Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dethroner1 Creative Commons License 2023.09.01 0 0 71253

2 éve van nálam, szerintem azóta érzem a fojtogató szagot a kocsi mögött, szóval szerintem már akkor se ment a katalizátor. Nem bízok benne hogy ilyen prémium benzin+adalék kombótól megjavul, nem hiszem hogy öntök bele több ilyet. https://www.emag.hu/obd-ii-autos-diagnosztika-a-telefonon-elm327-bluetooth-kapcsolat-k880/pd/D2L2F0BBM/

Valami ilyesmi OBD II olvasom van, az ilyen látná azokat a hibakódokat, amiket írtál? 

Előzmény: toji76 (71252)
toji76 Creative Commons License 2023.09.01 0 0 71252

Ahhoz azért kell 1-2.000 km, ha rossz az érték kellene lennie "antipollution fault és Catalitic converter fault " hibának is.

 

Az adalékokkal meg autózz kicsit.

Előzmény: dethroner1 (71251)
dethroner1 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 71251

Fékcső megcsinálva, öröm. De a mérés szerint a károsanyag sokszorosa a megengedettnek. Ment bele 100-as benzin és katalizátor tisztító adalék, de nem lett jobb az érték. Kérdés az, ha rossz a katalizátor, azt egy eygszerű OBD II masinával ki lehet olvasni? 

Előzmény: toji76 (71250)
toji76 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 71250

nem szopat csak öreg......

 

Előzmény: dethroner1 (71249)
dethroner1 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 71249

Majd próbálok (próbálunk) kezdeni valamit ezzel a hanggal is. Most van egy újabb érdekesség. Múlt héten voltam műszaki előtti átvizsgáláson, bal hátsó gumifékcső szivárog, cserélni kell. Megvettem, bent van a kocsi egy szervízben, de azt mondja a szerelő haver, hogy olyan szinten van összerohadva/eggyé olvadva a fékcső kipufogó felőli hollandere, hogy oldhatatlannak tűnik. Szopat ez a kocsi most nagyon.

Előzmény: FeZ_ (71247)
Jamyka2 Creative Commons License 2023.08.27 0 0 71248

Köszi a segítséget!

Meglett a kis szemét.

Ő volt a tettes:

Előzmény: Jamyka2 (71240)
FeZ_ Creative Commons License 2023.08.27 0 0 71247

Én még nem hallottam ilyesmi hangot kormányműből. 

Ezt nehéz lesz diagnosztizálni távolról, hallani kellene. 

 

Előzmény: dethroner1 (71246)
dethroner1 Creative Commons License 2023.08.26 0 0 71246

A remegést még tolerálnám is, és ha más a forrása ennek, akkor azt későbbre halasztom. Most jobban bosszant a másik hang. Nem hiszem hogy féltengely, annak ismerem a hangját, meg az mindig szólna ha jobbra tekerem a kormányt. De ez nem kattogás, ez inkább ropogás, mintha egy csapágy lenne törött és abban a golyók rágódnának. De ma már hallottam úthibán is. Kormánymű?

Előzmény: FeZ_ (71245)
FeZ_ Creative Commons License 2023.08.25 0 0 71245

A motor rezonanciát leginkább a felső motortartó bak szokta átvinni a karosszériára - már ha valóban erről van szó. Nagyon ritkán a másik két baknál is előfordulhat ilyesmi, de én a felsővel kezdeném a vizsgálódást.

Utángyártott bakokból könnyen lehet eleve vackot kifogni, ha a bak cserés lenne, próbálj meg Sasic-ot vagy Hutchinson-t szerezni belőle. (vagy gyárit, az a legjobb, de lehet, hogy már nincsen vagy baromi drága) 

 

A leírás alapján a kattogásra én is a féltengelycsuklóra gondolnék, az tipikusan ilyen hangot ad. Keress egy nagyobb aszfaltos parkolót, állj meg és tövig kitekert kormánynál indulj el nagyobb lendülettel ! Letekert ablaknál általában hallható, ha a csukló a bibis. Azután a másik irányba is kanyarodj ! 

 

Előzmény: dethroner1 (71244)
dethroner1 Creative Commons License 2023.08.24 0 0 71244

Nyár elején volt egy kis koccanásom, 2 elemet kellett cserélni, plusz egy aksit. Meg vezetőolali nyúlvány eléje elment középre, ezt húzatópadon visszarakták. 2 hete használom az autót, és azt tapasztalom, hogy az esemény óta ha üzemmeleg a motor, alapjáraton picit rázza a kasztnit. Nem durva, de észreveszem, mert addig ilyen nem volt. Alapjárat nem ingadozik, és hidegen nem csinálja. Olyan lehet hogy vagy az ütközés során, vagy a húzatáskor megsérült, elmozdult valamelyik motortartóbak és ezért remeg? De akkor hidegen miért nem?

