Bontóból szereztem szivattyúkat, mindegyik jó, Viszont a hátsó nem megy. Tulajdonképpen hogy lehet azt bekapcsolni? A kar előre nyomásával a törlés elindul, de a mosás nem.
Bár megduzzadt volna, de nem. A hátsó mosómotor már akkor sem ment mikor az autó meg lett véve. Az első igen, de a múltkor már nem. Most kivettem mindkét motort. A motorig elmegy az áram. A lényeg, a hátsó mosó motor teljesen össze van rohadva, menrthetetlen. Az elsőbenlötyögött a víz, azt sikerült megmenteni. Vékony bőrből vágtam ki tömítést és ahátsó motor tömítését is bele tettem az elsőébe. Kicsit passzosabb lett, remélem így együtt töm,ítenek annyit, hogy nem folyik át a víz. De mindenképpen venni kell másik motorokat, mert ez szerintem nem lesz hosszú életű. Holnap a bontókat végig vizslatjuk.
1. Nekem ugyan 5 ajtós, de ott mintha ki lenne lyukasztva gyárilag... 2. A műszakin meglátják az ikont az tuti bukó, tök mindegy miért, Gázpedál miatt meg pláne...a műszerfalon hibajelzés nem lehet. Műszakit nem adnak. Érdemes a csatlakozót is megnézni, kontakt sprével fújni..
3. olajat nem én pl 2 év alatt rakom bele a 10e km-t akkor cserélem. Levegőszűrőt meg kell nézni mennyire koszos. 2000-nél még nem lesz az szerintem. Viszont a pollenszűrőt érdemes cserélni, saját egészség miatt is évente vagy szezon előtt. Meg nem túl drága.
Fojtószelepház, pillangószelep takarítás sose árt...de akár a kartergáz cső is.. Elég összetett hiba is lehet...Neten vannak hasonló videók...van ahol azt is írják, hogy lambdaszonda.
Hamarosan jön az ősz / tél :D és azzal együtt vissza fog térni a következő jelenségem: hideg indításkor az alapjárat emlékeim szerint 600 és 1100 között ingadozik, kb. 1 másodpercenként fel, vissza. Lefulladni nem akar, gázt tartva tartja a magasabb fordulatot, elvéve ingadozik tovább magától. Menet közben nem rángat, a motor hozza az erejét, más hibajelenség nem szokott lenni. A motor bemelegedése után szépen visszaesik a fordulatszám a normál tartományba.
Van bármi, amit itthon át tudok nézni, kiszerelni, megtisztítani?
Sziasztok! még mindig azt kérném Tőletek, ha valaki tudja hol van elrejtve a világitás égvefelejtett csipogó. Renault clio campusz 1200-as,2007-es évjárat. Nagyon fontos lenne,ha ebben valaki tudna segíteni. Előre is köszönöm.
Én még egy fél évig várnék a cserékkel. Kb hasonló sorsa van a mi Clionknak is (2000-es Tech'Run). Egy éve vettük friss nagyszervizzel, aztán belement 4000 km, szóval szerintem 1,5 évente fogom cserélni az olajat(most is olyan a színe, mint a dobozban).
"A kérdésem: szerintetek kell-e cseréltetni ilyen keveset használt autóban megint az olajat, légszűrőt, pollen szűrőt? ( ismét: az 1 éves perióduson túl vagyok)"
Ha jó a stoppered, akkor szerintem nézesd át azt az autót hogy milyen motort tettek bele a gyári helyett! A gyári gyorsulása 12másodperc, még a 101 lovas dci(annál soha nem volt erősebbel szerelve) is "csak" 10 körül van 100-on. A 7 másodperc az kb 170 lóerő lenne..
2 éves probléma oldódott meg az anyós ülés előtti felvizesedést illetően.
2 év alatt megkérdeztem közel 20 embert ( köztük karosszériás, szerelő, 30 éve vezetőt stb...) , hogy az általam ismertetett probléma ( esős időben felvizesedik az anyósülés előtti talprész, valamint a kédergumi között áll a víz esőzés után, és a küszöbön) ..jóval később sógorom adott tippet, hogy lyukasszam át a kédergumit , hogy ott a küszöbön keresztül kiengedje a vizet.
Locsoltuk is többször is.
Az utolsó locsolás alkalmán ( slaggal jó sok vizet kapott mindkét oldal ) ( 3 ajtós 2003-as) már a vezető oldalon is bebuggyant a víz az "utastérbe".
A lényeg: a kocsimban levő ajtó szigetelő gumi, nem volt lyukas, manuális több helyen való lyukasztás ( kb ajtó oldalanként 6-7 lyuk, csavarhúzóval átlyukasztva,) immáron a manapság tapasztalható viharok idején SEM buggyan be az esővíz. Kivezeti szépen a küszöbön keresztül a földre.
2.: AKTUÁLIS PROBLÉMA
Indítás után mindig várok 1-2 percet, hogy az alapjárati fordulat beálljon, és a kenés is mindenhova eljusson. A műszarfalon az "izzító" ikon,( 1.4 16v benzines) bizonyos idő múltán felvillan, és sárgán ott is marad.
