Fékcső megcsinálva, öröm. De a mérés szerint a károsanyag sokszorosa a megengedettnek. Ment bele 100-as benzin és katalizátor tisztító adalék, de nem lett jobb az érték. Kérdés az, ha rossz a katalizátor, azt egy eygszerű OBD II masinával ki lehet olvasni?
Majd próbálok (próbálunk) kezdeni valamit ezzel a hanggal is. Most van egy újabb érdekesség. Múlt héten voltam műszaki előtti átvizsgáláson, bal hátsó gumifékcső szivárog, cserélni kell. Megvettem, bent van a kocsi egy szervízben, de azt mondja a szerelő haver, hogy olyan szinten van összerohadva/eggyé olvadva a fékcső kipufogó felőli hollandere, hogy oldhatatlannak tűnik. Szopat ez a kocsi most nagyon.
A remegést még tolerálnám is, és ha más a forrása ennek, akkor azt későbbre halasztom. Most jobban bosszant a másik hang. Nem hiszem hogy féltengely, annak ismerem a hangját, meg az mindig szólna ha jobbra tekerem a kormányt. De ez nem kattogás, ez inkább ropogás, mintha egy csapágy lenne törött és abban a golyók rágódnának. De ma már hallottam úthibán is. Kormánymű?
A motor rezonanciát leginkább a felső motortartó bak szokta átvinni a karosszériára - már ha valóban erről van szó. Nagyon ritkán a másik két baknál is előfordulhat ilyesmi, de én a felsővel kezdeném a vizsgálódást.
Utángyártott bakokból könnyen lehet eleve vackot kifogni, ha a bak cserés lenne, próbálj meg Sasic-ot vagy Hutchinson-t szerezni belőle. (vagy gyárit, az a legjobb, de lehet, hogy már nincsen vagy baromi drága)
A leírás alapján a kattogásra én is a féltengelycsuklóra gondolnék, az tipikusan ilyen hangot ad. Keress egy nagyobb aszfaltos parkolót, állj meg és tövig kitekert kormánynál indulj el nagyobb lendülettel ! Letekert ablaknál általában hallható, ha a csukló a bibis. Azután a másik irányba is kanyarodj !
Nyár elején volt egy kis koccanásom, 2 elemet kellett cserélni, plusz egy aksit. Meg vezetőolali nyúlvány eléje elment középre, ezt húzatópadon visszarakták. 2 hete használom az autót, és azt tapasztalom, hogy az esemény óta ha üzemmeleg a motor, alapjáraton picit rázza a kasztnit. Nem durva, de észreveszem, mert addig ilyen nem volt. Alapjárat nem ingadozik, és hidegen nem csinálja. Olyan lehet hogy vagy az ütközés során, vagy a húzatáskor megsérült, elmozdult valamelyik motortartóbak és ezért remeg? De akkor hidegen miért nem?
A másik, ami ma tűnt fel, hogy lassabb, erősebb jobbos kanyarban ropogó hangot hallok. Néha olyan, mintha a kormányból jönne, néha meg mintha a kocsiszekrény jobb oldala felől. Mi a franc lehet? Próbáltam bent az udvaron, de itt a murva elnyomja és szerintem nem féltengely, de sose lehet tudni. Ráztam, ugráltam rajta, így semmi hangja. Lehet ez is a húzatás miatt? De fura, hogy 2 hete használom újra a baleset után, de csak ma tűnt fel ez a hang.
Sajnos hengerfejes, a vizem az égéstérbe dolgozik bele, és a kipufogógáz miatt van nyomás a rendszerben, már fekete a tartály fala. :( Nincs olaj a vízben és fordítva sem, fűtésem működik. Vizem nem forr, csak eltűnik.Új a termosztát, a tartály is kupakkal, vízpumpa és termosztát is.. most annyit láttunk, hogy az alsó cső, ami megy be a motorba ott ereszt kicsit a víz, valószínűleg a nyomás miatt.. a leállítás végül magától megoldódott.. köszönöm a segítséget
Hát az pedig ránézése az ülés emelő csavarja, az ki szokott esni, valahogy le kell szedni az emelő burkolatát vagy valahogy félre hajtani.
Ha jól emlékszem (mert nekem szétesett régen), az emelő kart picit megemelve alatta van a firata az első csavarnak és van egy valahol hátrébb is. Egyébként jó móka megtalálni, mert meg kell emelni a kart azzal szintbe emelni az összecsavarozandó részt.
