Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35674

Hát...

Én ragasztott hő és hangszigetelő anyagot még nemláttam, hogy tartósan sikerült volna rögzíteni.

 

Persze, volt akit zavart a kárpitpatent és nekiállt kitalálni, milyen ragasztó fogja meg.

De ahogy láthatod...nem egetverően tartós.

 

Leginkább azt a fránya keményített nemezt használják, nagy fejű kárpitpatenttel.

 

Én, / miután láttam a motorra ráolvadni kátrányosat / tuti nem görcsölnék vele.

 

Nálam a géptetőbe 8mm-es polifoam szivacs került, a tetejére meg ez az irodai szék alá árult átlátszó műanyaglap lett méretre szabva.

 

Így. a járatvédő patentjával van rögzítve, ha jólemlékszem 9 ponton.

 

Azt csak a tornádó szedi le onnan.

 

 

Előzmény: GeriSoft07 (35671)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35673

Feszültségszabályzó van a rendszerben. De hogy a töltést szabályozza-e valami, az jó kérdés. Elvileg lehetne, mert a rajzból az derül ki, van egy szabályzó áramkör. De véleményem szerint az csak feszültségszabályzó. Benzinesnél 80, dízelnél 100 A-es biztosítékon keresztül tölti az akkut. De azért ugyebár érdekes, hogy ha nincs fogyasztó bekapcsolva, akkor hogy biztosítható, hogy az akku a névleges kapacitásának maximum 10 %-ának megfelelő áramerősséggel legyen töltve? (rövid ideig nagyobb áramot is elbír)

Előzmény: GeriSoft07 (35672)
GeriSoft07 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35672

ok, hogy 70A a generátor, de van töltőelektronika, vagy hadd szóljon? megkapja a 14,4V-ot?

Előzmény: WagonR SX7 (35670)
GeriSoft07 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35671

de gyárilag is ragasztva volt, ezek a kátrányos lapok öntapadósak (voltak valamikor)

egy müanyag patent jobb ott a motor felett?

Kötegelő? :D 

Előzmény: WagonR SX7 (35669)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35670

Ahogy látom a Bárdinál 70 és 75A-s generátort ad hozzá.

Mármint az 1.2-eshez.

Előzmény: GeriSoft07 (35668)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35669

Azt nem kéne ragasztani, különben úgy járhat az emberke, mint egy Mondeós cimbi, hogy észre sem vette, hogy leesett, csak mikor már a kipufogókönyökön folyt lefelé

 

Vannak 6mm-es furatok a géptetőn, azokhoz kéne azt rögzíteni a kárpitpatentekkel.

Biztonságosabb.

 

Generátort nemtudom.

Előzmény: GeriSoft07 (35668)
GeriSoft07 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35668

Üdv

a motorháztető szigetelés leesett, hogy lehet visszaragasztani? Nem ragad a kátrányos genya

 

másik, a generátor hány amperrel tölti az akkut, ha világítás nem terheli? 1998-as 1.3 automata japán (vagy 1.2?)

WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35667

Kezdetben Denso volt ebben az autóban, de kb 2 hónap után elkezdódtek a gondok.

 

Nálam sajna a „ határterhelés” gyorsan befigyel, mert időnként 150 kilóval, plusz én, maximum 2-esben közlekedés, emelkedős, dimbes-dombos területen, minden görbefánál megállás…motortérszellőzés persze kanyarban…néha még ráindul a ventilátor. Szóval kapja a hőt.

Tetejében kellett bele a 92 fokos termosztát, hogy ne fázzak benne télen.

 

Beru-k vannak benne most, ezek csak alapjáratról indulva, meg 4000 közeli fordulaton bohóckodnak, de ezek is csak ha már felvette rendesen az üzemihőt a motor…

 

Tegnap vettem két Hella-t….majd kiderül, mit bírnak.

De akkor ahogy javaslod…lekerülnek a helyükről, mert ezek az elektromos cuccok csak egyszer kapnak hőgutát, aztán….harangoztak.

 

Kb olyan ez is, mint a Stilo fránya Opel motorjának az ECU-ja..

Valami észlény azt is lecsavarozta a szelepdeknire, nehogy netudjon felforrni.

Bár, érdekes módon, az eredetileg C Vectrából származó ECU, az eredeti motorterében sosem főne meg…

Páran megtették, hogy szereztek C Vectra ECU-t és kilőtték benne a felesleges marhaságokat…

Az simán elbírja a meleget, csak a saját nem..

