Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Frankye68 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 8957

OK, köszi, ez jó hír!

Amúgy tegnap (ismét) szétkaptam a műszerfalat, és kiszedtem az izzókat. Egyenként lepróbáltam mind, és (írd és mondd) 7, azaz Hét (!) db kiégettet találtam. (Még szerencse, hogy egyből 10 db izzót vettem, így még mindig van 3 db, ha netán kimegy valamelyik.) Külön köszönet a "lábhajtogatós" tippért! Volt olyan izzó, amelyik eredetileg nem világított, a foglalatból kivéve igen. A lábait széthúzva kicsit, és visszatéve viszont kiválóan működik. Mind kicseréltem, most olyan a műszerfal, mint egy "karácsonyfa"! Végre látom, mennyi üzemanyag van a tankban, mennyi az idő, mekkora sebességgel megyek, és milyen meleg a hűtővíz, továbbá nem csak abból tudom, hogy van világításom, hogy látom az utat. :-) Mindezt - végre - nem csak nappal, hanem sötétben is. :-D Szóval nagyon örülök, hogy jó lett az összes visszajelző fény!

Az ülések alatti csatlakozók fixre forrasztását biztosan meg fogom csinálni.

Még egyszer hálás köszönet a segítségért! A legközelebbi találkozón - ha lesz, és mindketten ott leszünk - jó vagy nálam egy sörre! :-D

Előzmény: zimurgy (8956)
zimurgy Creative Commons License 2018.10.10 0 0 8956

Első lépésben az ülések alatti csatlakozókat kiválthatod másfajtákkal, de legbiztosabb direktre forrasztani. Az esetek 90%-ában csak ennyi a hiba...

Előzmény: Frankye68 (8955)
Frankye68 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 8955

Köszi, akkor nem piszkálom a kábelköteget.

Az övfeszítő/légzsák problémáját olvastam a klub fórumán, "természetesen" a visszajelző fény nálam is villog/világít. Egyszer, ha nagyon sok időm lesz (ha lesz ilyen, valaha az életben még), akkor majd megsasolom, és megkísérelem rendbe tenni. Addig meg hadd villogjon-világítson. :-)

Előzmény: zimurgy (8954)
zimurgy Creative Commons License 2018.10.10 0 0 8954

Nem, ezekkel a műszercsoport-csatlakozóházakkal, illetve az oda futó vezetékköteggel soha nem szokott gond lenni. Másutt előfordul itt-ott problémásabb csatlakozó, de a második generációs 306-oknál már az igazán kritikus csatlakozók zömét sokkal jobbra módosították. A legtipikusabb kivétel a légzsákok és övfeszítők áramköre, az nagyon gyatra sajnos...

Előzmény: Frankye68 (8953)
Frankye68 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 8953

Köszönöm. Mivel már nem először szedtem ki a műszerfalat, az a része tényleg rutinból ment. A csatlakozók pedig most már szintén menni fognak rutinból. :-)

Az izzók közül jó néhányat cserélnem kell, mert több is nem világít közülük. Sajnos az elektromos rendszer ennél a típusnál eléggé kontaktos, ahogy észrevettem. Ez annyira nem meglepetés nekem, mert a FIAT ugyan ilyen volt...

A figyelemfelhívást az izzók lábára vonatkozóan külön köszönöm! Gondolom, hogy a "csavaros" műanyag foglalt és a NYÁK lemez közötti kontaktus nem szokott "elszállni". Ami még eléggé gyanús, az a csatlakozókba befutó kábel-kötegek rögzítése: Ez a pamutos szigetelőszalag-szerű körültekerén nem túl bizalomgerjesztő... Ezzel kapcsolatban nincsenek rossz tapasztalataitok? Nem volna érdemes valami tartósabb megoldást keresni? Pl. gondolok itt a "hagyományos" fonallal történő kivarrásra, vagy valami jobb szalaggal betekerésre, esetleg a csatlakozó nykához törésgátló beillesztésére, stb.

Előzmény: zimurgy (8952)
zimurgy Creative Commons License 2018.10.09 0 0 8952

Örülök, hogy sikerrel jártál!

Legközelebb már rutin-műveletként fogod végezni. :)

Az összes izzót én nem szoktam ilyenkor cserélni, mert például a szinte soha nem használt ködzárólámpa visszajelzőjében kizárólag pénzkidobás volna kicserélni - de ez csak az én álláspontom.

