Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2022.05.01 0 0 6995

Sziasztok!

Van egy 2019-es nem hybrid Corollám. Felraktam a gyári nyári kerék garnitúrát, tavaly nyáron már volt rajta. Kb. 15km múlva villogni majd világítani kezdett a kerék nyomás

ellenőrző rendszer lámpája. Tavaly ősszel ugyan így jártam a szintén gyári téli szettel is. A márka szervizben 6500 pénzért kinyomkodták és elhadarták, hogy majd mit csináljak,

ha vissza rakom a nyárit, de már belekeveredtem abba az egyszem gombba és egy lámpába! A Kezelési könyvben csak azt taglalják, ha leeresztett egy kerék pl. és mit csinálj, ha

rendbe tetted a kerék nyomást, a kerék szett csere esetére nincs leírás! Nem nagyon fűlik a fogam megint egy délelőttöt a szervizben csücsülni egy 5 perces kódolgatás miatt!

Megköszönöm, ha valaki tudja esetleg a módszert és elárulja!

Törölt nick Creative Commons License 2022.04.17 0 0 6994

Iridium gyertya a 2ZZ-GE motorba kell (SK20R11), a  (3)4ZZ-FE K16R-U11 Denso való.

E10-től nekem is feláll a szőr a hátamon. Többen vallják, hogy nem lesz baja tőle hoszútávon. Mikor derül majd ki, hogy mégis? simán másra lehet fogni...

Volt-lesz nemegyszer ilyen.

Én nem veszek mérget rá.

Annyit teszek, hogy 3-4 szutyok E10 tankolásonként kap fél-fél flakon spurit, azt is csak akkor, ha negyed alatt van a mutató.

 

A gyári fogyasztás -szerintem- csak nagyon optimális körülmények között tartható, így én nem aggódom ha nem jön ki 5,7l/100km, de ha 8 liter fölé menne általában, már gondolkodni kéne mi lehet az oka.

 

Lecseréltem a gyári rádiót, így nem látom a fogyasztást,  - nincs para    :-D     néha ellenőrzöm (2-3 tankoláskor számolok fogyasztást) télen 7 egyéb időben 6 körül jön ki)

Légszűrő, gyertyák, olaj, fék, guminyomás, ezeket rendszeresen ellőnőrzöm. 

 

 

 

 

Előzmény: vándorlós (6993)
vándorlós Creative Commons License 2022.04.17 0 0 6993

Átlagos, városi és országúti vegyesen.

Az OMV 95+ ára ugyanannyi jelenleg az árstop miatt. (Aki kitalálta ezt az etilalkoholos E10 benzint, ahhoz volna néhány keresetlen szavam)

Próbálkoztam az iridium gyertyával, valamivel könnyebb lett a motor járása, de jelentős fogy. csökkenést nem tapasztaltam.

https://www.youtube.com/watch?v=HmtLlos6AE0

Előzmény: zsoooc2 (6992)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.04.11 0 2 6992

Milyen körülmények között jön össze a 7,5 liter/100 km fogyasztás? Csodát nem lehet tenni, a vezetéstechnikán lehet csiszolni, illetve az is fontos, hogy minden felesleges dolgot pakolj ki az autóból. Ha sokat mész (nagy)városban, akkor az útvonal megválasztása különösen fontos, nem mindig a legrövidebb a legjobb. A hideg motorral megtett, rövid utak számának csökkentésével lehet elérni talán a legjelentősebb fogyasztáscsökkentést. Én első körben visszatérnék a normál, E10-es 95-ös benzinhez, még ha max. 1-2 decivel több is fogyaszt, sokkal olcsóbb. Nyugodtan használhatod, nem lesz tőle baja az autódnak hosszú távon sem. Ugyanakkor nem töltenék semmit a benzinhez. Csodaszerek nem léteznek, viszont árthatnak a motornak... 

Előzmény: vándorlós (6991)
vándorlós Creative Commons License 2022.04.11 0 0 6991

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e lehetőség arra, hogy az 1,4 vvti corolla benzines fogyasztását tovább csökkenteni. Minden átlagos lehetőséget kihasználtam eddig (megfelelő karbantartás, kemény gumi, OMV 95+ benzin) 7,5 l/100km a fogyasztása átlagosan, de 7-800 Ft benzinárnál érdemes lehet még valamennyi pénzt "belefecelni" ha tényleg okozna csökkenést. Persze tudom, hogy nem nagyon van erre lehetőség, de azért hátha van valakinek jó ötlete/tapasztalata.

