Keresés

Részletes keresés

Janos32 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 45074

Nekem meg van "Comfort Class" jegyem 1987-bol, BUD-SXF-BUD 1554 HUF.

Előzmény: RIKA424 (45072)
X ANTI Creative Commons License 2013.11.13 0 0 45073

Életem első repülő útja Berlin volt egy 34-el. Fogadtam, hogy másnap délben lefotóztatom magam Berlin főterén. A tét egy kis hordó Wernesgrüner volt. Reggel ki, este haza. Valami 1000 forint volt a retúr. Volt sok arab család a gépen, visongó kissrácok rohangáltak. Az egésznek olyan hangulata volt, mint egy vizibusz kirándulásnak Nagymarosra.

Előzmény: altset (45062)
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 45072

Emlekszel, volt Erfurt is naponta, az is IL 18-cal.

 

----------------

 

1981-ben 410 forint volt a jegy Erfirtba.

Fiatalok tucatjai jártak ki sörözni, csajozni.

 

Akkor a havi fizetésem kb. 4500 Ft.- volt.

RIKA424 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 45071

A lap írása szerint megint nem sikerült értékesíteni a Malév-hagyaték legértékesebb vagyontárgyát, ugyanis a hétfői határidőig nem érkezett ajánlat a CRJ típusú repülőgépre. 

 

A sikertelen pályázat elhúzza a felszámolást, így minden bizonnyal a bíróságnak ismét meg kell hosszabbítania majd a december 31-én lejáró határidőt - írja a Világgazdaság.

 

A felszámoló cég november 7-én újabb nyilvános pályázati felhívást tett közzé, amelyben összesen 98 millió forint értékben szeretné értékesíteni a Malév megmaradt ingóságait november 22-éig - számol be a gazdasági napilap.

GARFIELD Creative Commons License 2013.11.11 0 0 45070

:( pedig jó gép volt.... Majd a CRJ is ilyen sorsra jut :(

Előzmény: Pitta2 (45069)
Pitta2 Creative Commons License 2013.11.08 0 0 45069

Így nézett ki ma este:

Előzmény: X ANTI (45051)
danidoki Creative Commons License 2013.10.31 0 0 45068

Apum Mockba-ból repült egyszer haza egy IL-62-essel. A kollegája, akivel repült elég hamar rosszul lett :))

Előzmény: Janos32 (45064)
doncike Creative Commons License 2013.10.30 0 0 45067

"Emlekszel, volt Erfurt is naponta, az is IL 18-cal."

 

Az nekem megvolt. ;-)

Előzmény: Janos32 (45066)
Janos32 Creative Commons License 2013.10.30 0 0 45066

Verem is a fejem utolag a falba, hogy kihagytam az IL18-at es az IL62-t :-)

 

Szerintem sokan, foleg a mi korosztalyunk es az egyel idosebbek kezdtek repuloutas-palyafutasokat BUD-SXF, BUD-DRS vagy BUD-LEJ utvonalon.

 

Emlekszel, volt Erfurt is naponta, az is IL 18-cal.

Előzmény: Utas2 (45065)
Utas2 Creative Commons License 2013.10.30 0 0 45065
Igen, én is az Interflug Il-18-asán utaztam anno ezen a járaton.
Előzmény: Janos32 (45064)
Janos32 Creative Commons License 2013.10.30 0 0 45064

A napkozbeni MA jaratok mind 154-esek voltak. Az esti "szinhazas" jarat volt 134-es.

Az IF reggeli jarata 134-volt, a napkozben volt egy IL-18 es este a Tripoli dobbantos jarat IL 62M-el.

 

Előzmény: danidoki (45059)
danidoki Creative Commons License 2013.10.29 0 0 45063

Gyerekként szüleimmel utaztam sokat Bp. és Kelet Berlin között. Erős emlékek ezek, egy konkrét utazásra a mai napig emlékszem, hogy ülök a gépen :)

Előzmény: altset (45062)
altset Creative Commons License 2013.10.29 0 0 45062

A 70-es években jellemzően 34-es, valóságos légihíd volt napi 3-4 járattal, este a crew Hotel Stadt Berlin (Alexander placc).

80-85 között már inkább 54-es, kellett a kapacitás. Iszonyú forgalom volt, és nem csak az olcsó EAPT tarifák miatt. Sok ficere tarifás közel-keleti átszálló is ücsörgött a székeken. Óccon eljöttek a Malévvel, aztán átmentek Nyugat-Berlinbe (Tegel) és onnan tovább.

Ha tudományosan is érdekel, vedd fel a kapcsolatot egy menetrend-gyűjtővel (bár az sem tuti, mert típuscsere napi gyakorlat volt akkor is).

Előzmény: danidoki (45059)
danidoki Creative Commons License 2013.10.29 0 0 45061

Én egy 154-essel nagyon szívesen repülnék még ma is :)

Előzmény: X ANTI (45060)
X ANTI Creative Commons License 2013.10.29 0 0 45060

134 az biztos. Első repülőutam egy ilyennel volt pont oda.

Előzmény: danidoki (45059)
danidoki Creative Commons License 2013.10.29 0 0 45059

Sziasztok!

 

Tudnátok Nekem segíteni, hogy 1980-85 között Budapest és Kelet Berlin között Tu-134 vagy 154-esek repültek? Köszönöm előre is!

malazs Creative Commons License 2013.10.18 0 0 45058

Elvileg valami "apró" technikai hiba miatt fordultak vissza, viszont ez itt igen off ;-) Mind légitársaság, mind esemény szintjén.

Előzmény: pipástóni (45057)
pipástóni Creative Commons License 2013.10.18 0 0 45057

pipástóni Creative Commons License 2013.10.18 0 0 45056

Mi volt a gond W62371 járattal körözött 1ó ma este .