Más: ha veszel rizsszem-izzókat, akkor a vékony kivezetéseiket egy kissé érdemes kiemelni (körömmel szoktam alányúlni egy picit), hogy biztosan érintkezzen a foglalatban.

Az tud igazán bosszantó lenni, ha izzócsere után a teljesen visszaszerelt műszeregységet egyetlen kontakthibás háttérvilágítás-izzó miatt kell újra megbontani...

Előzmény: Frankye68 (8951)
Frankye68 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 8951

Jelentem: siker!

Hálás köszönet a segítségért! Igaz, mire megtaláltam, hol és mit kell benyomni, az összes kezemről lehorzsolta a bőrt a műszerfal foglalat nem épp sorjamentes széle, de megérte a fáradtságot (meg a rengeteg szitkozódást), mert miután sikerrel benyomtam a kis fület, már tényleg játszi könnyedséggel lehetett lehajtani a kengyelt, és szépen ki is tolta a csatlakozót.

Mondjuk, utána tényleg brékelni kellett, mire a kormánykeréken át tudtam szusazkolni a műszeregységet, de legalább hozzáfértem az izzókhoz. Sajnálatosan elég sok izzót cserélni kell, ezért úgy döntöttem, hogy az összeset ki fogom cserélni, mielőtt megint egy kimenne, és szedhetném szét az egészet újra. Amit még furcsállottam, az az, hogy az egyik műszer mutatója (most nem tudom, hirtelen, hogy az analóg óráé, vagy a sebességmérőé) mögé (közvetlenül) nem lehet izzót tenni, bár a panelen (NYÁK lemez) ki van alakítva a helye. (Gondolom, azért, hogy a fordulatszám-mérős műszerfal esetén annak mutatóját meg lehessen világítani.)

Illetve ami még szintln érdekes tapasztalat volt, hogy egyes izzóhelyeken nem volt eleve betéve az izzó. Ennek az okát eddig nem sikerült megfejtenem, bár gondolom, hogy azok hiányoznak, amelyek eleve nem kellhetnek ebbe a modellbe, mint pl. az ABS visszajelző, vagy az izzótóé (lévén az enyém benzines). De ez csak egy tipp a részemről.

Mindenesetre hálás köszönet a segítségért! Így, hogy már tudom, mit kellett tenni, tényleg nem volt egy "atomfizika" a ki-beszerelés.

Előzmény: zimurgy (8949)
Frankye68 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 8950

Köszönöm szépen, amint tudom, ki fogom próbálni! Annál is inkább, mert - rossz hír - már a teljes műszerfal háttérvilágítása "elszállt"... :-( (Márpedig ilyenkor korán sötétedik, későn világosodik, tehát nem ártana tudni jövet-menet, hogy mennyivel is megyek!)

Előzmény: zimurgy (8949)
zimurgy Creative Commons License 2018.10.05 0 0 8949

Először a kék nyíl irányába nyomd kissé be a fedél közepét, majd a sárga nyíl irányában nyisd ki a kengyelt.

Szépen el fog távolodna a csati a panelról.

 

Előzmény: Frankye68 (8948)
Frankye68 Creative Commons License 2018.10.05 0 0 8948

Nos, tegnap volt egy kis időm ismét bütykölni az autót. Ahogy írtad, kibontottam a műszerfalat, de se a sárga, se a kék csatlakozót nem sikerült kioperálni.

Készítettem egy pár képet, amennyire a kormánykeréktől tudtam. Meg tudnád mutatni, hol az a bizonyos "kikönnyítés", amit össze kellene nyomni, és hogy milyen irányban kellene megpróbálni mozgatni a kengyelt?

 

Előzmény: zimurgy (8942)
karcsi77 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 8947

A müszerfal alatti fütésbox alatt volt a váltó előtt.A bowdene meg ott lóg ki oldalt.A középkonzolt már kicseréltem tehát amin van a fütészsabályozó,ventillátorkapcsoló.

 

Előzmény: zimurgy (8946)
zimurgy Creative Commons License 2018.09.05 0 0 8946

Hol található helyileg ez a kis műanyag? Tehát honnan bontottad ki?