Pld. legutóbb arról halottam, hogy a benzinhez 2-3 alkalommal nitrohigítót kevertek ~20% arányban, aminek következtében a korom kiégett a katalizátórból és csökkent a fogyasztás ennek következtében.

Előre is köszönöm a válaszokat!  

Crusad3er Creative Commons License 2022.04.07 0 0 6990

Corolla 1.33 Luna. Járt már valaki úgy, hogy 13V-os, 1 éves akksi mellett az autót húzni kellett a szervizig, mert bár van gyújtás, indítana is, de ilyen "szárazon köszörül" hangot hallat?

Mintha nem lenne benne üzemanyag, de a tank félig, pár napja gond nélkül mentünk vele 100 km-t, az üzemanyag csőt ha levesz a motornál, folyik is kifelé ezerrel...

 

A szerelő első blikkre azt mondta, hogy biztos átugrott a vezérlés. Már az a vezérlés, amit 210e km körül ő cserélt ki, mert a "profi" hivatalos Toyota márkaszervizben éveken keresztül "vastag" olajjal kínálták, így motorfelújítás lett a vége (katalizátort is cserélni kellett). Ötlet, tapasztalat, bármi? Persze azon kívül, hogy soha többé a Toyota közelébe se menjünk, ezt meg gyújtsuk fel... a büdös életben ekkora rakás sz@r autónk nem volt.

Frinyi Creative Commons License 2022.03.25 0 0 6989

A gumi lágysága/keménysége esetleg elméletben(!) adhat változást,de szerintem ezt nem lehet észrevenni. :)

Itt a lényeg mindig inkább az,hogy mennyi ideig bírja meghibásodás nélkül.De pár évig biztosan elmennek az utángyártottak is simán.

Előzmény: zsoooc2 (6988)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.25 0 0 6988

Köszi, akkor megnézem azt a márkát. Aztán lehet az lesz, hogy olyat veszek, ami elérhető és nem lesz választási lehetőség. Egyébként a hátsó szilentek minősége befolyásolja a menettulajdonságokat, komfortot, ilyesmiket? Érzetre lehet különbség egy gyengébb minőségű és mondjuk egy jobb, gyári között addig, amíg kifogástalan állapotban vannak?

Előzmény: Frinyi (6987)
Frinyi Creative Commons License 2022.03.23 0 0 6987

Hű,jó kérdés,én kb a Febi és ehhez hasonló árkategóriájú szilenteket szerelném be.

Azért mondtam,hogy szerintem utángyártott marad az,nagyon gáz a gyári ár mindenből.Csoda,ha esetleg azokat valaki megveszi.

Előzmény: zsoooc2 (6986)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.23 0 0 6986

Tapasztalataid szerint mely márkák a jók, ha szilentről van szó? A gyárinak 40 ezer lenne darabja, elég durva...

Előzmény: Frinyi (6985)
Frinyi Creative Commons License 2022.03.17 0 0 6985

A hátulján valóban nem lehet állítani,de szilent csere után érdemes ránézeti,akkor picit változhat a dolog. Ha te sem éreztél rajta elhúzást,és gumikat nem látod elkopni,akkor nem érdemes vele kínlódni,nem is lehet szerintem igazán vele mit kezdeni.

Előzmény: zsoooc2 (6984)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.17 0 0 6984

Értem, köszi, majd mindenképp rákérdezek, hogy miként húzzák meg a csavarokat. Meg gondolom az is számít, hogy a gyár által megadott nyomatékkal húzzák meg. Most történt meg a futóműállítás is: a hátulja nem az igazi. Elvileg nem lehet állítani, elmondásuk szerint a gumikopást nem befolyásolja. Szerinted ezek mennyire rossz értékek? Lehet-e valahogy orvosolni, illetve ha igen, érdemes-e?

