az újabb a felsőkéményes: elvileg nem csak a kipufogó külömbözik, hanem a fülke mogötti doboz "kopoltyú" az nincs a régin.. máshogy van megoldva.. meg sokfélét hallottam külömbséget de nem tudom biztosra és nem hiszem el, ezért lenne jó megerősíteni vagy elitélni!
pl hogy a régebbi az 10 hengeres az újabb csak 8 és hogy a régiben volt kereszt difizár is az újban pedig csak hossz difi zár!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne foleg azokhoz akik dolgoztak Tatra billenccsel vagy van vagy volt nékik!
Tehat, a TAtra 815 - bol volt egy korai alsokemenyes es a kései a felsőkemenyes változat!
Eleinte azt hittem csak a kipufogó különbözik aztán megfigyeltem hogy a felsonel van ugynevezett kopoltyu resze is...
Es hogy mi a különbség a két változat között? Es hogy melyik a jobb? Illetve van e belőlük turbos változat?
Esetleg egy vetelkor mik azok amikre figyelnem kell hogy rendben legyen?! Valamint mennyire szerelhető gépek ezek? Hajtaslanccal sok gond azokott lenni? Gondolom azert ha jo alappotban van az autó nem lesz különösebben baja, vagy mindig produkál valamit?
Szerintetek jelenleg az építő iparban jobb hasznosabb tobb munka lehetseges egy ilyen autora mint pl egy kamazra?
A gépeket ismerem, vannak saját képeim is egy külszíni fejtésen található gépről, de azokon nem olyan egyértelműen felismerhető, mint az internetes képeken.
A lényeg, a szöveg második részében van, mert ilyen típust keresnék Magyarországon (ha egyáltalán létezik még belőle).
Tudnál ebben segíteni?
És ha van prospektusod, szívesen venném ha be-scannelnéd és megnézhetném.
Nem vitatkozom,lehet így volt.Csak nem értem a'70-es évek elején a SOMAT felírat miért nem szerepelt a kocsikon?A későbbi gépeken viszont -csak-a Somat szerepelt.
A "Bulgaria" felíratú kocsik Somathoz tartoztak a hatvanas évekbe is.Vidinbe van egy ilyen berliet (ejtsd berlié) kiállitva a Willi Betz/ Somat telephelyen.
Nemrég regisztráltam a fórumon a "Nagyvasak" miatt.
Ezekről az internetes képeken szereplő Nagyvasakról szeretnék információkat szerezni, hátha valaki ismeri / felismeri őket, esetleg itthon is tud elfekvő vagy leselejtezett példányt. Régi gépek - képek, a 80-as évek elejéről.
Ha erre gondoltál,egy (por)előszűrő,a levegőszűrő előtt. Naponta ürítették régebben,egy 12 órás műszak alatt összegyűlt benne egy-egy homokozó vödörre való por.
A háttérről semmit. Eddig annyit tudtam összeszedegetni, hogy a MÁVAUT-hoz került mindhárom típusból. A Debrecenben regnáló Magyar Vasútforgalmi Rt-hez pedig Isobloc-ok kerültek. Gyanítom, hogy a három típusból összesen sem hoztak be 100-nál többet.
Tudsz valamit erről? Mert arra van tippem, hogy miért pont francia buszokat vettek (máshol közvetlenül a háború után nem nagyon volt buszgyártás), de mi lehetett a dolog politikai és gazdasági háttere? Pl. mivel fizettek?