 

Előzmény: karcsi77 (8944)
karcsi77 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 8945

karcsi77 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 8944

Sziasztok.Adott egy 1995-ös 1.9d sedan.Eltört a képen látható kis müanyag valószinű ezzel állitható a hideg-meleg levegő.A kérdésem az lenne hogy ez cserélhető magában is vagy ki kell cserélni az egész fütésboxot ami a müszerfal alatt van?Remélem érthető voltam válaszokat előre is köszönöm.

Frankyeinstein Creative Commons License 2018.09.01 0 0 8943

OK, akkor a LED-esítés elvetve. (Bár így, hogy írod, egy szórt fényű - azaz konkáv fejű - LED lehet, hogy szórtabb fényt adna...) A polaritás-problémával (személy szerint én) tisztában vagyok, de köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmet. Mindenesetre a LED beépítést elvetettem.

A csatlakozók kivételi módjára vonatkozó tanácsokat köszönöm, ki fogom próbálni.

Az izzókkal (ezekkel a fajtájúakkal) eddig nem találkoztam, de akkor figyelmesebben körbenézek majd.

Előzmény: zimurgy (8942)
zimurgy Creative Commons License 2018.08.27 0 0 8942

Nem javaslom a műszerfali izzók cseréjét led-re, egyrészt nem olyan szép terített a fénye, mint az izzónak (éjjel foltosnak fogod érezni), ráadásul még az élettartam is általában rövidebb (hiába harsogják az ellenkezőjét, olyan ez, mint a kompakt fénycső vs hagyományos izzó történet...) Ezen túl még a polaritásra is figyelni kell a beépítéskor, mert természetesen kétféle helyzetben is beépíthető.

A kengyeleket tehát megtaláltad.

A sárga és a kék csatin is a fedél közepén van egy kis kikönnyített rész, azt kell befele ujjheggyel, tehát nem eszközzel benyomni. Így ezzel oldod a kengyel biztosítását, és el tudod kezdeni a kengyelt ívben felemelni. Ahogy wemeled fel, szépen, pontosan függőleges pozícióban el fog távolodni a csati a panelba forrasztott "tüskesorról".

Visszafele pedig természetesen kinyitott kengyellel kell a csatit beilleszteni a helyére, majd szép óvatosan a kengyel elfordításával behúzni a helyére. A legvégén kis kattanás jelzi, hogy végpozícióba ért, és a kengyel rögzítése is egyúttal megtörtént.

Rizsszem-izzót bármely autósboltban kapsz. Sokkal olcsóbb, ha foglalat nélkül kéred, és magad cseréled át a régi foglalatokban. 12V  1,2W

Előzmény: Frankyeinstein (8941)
Frankyeinstein Creative Commons License 2018.08.27 0 0 8941

Köszönöm az információt, meg fogom nézni, és kimérem majd, hogy melyik lehet. A biztosítékot is megnézem.

Más kérdés, az előzőre visszatérve, a műszerfali visszajelzők/világítás kapcsán:

Az Általad leírtak alapján sikerült leszedni a kormány burkolatát, és a műszerfal borítását, így hozzáfértem a műszarfal hátuljához is, azonban a két "kengyeles csatlakozóházat kitapint, kengyeleket kiold, csatlakozókat leemel," művelettel nem boldogultam. :-(

A csatlakozókat megtaláltam, az egyik sárga, a másik kék színű, azonban a tetejükön lévő kis fekete "izéket" (nem tudom, hogyan nevezzem őket) nem bírtam levenni, így a csatlakozókat sem tudtam lehúzni a műszerfal NYÁK-lemezéről. (Nagyon feszegetni nem akartam, mert féltem, hogy valami eltörik.) Hogyan lehet ezeket kioldani?

A másik kérdés, hogy a rizsszem-izzókat honnan lehet beszerezni? Gondoltam arra is, hogy LED-ekkel helyettesítem őket. A kérdés ebben az esetben az, hogyan lehet az izzók helyére beapplikálni a LED-et az előtét-ellenállásával egyetemben? (Mechanikai beépítési módra gondolok, az elektromos részét megoldom.) Gondolom, egyenáramú a táplálása a műszerfalnak, így azt még ki tudom mérni, melyik a pozitív, melyik a negatív rész, tehát hová kerül a katód, hová az anód. Gondolom, ilyen foglalat is beszerezhető, amiben az izzók vannak.

