Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.03 0 0 16334
asdf_ Creative Commons License 2018.11.15 -1 2 16333

Mar ezen a heten reg minden 100 km alatti "returjegyet" vasarlonak egy A5-os szorolapot kellett volna kapnia a jegye melle, amennyiben a kapott-e mar ilyet kerdesre nemmel valaszol. December 8-an sem lesz meg ilyen szorolap a MAV-nal...

Előzmény: azigazifajvedo (16332)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.11.15 -1 1 16332

Szia!

 

Nekem nem azzal van a problémám, hogy a MÁV megváltoztatja az üzletszabályzatát, sőt szerintem nagyon jó hogy az új szabályzathoz az utasok is hozzászólhatnak.

 

Véleményem szerint a 4 órás változtatás sok utast fog érinteni, ezt időben kommunikálni kell az utasok felé is.

 

Pozitív példa az üzletszabályzat módosításának kommunikációjára:

2018. szeptember 1-től a MÁV - HÉV vonatain a jegyvizsgálónál nem lehet jegyet venni ha az utas olyan megállónál szállt fel ahol van jegypénztár/automata. Minden egyes HÉV kocsiban ki volt plakátolva a változtatás és 30 nap türelmi időt hagytak az utasoknak.

 

Szívesen látnék kiplakátolt hirdetményeket a vonatokon, hogy tisztelt utasunk december 9-étől változik az üzletszabályzat a 100 km alatti jegyek csak 4 órán keresztül lesznek érvényesek.

 

Körülbelül 3000 db A4-es lapot kellene kinyomtatni és a takarítóknak megmondani hogy a takarítás során minden kocsiba ragasszanak ki egyet, minimális lenne a költsége.

 

Ezért is szükséges, hogy minél többen írjunk észrevételt a uzletszabalyzat@mav-start.hu email címre.

Előzmény: M44-419 (16324)
asdf_ Creative Commons License 2018.11.14 0 1 16331

Azt en tudom, hogy nincs retur vagy 6 eve, vagy talan 8 is, de ha beallsz a sorba egy elovarosi jegypenztarnal, es annyiszor adsz nekem 100 Ft-ot, ahanyszor returt ker az utas pestre, akkor nem kene dolgozni jarnom. Lesz meg ebbol kavarodas, parasztlazadas meg ilyesmik.

Előzmény: M44-419 (16330)
M44-419 Creative Commons License 2018.11.14 0 3 16330

Nem, az alapállapot az, hogy 100 km-ig nincs retúr. Ha nem tudod, mikor jössz vissza, akkor külön kell jegyet váltani oda- és visszaútra. 100 km felett a retúr pedig az érvényesség első napját követő nap 24. órájáig érvényes. 

 

Nem utasbarát, az szent.

Előzmény: asdf_ (16329)
asdf_ Creative Commons License 2018.11.13 0 2 16329

Na jo, de eddig az volt, hogy felmegy az ember pestre mittomen az orvoshoz, reggel a vasutallomason ker egy "returt", kap egy jegyet oda, egyet vissza, aztan hazajon amikor akar. Most ha jol ertelmezem, akkor ha meg tudja mondani, hogy mikor fog visszajonni, akkor meg tudja venni a visszafele utjara is a jegyet (bonusz kerdes: az utas mondja meg a negy ora idotartamot, vagy a mav elore felosztotta a napot es nem szabadon valasztott?), ha nem, akkor csak egy jegyet vesz odafele, es visszauton kenytelen ismet jegyvasarlassal elbaszni tolteni az idejet.

Előzmény: M44-419 (16327)
M44-419 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 16328

Arra a III. fejezet 1.2. pontjában leírtak vonatkoznak. 

Előzmény: Komlósfecskés (16326)
M44-419 Creative Commons License 2018.11.13 0 1 16327

Sehogy, de a 6.5.6. alapján csak a külön hirdetményben megjelölt viszonylatokban ad ki a START "retúrt" 100 km alatti távolságra. Emiatt ezt nem is kell szabályozni. (Feltalálták csőben a lukat.)

Előzmény: asdf_ (16325)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.11.13 0 2 16326

Közvetlen vonatnál. És mi van az átszállásos csatlakozásmulasztásnál?