A másik, ami ma tűnt fel, hogy lassabb, erősebb jobbos kanyarban ropogó hangot hallok. Néha olyan, mintha a kormányból jönne, néha meg mintha a kocsiszekrény jobb oldala felől. Mi a franc lehet? Próbáltam bent az udvaron, de itt a murva elnyomja és szerintem nem féltengely, de sose lehet tudni. Ráztam, ugráltam rajta, így semmi hangja. Lehet ez is a húzatás miatt? De fura, hogy 2 hete használom újra a baleset után, de csak ma tűnt fel ez a hang.

toji76 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 71243

Ha fekete a tartály fala oda bejut az olaj

Előzmény: Törölt nick (71241)
toji76 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 71242

Hát ciki.....

Előzmény: Törölt nick (71241)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.22 0 0 71241

Sajnos hengerfejes, a vizem az égéstérbe dolgozik bele, és a kipufogógáz miatt van nyomás a rendszerben, már fekete a tartály fala. :( Nincs olaj a vízben és fordítva sem, fűtésem működik. Vizem nem forr, csak eltűnik.Új a termosztát, a tartály is kupakkal, vízpumpa és termosztát is.. most annyit láttunk, hogy az alsó cső, ami megy be a motorba ott ereszt kicsit a víz, valószínűleg a nyomás miatt.. a leállítás végül magától megoldódott.. köszönöm a segítséget 

Előzmény: toji76 (71232)
Jamyka2 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 71240

Akkor nekiugrom mégegyszer.

Előzmény: toji76 (71239)
toji76 Creative Commons License 2023.08.20 0 0 71239

Hát az pedig ránézése az ülés emelő csavarja, az ki szokott esni, valahogy le kell szedni az emelő burkolatát vagy valahogy félre hajtani.

Ha jól emlékszem (mert nekem szétesett régen), az emelő kart picit megemelve alatta van a firata az első csavarnak és van egy valahol hátrébb is.
Egyébként jó móka megtalálni, mert meg kell emelni a kart azzal szintbe emelni az összecsavarozandó részt.

Előzmény: Jamyka2 (71238)
Jamyka2 Creative Commons License 2023.08.20 0 0 71238

Heló!

 

Hát sehol sem találom a helyét, lehet, hogy egy korábbi szerelésből maradt.

Különben ő a tettes:

Előzmény: Jamyka2 (71225)
toji76 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 71237

Nem tudja valaki véletlenül hogy milyen gyártmány az eredeti gyári xsara 1.6 16V első - középső kipufogója?

toji76 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 71236

Ja a legfontosabb.....cseréld le a szerelődet, fogalma sincs arról mikor van BSI hiba

Előzmény: toji76 (71235)
toji76 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 71235

És persze írod ide az eredményt.......mentsük meg együtt a jószágot!

 

Előzmény: toji76 (71234)
toji76 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 71234

Víz rendszer összeszerelésnél......

 

- termosztáton van egy réz csavar imbusz az a légtelenítő, víz feltöltés előtt kiveszed vagy kinyitod, fűtés csövön  egy műanyag légtelenítő azt is kiveszed...elkezded feltölteni, amikor folyik a víz szépen vastagon a termosztáton, becsavarod vízfolyás közben, nem kell megtépni mert réz (elmegy a menete), addig szorítod amíg nem szivárog a víz esetleg egy hangya fasznyit ráhúzol, tovább töltöd, fűtés csövön ömlik a víz, folyás közben becsavarod szintén finoman.

 

Motor üzem meleg állapotában a fűtés csövön lévőt megnyitod hogy a maradék levegő távozzon.

 

Próba legalább fél óra autózás hőfokmérő műszeren a szemed közben, ha minden fasza....akkor minden fasza...

 

 

Előzmény: toji76 (71232)
toji76 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 71233

Hátsó lámpa esetleg a lámpa csatlakozója

Előzmény: toji76 (71232)
toji76 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 71232

- Üzemanyag elzáró szelep hibás, nyitva marad ezért kap tovább üzemanyagot, vagy vezeték zárlat a motortérben

- központi zár visszanyit.....ajtóban a zárszerkezet szar, csere meg kell keresni hogy melyik..

- ablakemelő hiba javítás, vagy ajtó kábel átvezetés javítás zárlat, csominál ugyanez

- üzemanyag szintjelző csere

- hátsó lámpa szintén ajtó átvezető kábelköteg

 

Motor:

 

- repedés lehet víz lenne a kocsi alatt, termosztát esetleg nem nyit ki ellenőrzés csere, ( forrald fel egy fazékban látod ha kinyit 11-13 mm a nyitás hézaga.