 

Pozitív eredményről is be tudok számolni:

A vezető oldali ajtó nyitásérzékelő kapcsolója valóban kontaktos volt. Kiszerelés és tisztítás, meg némi kontakt-spray használata után a világítás kapcsolása meggyógyult.

A szintén vezető oldali hangszóró "nem szólása" is orvosolva, ugyanis barbár módon a hangszóró kosarában a pillétől és a tekercstől oda vezető vezetékek a forrfülekkel egyetemben hiányoztak (a vezetékeket elvágták). Ugyancsak hiányoztak a csatlakozók is, amelyek az ajtóban lévő aljzatba mentek. A hangszóró gumi membránja sajnos annyira elöregedett (ragadóssá és porlóvá vált), hogy a hangszóró így már menthetetlen lett, de sikerült szerencsére találnom itthon egy azonos teljesítményű és impedanciájú, új hangszórót. Igaz, kicsit kisebb átmérőjű volt, de egy lemezből fabrikáltam hozzá egy "közdarabot", így beépítve az új hangszórót, immár sztereóban szól a zene az autóban.

 

Köszönet a segítségekért!

Előzmény: zimurgy (8940)
zimurgy Creative Commons License 2018.08.23 0 0 8940

A csomagtérlámpa a pozitívot a kesztyűtartó alatti két csatlakozó egyikéről kapja.

Fejből sajnos meg nem tudom mondani, hogy melyik csatlakozó melyik kamrája az érintett.

Mindenesetre ha behajolsz a kesztyűtartó alá, az alsó burkolatot eltávolítod, akkor meglátsz ott egy-egy piros illetve barna csatlakozó-párt. Itt (is) csatlakozik a karosszéria-köteg a műszerfali köteghez. Az innét hátra folytatódó kábelezés megy a csomagtér-lámpához is. A lámpa-csatlakozó másik vezetéke megy tovább a gumiharmonikán keresztül a csomagtérajtóba, és a kapszulán át kap testet.

Vezetékszám/szín alapján be tudod azonosítani, hogy melyik az általad keresett pont a csatlakozók egyikében.  Ha mégis gond van, akkor ki tudod mérni, hogy innét hátra a lámpáig megvan-e az összeköttetés, illetve hogy a műszerfal alatti csatlakozóig eljut-e a 12V.

Lehet, hogy csak egy biztosíték ment ki, és nincs is hiba az áramkörben.

Előzmény: Frankye68 (8938)
123rob Creative Commons License 2018.08.22 0 0 8939

első ülésÜdv mindenkinek!

 

Regóta 306 tulaj vagyok Győr környékéről,  jelenleg két autóm van, 1.9d kombi és 1.9td 5 ajtós.

Egy ritkább kárpotos első ülést keresek!

 

Köszönettel R

Frankye68 Creative Commons License 2018.08.21 0 0 8938

Nos, ahogy igértem, beszámolok a "haladásról". A nagy meleg miatt egyelőre csak a csomagtér-ajtó javításba kezdtem bele. A kapszulát viszonylag hamar megleltem, a szétpattintása már macerásabb volt. Az érintkezése egy kalap lepkét ért, MegaOhm nagyságrendű ellenállás volt mérhető akkor is, amikor a golyók - elvben - vezettek volna. Megtisztítottam, az érintkező lemezeket letakarítottam, a dőlésszöget belőttem, így már mikroOhm-osra ment le az ellenállása vezető pozícióban. Az izzó takaró lemezt is sikerült kioperálni, könnyebb volt, mint gondoltam. Csak ki kellett pattinatni, és a teljes foglalat-lámpatest kijött. Az izzó nem volt kiégve, viszont veszettül poros volt, így megpucoltam, mielőtt visszatettem volna. Sajnos egyik sem segített, így vezeték-szakadásra gyanakszom, ugyanis az izzóhoz a +12 V táp nem jut el. A gyanúm szerint itt is az átvezető harmonikában lehet a törés, de ez csak tipp.

A többi javítás várat magára, de a héten és a jövő héten otthon leszek, így nekilátok azoknak is. Majd arról is beszámolok.

Előzmény: zimurgy (8936)
Frankye68 Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8937

Fú, ez egy komplett szervizkönyv, amit itt leírtál!