Előzmény: M44-419 (16324)
asdf_ Creative Commons License 2018.11.13 0 2 16325

És ez hogyan oldja meg a reggel.megvenné a "retúrt" az ember problematikáját? Ha nem.tudja pontosan, mikor jönne vissza, kétszer állhat sorba, ha megveszi előre, borul a programja és hazamenne korábban, akkor meg a kezében a 3 órával későbbi jegy, amit kenhet a hajára. Ha minden állomáson lenne megfelelő számú automata, akkor még azt mondanám, hogy oké, de így...

Előzmény: M44-419 (16324)
M44-419 Creative Commons License 2018.11.13 0 1 16324

Olvasd hozzá a 6.5.5. pontot is, ami fel is oldja a 4 órás időtartamot:

 

"Az 1-100 km távolságra kiadott menetjeggyel az érvénytartamon belül megkezdett utazás az érvényesség lejártát követően befejezhető, ha az érvénytartam lejártakor az utas a menetjegyen feltüntetett célállomást közvetlenül elérő vonaton utazik. A többi menetjeggyel az utazást a feltüntetett érvénytartam utolsó napján 24:00 óráig be kell fejezni."

Előzmény: azigazifajvedo (16323)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.11.12 -2 2 16323

Sziasztok!

A MÁV 2018. december 9-étől új Üzletszabályzatot fog bevezetni. A szabályzat 6.5.3-as pontja szerint:

"Az egy útra szóló menetjegy érvénytartama az 1 – 100 km távolságra kiadott menetjegy a rajta feltüntetett 4 óra időtartamban érvényes."

Eddig ha megvetted a 100 km alatti a jegyet akkor az aznap éjfélig volt érvényes, de december 9-étől csak 4 óra hossza lesz az érvényesség.

Szerintem ez a jelenlegi jegyrendszer jelentős megváltoztatása, amit megfelelőképpen kommunikálni kell az utasok felé, nem pedig eldugni a 100 oldalas Üzletszabályzat egyik alpontjában.

Szerencsére a MÁV egyre ügyfélbarátabb és lehet észrevételeket fűzni a tervezett szabályzathoz.

Ha te sem értesz egyet a módosítással, akkor kérlek írj az uzletszabalyzat@mav-start.hu email címre egy levelet. Érdemes normális hangnemben megfogalmazni, hátha elolvassák.

A tervezett üzletszabályzat itt elérhető:

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/dokumentumok/uj-szemelyszallitasi-uzletszabalyzat-es-az-uzletpolitikai-kedvezmenyek

azigazifajvedo Creative Commons License 2018.10.09 0 0 16322

Közben frissítették a cikket.

 

Ebben az esetben nem a MÁV volt a hunyó. A 22:00-s vonat után még éjfélkor is volt egy 500 férőhellyel.

 

Lehetséges hogy az utasok egy része túl sokat ivott a borfesztiválon és mindenképp haza akart menni vagy már nem volt abban az állapotban hogy felfogja, hogy két óra múlva indul még egy vonat.

Előzmény: azigazifajvedo (16321)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.10.07 0 2 16321

Szia!

 

Ez nem a MÁV hivatalos fóruma. Ezeken az email címeken lehet érdemesebb próbálkozni: helpdesk@mav-szk.hu eszrevetel@mav-start.hu

 

Nem ide kapcsolódik, de már megint baj volt azokkal a fránya utasokkal. Minek is akarnak ezek vonattal utazni? Menjenek gyalog jó a lábuk!

https://index.hu/belfold/2018/10/07/mav_villany_pecs_rendor_vorosborfesztival/

Előzmény: frieslander (16320)
frieslander Creative Commons License 2018.10.05 -1 1 16320

#vonatinfo #app #bug #bugreport

 

- Bp-n kiindulo utnal nem lehet Budapest Berletet beallitani tobbedik utasnal

- letszam hozzaadast nem lehet csokkenteni, ha egyszer ranyomsz, 9-ig csak novelni tudod.

 

Default: sajat mentett adatokon kivul masnak akartam jegyet venni.

 

Koszontem. 

azigazifajvedo Creative Commons License 2018.10.01 0 1 16319

Szia!

 

Teljesen igazad van, hiszen a busz Gödöllőről fordul vissza és az itt várakozó utasokat időben el kell szállítania.

