Szerintem meg pont jó helyen van az alaplap. Megmértem, kb. 25 fokkal van elforgatva a kép. Ha elforgatod a képet 25 fokkal jobbra, akkor pont a helyére kerül az impulzus tekercs. De ettől függetlenül szikrának lenni kellene. A pontos beállítást csak stroboszkóppal lehet beállítani. Én a motoromon mindig azzal csinálom.
Már bocsánat de miért lenne jó helyen??? Biztos, vagyok benne hogy nem jó helyen ál. Bár rakhatod bár hová is az alaplapot lesz szikra de nem ott ahol kellene.
Tök mindegy, hová tekered az alaplapot, szikra lesz, ha a jeladóhoz ér a megvágott mágnesrés.
Egyébként majdnem jó helyen van az alaplap, csak ferdén lett fényképezve. Kb. így áll:
Odarajzoltam egy nyilacskát, kb. annyival kellene előre tekerni az alaplapot.
Tamás megírta a frankót, miket kell mérni.
Viszont nézd meg a slusszkapcsolót, én egyszer beszoptam, leállításkor megszorult a gomb és másnap fél órát szerelgettem-méricskéltem, mire rájöttem a hibára :)
Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek! Hétfő vagy kedden délután tudok neki állni, az eredményről beszámolók. kb 30 éve volt Simsonom megszakítós gyujtással, soha semmi baja nem volt! Ez a tirisztoros verzió szerintem bonyolultabb! Szerencsére van multiméterem ha nem is profin de el boldogulok vele, bízom benne, hogy sikerül beindítani.
Gyújtástekercs): 500-600 Ohm (2 - test között) Jeladó: 24-30 Ohm, a féltekercs 12-15 Ohm Trafó primer: 1.3 Ohm Trafó szekunder: 4 Ohm, figyelem, az IFA könyvben ez az érték szerepel, de nyilvánvaló elírás, a valós érték 4 kOhm.
Ha ezeket az értékeket méred, akkor a tekercsek jók.
Szia! Vagyok én is. Ez így nem is fog szikrát adni már maga az alap lap nem jól van fel rakva. Jeladó általában lent van 6 óránál. Képen látható, hogy ez jó lendkerék. Nehogy bármit gyorsan ki cserélj valami utángyártott szarra. Ha van bármi keress bizalommal akár privátban is.
Nézz végig minden csatlakozást, mérj végig mindent. Ha minden jó, új gyertya (nem egy ökör ára), másik tirisztorral próba. Volt már álltó helyében meghalt NDK tirisztorom.
Kedves Márkatársak ! Tomi vagyok,Pár hete" kaptam"egy Simsont fellelt állapotban ! Szeretném a blokkot indíthatóvá tenni de szikra nincs! Segítséget szeretnék kérni. Létezik, hogy a lendkerék nem tirisztoros gyújtáshoz való ? Esetleg valami ötlet, hogy mi lehet a gond!
Ennyire közel lakunk egymáshoz? Nem gondoltam volna. Én Ajkarendeken lakom.
Érdekel a megoldásod. Bár az én motoromon Bosch gyújtás van, a motorom se Simson, csak szeretnék segíteni Simsonos barátaimnak. Jó lenne találkozni, szerintem lenne sok közös témánk.
Az előbbi képek pont erről voltak. Milyen motorra kerülne? Mármint melyik Simson blokkra. Ha esetleg Almádi fele jársz, szívesen megmutatom, mesélek róla.
Gyári! Szerintem erre az órára eleve úgy tették fel a mutatót, hogy túl sokat mutatott. Vagy hamar megrepedt a közepe, és elfordult. Egyébként a távolságot kb jól számolta. Azóta szétszedtem, a repedt mutatót megragasztottam, kb belőttem, hogy kell álljon, csak ez már késő ősszel volt, qzóta nem próbáltam.
Engem pont ez a kedvező áras gyújtás érdekelt. Tennél fel róla pár adatot, esetleg képet is? Szerintem ez sokakat érdekelne, rajtam kívül is. Sajnos az eredeti gyári gyújtás nagyon drága, talán ez megoldás lehetne sok Simson kedvelőnek.
Így már értem, amiről írsz. Vannak jeladók, amik mágnesesek, azoknak elég egy fémlemez. Egyébként mennyire állítod az előgyújtást? Mert attól függ a nagyobb fordulat, nagyobb végsebesség. Meg persze sok minden mástól is. Aki nagyobb sebességre vágyik, annak tuningolni kell a motort, erre való ez a fórum.
Egyébként még annyit, hogy a kedvező ár azért is kellett nekem, mert "duplagyújtásos" a burkolat alatt van pót CDI, pót trafó, és komolyabb útra +tekercset, és jeladót is vittem. A Schwabén ez kb 2 éve megy, lehet benn saccra 7-8 e km, hibamentesen.