Mérhetetlenül hálás vagyok ezért a rengeteg segítségért! Ígérem, beszámolok róla, hogy mire jutottam az egyes dolgokkal.

A gyújtáskapcsoló terén - lévén, hogy már belebarkácsoltak - valószínű, hogy csere lesz. Ebben - adott esetben - majd ismét lehet, hogy segítséget fogok kérni, ha nem boldogulok vele.

(Egyébként igen, ferdehátúról van szó.)

Az ajtóba épített hangszóró esetén én is vezetékszakadásra gyanakodtam, ahogy nekem is gyanús volt a kis feket nyomógomb. A csomagtér-világításnál a "kapszulás" megoldás viszont új, erre nem is gondoltam.

A műszerfali lámpák/visszajelzések terén nagyobb beavatkozásra számítottam, így, olvasva, nem tűnik annyira bonyolultnak a dolog. (A FIAT-nál lényesen egyszerűbb, ott annyi macera volt, hogy inkább nem kezdtem hozzá...)

Még egyszer nagy-nagy köszönet a részletes segítségért!

Előzmény: zimurgy (8936)
zimurgy Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8936

Gyújtáskapcsoló:

Jó eséllyel csúnya összeégés lehet a gyújtáskapcsoló-betétben…

Vacakolós, és szét is tud esni, így jól meggondolandó a házilagos javítása, de nem is reménytelen a dolog.

Ha leszereled a kormányburkolatot (alulról tartja három csavar, de már a két hozzád közelebbi kicsavarása után leemelhető a felső rész), akkor hozzáférsz a gyújtáskapcsoló egyetlen pici rögzítőcsavarjához.

Ha ezt kicsavartad, akkor 0 és „kis gyújtás” között van egy pont, ahol egy nagyon kicsit érzékelhetően megakad elfordítás közben a kulcs. Némely kivitelen egy kis jel is be van marva, hogy hol ez a pont. Ha ide fordítod a kulcsot, akkor kihúzható a gyújtáskapcsoló, de semelyik más ponton nem.

Csináltam már olyat, hogy óvatosan szétbontottam a kivett gyújtáskapcsoló hátsó, elektromos részét, és a rézlemezeket megtisztogattam, amennyire tudtam. Ha egyben kiemeled, de egyáltalán nem bontod meg, hanem csak befújsz bőségesen féktisztító spray-t, az is segíthet.

Ámbár nálad már belekontárkodtak korábban az extra indítógomb miatt, ki tudja, mi is a tényleges állapot…

Megteheted azt is, hogy veszel bontott gyújtáskapcsolót, és a mostanival „összeházasítod”, tehát a belső, elektromos részét átcseréled.

 

Háttérvilágítás:

A felső kormányburkolatot a fenti módon leszerel,

a műszer-egység előtti keret 2 db felső, és 2 db alsó torx csavarját kivesz, keretet kiemel,

a műszeregység 3 db torx csavarját kivesz, műszer-egységet kissé előreemel,

a műszer-egység mögé benyúl, és a 2 db kengyeles csatlakozóházat kitapint, kengyeleket kiold, csatlakozókat leemel,

műszeregységet előre kiemel (nágyküllős kormánynál a kormánykerék mögött jobbra óvatosan kijátszható, háromküllősél pedig ezen túl a kormány közepén át is lehetséges, csak meg kell találni a helyes pozíciót)

tehát a légzsák, és a kormány kiszerelése nélkül is megoldható, de a kormánykereket a legalsó pozícióig le kell engedni, és még így is szoros…

Így már hozzáférsz a háttérvilágítás, és a tompított fényszóró 1,2 W-os rizsszem-izzóihoz is. (meg persze az összes többi visszajelzőéhez is)

Helyzetjelzőhöz sajnos nincs gyárilag visszajelző lámpa, csak tompítotthoz/távolságihoz.

Viszont kell, hogy legyen csipogó, ami levett gyújtás, és felkapcsolt világítás esetén csipog, ha ajtót nyitsz.

 

Mennyezetlámpa a vezető oldaláról:

Az iménti problémával (mármint hogy nem csipog) összefügg szerintem.