 

Viszont több mint 15 utas aki érvényes menetjeggyel rendelkezett szeretett volna eljutni Gödöllőre. A MÁV azt vállalta, hogy Isaszeg és Gödöllő között pótlóbusz szállítja el az utasokat, a logisztikai kivitelezés a MÁV feladata az utasé pedig az, hogy felszálljon a pótlóbuszra.

 

Azzal hogy megvettem a jegyet és felszálltam a vonatra szerződést kötöttem a MÁV-al, hogy eljuttat Gödöllőre isaszegi pótlóbuszos átszállással. A szerződésnek viszont a MÁV nem tett eleget.

 

Véleményem szerint megfelelő utastájékoztatással ez a helyzet elkerülhető lett volna, már a Keletiben be kellett volna mondani, hogy ha a vonat késik akkor a pótlóbusz nem várja be. Ilyen esetben az utas is tud tervezni és más közlekedési formát választani (HÉV, volán busz, telekocsi).

Előzmény: tothzo46 (16318)
tothzo46 Creative Commons License 2018.10.01 0 2 16318

Persze, hogy elment üresen, hiszen Gödöllő - Isaszeg között is szállított utasokat. Ha Gödöllőn vártad volna ezt a buszt, és nem jön, mert várja a késett vonatot, akkor most az lenne a baj.

Az meg, hogy a szerződésben mi van, mi soha nem fogjuk megtudni.

Előzmény: azigazifajvedo (16316)
gunji jackdaw Creative Commons License 2018.09.22 0 1 16317

Szia!

Bocsi, lehet, h félreértettél: nem azt nehezményeztem, hogy a kalauz nem a jegyeket kezelte, hanem hogy - amíg az utasok állva nyomorogtak a vonaton - ő fiatal hölgy létére ülve utazott, ahelyett, hogy átadta volna a helyét egy idősebbnek. De lehet, hogy csak én kis butus gondoltam úgy, hogy a cégnek és a dolgozóinak az első az utas, ha már belőlünk élnek.

 

S ha már üzletszabályzat módosítás, azért szvsz elég durva változások jönnek, pl négy órás jegy. Kár, hogy kevesekhez jut el ez az infó még. Januárban meg már úgysem fogják visszacsinálni :(

Előzmény: azigazifajvedo (16312)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.09.20 -3 0 16316

2018. szeptember 20-án a Budapest Keleti pályaudvarról 7:35-kor induló Gödöllőig közlekedő 3012-es személyvonat 56 perc késéssel 9:11-re érkezett Isaszegre. Isaszegről az S80-as felújítása miatt pótlóbusznak kellene továbbvinne az utasokat Gödöllőre.
A buszsofőr viszont megtagadta az utasok elszállítását, azt mondta, hogy ő menetrendszerint 8:15-kor elment Gödöllőre az üres busszal, ő nem tehet róla hogy az utasok nem voltak ott.

Megvan a véleményem a sofőrről is és arról az emberről is aki a MÁV-nál szerződést kötött ezzel a "busztársasággal".

Mi lesz itt 2019-ben amikor teljes buszos pótlás lesz Rákos és Hatvan között?

azigazifajvedo Creative Commons License 2018.09.20 -2 0 16315

Szia!

 

Ez nem a MÁV hivatalos fóruma.

 

Panaszt ezen az email címen tehetsz: eszrevetel@mav-start.hu

 

A jegyvizsgáló köteles megadni az azonosítószámát és a telephelyét ami alapján be tudják azonosítani.

Előzmény: TLupa (16314)
TLupa Creative Commons License 2018.09.20 -4 0 16314

Szeretnem ha tennének a bunkó dolgozók ellen. Vácon a vonat felszállása előtt kérték a jegyet és ezzel még semmi gond. De nekem volt jegyem és így sem engedtek fel mert ugye fél óráig kell nézni, biztos hamis. A szemem láttára ment el a vonat, pedig még felértem volna. Egy órát kellett volna várnom a következőre.

azigazifajvedo Creative Commons License 2018.09.18 -3 0 16313

Érdeklődnék, hogy 2018.09.17-én reggel a Budapest Keleti pályaudvarról 6:00-kor induló 3012-es Hatvanig közlekedő személyvonatot tényleg elindították? Volt aki ezzel a vonattal utazott?

