Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jomoci Creative Commons License 2022.05.16 0 0 112520

Köszönöm a választ. Valahol régebben olvastam, hogy az ilyen munka első próbálkozásra két napba is telik a buherátornak. Szánjak rá ennyi időt szerinted? Mert akkor nyár előtt nemigen lesz meg sajnos.

Előzmény: 409 (112519)
409 Creative Commons License 2022.05.13 0 0 112519

Szét kell szedni, és kicserélni az a müa fogaskereket ami hosszában elrepedt és forog a tengelyén. Persze másikat csak másik kmórából lehet bontani.

Amikor kiveszed belőle a hibás tengely/fogaskerék párost, elég gyorsan lehet kézzel előre tekerni.

Előzmény: jomoci (112518)
jomoci Creative Commons License 2022.05.13 0 0 112518

Sziasztok! Itt a jó idő, szerelni van kedvem, illetve kell is. 84-es Golfomon már régóta nem megy a kilométer-számláló, csak a sebességmérő. A használat során sajnos visszább rázódott a számláló állása, mint amennyi a legutóbbi műszaki vizsgán felírásra került, így amíg előbbre nem tudom tekerni valamennyivel, nem kap műszakit, nyilván a "visszatekerés" miatt. Ehhez kérnék tisztelettel  tanácsot Tőletek, a legutóbbi is teljesen bejött és javulás állott elő, amiről be is számoltam itt. Mindenkinek köszönöm a figyelmet, és azt is, ha szán egy kis időt a válaszra.

wartburg1963 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 112517

Kedves Topictársak!

 

Februárban vettem nagy reményekkel egy csaknem tízéves, 1.6 CR TDI VI-os Golfot, DSG automata váltóval, 78 ezer km-rel. Külföldről (Hollandiából) behozott autó. Alapvetően munkaeszköznek kell, sokat járok vidékre, alapvetően tehát nem városi autónak vettem.

Még megvásárlás előtt elvittem egy állapotfelmérésre márkaszervizbe, ahol a látható állapot és a kiolvasott hiba- és állapotkódok alapján pár apróságon kívül (pl. eléggé gyenge az akkuja) más nem állapítottak meg.

Megvásárlása után kb. három héttel elromlott az automata váltója. Bizonyos mértékben szerencsém volt, mert az eladó (magyar magánszemély, aki kint nmegvette és behozta az autót) beleállt a dologba, keresett hozzáértő szervizt, megjavíttatta, a költséget nagyjából megfeleztük. A váltóban az elektronikus vezérlőpanel ment tönkre + két olajszelep. Mindkettőt kicserélték. Nekem kb 100 eFt--ba került.

Két hét múlva egyszercsak nem indult be, az akkuja gyakorlatilag hirtelen nullán lett. Akkucsere, start/stop akkumulátor, 60 e Ft (az olcsóbb fajtából).

Ezt követően megelőző jelleggel szerviz: olajcsere és (mivel most már tartottam tőle, h valójában nem annyi km van benne,) vezérműszíj csere. 240 eFt

Megint használtam kb három hetet, mikor EGR hiba, EGR szelep csere. (A szerelő szerint ennél a típusnál a tisztítás csak ideig-óráig segít, ezért ő a cserét javasolta). Munkadíjjal együtt 150 eFt.

Kb újabb két hét múlva ugyanazokat a tüneteket produkálta autópályán (ízzószál ikon kigyullad, teljesítmény elvesz). Újraindítás után elmúlt ugyan, de ezek után nem mertem vele még több mint 300 km-t menni, így visszafordul, szerelő, hibakód kiolvasás: 3. henger befecskendezőszelep, elektromos hiba. A szerelő szerint ha most elmúlt a hiba, használjam még az autót, injektortisztító adalékkal és leginkább prémium üzemanyaggal. A szerelő szerint egyébként az autóban több km van, mert mindezek a hibák nem indokoltak egy ilyen keveset futott gépkocsinál.

 

Most itt tartunk.

Összességében jóval félmilliót kellett már rákölteni, ami önmagában sem kevés. Ugyanakkor a legfőbb baj az, h nincs meg az a biztoságérzet és bizalom, ami mindenképp kell ahhoz, h az ember nap mint nap bizalommal és rossz érzés nélkül üljön be egy autóba.

Felmerült bennem, h talán most kellene túladni rajta, és venni egy egyszerű, manuális váltós, szívóbenzines használtat, amit esetleg majd 2-3 év múlva le kell cserélni újabbra, viszont nincs benne a napi stressz és bizonytalanság. És persze, h milyet lenne érdemes venni? Mindenképp kombit szeretnék, és őszintén szólva eddig nagyon megszerettem a 3-as 4-es Golfot (ezért is vettem most az újabb 6-ot), de el tudom engedni, le tudok mondani róla.

Várom a véleményeket, tanácsokat, gondolatokat.

Köszönöm!