Vedd ki a vezetőoldali ajtóoszlopból a fekete nyomógombot, amire egyetlen vezeték megy hátulról. Jól tisztogasd meg fémtisztára az érintkező felületét. Ugyanis ez testeli le a rá jövő vezetéket nyitott ajtónál. Szerintem itt nincs érintkezés.

 

Hátsó szélvédő fűtése:

A lógó vezeték már önmagában kizárja, hogy működjön. Hibaok szokott még lenni a csomagtérajtóba futó vezeték szakadása a gumiharmonika alatt, vagy az utastéri relétáblában a narancssárga relének és vagy foglalatának a szétégése is.

 

Központizár:

Jó eséllyel a vezetőoldali ajtócsatlakozó gumiharmonikája alatt van vezetékszakadás.

 

Vezető ajtajába a hangszóró nem szól:

Ugyanaz, mint a centrálzárnál: vezetékszakadás a gumiharmonika alatt.

 

Csomagtérvilágítás:

Szinte biztos, hogy a golyós kapcsoló koszosodott el. Vedd le a csomagtérajtó műanyag burkolatát, középtől kicsit jobbra (csapotthátú 306-ost feltételezek) fogsz látni egy fehér kis kapszulát, amire egyetlen vezeték megy. Szereld ki, aztán a rá menő vezetéket érintsd ideiglenesen testre, hogy záródik-e úgy az áramkör. Ha világít, akkor a kapszula volt a hibás: óvatosan pattintsd szét, és a benne lévő golyót, vagy golyókat tisztítsd meg, és az érintkező lemezkéket is kapirgáld meg, mejd pattintsd ismét össze, és teszteld, hogy működik-e. Ha igen, akkor mehet minden vissza a helyére.

Előzmény: Frankye68 (8935)
Frankye68 Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8935

Konkrétan a legfőbb hibát a gyújtáskapcsoló rossz érintkezése okozza. Menet állásban van, hogy azt jelzi vissza a műszerfal, hogy nem tölt (világít az akkumulátor visszajelző fény), van, hogy semmi elektromos dolog "nem megy" (így a motor sem indul), van, hogy minden rendben, változatosan. A kulcs megmozgatásával a hibák elmúlnak.

A másik ide kapcsolódó probléma (ami azért annyira nem nagy gond), hogy az előző tulaj a kormányoszlop borítás aljára tett egy jókora piros gombot, pótolandó a gyújtáskulcs "indítómotor" állását. Vagyis az indítás úgy néz ki, hogy:

- Vezető beül

- Gyújtáskulcs be

- Némi "tornaóra", hogy a kulcs a megfelelő pozícióba kerüljön

- Indító gomb megnyom

- Motor felhörren, vezető örül.

A másik gondom a műszerfal-világítás. Csak a bal oldal (azaz a sebességmérő és a hűtővíz-hőmérséklet indikátor műszer) van megvilágítva hátulról, a jobb oldalon egyáltalán nincs háttérvilágítás. (Olvastam, hogy ez viszonylag egyszerűen orvosolható, többen LED-esítették a háttérvilágítást. Én már annak is örülnék, ha egyáltalán valahogyan (!) világítana a jobb oldal...) Amitől félek egy kicsit, hogy - ahogy olvastam itt, és a klubos oldalon - ahhoz, hogy a műszerekhez hozzáférjünk, le kell venni a kormányt, amiben viszont ott a légzsák. (Nem szeretném, ha szerelés közben a képembe durranna... Több okból sem!)

Ami még hiányzik: a műszerfalon - jelenleg - semmi nem jelzi vissza, hogy fel van-e kapcsolva a helyzetjelző/tompított fény. Ez azért (is) gond egy kicsit, mert az előző autómban (FIAT) a gyújtás levételével a fények is kialudtak. A gyújtáskapcsolón volt "Parking" fokozat (ekkor a világításkapcsoló állásától függetlenül csak helyzetjelző fény volt, működött a kormányzár és az immo). Ha a kulcsot nem ide, hanem sima "alap" állásba téve kivettem, lekapcsoltak a fények. (Már jártam úgy ezzel az autóval, hogy rajta maradt a világítás. Szerencsére időben észre vettem, nem merült le az akksi.)

A hátsó ablak fűtése - vélhetően - szintén nem igazán fog működni, bár ezt még kipróbálni nem tudtam. (Az egyik oldalon a vezeték "lóg", nem megy be a kléder alá.)