A MÁVDirekt szerint az 5:55-kor induló 182-es Rákóczi IC Hatvanig személyvonatként közlekedett, nem az IC helyettessítette a személyt?

A Vonatinfó mobilos applikáció szerint mindkét vonat közlekedett. A személy 8:00-ra az IC pedig 8:05-re ért Hatvanba.

Most tényleg mindkét vonat személyként ment el Hatvanig és 5 perc késéssel érkeztek meg? Én ezt nem értem.

Nem lehet, hogy csak az IC közlekedett személyként és a 3012-es személyt meg hamisan tünteti fel a rendszer?

azigazifajvedo Creative Commons License 2018.09.18 0 2 16312

Szia!

Csak az első kérdésedre tudok válaszolni. Végigolvastam a jelenleg még el nem fogadott Személyszállítási Ügyfélszabályzat tervezetét, ebben nem találtam hogy le lenne írva a jegyvizsgáló feladatköre. Szerintem nyugodtan tehetsz javaslatot, hogy írják bele azt a mondatot, hogy a jegyvizsgálónak kötelessége az utasok jegyét ellenőrizni és ha kell akkor a saját ülőhelyét átadni az utasoknak. Ezeket az észrevételeket ezen az email címen teheted meg: uzletszabalyzat@mav-start.hu
Érdemes normális hangnemben megfogalmazni a levlelet hátha foglalkoznak vele.

Ügyfélszabályzat tervezet link: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/a_mav-start_szemelyszallitasi_uzletszabalyzat_5_mod_terv_2018_osz.pdf)

Előzmény: gunji jackdaw (16311)
gunji jackdaw Creative Commons License 2018.09.14 0 1 16311

Üdv!

Mennyire etikus, hogy a szolgálatban levő kalauz a zsúfolt vonaton a táskájával foglal egy helyet, míg indítja a vonatot, hogy aztán ülve tudjon dumálni a kollégákkal, míg az utasok meg körbeállják őket? :(

Miért kell az amúgy is agyonritkított 30a/40a-n a reggeli vagy délutáni csúcsban az utasokat most már rendszeresen szívatni szóló Flirt szerelvényekkel? A következő vonat fél/egy óra múlva.

Milyen logika van abban, hogy reggel +18-20 fokban ezerrel fűtenek a vonaton, +14 fokban meg megy a klíma? Vagy miért kell kinti 25 fokban mélyhűtővé varázsolni a vonatot, ha a nyári +35 fokban sikerült emberi hőmérséklettel megelégedni? Aztán, ha a kedves utas összeszed egy tüdőgyulladást, akkor cseszheti. :(

haha 1970 Creative Commons License 2018.09.11 0 0 16310

Ok, lehet hogy nem jól fogalmaztam nem "hisztéria keltés" volt.Sajnos teljesen igazad van hogy elég sok késés volt a nyári idöszakban, talán ezért jobb hogy most kevesebb vonat volt,és zavar esetén könnyebb kezelni a helyzetet!

Számomra igazából a problémát az jelenti amit már többször is leírtam hogy az országban igazi IC egyedül a Miskolciak voltak mivel csak Füzesabony van álltak meg és ez megszűnt! Ami aggasztó még hogy nem biztos hogy mégegyszer lesznek ilyen vonatok!

Előzmény: azigazifajvedo (16309)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.09.11 0 0 16309

Köszönöm szépen a helyesbítést, tényleg az összes IC-t "öszvéresítették". A vágányzári információt nem olvastam el elég figyelmesen.

Szerintem nem keltek hisztériát, az elmúlt fél évben többször megfeküdt az S80-as vonal a felújítás miatt. Jobb ha az utasok bekalkulálnak egy 30 perces késést és nem éri őket meglepetésként, hogy emiatt késik le a csatlakozásukat.

Előzmény: haha 1970 (16308)
haha 1970 Creative Commons License 2018.09.10 0 2 16308

Nem értem miért kellett kiemelni ezeket az IC vonatokat amikor az összes vonat "összvér IC"!

Késésekkel kapcsolatban még annyit hogy  az álltalad említett Rákóczi kívül mai nap Füzesabonyba 14;7;18;11 perces késés volt az IC vonatoknál, tehát a 20-30 perc felesleges hisztéria keltés!

