ki kell várni azt 15 évet h szép veterán legyen☺

Pénz se mostanában lesz rá... 

 

Ez a Multipla üt😀

 

Előzmény: GRoman (44309)
bojo Creative Commons License 2017.09.16 0 0 44316

Ilyen:

 

Előzmény: downer (44315)
downer Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44315

Nebazz! Akkor a baj már nem kevés, ha én még arra soha nem figyeltem fel...vagy csak még mindig összképre láttam a Multiplát, nézni meg csak ezt néztem meg jobban? :D

Előzmény: bojo (44314)
bojo Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44314

Az gyári tükör rajta. :)

Előzmény: downer (44313)
downer Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44313

Ennyire?

Nekem mondjuk a tükör az ami az ingerküszöböt csapkodja.

Előzmény: bojo (44312)
bojo Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44312

Egyébként a cső nálam kiveri a biztosítékot. :(

Előzmény: downer (44311)
downer Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44311

Ezt már láttam valahol. :)

De nem biztos hogy át tud menni ott a garázs küszöbén. :D

Előzmény: bojo (44310)
bojo Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44310

Csak hogy feldobjam a fórumot:

 

GRoman Creative Commons License 2017.08.31 0 0 44309

Lente:

 

Megvan még, de nem mostanában lesz eladva... Az igényeimnek teljesen megfelel, másikat meg úgysem tudnék venni. Azt azért én is remélem, hogy lesz még belőle modern klasszikus...

Ha most akarnám eladni, úgysem hinné el nekem senki, hogy alig több, mint 85e km van benne. Keveset használom, azóta sajnos örököltünk még egy szaladgálós Suzukit is... Úgyhogy már az is külön logisztika, hogy kiálljak vele a garázsból, inkább hagyom is ott. Legutóbb a Velencei-tó Túra-triathlonon voltunk vele, még mindig fent vannak a bringatartók a tetején.

Fiamnak is van már jogosítványa, a Suzuki praktikusan az övé. (A hagyatéki tárgyaláson majd igyekszem úgy intézni, hogy papíron is az övé legyen. A fenntartását persze mi fizetjük, amíg nincs önálló jövedelme, de hadd ketyegjen neki a bónusz.) Ma éppen elment vele víziparkba a haverokkal, én meg biciklivel mentem dolgozni, mint ahogy általában. (Én meg úgy látszik, öregszem, már nem is hiányzik a vizipark. Még ha sikerült is volna mára szabadságot kivennem...)

 

Sajnos az Alfára sikerült néhány kisebb-nagyobb sérülést szereznem. Legutóbb egy qrva szűk pesti parkolóházban (Aranykéz utca) sikerült kissé lezúzni. De mechanikusan igyekszem rendben tartani. Két évvel ezelőtt az volt a felkészítés a műszakira, hogy körbenéztem, világít-e minden világítótest. A bal oldalindex nem villogott, kicseréltem benne a pilácsot. Át is ment, de szóltak, hogy az egyik első lengéscsillapító kinyiffant. Úgyhogy azokat cseréltettem, párban. Olajat is, 4000 km-re, mert lejárt a két év... Meg alvázvédelmet is csináltattam rá akkor. Idén csak bevittem, levizsgázott, kifizettem, elhoztam. (A Toyotához hordom, mert az van közel, reggel odaviszem, bemegyek dolgozni, hazafelé elhozom. Igyekszem nem sokáig ott hevertetni, mert senki sem néz rá a Toyotákra, amíg ott egy Alfa... :-) GT86 nincs a szalonban.)

Következő olajcsere 92e-nél lesz esedékes (vagyis kb. jövő ilyenkor), akkor majd vezérlést is cseréltetek Csörivel, mert utoljára még Attiska cseréltetett benne, és az nem tegnap volt...

 

De a Suzukira is rá kellett költeni a piaci értékét, mert apámnál ugye "soha nem volt semmi baja", csak közben elfáradt benne ez-az... De most már tényleg "csak használni kell".

Előzmény: Lente (44308)
Lente Creative Commons License 2017.08.31 0 0 44308

Valójában olyat akrtam, ami a gyermeknek 15 év múlva érdekes hobbi-játékszer lenne ami még berreg, mikorra valszeg a villany vagy hibridek lesznek inkább a menők.

Ez valszeg Gábor 156 JTS-e lesz, ha egyszer eladja. Bár fogalmam sincs megvan-e még neki.

Nekem ez a kocsi volt az elmúlt 25 év formatervezési csúcsa. Mai napig megbámulom ha egy szembejön😊

 

Előzmény: Attiska (44300)
Lente Creative Commons License 2017.08.30 0 0 44307

A Volvo egész jól jött ki ilyenből.