 

 

a_motor Creative Commons License 2022.05.06 0 0 112516

Fasza lett :)

Méretek stimmeltek, viszont ehhez már kellett a rugó összehúzó

Előzmény: 409 (112514)
a_motor Creative Commons License 2022.05.03 0 0 112515

Megvettem, majd megírom, hogy jártam. :)

 

 

Előzmény: 409 (112514)
409 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 112514

Passz, nem tudom.

Előzmény: a_motor (112513)
a_motor Creative Commons License 2022.05.03 0 0 112513
Előzmény: 409 (112510)
a_motor Creative Commons License 2022.05.02 0 0 112512

Megpróbálok keresni erősebb rugót. 

Esetleg más tipusokba is (Jetta mk2, golf kombi mk3 - gondolom erősebbek - v egyéb) van hasonló külméretű rugó?

(ez eredeti kérdés mk1-ben pl. valami bmw rugó volt :)  )

 

Sajnos katalógusban nincs minden méret feltüntetve

Előzmény: 409 (112510)
a_motor Creative Commons License 2022.05.01 0 0 112511

:(

Köszönöm!

Ahogy nézem a képeket, a rugó sem cserélhető, más a kialakítása...

Előzmény: 409 (112510)
409 Creative Commons License 2022.04.30 0 0 112510

Nem jó hozzá az Mk1-é.

Az Mk2 ~10cm-rel hosszabb és a rugótányér is máshol van rajta.

Előzmény: a_motor (112509)
a_motor Creative Commons License 2022.04.30 0 0 112509

Ha valaki tudja, nagy segítség volna: golf 1 és 2 hátsó rugótag cserélhető egymás között (ill miben különböznek)?

 

Kilátásban van egy pár erősített rugós, plusz emelt golf 1-be való, de kocsin van 80km-re tőlem. A saját 2-eshez szeretném. Jó lenne tudni, érdemes-e próbálni.

 

Köszönöm!!

409 Creative Commons License 2022.04.28 0 0 112508

Nem tiltja le egyiket sem. Balesetveszélyes lenne. Amúgy az a mechanikus is elektromosan indítható/állítható le, tehát ugyanúgy megtehetnék azzal is.

Előzmény: JRevai (112507)
JRevai Creative Commons License 2022.04.28 0 0 112507

Ezer köszönet, ez egy nagyon hasznos tanács volt!

 

Bár biztosan tudtam hogy az olajnyomásnak rendben KELL lennie, de... azért ez elég genya megoldás, nem?

Más fórumokon olvastam, hogy ha nem lenne mechanikus le is tiltana... :/

 

A lényeg: a generátor - ömnindító kábelhez csövezett hosszabbító kábelszakasz vége volt eltörve a csatinál. Nem gondoltam, hogy a generátortól az óracsoportig 4 azaz NÉGY csatlakozón kell átmennie a jelnek!!! Margit! ....

Megforrasztottam, most bódottá van

(ld. engedjük ki a macska farkát az ajtó közül c. vicc...)

Köszi, mégegyszer!

Előzmény: 409 (112500)
fzr8110 Creative Commons License 2022.04.27 0 0 112506

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy golf 6 antenna működését hogyan lehet ellenőrizni?

barrin Creative Commons License 2022.04.27 0 0 112505

Sziasztok!

Alany: vw golf 4 1.6 16v AZD 2001évjárat

Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy az autóm gázadásra lassan reagál és néha rángat, váltásnál lassan esik vissza a fordulatszám, lomha, erőtlen, magas fogyasztás kb. sztem 1 literrel többet eszik. Mitől lehet ez? Rossz lehet a benzin levegő arány? valamelyik injektor szarakszik? HIBAKÓD NINCS

sasi1 Creative Commons License 2022.04.26 0 0 112504

Szia! Érdeklődnék, hogy a freemail-es email címed él még? Tegnap küldtem neked egy levelet.

Üdv.

Balázs

Előzmény: 409 (112503)
409 Creative Commons License 2022.04.25 0 0 112503

Elsőre el kell dönteni, hogy amikor lemegy a mutató, akkor a hűtőfolyadék valós hőmérséklete is változik, vagy sem. Utóbbi esetben bizonyára a műszerrel van gond.

Előzmény: cossackagent (112502)
cossackagent Creative Commons License 2022.04.23 0 0 112502

Sziasztok!

VW Golf 6 1,4 TSI benzin 2010-es évjárat

Tegnap a következő történt:
Az autòpályán haladtam amikor egyszer csak sípolt a hűtőfolyadék-hőmérő és kiírta, hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadékot. Amint lehetett, megálltam és ellenőriztem. A folyadékszint az optimális szinten van, a minimum és a maximum jelzés között, pont ahol lennie kell. A hőmérő beesett nullára, majd időnként visszaugrott 90-re. A hűtés működik.
Pár perc mùlva a katalizátor ikon is bekapcsolt és azóta is folyamatosan ég.
Az autóval gond nélkűl haza tudtam menni, nem melegedett tùl. A tippem az, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő romolhatott el.
Volt már valakinek ilyen gondja?
Esetleg van valakinek tippje, hogy mi lehet a gond?