- termosztáton van egy réz csavar imbusz az a légtelenítő, víz feltöltés előtt kiveszed vagy kinyitod, fűtés csövön egy műanyag légtelenítő azt is kiveszed...elkezded feltölteni, amikor folyik a víz szépen vastagon a termosztáton, becsavarod vízfolyás közben, nem kell megtépni mert réz (elmegy a menete), addig szorítod amíg nem szivárog a víz esetleg egy hangya fasznyit ráhúzol, tovább töltöd, fűtés csövön ömlik a víz, folyás közben becsavarod szintén finoman.
Motor üzem meleg állapotában a fűtés csövön lévőt megnyitod hogy a maradék levegő távozzon.
Próba legalább fél óra autózás hőfokmérő műszeren a szemed közben, ha minden fasza....akkor minden fasza...
- repedés lehet víz lenne a kocsi alatt, termosztát esetleg nem nyit ki ellenőrzés csere, ( forrald fel egy fazékban látod ha kinyit 11-13 mm a nyitás hézaga.
- Ha a víz olaj tiszta talán nem hengerfejes hanem dugulás van.....illetve termosztát mint fentebb, A tartály tetején van egy vékony cső ha beindítod azon folynia kell a víznek, ha ez el van dugulva forralja a vizet (automata légtelenítő, nyomás kiegyenlítő) A tartály csatlakozó csöcs szokott eldugulni inkább mint a cső, tartály csöcsön dugj át egy belevaló drótot ha nem jön benne a víz. Ha a cső nem kőkemény valószínű hogy nem hengerfej.
- Ja a tartály és a kupak is új?
Kupak csere is lehet mert nem tartja a nyomást, a kupak egy nyomás szabályzó kb. 1 bar nyomást tart, ha szar akkor már jön is ki a víz.
Dugulás tipp, nekem bevált már többször is......tartály alsó vastagabb csövébe belevezetsz hálózati, vagy szivattyú nyomásos vizet, kert kút stb., hűtő alsó csövét leveszed, azt adj neki nagyobb 2-3-4 baros víznyomást és had mossa......, ja termosztátot kiveszed előtte....., nekem 2 perc után kidobott nagy gócot, meg több kicsit és minden irányban ömlött a víz szépen.
Összeszerelsz mindent, aztán próba..
Ha ezt mind végigjártad írj vissza hogy mi a fasz van vele...
Sziasztok! 2 hete vettem egy 2004-es citroen xsara 1.4hdi. Napok óta, mikor le akarom állítani a motort, elfordítom a kulcsot és kiveszem, nem áll le, jár tovább a motor. Fullasztással tudom csak leállítani.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Szerelő szerint lehet bsi, mert a központi záram lezárásnál visszanyit, illetve a bal ablakemelő nem működik, és a csomagtartómat sokszor nem lehet kinyitni, az uzemanyagszintjelzőm beragadt, hátsó bal lámpa nem működik. Létezik, hogy a bsi vagy inkább valamelyik vezetékkel van a gond?
Amit tudni kell még az autóról, kiderült, hogy hengerfejes. Eszi brutál módon a vizet, viszont füstöt nem látok, a vízcső nem olyan kemény, teljesítmény oké, fogyasztásom 1l több, víztartálynál nyomja ki a vizet a nyomás. Most lett cserélve a vízpumpa, a víztartály, vezérlés és az összes szűrő. Víz, olaj tiszta. Ha a hengerbe megy a víz, hogy hogy nincs füst? Szerelő még a motorblokk repedésre gyanakszik. Ennyire szerencsétlen nem lehetek🤦♀️
Nem tekeri az önindító. Áram van, minden világít. Szerintem az akksi se lehet zárlatos. Elég új. Mondjuk az akksi 2 hónapos korában is csinált ilyent az autó, aztán fél évig minden tökéletes volt.
2003-as évjáratú Xsara 2-esünk olyan hibát produkál, hogy hideg motornál (1- 1,5 órát meghaladó állás) után elindul, azonban meleg motornál nem indul újból el (pl, megálltam tankolni, bevásárolni). Régebben is csinált néha ilyent (félévente), most már napi rendszerességgel. Meleg motornál betolom, újból indul. Menet közben működik rendesen. Az akkumulátor 9 hónapos.
Találkoztatok már ilyen hibával? Mi lehet az oka? Köszönöm!