A 70-es évek elején élte fénykorát, szerintem. Akkoriban esténként alig lehetett üres asztalt találni, gyakran előfordult, hogy szóltunk a pincérnőnek, ha felszabadul egy asztal, foglalja le nekünk, fél óra múlva jövünk.
Délelőttönként ott üldögélt Gyurkó Géza, írta a cikkeit. (Aki nem ismerte, a helyi újság főszerkesztő helyettese volt,a fia osztálytársam volt a gimnáziumban.)
Hangulatos volt, csendes, szerettük...
Néz meg a képeket; szerintetek hangulatos most a berendezése?
Mostani adatok szerint a fix telepítésű traffipaxok beüzemelése óta nőtt a balesetek száma, pedig (számomra érthetetlen módon) azt várták, hogy csökkenni fog. Ki nem látott ilyen traffik előtt lassító autót, majd utána újra száguldót??? teljesen értelmetlen pénzkidobás volt ebben a nagyságrendben. Azt viszont most hallottam, hogy az utánfutósokat is büntetik a traffik képei alapján. Nem nagyon figyelnek arra, hogy autópályán is csak 80 km/h-val mehetnek.
Ez lehetne közérdekű adat? kérhetné monnnnnnyuk a Hirlap vagy a ZINDEX vagy a semmi Autóclub a nyilvánosságra hozatalát ingyé, vagy csak milliókért?
Ilyen adatok nagyon sok helyen teremtenének tisztánlátást a zemberekben, hogy a super Traffipaxok milyen baleset megelőzést segggggitenek a telepítésük helyén?
Amúgy aszongya a tárkányi embör: meszet löhet vönni, de eszet nem!
Komolyan azt akarod mondani, hogy olyan viharos szelek szoktak lenni Eger és Kerecsend között, ezeknél a kanyaroknál, hogy ez a felelős a sok balesetért? Akkor szélfogó falakat kellene építeni, - tudod, mint a hófogók - nem középső beton-fém korlátot, mert akkor meg annak fogja nekitaszítani az a rettenetes szél az autókat. :-)
Ugyan már...
"...mert meg kell hogy alázzon."
Hülyék mindenhol vannak. De miért pont ennél a két kanyarnál szenvednek balesetet?
Persze, bárhol ki lehet fogni teherautót, csak most éppen a kerecsendi útról diskurálunk.
Relatív gyorshajtás. Mindent rá lehet fogni.
De gondolj csak bele; most jársz azon az úton először, betartod a sebességkorlátozást, és hipp-hopp, mégis csak a szembe jövő oldalán találod magadat, mert - amire nem számítottál, mert nem számíthattál! - kifelé dől a kanyar.
"...rutinból kilóharminccal veszi a kanyart..." Nem ezekről beszéltem, ezekkel nincs mit kezdeni. Tudod, én már 1975-ben és azt követően is, mind a mai napig nagyon gyakran mentem Kerecsend felől autóval Egerbe. Számtalan autót láttam abban a bizonyos kanyarban, a szembe lévő oldalon landolni az árokban. Többségüknem akkor még a végsebességük sem volt 130, mégis így jártak.
Amúgy: ki kellene kényszeríteni az illetékesektől nyilvánosságra hozatalra -- megye vagy akárki - hogy ezen a szakaszon mikor hány baleset következett be a szenvedő gépek kilométer sebessége , utasok száma , és egyéb körülmények közt ( szar gumi- részeg sofőr stb). Lehet hogy nagyon sok érdekesség derülne ki. Lehet, hogy ezzel a nyilvánossággal sok minden megelőzhető lenne.
Ha a prevenció kerülne előtérbe a birságolás helyett, lehet hogy többen maradnának életben.
Szerintem lassabb lett, ami önmagában még nem lenne baj, de ha kifogsz egy teherautót.... no akkor van a baj.
Milyen teherautót tudsz kifogni? ZIlt vagy IFÁT ? na ne ! A mai teherautóknak a 90 km sebességhatár ugyanúgy kín mint a többi autósnak. Ha egy kamion nem megy 120at akkor semmi, nekünk is van Mazda teher dobozos 120 nál érzi jól magát. Az ellenben fontos, hogy a doboz nagyon szélérzékeny. Hol láttál mostanában 60km vel cammogó teherautót --- az útépítők kátyúzó gépein kívül?
100% ban igazad van, A 8as km-nél a baleseteket nem a babonás szám, vagy az útlejtés okozta, hanem emberi mulasztás hiba, Sokan lejönnek az autópályáról ahol lehet döngetni 130 ~ 160 al és nem tudják átállítani az agyi tempomatjukat a más körülményekre. Szélfúvásban is reszkető papírautókkal bekerülnek egy keskeny ? útra ! Egy nagyobb széllökés már beviszi a susnyásba. Nem veszik figyelembe, hogy a Kerecsend -Eger szakasz tele van változó környezettel, hol lapos szőlő, hol erdő és ez így váltakozik. Súlytalan autóknál egy oldalvágásnál a szél is elbizonytalaníthatja a futását. Hány ilyen változó szakasz van ezen a rövid úton? Maklár --Andornaktálya egy tepsi ehhez képest.
A másik aspektus: az embereknek főleg a volán mellett, el kellene gondolkozni azon, hogy mit késnek le, ha 20km el lassabban mennek?
Kaptam már ezért, hogy tatás vezetés, nem lehet haladni stb. a kérdés az, hogy hova sürgős? a műtőasztalra? vagy a koporsóba?
Mióta elterjedt a mobiltelefon azóta nem lehet lekésni semmiről!
A másik ugye a magyar virtus! Meg kell előzni !
