Köszönöm a választ. Valahol régebben olvastam, hogy az ilyen munka első próbálkozásra két napba is telik a buherátornak. Szánjak rá ennyi időt szerinted? Mert akkor nyár előtt nemigen lesz meg sajnos.
Sziasztok! Itt a jó idő, szerelni van kedvem, illetve kell is. 84-es Golfomon már régóta nem megy a kilométer-számláló, csak a sebességmérő. A használat során sajnos visszább rázódott a számláló állása, mint amennyi a legutóbbi műszaki vizsgán felírásra került, így amíg előbbre nem tudom tekerni valamennyivel, nem kap műszakit, nyilván a "visszatekerés" miatt. Ehhez kérnék tisztelettel tanácsot Tőletek, a legutóbbi is teljesen bejött és javulás állott elő, amiről be is számoltam itt. Mindenkinek köszönöm a figyelmet, és azt is, ha szán egy kis időt a válaszra.
Februárban vettem nagy reményekkel egy csaknem tízéves, 1.6 CR TDI VI-os Golfot, DSG automata váltóval, 78 ezer km-rel. Külföldről (Hollandiából) behozott autó. Alapvetően munkaeszköznek kell, sokat járok vidékre, alapvetően tehát nem városi autónak vettem.
Még megvásárlás előtt elvittem egy állapotfelmérésre márkaszervizbe, ahol a látható állapot és a kiolvasott hiba- és állapotkódok alapján pár apróságon kívül (pl. eléggé gyenge az akkuja) más nem állapítottak meg.
Megvásárlása után kb. három héttel elromlott az automata váltója. Bizonyos mértékben szerencsém volt, mert az eladó (magyar magánszemély, aki kint nmegvette és behozta az autót) beleállt a dologba, keresett hozzáértő szervizt, megjavíttatta, a költséget nagyjából megfeleztük. A váltóban az elektronikus vezérlőpanel ment tönkre + két olajszelep. Mindkettőt kicserélték. Nekem kb 100 eFt--ba került.
Két hét múlva egyszercsak nem indult be, az akkuja gyakorlatilag hirtelen nullán lett. Akkucsere, start/stop akkumulátor, 60 e Ft (az olcsóbb fajtából).
Ezt követően megelőző jelleggel szerviz: olajcsere és (mivel most már tartottam tőle, h valójában nem annyi km van benne,) vezérműszíj csere. 240 eFt
Megint használtam kb három hetet, mikor EGR hiba, EGR szelep csere. (A szerelő szerint ennél a típusnál a tisztítás csak ideig-óráig segít, ezért ő a cserét javasolta). Munkadíjjal együtt 150 eFt.
Kb újabb két hét múlva ugyanazokat a tüneteket produkálta autópályán (ízzószál ikon kigyullad, teljesítmény elvesz). Újraindítás után elmúlt ugyan, de ezek után nem mertem vele még több mint 300 km-t menni, így visszafordul, szerelő, hibakód kiolvasás: 3. henger befecskendezőszelep, elektromos hiba. A szerelő szerint ha most elmúlt a hiba, használjam még az autót, injektortisztító adalékkal és leginkább prémium üzemanyaggal. A szerelő szerint egyébként az autóban több km van, mert mindezek a hibák nem indokoltak egy ilyen keveset futott gépkocsinál.
Most itt tartunk.
Összességében jóval félmilliót kellett már rákölteni, ami önmagában sem kevés. Ugyanakkor a legfőbb baj az, h nincs meg az a biztoságérzet és bizalom, ami mindenképp kell ahhoz, h az ember nap mint nap bizalommal és rossz érzés nélkül üljön be egy autóba.
Felmerült bennem, h talán most kellene túladni rajta, és venni egy egyszerű, manuális váltós, szívóbenzines használtat, amit esetleg majd 2-3 év múlva le kell cserélni újabbra, viszont nincs benne a napi stressz és bizonytalanság. És persze, h milyet lenne érdemes venni? Mindenképp kombit szeretnék, és őszintén szólva eddig nagyon megszerettem a 3-as 4-es Golfot (ezért is vettem most az újabb 6-ot), de el tudom engedni, le tudok mondani róla.
Ha valaki tudja, nagy segítség volna: golf 1 és 2 hátsó rugótag cserélhető egymás között (ill miben különböznek)?
Kilátásban van egy pár erősített rugós, plusz emelt golf 1-be való, de kocsin van 80km-re tőlem. A saját 2-eshez szeretném. Jó lenne tudni, érdemes-e próbálni.
Bár biztosan tudtam hogy az olajnyomásnak rendben KELL lennie, de... azért ez elég genya megoldás, nem?