 

- Ha a víz olaj tiszta talán nem hengerfejes hanem dugulás van.....illetve termosztát mint fentebb, A tartály tetején van egy vékony cső ha beindítod azon folynia kell a víznek, ha ez el van dugulva forralja a vizet (automata légtelenítő, nyomás kiegyenlítő) A tartály csatlakozó csöcs szokott eldugulni inkább mint a cső, tartály csöcsön dugj át egy belevaló drótot ha nem jön benne a víz. Ha a cső nem kőkemény valószínű hogy nem hengerfej.

 

- Ja a tartály és a kupak is új?

Kupak csere is lehet mert nem tartja a nyomást, a kupak egy nyomás szabályzó kb. 1 bar nyomást tart, ha szar akkor már jön is ki a víz.

 

Dugulás tipp, nekem bevált már többször is......tartály alsó vastagabb csövébe belevezetsz hálózati, vagy szivattyú nyomásos vizet, kert kút stb., hűtő alsó csövét leveszed, azt adj neki nagyobb 2-3-4 baros víznyomást és had mossa......, ja termosztátot kiveszed előtte....., nekem 2 perc után kidobott nagy gócot, meg több kicsit és minden irányban ömlött a víz szépen.

Összeszerelsz mindent, aztán próba..

 

Ha ezt mind végigjártad írj vissza hogy mi a fasz van vele...

 

Hova valósi vagy?

 

Előzmény: Törölt nick (71230)
5bdc Creative Commons License 2023.08.18 0 0 71231

Szia.

 

Ha nem titok,mit kértek ezért a bontószökevény -ért?

 

5bdc

Előzmény: Törölt nick (71230)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.18 0 0 71230

Sziasztok! 2 hete vettem egy 2004-es citroen xsara 1.4hdi. Napok óta, mikor le akarom állítani a motort, elfordítom a kulcsot és kiveszem, nem áll le, jár tovább a motor. Fullasztással tudom csak leállítani.

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerelő szerint lehet bsi, mert a központi záram lezárásnál visszanyit, illetve a bal ablakemelő nem működik, és a csomagtartómat sokszor nem lehet kinyitni, az uzemanyagszintjelzőm beragadt, hátsó bal lámpa nem működik. Létezik, hogy a bsi vagy inkább valamelyik vezetékkel van a gond?

Amit tudni kell még az autóról, kiderült, hogy hengerfejes. Eszi brutál módon a vizet, viszont füstöt nem látok, a vízcső nem olyan kemény, teljesítmény oké, fogyasztásom 1l több, víztartálynál nyomja ki a vizet a nyomás. Most lett cserélve a vízpumpa, a víztartály, vezérlés és az összes szűrő. Víz, olaj tiszta. Ha a hengerbe megy a víz, hogy hogy nincs füst? Szerelő még a motorblokk repedésre gyanakszik. Ennyire szerencsétlen nem lehetek🤦‍♀️

toji76 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 71229

Önindító behúzó tekercs lesz a ludas ( bendix )

Előzmény: Barack8 (71228)
Barack8 Creative Commons License 2023.08.16 0 0 71228

Nem tekeri az önindító. Áram van, minden világít. Szerintem az akksi se lehet zárlatos. Elég új. Mondjuk az akksi 2 hónapos korában is csinált ilyent az autó, aztán fél évig minden tökéletes volt.

Előzmény: toji76 (71227)
toji76 Creative Commons License 2023.08.15 0 0 71227

Az önindító tekeri, csak nem indul el?

Előzmény: Barack8 (71226)
Barack8 Creative Commons License 2023.08.14 0 0 71226

Sziasztok.

2003-as évjáratú Xsara 2-esünk olyan hibát produkál, hogy hideg motornál (1- 1,5 órát meghaladó állás) után elindul, azonban meleg motornál nem indul újból el (pl, megálltam tankolni, bevásárolni). Régebben is csinált néha ilyent (félévente), most már napi rendszerességgel. Meleg motornál betolom, újból indul. Menet közben működik rendesen. Az akkumulátor 9 hónapos. 

Találkoztatok már ilyen hibával? Mi lehet az oka?   Köszönöm!

Jamyka2 Creative Commons License 2023.08.13 0 0 71225

Köszönöm a tippet, megnézem.

Előzmény: toji76 (71224)
toji76 Creative Commons License 2023.08.13 0 0 71224

Akkor az ülés magasság állító csavarja lesz

Előzmény: Jamyka2 (71223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!