Mondjuk ne csodálkozzon a Fiatnál a jól bevált kocsijaik kikoptak, gyakorlatilag Fiat 500-ast árulnak. A Bravo nem volt elég nagy a Tipo túl sokat késett, kombi nem volt 8 évig. 

500x se jött be, pláne az 500L.

Motorok mind régiek. Egy korszerű hajtáslánc nagyon hiányzik.

És akkor a plug-in vagy normál hybrid még sehol

A Grande Punto 12 éves, egy rendes motorja nincs. 1.4 8v 77 ló...

Hol van ez a régi Uno vagy 1. Puntótól.

 

A legjobb kocsijuk az 500 C mellett a Panda, de 3.0 M-tól indul... tavaly vettem volna de nem ennyiért. Éshát nincs 6 légzsák, rendes navi...

Anno 2006-ban egy emotion Panda digitklímás szépfelnis toló üvegtetős rohadt jó cucc volt akko 3 M körüli árért.

 

Alfa több mint 10 évet váratta célközönségét a Giuliával

Laciát sem csináltak újat csak átcimkézett amerikai kocsikat árultak. Lett új Ypsilon... de hol van ez belő igényességben a régiektől. Motorból is eltüntek a jó 1,4-esek

Így nehéz sikert elérni.

 

 

 

Előzmény: bojo (44301)
Lente Creative Commons License 2017.08.30 0 0 44306

Köszi! 😀

Eredetileg a youngtimer kategórián gondolkodtam. Olynban ami később érdekes lehet. 

Kb. Szinte semmi sincs ilyen. A régi Fiat Unom vetreán lenne már! Durva.

 

 

Előzmény: Attiska (44300)
Attiska Creative Commons License 2017.08.14 0 0 44305

A vég már rég elkezdődött, ez már csak a végjáték.

 

Azért a Sud ára sem semmi. Mondjuk, kevés hírmondó maradt mára belőle.

Előzmény: bojo (44301)
bojo Creative Commons License 2017.08.14 0 0 44304

A barkács középkonzol miatt. :)

Előzmény: downer (44303)
downer Creative Commons License 2017.08.14 0 0 44303

No, mi a baj? :)

Előzmény: R. Scherbotsky (44302)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2017.08.14 0 0 44302
bojo Creative Commons License 2017.08.14 0 0 44301
Attiska Creative Commons License 2017.08.13 0 0 44300

Másik ötlet, igaz nem olasz. Peugeot 206 S16? 2 liter, 136 Le. A páromnak volt ilyenje, igaz CC-ben, nagyon jól ment. A rendes tetőt 206 GT meg könnyebb is kb. 150 kilóval, az még jobban mehet.

Attiska Creative Commons License 2017.08.13 0 0 44299

Most látom meglepve, hogy tényleg eltűntek a Punto GT-k úgy egyáltalán mindenhonnan. Uno Turbo-t meg már nem is emlékszem, mikor láttam utoljára. Pedig abból egy facelift-es, 1,5-ös változat, hát...

 

Panda 100HP? Vagy az nem fér bele a keretbe? Tavaly volt nálam egy ilyen 2 hétig, nagyon állat kis autó, de persze dinamikában nem ér fel egy Punto GT-hez.

Lente Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44298

"Golf VI vagy Audi A3 legyen-e 2008 körüli évjáratból?"

Szerintem ilyenen már 10 éve elcsámcsogtunk itt :-)))

Nem mondtad, hogy ugyanazaz csavarra a kettő? És ne fárasszon. ?

 

A Bravo, az újabb kissé szűk volt, de elég szép. A Delta meg inkább szobor volt mint autó, sajnos. A régi Delta egy kívánatos, picit agresszív, de igényes és kényelmes kompakt volt. Az új Delta meg egy felhizlalt, eltunyult manöken design-ikon lett, aminek a fél belseje a Bravo-é volt de sokkal drágábban árulták. Teljesen normális, hogy ez nem jött be itt Európában, és végül gyakorlatilag megszüntették a mákát mára, mert sehány autót nem adtak el. Sajnos a Giuliettával is így jártak, pedig az nem Bravo, (vagy legalábbis nem látszik).

Annó ezen az új Deltán itt is "vitáztunk" mikor megjelent.

Fiatal kollégának amúgy A3 kell, évjárat mindegy, úgyis az emblémára gerjed mindenki :-)

Volt 17 éves BMW 318 TDS touring-em is, rögtön megkaptam, milyen jól megy itt valakinek...

Előzmény: R. Scherbotsky (44296)
Lente Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44297

A Punto 176 az az 1-es Punto?