Szamostarja Creative Commons License 2013.10.12 0 0 45055

A Malév kitünő vállalat volt.  A személyzet nagyon professzionális, az operáció nagyon utasbarát, a repülőgépek nagyon rendesek voltak, még ajándékokat is adtak kis gyerekeknek! 

 

Hát nem gyalázat hogy magyarország engedte a Malévot tönkretenni?  (Még a Lufthansa is operált negativ profit-marginnal elég sokszor, Németország mégse engedte tönkremenni.)  

 

Most mi lesz a cég pozitiv kultúrájával? 

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 45054

Felszámolni is nehéz :

 

http://iho.hu/hir/malev-tovabb-huzodo-felszamolas-130918

 

....".....Az biztos, hogy a munkavállalói követeléseknek (10-12 milliárd forint) csak mintegy a harmadára lesz forrás.

A hitelezők pedig egy fillért sem fognak látni, így a magyar állam, a Budapest Airport és az orosz Vnyesekonombank is hiába vár a pénzére.

Tehát a nemzeti légitársaságot még felszámolni is nehéz, a maga után hagyott űrt betölteni pedig még nehezebb...."

 

 

HPSA Creative Commons License 2013.09.18 0 0 45053

Nem kell senkinek a CRJ.

 

Amilyen állapotban van szegény.. esetleg csirkét tartani benne :(

 

Pedig milyen fürge kis "vadászgép" volt.

Előzmény: uhb129b (45052)
uhb129b Creative Commons License 2013.09.18 0 0 45052
X ANTI Creative Commons License 2013.09.10 0 0 45051

Béke poraira:

Szétkapják LHBélát

A Malév utolsó Boeingjét alkatrészenként adják el. Tovább »

forrás: Index.hu

altset Creative Commons License 2013.09.01 0 0 45050

A Malév járatnyitások nem csak a hatvanas években, hanem később is olyan események voltak, amelyek egy légitársaság történetének fontos, meghatározó dátumai. Angolul az a bizonyos „milestone”. Ugyanígy pl. egy új típus megérkezése, vagy a sajnos néha bekövetkezett katasztrófák. Ezért nem írhatná azt sem az mfor (hivatkozva a wikipédiára), sem más, hogy pl. egyik vagy másik gép két-három héttel korábban vagy később zuhant le. Mit számít ennyi különbség? Szerinted semmit.

„1963. augusztus 28-án a mára csődbe ment Malév először repülhetett Európán kívülre.”

Ez egy tényállítás, ami egyszerűen nem igaz. De ha sokszor leírják felületes firkászok, akkor az lesz?

Hát ja, ha valaki megkérdezi, mikor léptem be a Malévhez és mikor hagytam ott, majd nagyvonalúan hasalok én is valami dátumot, ami nekem teszik :-)

Jó kis pofa vagy.

Előzmény: RIKA424 (45049)
RIKA424 Creative Commons License 2013.09.01 0 0 45049

......probléma tárgyát a dátumok közötti 2-3 hetes eltérés képezi.....

 

----------------

 

Ok.

Igazad van.

 

Írogylem a problémádat..................:-)))

 

Legközelebb kiderítjük, hogy Árpád apánk nem 896 április 10-én lépett be Vereckénél hanem 896 április 30-án.

s annak lesz igaza aki rámutat.

Mert tényleg akkor lépett be.

 

 

PerAvdaert Creative Commons License 2013.09.01 0 0 45048

Egyik sem azt írja, amit te éppen írsz, ha figyelmesen elolvasod a két írást, akkor láthatod, a probléma tárgyát a dátumok közötti 2-3 hetes eltérés képezi...

Előzmény: RIKA424 (45047)
RIKA424 Creative Commons License 2013.09.01 0 0 45047

a cikk azt írja, hogy a Kairói járatot 1963-ban nyitották meg.

erre Te azt írod, hogy a Kairói járatot 1963-ban nyitották meg.

 

Ok.

Mi a probléma ?

Előzmény: altset (45046)
altset Creative Commons License 2013.09.01 0 0 45046

Ennek a cikknek csak egy szépséghibája van, hogy nem igaz. A Malév BUD-ATH-CAI járatát 1963. szeptember 17-én nyitották meg. Van egy 1986-ban belső használatra kiadott kézikönyvem az összes akkori légügyi egyezménnyel, járatnyitással, forgalmi adatokkal stb. Abban ez a dátum szerepel. Az ugyancsak birtokomban lévő 1996-os jubileumi kiadványban (50 éves a Malév) szintén. Feltételezem, hogy a légitársaságnál csak tudták az illetékesek, mikor hova röpködtek. Nem hinném, hogy a wikipédia nevű borzalom lenne az autentikus forrás, mondjuk ennyit a médium (mfor) színvonaláról. 

Az Il-18-as kereskedelmi átlagsebessége 580-590 km/óra körül mozgott. Természetesen a prospektusokban meg a reklámokban mindig a 650 km/óra szerepelt, pedig erős szembeszélben jóval a kereskedelmi átlag alatt billegett a gép (hátszélben persze fölötte). BUD-ATH kb. 1255 km, ATH-CAI kb. 1182 km (total 2.337 km), így a cikkben jelzett repült idők nagyjából stimmelnek. Éppen ezért utálom a wikipédiát: folyamatosan keverik a valós tényeket a hamisakkal, amit aztán sajnos néhány médium kritikátlanul átvesz. Valaki megírhatná már a Malév (igaz) történetét, vagy legalább elkezdhetné megírni.

Előzmény: RIKA424 (45045)
RIKA424 Creative Commons License 2013.09.01 0 0 45045

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!