Ugyancsak gond, hogy a kp.-i zár csak az utasoldalon nyitható-zárható, a vezető oldalon nem.

Szintén apró dolog, hogy a vezető oldali ajtó nyitása nem kapcsolja fel a belső világítást, az itteni hangszóró süket, mint a nagyágyú, és hogy a csomgtér világítása nem működik (ez lehet, hogy csak izzó kiégés miatt van, még nem néztem).

Szóval van mit javítani szegény jószágon! (A gyújtáskulcs már említett és megbeszélt távirányító problémáján túlmenően is.)

Előzmény: zimurgy (8934)
zimurgy Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8934

A felsorolt elektromos problémáid zöme apróság, nem feltétlenül kell hozzá szakember...

Ha van kis műszaki kvalitásod és pár torx csavarhúzód, akkor magad is tudod egy részüket orvosolni.

Ha konkrét dologra kérdezel rá, a szerelés menetét le tudom írni.

Előzmény: Frankye68 (8933)
Frankye68 Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8933

Óra állítás megtörtént, valóban az volt a megoldás, hogy nyomni kellett folyamatosan a nullázó gombot, akkor átment óra-beállító módba, és szépen lépegetett, ahogyan írtad.

Az ülésmagasság-állítás kérdése egyelőre elnapolva. A jobb első féltengely javításra szorul, szerelő szerint nem tudja cserélni, mert (idézem): "régi típusú". Állítólag valahol Pesten van egy cég, akik javítják, hozzájuk fogja elküldeni. Ez már csak akkor derült ki (mármint hogy régi típus), amikor a gumiharangot leszedte...

Még egy jó autóvillamosságist kellene keresnem a közelünkben, mert az autó elektromos rendszeres (igen finoman szólva) "több sebből vérzik". (Gyújtáskapcsoló, utastér-világítás, rádió hangszóró, műszerfal-világítás, csomagtér-világítás, és még néhány "apróság".)

Még egyszer hálás köszönet a segítségért, és külön köszönet a klubos honlapon a befogadásért!

Előzmény: zimurgy (8931)
Frankye68 Creative Commons License 2018.08.10 0 0 8932

Hálás köszönetem az információkért!

Az ülésállító kart sem találtam meg sajnos, így a magasság-állítás egyelőre elmarad. :-(

Az óra-beállítást mindenképpen ki fogom próbálni. Remélem, hogy tényleg sikerül, majd beszámolok róla. A fordulatszám-mérős műszerfal egyelőre a sorban hátrébb áll, még jó néhány dolgot meg kell előbb csináltatnom az autón. Mindjárt itt az átírás kérdése... :-)

A kulcs kérdésében adott tanácsot külön köszönöm, keresek olyan kulcsost, aki tud immo-s kulcsot másolni.

Előzmény: zimurgy (8931)
zimurgy Creative Commons License 2018.08.09 0 0 8931

Ülés-állítás: kis kart előre kihúz, és fel-le állít. Csak ha bent ülsz, akkor működik normálisan.

 

Óra-állítás: valóban csak egy gomb van, de ez nemcsak a szerviz-intervallum állításhoz, és a napi számláló nullázásához használandó, hanem itt is:

1: gyújtást ad

2: 5 sec-ig gomb benyomva tart

3: jobb alul a kijelzőn egy kis óra-ikon meg fog jelenni

4: nyomkodva 1 perceket ugrik előre az óra, hosszan lenyomva pedig begyorsul

5: ha 10 másodpercen keresztül nem nyúlsz hozzá, akkor kilép a menüből, és a legutolsó beállítás alapján üzemel.

 

Ha fordulatszámmérős műszerre való cserében gondolkozol, akkor még annyit a témához, hogy S2-es lévén egészen biztosan bent előre a vezetékezés, tehát ez a része nem lehet gond, de az össz-km adatot a műszeregység tárolja, tehát az csere esetén változik.

 

A kulcsod egészen biztosan immo-s, de erre felkészült helyen vállalható összegért tudják ezt is klónozni.

Előzmény: Frankye68 (8930)
Frankye68 Creative Commons License 2018.08.09 0 0 8930

Szia!

Köszi a választ!

Az autó egyértelműen második generációs, mert az első irányjelző a fényszóróval azonos lámpatestben van, a km számláló pedig digitális.