FIAT PUNTO (176) 1996 Ersatzteile günstig online - Autoteiledirekt.de

Vagyis gondolom igen.

 

off A 0,9 tCe nem ide tartozik, bár a fiatnak is van ekkorája, arra mégjobban vágytam, de annyira rosszakat mondtak róla a felhasználók is (főleg fiat 500L-ben) hogy lett a háromhengeres 898 cm3-es Renault. 90 ló valahol 5000-es fordulaton, 135 Nm 2500-as fordulaton, de ezek amolyan elvi számok. Gyakorlatilag túl kicsi, óriási a turbólyuk 1500-as fordulattól 2200-ig. Ez a városi gyakran használt araszolós, kereszteződésbe befordulós, kifordulós fordulat és akkor halott, aztán hírtelen a semmiből erőre kap, és amikor azt hiszed már végleg megfulladt a nagy gázadásra, egyszercsak lök egyet és elindul. Ez súlyos több másodperc... Országúton, autópályán tök jó, de gyors terhelésváltásokat, városi kisfordulatos gyorsításokat pont nem tudja. A Fiat Twinair-je is pont itt gyenge, pont városi szitukban, amire tervezték. Fordét is vezettem Focusban, az azért jóval erősebb volt (125 ló) ott ez a nagy erőhiány nem érződött. És persze a nyomaték felépül 2500-on, és kitart, azaz nem igazán gyorsul erről a fordulatról tovább, vissza kell gangolni neki országúti gyors előzésnél akár 3-asig, kihuzatni, akkor disznóra megy, de ezen az 1500-2500-as furdulaton csak gurulgatni szabad, arra végülis jó. De azon kívül hogy 6,3-6,9 vidéki falujáraton a fogyaztás és min. 10 km-t megy de inkább 20-at egy indításra, országúton gyakorlatilag, ez elképesztően magas fogyasztás. Pedig ugye hivatalosan takarékos :-)

De nem bántam meg, mert szerethető jószág, még ezzel a motorral is. Ha meg nem dízelt akartam, más nincs hozzá.

 

Előzmény: R. Scherbotsky (44296)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44296

Saját tulajdonban a Punto 176 volt az egyetlen kiskocsim, előtte-utána mindig nagyobb autóim voltak, azt viszont annyira szerettem, hogy utána vettem még két másikat is belőle. Azzal kezdtem az olaszautós vonalat, ami aztán két hónappal ezelőttig töretlenül jelen maradt a családban, most sajnos másfelé kellett fordítani az irányt. Marea Weekend St-Moritz-om volt legutóbb, 4 évig volt meg, nagyon szerettem.

Egyébként éppen ma akasztottam ki egy munkatársam, aki azt hitte, már készen van az autóválasztással, csak abban kért tanácsot, Golf VI vagy Audi A3 legyen-e 2008 körüli évjáratból? Mutattam neki a Nuova Bravót meg a 3. gen. Deltát, mennyivel jobban néznek ki kívül-belül, meg persze fiatalabbat, jobban felszereltet lehet belőlük venni ugyanannyi pénzért, akkor a Golf meg az Audi már nem is tetszett neki annyira, aztán a végén kiderült, hogy igazából nem sűrűn jár el messzire a városból, akkor küldtem neki néhány Youtube-linket Panda 100 HP videókkal, szegény fiú teljesen összezavarodva ment haza...

A Captur volt az, amit lentebb említettél, hogy nem jött be neked a motorja?

Előzmény: Lente (44295)
Lente Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44295

Amúgy kisautó arzenálunk volt eddig :-)

Trabi 601 Fiat 903 ccm-is motorral, Fiat Uno 1.0, Suzuki 1.3 3A, Fiat 850 coupé, Fiat 126p, Fiat Panda 1.2  (már az új 5 ajtós), Suzuki Swift 1.3 mJTD, Suzuki Celerio 1.0, Renault Captur 0.9T

Szóval a legnagyobb motor 1248 cm3-es volt, az átlag 850-900-1000... :-)

Van itt olyan Cartárs, aki ennek több mint felében ült is annó :-)

Előzmény: R. Scherbotsky (44293)
Lente Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44294

Olyat 2001 környékén majdnem vettünk, sokat jártam az Fiat-Kelenfföldhöz, állt bent egy fekete... sokszor beleültem. Kb. a swift 1.0-nak az volt árban az alternatívája.

 

Bojo, Downer, Scherbotsky! Köszi az ötleteket :-)

A Cinque annó újként sportingban teccett / teccett volna frissjogsis koromban :-)

 

A leginkább az foglalkoztat, hogy ha 2-3 év múlva a következő új / céges autónk nagy valószínűsséggel majd villanyos lesz, vagy hybrid és 5-8 év múlva már szinte ezek lesznek többségben, egy valamit eltennék a gyerekeknek későbbre, valamit az én fiatalkoromból.