409 Creative Commons License 2022.04.18 0 0 112501

Mármint generátor fordulatonként.

Előzmény: 409 (112500)
409 Creative Commons License 2022.04.18 0 0 112500

 

 

Az áttétel csak az egyik szorzó, plusz a generátor (1 fázisa) fordulatonként 12-szer vált polaritást. Gyakorlatilag az a fordulatszámmérő egy frekvenciamérő. Ha jól emlékszem, az órára rá van írva a szükséges áttételi arány.

Az olajnyomás jelzések abból adódnak, hogy a fordulatszám szerves része az olajnyomás jelző rendszernek.

Előzmény: JRevai (112499)
JRevai Creative Commons License 2022.04.18 0 0 112499

Köszi! Akkor egészen érthető hogy már alapjáraton kiakad. Nem tudom mi az áttétel, de a generátor sokkal többet forog még a főtengelynél is. :(

Előzmény: balabmw (112498)
balabmw Creative Commons License 2022.04.18 0 0 112498

Nem egyformák a jelek.

A td órához a generátor egyik tekercsének kivezetése kell. W jelölés szokott lenni.

Előzmény: JRevai (112497)
JRevai Creative Commons License 2022.04.18 0 0 112497

A jeladóra én is gondoltam már, sajnos nincs szkópom hogy meg tudnám nézni mit ad :(

 

 

Kérdés: a régi generátor-jeladós jele/órája ugyanaz mint az újabb computeresé?

Előzmény: 409 (112496)
409 Creative Commons License 2022.04.17 0 0 112496

 

 Generátor !

Előzmény: JRevai (112495)
JRevai Creative Commons License 2022.04.16 0 0 112495

Sziasztok!

 

Golf 3 dízel, 1992, mechanikus adagoló.
Elkezdett akadozni a fordulatszámmérőm a napokban, ki-ki hagyogat. DE! Mellette néha felvillan pár más hibalámba is ilyenkor pl. olajnyomás (először a frászt hozta rám).

(Lehet hogy nem tartozik ide, de a tank/hőfok kezdetektől fogva keveset mutatott, de azt stabilan.)

Tehát szétszedtem, nem láttam semmi érdekeset. Kicsit átforrasztottam a stab IC lábát meg egy dióda volt még gyanús, befújtam a csatit kontakt spray-vel. Semmi.

Volt otthon egy másik műszeregység, azzal is ingadozik a fordulatszám-kijelzés, DE az alapjáraton 7-8-ezren ugrál (-na, ha lenne ott szám - el tudom képzelni, hogy ez már computeres motorhoz való, ezért mutat nagyságrendekkel többet?).

 

Nem igazán tudom hogyan induljak neki a hibakeresésnek. Vegyek bontottan még egy órát? Valakinek valaki ötlet? 

dave500 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 112494

Sziasztok! Golf 4 AXP, kuplung csere előtt állok.. tavaly rábíztam szerelőre, de valami nem sikerült. A környéken nem tudok egy megbízható, lelkes szerelőt sem, szóval úgy döntöttem kicserélem én a kuplungot! Állítólag AXPben fordított kuplung van, ez mit jelent? Csinált valaki közületek már ilyet? Mennyire macera, mik a buktatói? Szerszámok vannak bőven. Sokmindent megcsináltam már (futómű, fékek stb) szóval a beállítottságom kb megvan hozzá.

Előre is köszönöm! Tünetek közt szerepel a csúszó kuplung, remegő kuplung pedál, és erős rezonancia 3000es fordulaton. 

409 Creative Commons License 2022.04.11 0 0 112493

Gyanítom, hogy ez már nem az on-line javítható hiba.

A komfortmodul

Előzmény: Marco001 (112492)
Marco001 Creative Commons License 2022.04.10 0 0 112492

Sajnos nem jártam nagy sikerrel kicseréltem azokat is de semmi.Mikor benyomom a 14 es biztosítékot akkor egy szikrázós hangot hallok de semmi nem működik előtte volt úgy hogy  kicseréltem újra  elmentem vele 500 métert egyet dudált és akkor működött addig mig be nem zártam a kocsit.De újranyitásnál már csak az ajtókat nyissa a csomagtartót nem és már nem is működik rendessen.Nézegettem német fórumokat ott valami  konfort  dobozra gyanítottak.Csak nem tudom hol talalható az.

 

 

 

Előzmény: 409 (112490)
Marco001 Creative Commons License 2022.04.09 0 0 112491

Azt még nem próbáltam de holnap első dolgom az lesz.Köszönöm az ötletett

Előzmény: 409 (112490)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!