Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

T-Petra Creative Commons License 2002.09.28 0 0 467
Az elmúlt télen egyszer mentem igazi hóban az UG 6-al. Egyébként meg mindig latyakos, vizes, inkább száraz úton. Szerintem inkább erre kell méretezni itthon. A svédeknél biztos más a helyzet...
zetecR Creative Commons License 2002.09.28 0 0 466
Újságból való téli gumi vásárlásnál szerintem azt is érdemes figyelembe venni, hogy az adott tesztben milyen súlyozást kapott a havon való viselkedés és mennyit jársz ténylegesen hóban.
Mert lehet, hogy egy vízben-latyakban sirály gumival jobban jársz.
Előzmény: FFU (465)
FFU Creative Commons License 2002.09.28 0 0 465
A téli gumikhoz - nekünk a kereskedö egy UNIROYAL nevü gumit ajánlott (ez is V-s). Tavaly az Autopiac tesztjében ez volt a legjobb vétel (ár/"teljesitményarány", stb). Két kocsira nyolc gumi, meg a felnik - fél milla. Tud valaki valamit erröl a gumirol?

Más - a V6-ban ha pl. előzéskor pörgetem a motort, úgy 3500 fordulat körül ránt egyet a dög. Semmi komoly, csak egy rántás, aztán megy tovább a gép. Amugy tegnap vezettem a Colt-ot is. Be kell látnom, ez a gép jobban gyorsul. A Colt-ban nyilván a "szubjektiv" tényezők (pl. az egyre erösebb zaj) növeli a gyorsulás-érzést.

Még egy dolog -ha kettös zárral zárom az autot, és csak egyet nyomok nyitáskor, nekem akkor is kinyitja az ötödik ajtot. Én csesztem el valamit a programozásnál, vagy ez így van?

Törölt nick Creative Commons License 2002.09.28 0 0 464
Hogy a zaja kisebb-e azt nem tudom, de egy másik topic-ban írta már valaki, hogy nem zavarja annyira a hőmérséklet-ingadozás, így pl. nagy sebességű folyamatos haladáshoz nem kell jobban felfújni. Nem tudom, hogy milyen összetételű a gáz, a fújás néhány száz píz kerekenként. Egyelőre maradok a levegőnél, de ha kipróbálod, majd sugározd szét itt, hogy milyen!
Előzmény: T-Petra (461)
csokezs Creative Commons License 2002.09.28 0 0 463
T-Petra!

Tudsz valami többet a Mondeo Cosworth-ról?
Esetleg képet?
Please!

Törölt nick Creative Commons License 2002.09.28 0 0 462
Az előző gépemen (Honda Civic) Michelin Pilot Exalto volt (sőt van is, tudom, mert az öcsémé most a gép). Nagyon fogja az utat, vizes aszfalton is, de qrva drága volt. Ha ismered a -2001 előtti - Hondákat (az enyém '99-es volt), akkor tudod, hogy a zajszigetelésük szinte nulla. A gumit mégsem nagyon hallani. Sz'al szerintem nem zajos:-) Vagy csak a motor hangja nyomta el? Lehet, mert a motor hangját nagyon szerettem abban az autóban (is):-)

Új Galantban nincs 3.0 24V, csak 2.5 24V, úgyhogy tényleg jó régi lehetett. De ha lenyomtad és nem volt szakadt, mindenképpen gratula:-))) Amikor aztán elhagyott, akkor hagytad, hogy elhagyjon?:-) (Úgy tűnik, igen, de hátha mégsem.) Na esztet osztán jól megaszontam!

Előzmény: T-Petra (460)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.27 0 0 461
Ja!

Ma hallottam h lehet az autógumikat gázzal is feltölteni. Állítólag kisebb a zaja, meg nem zavarja a hőmérséklet ingadozás. Igaz ez???
Milyen gáz ez ???