Ilyen érdekes kortünet 93-tól a twingo, főleg nyitható tetővel, aztán a KA is inkább a hedonizmusról szólt, ilyen a Cinqe Sporting, Punto sporting is,  vagy Bravo .... De egy utolsó szériás Delta is elég különleges. Egy viszont ezekben közös, egyszerű technikára épülnek, ezért sokáig fenntarthatóak, nem tud különleges megoldhatatlan bajuk lenni.

Mára viszont szervízháttérrel nem rendlekző autót tartani nagy szívás. Egy 850-eshez már szinte semmi, a 127-eshez sincs csakúgy egy sárvédő vagy szélvédő, lámpabúra, a ritkább kocka-Y vagy A112 pedig egyenesen eltűnt.

 

Előzmény: bojo (44292)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44293

Ha 'a kedves kis játékautó érzet' a tranzakció fő motívuma, a kis Cento Sportingok megkerülhetetlenek (főleg, ha a budget is szerény).

Nekem a Cinq' formailag jobban tetszik (vicces geg benne a piros biztonsági öv pl.), plusz ezekben még megvan a kitámasztható hátsó ablak meg a gyári vízhőfokmérő, ami elég fontos, mert hajlamosak elmelegedni. Mechanikailag egyébként nagyjából ugyanaz a kettő, a 2000 utáni Sei-k lettek hengerenkénti injektorosak, meg más a váltójuk, de ez a vezetési élmény szempontjából nem meghatározó. Tavaly nyáron jártam ilyennel egy ideig, mikor megérkeztem a munkahelyemre, a kiszállás után még hosszú percekig vigyorogtam minden nap :)

Mndenképpen próbálj ki egy jót.

Előzmény: Lente (44290)
bojo Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44292

Seicento Sporting?

Előzmény: Lente (44290)
Lente Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44291

Örülök, hogy nem csak nekem forog ez a fejemben :-)

Előzmény: R. Scherbotsky (44285)
Lente Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44290

Még nincs konkrétum, csak gondololat.

 

Évek óta azon töprengeek, miután 2 éve az "utolsó projekttól" megszabadultam, ami egy 86-os leélt Niva volt amit elkezdtem rendbehozatni, hogy ennyi pénzért, ami bele lett ölve, már rendes hasonlókorú bármim is lehetett volna, ami jó...

 

Már nem projektet akarok, hanem olyat ami kész van, nem kell újjáéleszteni.

 

A kedvenc 60-as évek formavilága aami a  70-es évek végére nyomokban is eltűnt, minden modern, egyenes vonalú lett. Mindenki keresztmotor, 4 henger, fronthajtásra váltott, tulajdonképpen egy 71-es Fiat 127 nagyon hasonló karakterisztikájú mint akár egy 20 évvel későbbi Uno. Szóval a veteránság és különlegesség már nem annyira lengi át a 70-es évek vége, és főleg 80-as évek eleje-közepe időszakának autóit. A kedves kis játékautó érzet helyett normális hétköznapi autó benyomása van mindnek, már amelyik megmaradt még.

 

A következő értékelhető korszak számomra a saját fiatalságom időszaka, 90-es évek közepe, vége, 2000 után kicsivel bezárólag. Itt voltak érdekességek, amik még működnek, megvannak és lehet válogatni. Nekem a formaterv külső/belső többet számít, mint a motor teljesítménye, inkább az élmény legyen jó, a technikai csemege csak annyira jó, hogy ne kelljen spec szervízbe vagy guruhoz vinni, ne legyen túlbonyolítva.

Ilyen akár I. Punto 1.6 HGT vagy sokminden más, akár Bravo... Y, de Iinnocenti nincs már, A112 sincs, sok dolog eltűnt.

A Kappa kategória már sok, már nagy, már túl jó :-)

Formailag a 164-es 156-os, korai 166 mind nagyon bejön, de a csapottseggű kis gyöszök a kedvencek, azokat valahogy jobban lehet szeretni.

Nem sürgős semmi és nem szánok rá sokat.

 

 

 

Előzmény: downer (44289)
downer Creative Commons License 2017.07.13 0 0 44289

Én csak próbálok előbányászni valamit. :)

Mondjuk ha a hajtás OK, meg nem futott sokat, akkor a rohadás épp olyan dolog, amit meg tud csinálni bárki (karosszériás). 

Egészséges, megkímélt példányok már többezer EUR vagy CHF kategória, persze nem tudjuk, hogy Lente anyagilag miben gondolkodik.

Tényleg, miben? :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!