Sajnos hengerfejes, a vizem az égéstérbe dolgozik bele, és a kipufogógáz miatt van nyomás a rendszerben, már fekete a tartály fala. :( Nincs olaj a vízben és fordítva sem, fűtésem működik. Vizem nem forr, csak eltűnik.Új a termosztát, a tartály is kupakkal, vízpumpa és termosztát is.. most annyit láttunk, hogy az alsó cső, ami megy be a motorba ott ereszt kicsit a víz, valószínűleg a nyomás miatt.. a leállítás végül magától megoldódott.. köszönöm a segítséget
Hát az pedig ránézése az ülés emelő csavarja, az ki szokott esni, valahogy le kell szedni az emelő burkolatát vagy valahogy félre hajtani.
Ha jól emlékszem (mert nekem szétesett régen), az emelő kart picit megemelve alatta van a firata az első csavarnak és van egy valahol hátrébb is. Egyébként jó móka megtalálni, mert meg kell emelni a kart azzal szintbe emelni az összecsavarozandó részt.
- termosztáton van egy réz csavar imbusz az a légtelenítő, víz feltöltés előtt kiveszed vagy kinyitod, fűtés csövön egy műanyag légtelenítő azt is kiveszed...elkezded feltölteni, amikor folyik a víz szépen vastagon a termosztáton, becsavarod vízfolyás közben, nem kell megtépni mert réz (elmegy a menete), addig szorítod amíg nem szivárog a víz esetleg egy hangya fasznyit ráhúzol, tovább töltöd, fűtés csövön ömlik a víz, folyás közben becsavarod szintén finoman.
Motor üzem meleg állapotában a fűtés csövön lévőt megnyitod hogy a maradék levegő távozzon.
Próba legalább fél óra autózás hőfokmérő műszeren a szemed közben, ha minden fasza....akkor minden fasza...
- repedés lehet víz lenne a kocsi alatt, termosztát esetleg nem nyit ki ellenőrzés csere, ( forrald fel egy fazékban látod ha kinyit 11-13 mm a nyitás hézaga.
- Ha a víz olaj tiszta talán nem hengerfejes hanem dugulás van.....illetve termosztát mint fentebb, A tartály tetején van egy vékony cső ha beindítod azon folynia kell a víznek, ha ez el van dugulva forralja a vizet (automata légtelenítő, nyomás kiegyenlítő) A tartály csatlakozó csöcs szokott eldugulni inkább mint a cső, tartály csöcsön dugj át egy belevaló drótot ha nem jön benne a víz. Ha a cső nem kőkemény valószínű hogy nem hengerfej.
- Ja a tartály és a kupak is új?
Kupak csere is lehet mert nem tartja a nyomást, a kupak egy nyomás szabályzó kb. 1 bar nyomást tart, ha szar akkor már jön is ki a víz.
Dugulás tipp, nekem bevált már többször is......tartály alsó vastagabb csövébe belevezetsz hálózati, vagy szivattyú nyomásos vizet, kert kút stb., hűtő alsó csövét leveszed, azt adj neki nagyobb 2-3-4 baros víznyomást és had mossa......, ja termosztátot kiveszed előtte....., nekem 2 perc után kidobott nagy gócot, meg több kicsit és minden irányban ömlött a víz szépen.
Összeszerelsz mindent, aztán próba..
Ha ezt mind végigjártad írj vissza hogy mi a fasz van vele...
Sziasztok! 2 hete vettem egy 2004-es citroen xsara 1.4hdi. Napok óta, mikor le akarom állítani a motort, elfordítom a kulcsot és kiveszem, nem áll le, jár tovább a motor. Fullasztással tudom csak leállítani.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Szerelő szerint lehet bsi, mert a központi záram lezárásnál visszanyit, illetve a bal ablakemelő nem működik, és a csomagtartómat sokszor nem lehet kinyitni, az uzemanyagszintjelzőm beragadt, hátsó bal lámpa nem működik. Létezik, hogy a bsi vagy inkább valamelyik vezetékkel van a gond?
Amit tudni kell még az autóról, kiderült, hogy hengerfejes. Eszi brutál módon a vizet, viszont füstöt nem látok, a vízcső nem olyan kemény, teljesítmény oké, fogyasztásom 1l több, víztartálynál nyomja ki a vizet a nyomás. Most lett cserélve a vízpumpa, a víztartály, vezérlés és az összes szűrő. Víz, olaj tiszta. Ha a hengerbe megy a víz, hogy hogy nincs füst? Szerelő még a motorblokk repedésre gyanakszik. Ennyire szerencsétlen nem lehetek🤦♀️
Nem tekeri az önindító. Áram van, minden világít. Szerintem az akksi se lehet zárlatos. Elég új. Mondjuk az akksi 2 hónapos korában is csinált ilyent az autó, aztán fél évig minden tökéletes volt.
2003-as évjáratú Xsara 2-esünk olyan hibát produkál, hogy hideg motornál (1- 1,5 órát meghaladó állás) után elindul, azonban meleg motornál nem indul újból el (pl, megálltam tankolni, bevásárolni). Régebben is csinált néha ilyent (félévente), most már napi rendszerességgel. Meleg motornál betolom, újból indul. Menet közben működik rendesen. Az akkumulátor 9 hónapos.
Találkoztatok már ilyen hibával? Mi lehet az oka? Köszönöm!
Kis segítséget kérnék. 2001-es Xsara 1,4 benzines. A bal első ülés alatt találtam egy csavart, 6mmx20mm torx, metrikus. Nem találom, hogy honnan eshetett ki. Nemrég lett véve az autó, lehet, hogy már rég óta ott van és valójában sehonnan sem hiányzik. Ha valaki tudna egy ülés robbantott rajzot küldeni, az nagy segítség lenne. Az ülés 4db rögzítő csavarja ilyen, de azok meg vannak.
Akkor lehet ostoba kérdés volt? Vagyis ha ez a tartó, akkor nem lehet feltenni a lökhárítót nélküle? Tehát ha fent van a lökhárító, akkor biztosan benne van ez a fehér izé is? Csak azért kérdezem, mert a lökhárító felső oldalán van a négyzet alakú kis kivágás, és ott hiába kukucskálok be a műanyag alá és próbálom a kezemmel felemelgetni a lököst, nem látom alatta a fehér műanyagot.
Nemrég első lökhárítót kellett cserélni a Xsara-n, ám, ahogy nézem, a szerelő kifelejtette a lökhárítóból ezt fehér műanyag izét. Kérdésem hogy mi ez, mire jó, és mi a következménye ha nincs benne?