Lehet a mindenttudó Bosch ennek is mellényúlt, vagy magától vagy némi segítséggel…

 

Nah, mindegy. Köszke mindent!

Akkor ráhasalok a trafóelhelyezés műveletének, nem teszem az újakat addig be, míg meg nem  oldódik.

Előzmény: garázsharcos (35666)
garázsharcos Creative Commons License 2023.09.23 0 0 35666

A kollégám autóvillamossági szaki, persze "eszi" a mai elektronikákat is, tőle tudom:

Megtörténhet teljes terhelésen (pálya, "legalább 130-140"), hogy túlmelegednek a tekercsek, amikor kihűlnek, minden ok.

Ez legkevésbé a gyári tekercsekkel történik, az utángyártottak soha nem olyan minőségűek.

Csak a legrégebbiekben volt Denso vagy Tec tekercs, utána, az együttműködés miatt európai, többnyire Bosch, az is jó volt még.

A hűtőfolyadék a gyertyafészket hűti a legmagasabb ponton, felette amit a kevéske olaj tud hűteni, ha határterhelés van, akkor melegednek a tekercsek.

Persze, márkaszerviz gyakorlatban az esetek száma ezrelék, szinte kivétel.

Csak akkor történt meg eddig, ha valaki 76 lóval akar "legalább" 130-al menni.

Megoldás van, a tekercseket le kell venni a meleg helyről és csak a kábelek menjenek a motorra, van ilyen a régebbi autókon.

Előzmény: WagonR SX7 (35665)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 35665

Hát...

 

A szekunder tekercs ellenállások mindnél bennevannak a határértékeken belül,,

 

Vicces..

 

Pláne, hogy két trafó is lényegében teljesen új.

Talán 2000 Km van bennük.

Azokkal csak autópályán vannak gondok.

WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 35664

Tutira tekercs gond van.

A kábeleket már cseréltem próbából.

Illetve, mindent.

Ha a másik kábelei voltak csak áttéve, ugynúgy ment a hattyú halála.

Saját kábellel a másik tekercsei is. Akkor ment rendesen.

 

Köszke az adatokat!!

Előzmény: garázsharcos (35663)
garázsharcos Creative Commons License 2023.09.22 0 0 35663

Van gyári adat, a tekercs gyertya felőli részébe megy a multiméter egyik tapintója, a másikkal pedig a 3 láb közül egyiken 7,6 tól 10,2 kOhm kell hogy megjelenjen, ha ebből kilóg, csere.

A nagyfesz kábeleket sem árt mérni (külön), ezek értéke 10-22 kOhm legyen, ha több, csere.

De, ha jól értem, van A és B autó.

A legegyszerűbb áttenni a jó autóról a tekercseket.

Innen már egyszerű...

Előzmény: WagonR SX7 (35662)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 35662

Sziasztok!

 

A G13BB motor gyújtótrafóit kilehet valahogy mérni?

 

Létezik valahol elérhető adat az ellenállás értékéről?

Mennyinek kéne lennie, vagy ilyesmi.

 

Az egyik autóé rendben vannak, de a másik....

Van 5 trafóm, de...akárhogy cserélgetem őket, nemtudom olyan összeállításban berakni őket, hogy vagy alapjárat körül vagy teljesítményen ne rángasson a verda..

 

Vagy, bal kézzel jobb váll felett eldobni őket és venni újakat?

 

mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.08.31 0 0 35661

Az újon volt egy fekete műanyag gyűrű, amit le kellett venni, mert az nem passzolt! Most jó!

Előzmény: zotyax (35657)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.08.31 0 0 35660

Szia!

Én nemrég cseréltem, a bajuszkapcsolót fölötte le kell szerelni, nagy macera volt, sokszor visszaszereltem, míg végül sikerült! Nem tudom hogy, de sikerült! :)

Előzmény: zotyax (35657)
jakab51 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 35659

Szia! Én nem rég cserélte nem volt vele semmi gond.

Előzmény: zotyax (35657)
tarno Creative Commons License 2023.08.30 0 0 35658
zotyax Creative Commons License 2023.08.29 0 0 35657

Üdv!