Előzmény: azigazifajvedo (16307)
azigazifajvedo Creative Commons License 2018.09.10 0 1 16307

2018. szeptember 9-től 2018. november 15-ig a 182, 502, 504, 514, 506  és 186 számú InterCity vonatok Füzesabony előtt megállnak még Gödöllő, Aszód, Hatvan, Vámosgyörk, Kál-Kápolna állomásokon.

 

Ma reggel kipróbáltam az 5:55-kor induló 182-es számú Rákóczi nemzetközi IC vonatot, ehhez hozzá csaptak még 4 darab nem IC kocsit is. Az IC kocsik kényelmesek és tiszták voltak, a jegyvizsgáló udvarias. Direkt kértem IC pótjegyet, mert a Budapest-Gödöllő viszonylaton ritka, hogy megáll az IC. A jegyet megőrzöm az unokáknak.

 

A menetidő viszont Gödöllőig 50 perc volt. Rákos és Pécel között egyvágányú közlekedés van és Rákosnál két személyvonatot is megvártunk, ami Gödöllőig plusz 20 perc késést okozott.

Tapasztalataim alapján nem javaslom megvenni a drága IC pótjegyet, az egyvágányú közlekedés miatt Füzesabonyig úgyis összeszed 20-30 perc késést a vonat.

azigazifajvedo Creative Commons License 2018.08.30 0 2 16306

Köszönöm szépen a megosztott információkat. Elnézést félreértettem a mondatot, nem akartam kötekedni.

Kutakodtam kissé az interneten és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének a honlapján találtam egy apró utalást az igazolványok bevonására, ez a cikk 2012-es:

"Ezt követően Szűcs Lajos és Turcsán Pál urakkal az ügyet ismét elővettük, és tulajdonképpen megegyeztünk abban, hogy igenis a jegyvizsgálóknak joguk, és – ha úgy tetszik – kötelességük is a kedvezmények jogosulatlan igénybevételét szándékozó igazolványok bevonása."

Forrás: http://www.vdszsz.hu/page/13/artID/3644/html/a-bevont-utazasi-okm.html

Előre szeretném leszögezni, hogy nem akarom a bliccelőket támogatni és a jogaikat védeni. Szerintem aki nem vesz jegyet az fizesse ki a büntetést és szálljon le a vonatról.

A MÁV leendő utasaként viszont szeretnék tisztában lenni, hogy milyen jogkörökkel rendelkezik a jegyvizsgáló mielőtt felszállok a vonatra.

 

Elfogadom ha a kalauz hamisnak ítéli meg az igazolást és azt bevonja, de ezt akkor írják le a Személyszállítási Üzletszabályzatban és ne hivatkozzanak egy nem publikus belső utasításra.

Előzmény: _Nyuszi (16305)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.08.30 0 1 16305

Ajaj, próbálom másképpen is megfogalmazni, ha ennyire félrement:

 

Kiindulásként ezt itt hagyom:

"A vasúti jegyvizsgáló csak a vasút által kiállított iratot, jegyet, igazolványt stb. vonhat be. Se személyit, se jogosítványt, se diákigazolványt, se nyugdíjigazolványt, se semmi ilyesmit (akkor sem, ha egyes jegyvizsgálók ezt nem így gondolják).

Ha felmerül, hogy hamis, vagy hamisított, akkor a vasúttársaságnak jogában áll feljelentést tenni okirathamisításért, az utas ellen legott hatósági intézkedést kérhet."

 

Azt írtad, hogy "Tudtommal a MÁV egy cég és nem hatóság, továbbá egy nem nyilvános belső szabályzat nem ruházhathatja fel olyan jogkörökkel a jegyvizsgálót mint amilyenekkel a  rendőrség rendelkezik.", amire azt válaszoltam, hogy "azért a rendőrség és a Start között ettől függetlenül is óriási a különbség; ne csúsztass."

És a lényeg: ezt arra értettem, hogy a rendőrség és a Start közel sem egy súlycsoport, pláne a jogköreiket tekintve. Na, erre értettem a csúsztatást. De lépjünk is szerintem ezen túl, valszeg ugyanazt értjük alatta, csak másképpen fogalmazzuk meg.

 

A citált eseteket egyébként én is olvastam. Sajnos vannak ilyenek, ezeket kezelni kell.

Előzmény: azigazifajvedo (16303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!