Más fórumokon olvastam, hogy ha nem lenne mechanikus le is tiltana... :/
A lényeg: a generátor - ömnindító kábelhez csövezett hosszabbító kábelszakasz vége volt eltörve a csatinál. Nem gondoltam, hogy a generátortól az óracsoportig 4 azaz NÉGY csatlakozón kell átmennie a jelnek!!! Margit! ....
Megforrasztottam, most bódottá van
(ld. engedjük ki a macska farkát az ajtó közül c. vicc...)
Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy az autóm gázadásra lassan reagál és néha rángat, váltásnál lassan esik vissza a fordulatszám, lomha, erőtlen, magas fogyasztás kb. sztem 1 literrel többet eszik. Mitől lehet ez? Rossz lehet a benzin levegő arány? valamelyik injektor szarakszik? HIBAKÓD NINCS
Elsőre el kell dönteni, hogy amikor lemegy a mutató, akkor a hűtőfolyadék valós hőmérséklete is változik, vagy sem. Utóbbi esetben bizonyára a műszerrel van gond.
Tegnap a következő történt: Az autòpályán haladtam amikor egyszer csak sípolt a hűtőfolyadék-hőmérő és kiírta, hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadékot. Amint lehetett, megálltam és ellenőriztem. A folyadékszint az optimális szinten van, a minimum és a maximum jelzés között, pont ahol lennie kell. A hőmérő beesett nullára, majd időnként visszaugrott 90-re. A hűtés működik. Pár perc mùlva a katalizátor ikon is bekapcsolt és azóta is folyamatosan ég. Az autóval gond nélkűl haza tudtam menni, nem melegedett tùl. A tippem az, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő romolhatott el. Volt már valakinek ilyen gondja? Esetleg van valakinek tippje, hogy mi lehet a gond?
Az áttétel csak az egyik szorzó, plusz a generátor (1 fázisa) fordulatonként 12-szer vált polaritást. Gyakorlatilag az a fordulatszámmérő egy frekvenciamérő. Ha jól emlékszem, az órára rá van írva a szükséges áttételi arány.
Az olajnyomás jelzések abból adódnak, hogy a fordulatszám szerves része az olajnyomás jelző rendszernek.
Golf 3 dízel, 1992, mechanikus adagoló. Elkezdett akadozni a fordulatszámmérőm a napokban, ki-ki hagyogat. DE! Mellette néha felvillan pár más hibalámba is ilyenkor pl. olajnyomás (először a frászt hozta rám).
(Lehet hogy nem tartozik ide, de a tank/hőfok kezdetektől fogva keveset mutatott, de azt stabilan.)
Tehát szétszedtem, nem láttam semmi érdekeset. Kicsit átforrasztottam a stab IC lábát meg egy dióda volt még gyanús, befújtam a csatit kontakt spray-vel. Semmi.
Volt otthon egy másik műszeregység, azzal is ingadozik a fordulatszám-kijelzés, DE az alapjáraton 7-8-ezren ugrál (-na, ha lenne ott szám - el tudom képzelni, hogy ez már computeres motorhoz való, ezért mutat nagyságrendekkel többet?).
Nem igazán tudom hogyan induljak neki a hibakeresésnek. Vegyek bontottan még egy órát? Valakinek valaki ötlet?
Sziasztok! Golf 4 AXP, kuplung csere előtt állok.. tavaly rábíztam szerelőre, de valami nem sikerült. A környéken nem tudok egy megbízható, lelkes szerelőt sem, szóval úgy döntöttem kicserélem én a kuplungot! Állítólag AXPben fordított kuplung van, ez mit jelent? Csinált valaki közületek már ilyet? Mennyire macera, mik a buktatói? Szerszámok vannak bőven. Sokmindent megcsináltam már (futómű, fékek stb) szóval a beállítottságom kb megvan hozzá.
Előre is köszönöm! Tünetek közt szerepel a csúszó kuplung, remegő kuplung pedál, és erős rezonancia 3000es fordulaton.
Sajnos nem jártam nagy sikerrel kicseréltem azokat is de semmi.Mikor benyomom a 14 es biztosítékot akkor egy szikrázós hangot hallok de semmi nem működik előtte volt úgy hogy kicseréltem újra elmentem vele 500 métert egyet dudált és akkor működött addig mig be nem zártam a kocsit.De újranyitásnál már csak az ajtókat nyissa a csomagtartót nem és már nem is működik rendessen.Nézegettem német fórumokat ott valami konfort dobozra gyanítottak.Csak nem tudom hol talalható az.