T-Petra Creative Commons License 2002.09.27 0 0 460
Igazából nem a Michelinnel jött hanem a Pirelli 6000-rel. DE mivel késett a kocsi, a kereskedő kárpótolni akart egy ingyenes szervízzel (gondolom a 2500-al ami amúgy is ingyenes:) de inkább megdumáltam egy gumicserére.
Bementem a gumishoz és kértem a legfaszábbat :)) Aszonták ennek a legkisebb a menetzaja és a legjobb a futásteljesítménye, meg persze a legmagasabb az ára. Ez lett. A Michelin Pilote Exalto jobban hasonlított a Venturára V mintával de az igen zajos mondják többen.
Ma nyomultam egy Galanttal az M1-en. 3.0 24V a régebbi kiadás. 100 ról indultunk egy előzés után. 210-ig bírta a csávó de már addig is folyamatosan jöttem fel rá. Ott lassan elkúsztam mellette. Virult a fejem rendesen. :))) Asztán elhagyott, merthát a céges autó a leggyorsabb autó! Ill apu autója néha még gyorsabb annál is :))
Előzmény: Törölt nick (457)
csokezs Creative Commons License 2002.09.27 0 0 459
2003-ban jön az Ford Mondeo Cosworth!!!!!!!!!
zetecR Creative Commons License 2002.09.27 0 0 458
Nagyon gondold meg, mert Sajószentpéter és (fiatalkorú :-) K. Barcika között nappal közlekedni kész szívinfarktus... :-)
Előzmény: Törölt nick (457)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.26 0 0 457
Én is csak azért tudom, mert tárgyaltunk a BC-vel arról, hogy dolgozom nekik, de nem tudtunk megegyezni az árban.:-))

Az 1620 hihető, mert csak 1%-kal tér el a megadott maximumtól. Oszt' ennyi:-)

Nem tom, mér' szerelik a Mondeo-t most Michelin Pilot-tal, már több újon is láttam. Az enyémre még GY jutott. Most közeledik az autó a 40e km-hez, az első gumik meg a felcseréléshez a hátsókkal, most már újat nem veszek addig, amíg felkúszik a téli papucs, majd tavasszal.

Előzmény: T-Petra (456)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.26 0 0 456
Hi
Egen a BC az a BorsodChem Rt. és tényleg nem Miskócon van hanem Kazincbarcikán. Csak azt senki sem tudja h hol van.... :))
Mértem párat oszt tényleg ennyit erről. 1620 kg üresen. Ennyi.

Az UG 6 igen tetszett nekem is, azt használtam a fikuszon. Nyáron meg az GY Venturát. Az igen korrekt vizen. A mondeón most Michelin Pilot Primacy van. Már kétszer éreztem h megúszott a kocsi, ami még sosem volt a GoodYearral. Asszem a következő GY lesz. Még éppen kapni a Venturát ebben a méretben. Igaz 40.000 km után cserélni kell mert annyira puha.

Előzmény: Törölt nick (445)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.26 0 0 455
Egy Jag XJ-t nekem is a seggem alá tolhatnának és még csak nem is lennék megsértve:_)

Hát igen, a párnás ajtókárpit, az néhány millával "nagyobb" kategória.

A spray használata tényleg "barkácsmódszer", még soha nem próbáltam. Lehet, hogy kéne?:-)

Inkább nem gányolom az autómat, mert annyira nem zavaró és ez ráadásul (a Ford minősítése szerint:-) )nem típushiba, mert nem mindegyiken van. Viszont tudok többekről, akiknek hasonlóan susog a fülébe a gép. Lehet, hogy szól hozzánk, csak nem értjük?:-))

A gördülési zaj viszont a Mondeo-ban alig hallható, azzal teljesen elégedett vagyok.

Előzmény: zetecR (454)
zetecR Creative Commons License 2002.09.26 0 0 454
A nem barkácsmódszeren az olyan dolgot értem, mint az oszlopok, tükrök aerodinamikai kialakítása, az adott profilú tömítőgumik használata, stb.
Vagy ha mondjuk gördülési zajról beszélünk, akko rnem barkács a felfüggesztés kialakítása, azok karosszériához való rögzítése; barkács lenne pl. a NoiseKiller spary használata, vagy spéci bitumenlapok beépítése. Netán (nyilván egyzerűbb autóknál) plusz gumitömítések beszerelése.
Ilyen prakitkákra lennék kíváncsi, mert bár nem egy hangos autó a kis Fiestám, azért egy Jag XJ szintjét nem üti meg :-).
Nyilván a konstrukcióból adódnak bizonyos korlátok, de gondolom lehetne finomítani a dolgon.
Ha pl abból indulok ki, hogy a barátom 85-ös Daimler DoubleSixében milyen csend volt, akkor gondolom nem csopán műszaki bűvészkedéssel lehet a zajt száműzni, hogy hanem mondjuk elég vastag és párnás ajtókárpittal is :-).
Előzmény: Törölt nick (444)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.26 0 0 453
Nem tudom, milyen a Toyo, de a "havon járási" tulajdonságait dicsérni szokták. Nedves úton hidegben gyenge közepest mondtak rá és vízen hangos is. Az ár/érték aránya jó és a tesztek szerint biztonságos is.