Ha megyek tatásan , tempomat bekapcsol 100ra beállítva ( 2000T Volvó 180le) jön Suz.......akármi , a padlót horpadtra nyomva is megelőz, mert meg kell hogy alázzon. Erre mondja egy sebész barátom, nyugi jön a donor!
Teherautót sokkal hosszabb szakaszon is kifoghatsz, pl. Eger - Bélapát, vagy akár Felsőtárkány és Miskolc között. Már közepes szembe forgalom mellett ugyanott vagy, mintha korlát lenne középen :-)
Még valami: ha Kerecsend felől megyünk Egerbe, már az Eger felőli szakaszon van két hosszú jobbra kanyar, ahol sok baleset volt. Szerintem az alap probléma nem lett megoldva, mert nem az volt a baj, hogy az autók gyorsan mentek, hanem az, hogy az úttest a kanyarban kifelé dől.
De, szerintem az volt a baj, hogy az autók gyorsabban mentek, mint szabad lett volna. Vannak máshol is olyan útszakaszok, amik valamilyen ok miatt veszélyesek, és valamiért az "alap problémát" nem lehet megszüntetni. Erre valók a különböző jelzések, amit ha az autós figyelembe vesz, biztonságban van.
Persze az önjelölt Fittipaldikat ez nem hatja meg, rutinból kilóharminccal veszi a kanyart, mondván ez épp olyan ívű, amilyet a múltkor máshol már sikerült abszolválni. Aztán jön a csodálkozás. Meg a mentő.
Ezt nem oldották meg, így most majd a középső korlátnak fognak nekimenni.
De legalább nem a szemben jövőnek. Ez is előrelépés ha úgy vesszük.
Szerintem lassabb lett, ami önmagában még nem lenne baj, de ha kifogsz egy teherautót.... no akkor van a baj. Szerintem így lassítani a forgalmat az kontraproduktív, ugyanis ha a "fékezett" szakaszról kiszabadul az autós, akkor általában ámokfutásba kezd.
Maklár felé is van egy kis gond, ugyanis Andornakon annyi csatornafedél van, - persze egy sem az úttest szintjében - hogy kikerülni sem lehet őket, mert beleesel a másikba. Én ennyi fedelet ilyen rövid szakaszon még nem láttam máshol.
Még valami: ha Kerecsend felől megyünk Egerbe, már az Eger felőli szakaszon van két hosszú hobbra kanyar, ahol sok baleset volt. Szerintem az alap probléma nem lett megoldva, mert nem az volt a baj, hogy az autók gyorsan mentek, hanem az, hogy az úttest a kanyarban kifelé dől. Ezt nem oldották meg, így most majd a középső korlátnak fognak nekimenni.
Gratulalok, örülök neki. Majd a módszert közkinccsé teheted mert , a népujságban ( H.H.) is megjelent ilyen problémával küzdő cikk, akiknek azt ajánlották költözzenek el!
Részvétem. Felettem lakott egy évig egy bige akiről csak sejtettük, hogy kurta féle, azt meg minden héten más faszi hozta-vitte. Amikor az asszony autókereskedésben dolgozott és hazahozott saját használatra egy Passatot de én jártam vele a nőci elég barátkozó lett velem és kétszer le is jött mindenféle ürüggyel amikor az asszony nem volt otthon.
Annyit tudok, rokon dolgozik földhivatalban és annyit árult el, hogy jogi személy és nem természetes személy a tulajdonos... mondta is a nevet, valami inveszt kft... vagy ilyesmi. Ha ebben az esetben is tudsz segíteni, nem magánszemélyé akkor írok, csak jelezd. Köszönöm.
Nálunk, mikor a Szálloda utcában laktunk, a negyediken volt egy ilyen lakás. A közös képviselő bejárkált a rendőrségre állandóan, így megoldódott a dolog, de a pontos eseményekre már nem emlékszem.
Azt tegyük hozzá, nem makulátlan úriemberek járnak hozzájuk, midnenféle rossz alakok, legtöbbször részegek, vagy részegen távoznak.... volt amikor a liftj ajtóba huggyozott az egyik.
2 vagy 3 18-20 év körüli konzum lány/prosti/masszőz költözött mellém közvetlen, akihez egész nap ki-be járnak a páciensek. Néha egymásnak adják át a kilincset, emellett éjjel bömböl a zene tekintet nélkül hétköznap vagy hétvége.
Rájuk nyomtam a villanyórát, többször nem értettek belőle.... szomszéd is. Hatástalan. Szomszédom azért kicsit durvább, bolond 50-es fickó, kinyomta a zárjukat pillanatragasztóval, a villanyóra gombját is miután lenyomta nekik....
Az ajtót állandóan csapkodják, vihognak, kiabálva beszélnek.... nagyon sokszor részegek (?, drogosak?). Az erkély felől szerintem fű szag terjeng... azt egyszer éreztem eddig egy buliban... talán az.
A lányok sokszor a ház előtti padon iszogatnak..... hajnalban is ott óbégatnak. Nem vagyok én sem öreg 27 leszek, de nekem ez már sokkkkkk
Mit tehetek?
A házszövetkezet lesz.rja, a házmestert nem érdekli 3 lépcsőházzal odább lakik. A rendőrt egyszer hívtam ki, abban köszönet nem volt..... próbáltam a lányokkal beszélni. Egyszer-kétszer helyesen bólogattak, aztán egyszer amikor becsöngettem akkor hallottam kérdezték "ki az"? "az a savanyú picsa a szomszédból"... tehát így állnak hozzám, ajtót se nyitottak.
A lakást szeptemberben adták el, novemberig üresen állt... nem tudom ki az új tulaj, a lányok szerintem csak bérlők. Karácsonyi hosszú hétvégén 3-4 napig volt egy kis csönd, azóta semmi.