Szeretnék segítséget kérni alapozó/töltőanyag kiválasztással kapcsolatban, mert egy "kicsit" elakadtam. :)
Felújítottam egy régi motort és kitaláltam, hogy én szeretném a "fényezést" is csinálni ha már hobbi, meg szeretem csinálni akkor még is így lenne kerek.
A problémám az, hogy elkezdtem alapozót keresni, és a gyártó azt írja, hogy akár 140 μm vastagságban is lehet fújni, mert nagyon jó töltőtulajdonsággal rendelkezik (car fit-nek az epoxy alapozójáról van szó https://www.carfitrepair.com/wp-content/uploads/2020/10/4_390_0500_en.pdf). Ez pontos akkor mit jelent? Ez ilyen 2 az 1-ben termék, nem szükséges rá töltőanyag? Én a józan paraszti eszemmel azt gondoltam eddig, hogy kell egy vékony alapozó réteg, szórógitt, bázis, lakk.
Bocsánat, hogyha hosszú és/vagy keszekusza voltam, de napok óta különböző anyagokat, és azok leírását olvasom és már lezsibbad az agyam... :)
Arra azért kérdezz rá ennél az alapozónál,hogy nem tartalmaz e szemcsét ,illetve pigmenteket,mert pl a Standox alapozójánál van ilyen ,hogy nem víztiszta alapozó,hanem fémpigmentált,hogy erősebb legyen a tapadás. A Novol spray teljesen víztiszta .
Az a gond az 1K anyagokkal,hogy nem igazán bírják a fékpor,és az egyéb maró anyagokat hosszútávon. Tartósság tekintetében mindenképpen a 2K anyagokat preferálnám. Esélyes a felmaródás veszélye ha 1k s anyagokat 2k s anyaggal fényezed felül. Novol705 mehet a teljes felnire, nem csinálsz vele problémát ez egy tapadásközvetítő anyag úgyhogy csak segítesz a tapadás elősegítésében.
Akkor behozom a garázsból a lakásba. Tegnap kitettem a napra, egész jó kézmeleg lett. Attól én is tartok hogy a gumis összecseszi. Elég sokat dolgoztam vele, és ezt nem lehet egyszerüen javítani a sok réteg miatt.
Téli felniket fényeztem újra. A 2K alapozás után 2K fekete, majd Mipa vicrom, Mipa Beispritzlack, és végül Mipa CC8 2K színtelen lakkott fújtam rá.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi idö alatt keményedik ki teljesen a felsö lakkréteg? HS10 kurz edzövel csináltam. 48 óra elteltével száraz, meg lehet fogni, de a körmömet bele tudom még nyomni. Természetesen amíg nem keményedik ki teljesen, nem szereltethetem fel a gumikat.
Úgy valószínűleg nem vállalják, hogy a maszkolást megcsinálod. Nehéz árat mondani,mert sok minden befolyásolja az árat. Milyen anyaggal dolgozik a fényező,mennyire van jó állapotban a felni ,mennyit kell vele időzni.......
Nincs színtelen wash primer . Epoxiból még létezik ,de az sem teljesen víztiszta. Jó megoldás lehet talán a foszfát kendő a Henkel -től. / Bonderite M-NT 1455-W Wipes/ . Vagy a Novol nak van egy Spectral 705 nevű szinte minden fémre alkalmas alapozó,tapadásközvetítő spray terméke. Spray ból megoldani ,főleg matt lakkozást , hát az kihívás szerintem,
Csiszold meg vizesen 2000-es papírral. Polírozáshoz kellene először durva szivacs hozzávaló pasztával. majd finom szivaccsal átmenni rajta szintén hozzávaló pasztával.Mikroszálas kendővel áttörölni. A 2000-es csiszolás után még lehetne abralonozni, de nem biztos hogy szeretnél annyira belemerülni.
Minden felfújt sor után amikor megszárad,nem árt óvatosan áttörölni mézeskendővel, mivel a felület enyhén poros maradhat, ami ronthatja a metálszemcsék elhelyezkedését. Kérhetsz a festékhez gyorshígítót is úgy hamarabb szárad, haladósabb lesz.
Majd kihívom a garázsba a páromat hogy szórakoztasson a műveletek között. Vagy így, vagy úgy . :)
Egyébként a hetvègén máshonnan tervezek venni festéket, próbálok biztosra menni, mert itt ezen az új helyen a festéket nagyon dícsérték(Quickline márkájú)
Ami pedig a felületet illeti: mivel mattnak kell lennie a felületnek, szerintem ködöléssel könnyű feladat lesz elérni🙂
Pont az a lényeg hogy mattra száradjon,mert a bázis és a metál mattra szárad. Ha nagy dohányos vagy,soronként nyugodtan elszívhatsz egy cigit. Utána mehet rá egy sor lakk cigi, megint lakk.