"Tartalék" nem kell, mert eleve van. Én már mindkettővel (téli, nyári) teljesítettem a maximumot, minden gond nélkül. Egyébként is ezek a maximumok tartós haladásra vonatkoznak. Egyedül arra kell ügyelni, hogy tartósan 160 feletti sebességnél 2-3 tized bar-ral nagyobb nyomás kell, hogy legyen a gumiban.

Előzmény: HOH (452)
HOH Creative Commons License 2002.09.26 0 0 452
Az tuti, hogy az S=180. Én azt nem tudom, hogy ez a nevében azt jelenti-e vagy valami más jelölés.
Egyébként a www.gumiszerviz.com-on van egy 'gumilexikon' amiből ezeket vettem. :

Q : Sebességhatár : 160 km/h
R : Sebességhatár : 170 km/h
S : Sebességhatár : 180 km/h
T : Sebességhatár : 190 km/h
H : Sebességhatár : 210 km/h
V : Sebességhatár : 240 km/h
W : Sebességhatár : 270 km/h
Y : Sebességhatár : 300 km/h
ZR : Sebességhatár : 300 km/h

De a Toyo-ról vagyis az ilyen nevűről nem találtam sehol semmit. Egyedül csak sima Snow950-est találtam ebben a méretben de az H seb határos.(43890 Ft felni nélkül). Azt tudom hogy az acélfelni 13-15 eft körül van.

Megmondom őszintén még nem volt Toyo gumim soha (Nekem a semperit és dunloop jött volt amivel elégedett voltam).
Egy ilyen kocsira nem kevés a 180-as seb határ, (nem mintha ennyivel közlekednék, bár a kocsi tudja :-), de szeretem ha van biztonsági tartalék).
Megmondom őszintén még nem volt Toyo gumim soha (Nekem a semperit és dunloop volt amivel elégedett voltam), ezért vagyok most tanácstalan.
Az ár jónak tűnik, de mit kapok érte?

Előzmény: Törölt nick (451)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.26 0 0 451
Nem tudom, sebességindexre csak néhány betűt ismerek:

Q = max. 160 km/h
T = max. 190 km/h
H = max. 210 km/h (ilyen a téli gumim)
V = max. 240 km/h (ilyen meg a nyári)

De lehet, hogy a Toyo másképpen jelöli.

Előzmény: HOH (448)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.26 0 0 450
Ha a kérdést így teszed fel, akkor valszeg összetörte:-( Ez esetben mondjátok meg, mi maradt belőle épen.

Ha csak poén, vagy tartozik neked, és elárverezed, akkor érdekelne néhány forgó-kopó alkatrész, ha jó áron adod:-)))

Előzmény: Törölt nick (447)
randco Creative Commons License 2002.09.26 0 0 449
Toyo: benne volt az első 5-ben.(H=190, V=210km/h)Felnivel együtt nem rossz az ár.Az Autofort honlapján is reklámoznak valami akciós megoldást.
HOH Creative Commons License 2002.09.26 0 0 448
Nekem most ajánlottak felnivel, szerelve centírozva Toyo Snow prot S 950 tipusút ( ha jól értettem a telefonon kereszetül) 205/55/R16 46831 Ft/db áron.
Tud valaki valamit erről? (Teszt, leírás)
A nevében az 'S 950' a 180-as sebességhatárra utal?
Előzmény: T-Petra (442)
randco Creative Commons License 2002.09.26 0 0 446
Téligumi:

Dunlop MR3 (V seb. index) nekem ezt ajánlották, elég sok tesztet megnyert külföldön is (ár/érték).