Ha elérte az üzemi hőfokot,és bemelegedett a motor, leállítást majd újraindítást követően eltűnik és nem is jön elő a képen mutatott hiba!Kiolvastattam... gázpedál hiba. Az elektromos szakember azt mondta, hogy ha kábel hiba akkor 10-20K ha computer akkor 80.000!
1 hónap múlva lejár a műszakija.
KÉRDÉS: fontos-e megcsináltatni, vagy..hagyjam így? Találkoztatok-e más ilyennel? Hosszútávon csinálhat-e nagyobb bajt?
3.: MEGOSZTÓ KÉRDÉS
Most már 1 éve és kb. 3 hete lett cserélve a motorolaj ( ELF 900SXR 5W40 szintetikus, gyártó által előírt,)kapott váltóolajat ( ELF NFJ 75W80), V. Reinz olajteknő tömítést, olajszűrőt, levegőszűrőt, minőségi hűtőfolyadékot, ózonos klímatisztítást+pollen szűrőt, (üzemanyag szűrőt NEM cseréltettem)!
Az elmúlt 1 év 3 hét alatt: kb 2000km-t mentem vele! Max 2500km. Igen ilyen keveset használom.
A kérdésem: szerintetek kell-e cseréltetni ilyen keveset használt autóban megint az olajat, légszűrőt, pollen szűrőt? ( ismét: az 1 éves perióduson túl vagyok)
Üdv.mindenkinek! Az előzőkben már leirtam a problémdódottámat, sajnos nem oldódott meg.
Clio II 2007-es autóm van, az a gondom hogy nagyon halkan szól a világitás égve felejtés sípoló.
Ha hozzáférnék az elektronikához, talán meg tudnám javítani. Nem tudom hol keressem, nem szeretném az egész műszerfalat lebontani ha nem muszáj. Erre kérnék segítséget. Előre is köszönöm!
Először is az dci ! Ami turbós,hidd el.Hány lovas különben?? Az a 7mp nagyon gyanus.(szivó nem tudná ezt,nincs is ).
Vezérlést mindenképp cseréltess ennyi km után.A többi sorrend is jó,valamint kuplungszett csere is esedékes lesz ha kemény ,és fennt fog (csúszik).
Jaa a szokásos nepperduma,hogy orvosé,ugyvédnőé,könyvelőnőé volt.Ezt már senki nem hiszi el.De legyen szerencséd persze.
Talán a km valós,mégsem a bűvös 150e.környékére tekert.
Motort ne mosass,inkább vegyél 2doboz féktisztitót,és azzal fújj le mindent.Ne félj,nem mar meg semmit.Az levisz mindent,és utána elpárolog.Nem lesz rövidzárlatod.
Örülök, hogy ide találtam erre a topikra, mert abszolúte laikusként azt hiszem,
kifogtam az aranyhalat. Természetesen nem fényezni akarom magam, mert nem vagyok autóguru, eddig egy Toyota Corolla, és egy Volvo S40-es birtokosa voltam.
A történet:
Egy 2005-ös Renault Clio 1.5 Cdi Societe birtokosa lettem 4 hónapja.
Az adásvételiben ugyan 5 ajtósként szerepel, de ez csak 3 ajtós.
De én még olyat egy 14 éves autón - amely egyébként 243.543 km-t futott - nem láttam,
hogy sehol egy rozsda. Az autó szívódízeles, és ha kell videóval bizonyítom, hogy 7 mp alatt gyorsul
0-ról 100-ra, amely gondolom egyrészt azért van, mert a motor megkímélt állapotban van,
másrészt az önsúlya 970 kg. A fogyasztása városban 5,5 körüli, hosszú úton 4 liter.
Az első tulajdonosa egy Kft könyvelőnője volt, aki gondolom nem hajtotta szét.
A második tulaj rakatott rá vonóhorgot, és Németországból hozott bútorokat, gondolom Ő sem
nyomta neki. Az autó ára 400 ezer forint volt.
Ha kell, természetesen teszek fel róla képeket, hogy nem kamuzok, ez az autó tényleg nagyon szép
állapotban van, és kurva jó arra, amiért vettem!
Viszont:
Sajnos az nem derült ki, hogy vezérműszíj-, olaj-, és egyéb szűrők cseréje mikor történt, mert az
utolsó tulaj ezt nem íratta bele a szervízkönyvbe.
Adódik a kérdés.
Mi legyen a sorrend, azaz mit cseréltessek ki rajta először. Én úgy gondoltam, hogy:
Olaj, pollen, levegő, klíma, és a motorszűrőket először.
Majd a vezérműszíj csere, mert ha ez szakad, drága lesz a javítás.
És mivel van egy egészen pici kuplunghiba - néha csúszik -, és a 4-ből az 5-be váltáskor néha beakad
a váltó, ezek lennének a következő javítások.
Olajfolyás nincs, a motor tiszta, de azért szerintem egy motor mosás nem árthat neki gondolom valamikor a tél előtt.
A szakértőket és a tapasztalt Renault tulajdonosokat kérdezném, jó az elgondolásom,
Az "A" oszlop,a szélvédő,és az első ajtó találkozása. A "B" oszlop az első,és a hátsó ajtó találkozása,a "C" pedig a hátsó ajtó,és a csomagtér találkozása.