Az ülésmagasság-beállítás lehet, hogy az én "pancserségem" miatt nem sikerült, ma délután ismét megkísérelem megtalálni. Ha végképp nem sikerül, akkor marad az Általad is javasolt megoldás, azaz a bontóból vett ülés házasítása a mostanival (habár a jelenlegi huzata sem épp makulátlan, így lehet, hogy a bontott egy-az-egyben megy be a jelenlegi helyére). De ez még erősen a jövő zenéje, egyelőre az átírás, és az azzal kapcsolatos herce-hurca a legfontosabb.

Az analóg óra beállításánál melyik gombra gondolsz? A műszerfalon csak a km számláló mellett van egy gomb, az - feltehetőleg - a napi számlálóé, meg a gépkönyv szerint a következő szerviz km óra állásának beállítására való. Más gombot az óra körül nem leltem. A fordulatszám-mérős műszerfal nem rossz gondolat, az üléssel együtt majd ilyen műszert is keresek.

A kulcsmásolós javaslatot köszönöm. Az biztos, hogy a kulcs fejében van "valami elektronika", és van egy gomb is, aminek a teteje fényes, tehát gumi borítás nincs rajta. Vélhetően ez is csere lesz, szerencsére az elektronikában azért eléggé jártas vagyok, így a forrasztás nem lesz akkora gond.

Még egyszer köszönet mindkettőtöknek a válaszért. Nem ígérem, hogy nem foglak még zaklatni Titeket a kérdéseimmel! :-)

Előzmény: zimurgy (8928)
Frankye68 Creative Commons License 2018.08.09 0 0 8929

Szia!

Köszönöm a választ! A klub oldalát mindenképpen meglátogatom. A gépkönyvet én is erről a linkről töltöttem le, mivel nem kaptam az autóval.

Külön köszönöm a jókívánságokat!

Előzmény: French Force (8927)
zimurgy Creative Commons License 2018.08.08 0 0 8928

1997-ben (április elején) volt a legjelentősebb modellfrissítés a 306-on, így a leírtakból még nem derül ki, hogy első- vagy második generációs-e az autód.

Legegyszerűbben úgy állapítható meg, hogy S1 vagy S2, hogy egyben van-e az index a fényszóróval, vagy digitális-e a kilométer-számláló. Ha igen, akkor S2.

 

Az XN ugyan a legalapabb felszereltség, mégis meglep, hogy nincs vezetőoldali ülésmagasság-állítás a te autódon. Mindenesetre ha nem félsz egy kis szereléstől, akkor azt javaslom, hogy bontóból egy csúnya, szakadt kárpitozású donorból vegyél fillérekért vezetőülést, és építsd át az ülés alatti magasságállítós vázat a te ülésedre.

 

Az analóg órát emlékeim szerint úgy lehet beállítani, hogy ráadott gyújtásnál hosszan kell nyomni a gombot, és rövidesen elkezd gyorsan járni az óra. Amikor a kívánt időpont közelébe érsz, akkor már rövid nyomásokkal lehet finomhangolni. Amúgy nagy eséllyel előre be van vezetékezve a te autódban is a fordulatszámmérő, így akár egy olyan műszercsoportot is beépíthetsz. A szintén előre bevezetékezett helyre pedig mehet a digitális óra (esetleg hőmérős kivitel is lehet, de akkor már a hőmérő szondája miatt némi vezetékezés is szükséges lesz).

 

Olyan kulcsmásolóhoz fordulj, aki tud immos kulcsot is másolni. Ha nem S2-es az autód, hanem S1-es, akkor nem 100%, hogy van immobiliser, lehet, hogy kódpados, vagy hogy egyáltalán nincs még védelem.

 

XN felszereltség esetén teljesen kizárható a gyári riasztó. A hiányzó gomb márkakereskedésből vagy aliexpress és társairól is beszerezhető, vállalható áron. Az alatta lévő mikrokapcsoló gumiborítás hiányában könnyen megadhatja magát, de viszonylag egyszerűen átforrasztható egy univerzális mikrokapcsoló is helyette. Ez a központizár infrás távirányítójának a gombja. 

 

Ahogy French Force is írta: van kluboldalunk (ámbár az utóbbi időben erősen leapadt a látogatottsága).

Előzmény: Frankye68 (8926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!