 

Gyújtáskapcsoló betétet cserélnék a Wagonba mert néha beszorult néha egy kis pöccintés elég neki és kiugrik. Néztem videót nem nehéz kicserélni. Vettem egyet azt mondták jó lesz. A problémám ott van amikor berakom az új betétet, kiveszem a kulcsot, újra berakom a kulcsot és fordítom el kiugrik a betét. Olyan mintha nem akadna be rendesen a kis pöcök. Volt már valakinek hasonló baja? Azt most visszavitték, holnapra lesz másik azt mondták.

garázsharcos Creative Commons License 2023.08.23 0 1 35656

Így van bizony, az indításgátló (immobiliser, immo, lopásgátló, ahogy mondják) gyári megjelenésével az utólag beépíthető riasztók feleslegessé váltak, de a korábbiakban sem volt gyári riasztó.

Az alsó képeken immo vezérlőt látok, azt fizikailag ki lehet venni, csak akkor nem indul soha többé.

Az immo vezérlő szoftveres módon van összehangolva a motorvezérlővel, ha pl bármilyen csere történik (immo vezérlő, vagy ecu) akkor össze kell hangolni az új elemet a régivel.

Műhelyzsargonban: rá kell "tanítani" az immovezérlőt a motorvezérlőre, megfelelő műszerrel és jogosultsággal.

Előzmény: Landsmann_ (35651)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.23 0 0 35655

Igen, a szimeringnek akkor van "munkamérete", ha rá van húzva a szelepszárra.

Általában az alkatrészkereső programok alváz- és motorkódból indulnak, méretet nem közöl, hanem azt, hogy hozzávaló az anyag.

Előzmény: jakab51 (35654)
jakab51 Creative Commons License 2023.08.23 0 0 35654

G13bb vettem szimeringet gyári oem alapján és a belső mérete 4 mm Most akkor 5.5mm és szárhoz 4mm és sziering kell?

Előzmény: garázsharcos (35652)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.23 0 0 35653

G13BB persze...

Előzmény: garázsharcos (35652)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.23 0 0 35652

G13B motorban ilyenek:

De van még G10A és M13A motorral szerelt Wr+ is, azokban mások a méretek.

 

 

           

 



 

Előzmény: jakab51 (35650)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.08.23 0 1 35651

Ilyet biztos nem csinált senki, mert gyárilag nem volt riasztó egyikben sem.

Előzmény: András952 (35649)
jakab51 Creative Commons License 2023.08.23 0 0 35650

Szia! A wagonkának mekkora a szelepszár átmérője?

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (35639)
András952 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 35649

2002- es BB   Wagon R  riasztójának kikötését csinálta már vki, és  hogy ?.....    Üdv 

András952 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 35648

András952 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 35647

garázsharcos Creative Commons License 2023.08.15 0 0 35646

Most látom csak...

Induljunk két úton, először a könnyebbiken.

Ebben az évjáratban kell hogy legyen IMMO visszajelző lámpa a műszerfalon.

Akkufesz min. 11V legyen.

Ha világít az immo lámpa (indításgátló, lopásgátló, ahogy tetszik), akkor az immo jó.

Ha villog, akkor valamiért nem engedélyezi az indítást (forgatást igen).

A másik út: ha ráadom a gyújtást, hallanom kell a benzinpumpát működni, kb 10-15 mp-ig, kattan a relé és megáll a pumpa.

Ha nem hallható, ki kell nyitni a tanksapkát és egy segítő füleljen a beöntőnyíláson, ha megy a pumpa, ott már biztosan hallható.

Ha síri csönd van, nem indul a benzinpumpa.

Ráadott gyújtással még egy próba: ököllel vagy lábheggyel meg kell veregetni a tank alját, hátha elindul, bár ilyen esetben biztos a csere.

A jobb hátsó ülés alatt fut a tank vezetéke, ott van egy csati is, azt kell átnézni, kimegy e a fesz a pumpáig.

Ha van fesz, van test (a két vastagabb vezetékben)és mégsem megy a pumpa, akkor csere, a tankot le kell venni, nincs szerelőnyílás.

Tényleg kevés az adat, pl mennyi a km?

Jó tisztaságú benzinekkel 2-300 ezerig nem szokott baj lenni.

Ha viszont elkorhad a tank beöntő csöve, akkor ott szabadon besodorja a vizet a tankba, innen vége a pumpának.

Ezeket kellene megnézni kezdetnek.

Előzmény: Vappali (35644)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.08.14 0 0 35645

Szia!

 

Nekünk 18 éve tönkrement az AC a sz@r (molos) benzintől! Megállt a sárga villám, oszt annyi! :(

 

De bármi lehet, kevés az infó, de vannak itt öreg profik, majd megmondják!

Előzmény: Vappali (35644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!