Törölt nick Creative Commons License 2002.09.25 0 0 445
Mi az a BC? Ha a Borsodchem, akkor az nem is Miskolcon van:-))) Vigyázz, nehogy valami patikamérlegre állj!

A kocsid meg olyan sötétszürkés, nem? Vízzel még lejön vagy valami durvább kell hozzá?:-)

A Goodyear teljesen rendben van. Nekem Bridgestone figyel a télre használatos acélfelniken, semmi gond nincs vele és kb. 30-40%-kal olcsóbb (legalábbis ha a nyári gumi méretében veszed; néztem kisebb felnit is, de necces volt az első kerekeknél). Állítólag tükörjégre nem túl jó, de én ezt nem tapasztaltam, igaz, igyekszem is kerülni a jeget, ha lehet.

Előzmény: T-Petra (442)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.25 0 0 444
Például a leffegő gumicsíkok simán adhattak volna ilyet... azokat a helyükre lehet tenni. Kicserélték az ajtón körbe a gumikat is, de az sem használt.

Régebben a Fikuszokkal is volt ilyen probléma, ott is a vezető füle mellett hallatszott a susogás - a Ford egy évi agyalás után egy padlószőnyegből kivágott darabnak kinéző cuccot rakott az A oszlop mellé, ahonnan indul a gumi. Ezt is meg lehet oldani "barkácsmódszerekkel".

De ha már így tetted fel a kérdést: milyen nem "barkács" módszereket ismersz?

Előzmény: zetecR (443)
zetecR Creative Commons License 2002.09.25 0 0 443
Erre nagyon kíváncsi lennék, hogy mi az a minden, amit a szélzaj ellen "barkács" módszerrel tenni lehet?
Nagyon érdekel!
Előzmény: Törölt nick (433)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.25 0 0 442
Huhh bazze tényleg! :)) Milyen szinű is a kocsi???
Most indulok egy laza túrára. (Szh-Miskolc 440km)
Holnap ott lesz dolog a BC Rt-nél, ott is lesz hídmérleg, majd végiggurulok páron.
Lassan el kell gondolkodni a tél gumi kérdésen. Ma reggel 4 fok volt. Van valakinek ajánlás? Én eddig Good Year UG6-al nyomultam. Igen tetszett. De ha van konstruktív vélemény szívesen...

Cső

Előzmény: HOH (441)
HOH Creative Commons License 2002.09.25 0 0 441
Ez a kocsi a megtett kilométerekkel egyre nehezebb lesz.
Nem kellene lemosni? :-)
Előzmény: T-Petra (438)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.24 0 0 440
Akkor nekem szerencsém volt (van) ezzel a szervizzel:-))

Egyébként igazad van, amikor a Civic-et vettem, akkor nekem is azt mondták, hogy nem feltétlenül kell, de azért megcsinálták, ráadásul ingyen:-)

Előzmény: Aewyn (437)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.24 0 0 439
Biztos rárakták még a mérlegre a kiskertajtót, meg a hitetlen kutyák által visszaadott plusz kolbászt is. Vagy páncéloztattad is?:-)
Előzmény: T-Petra (438)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.24 0 0 438
Hi!

Ma mértem egy új tömeg adatot. Veszprémben egy kőbányánál. Az autóban jó pár szerszám, (több mint a múltkor) teli tankolva (Veszprémben itattam)
A súly nélkülem 1780 kg!!!!
Ez tuti!!!
A tdci egy nehéz dunyha :)) Mondjuk ez a dinamikán nem érződik.
Az ablaktörlő zaja ma nekem is feltűnt. Mondjuk ma kajak nagy szél volt, de tényleg feltűnően zajos volt.
Beraktam a fehér index búrákat. (5500 volt a pár)
Nagyon kúúl. Az RS spoiler is virít rendesen.
Kezd egyedi orcája lenni :))

Aewyn Creative Commons License 2002.09.24 0 0 437
Igen ez a gépkönyv vs. eladók paradoxon nekem is feltűnt.

Ennek ellenére (ezzel együtt) kitartóan állították, hogy nem kell első olajcsere.

Ez sajnos nem Ford sajátosság.

Előzmény: Törölt nick (436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!