Előzmény: Frinyi (6982)
whoa Creative Commons License 2022.03.16 0 0 6983

Ah, ehhez kepest az enyem patika allapotu volt, de szokas szerint a gumiba agyazott fem levagasa utan jott a fekete leves 😑

Előzmény: Frinyi (6974)
Frinyi Creative Commons License 2022.03.16 0 1 6982

Szerintem nem lesz rossz az a féltengely,nyilván nem gyári minőség,de ahhoz képest sokat elmegy,és ahogy mondtad,nem is van más választásod.

Ha túl drága a gyári szilent,akkor egy felsőbb kategóriás utángyártott is több évig elmegy véleményem szerint.Nyilván nem a legaljából kell választani,és a szerelőd tudja biztos,hogy úgy húzza meg a csavarját,hogy az autó a talajon van a saját súlyán.Ha nem így csinálja,akkor viszont a gyári is idő előtt tönkre tud menni.

Az egyedileg legyártást nem ismerem,de laprugószilentek esetében mindig kínlódunk vele,ami egyedi,pl. emelt futóműves terepjáróknál(Hilux).

Előzmény: zsoooc2 (6981)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 6981

Végül GSP márkájú féltengelyt kapott az autó. Kicsit tartok tőle, mert más fórumon rosszakat írtak róla, de nem volt más lehetőség. Már csak ez volt elérhető. Egyszerűen hiány van a piacon féltengelyekből is, nem lehet válogatni. A szerelő szerint nem lesz vele gond, nyilván nem megy el 300 ezret, de az autó életét kibírja. Remélem így lesz.

Ezen kívül a kormányműben is kellett egy alkatrészt cserélni: egy új jobb belső öszekötőt kapott. Utángyártott, de remélem tartós lesz. A fékek is meg lettek csinálva, most már jöhet az alváz rendbetétele, azzal kapcsolatban új lengőkarszilentekre is szükség lesz hátul, mert szét van rohadva (homokszórva lesz a hátsó híd, tehát úgyis le kell szedni). Szerinted ebből jó lehet az utángyártott vagy ragaszkodjak a gyárihoz, ami igen drága? Bár van lehetőség egyedileg legyártatni is.

Előzmény: Frinyi (6980)
Frinyi Creative Commons License 2022.03.11 0 0 6980

Igen,én is tettem már be BGA-t,és azóta is megy,már 100ezret elment azóta.

Sajnos sokan nem szeretik mosogatni,pedig csak a fék belső részéhez kellene benyúlni picit a mosóval.Ez segít,főleg ha sós utakon volt járva vele,és évente egyszer esetleg szétszedni,bekenegetni fékpasztával,a csúszókat megkenni,és nem lesz baj vele.

Előzmény: zsoooc2 (6979)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.10 0 0 6979

Megnézte a szerelő és azt javasolta, hogy mindenképp cseréljük ki, mert elég jelentősen el van már most vékonyodva és rövid időn belül akár el is törhet. 50-ért tudnék szép állapotú, bontott gyári féltengelyt, de a rezgéscsillapító hiányzik róla. Végül az ő javaslatára utángyártott lesz beszerelve, az csak 40 ezer Ft, de legalább új, ha jól emlékszem BGA márkájú. Elmondása szerint jók vele a tapasztalatok, Avensisekbe is szerelt már be ilyet. Toyotára specializálódott szerelő, így végül is elfogadtam ezt. A fékkel is rendesen megszívtam, a hátul be van rohadva (amúgy alig kopott), az is egy komoly kiadás lesz, de a műszaki miatt amúgy is kellene. Az én vezetési stílusommal az új tárcsákat és a betéteket valószínűleg már soha nem kell cserélni, többé már nem akarok ezekre a kopó alkatrészekre költeni. Egyszer már jártam így, akkor is berohadt. Hogyan lehet ezt megelőzni? Évente szét kell szedni és kipucolni? Vagy mi a teendő vele?

 

Előzmény: Frinyi (6978)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.25 0 1 6978

Sajnos ezeken nem tudod elkerülni,ezeken a corollákon,avensisen,és hasonló évjáratú corolla verson mindegyiken hasonló a rozsdásodás a féltengelyeknél,a többinél,mint pl yaris,nem jellemző,inkább a karosszéria rozsdásodása.
Karosszériás nem hiszem,hogy a hajtásláncot nézné,ő csak a karosszéria testre koncentrál,a szerelődnek kell eldönteni,mit is tegyen a többi alkatrésszel.Azért majd akkor írd meg,mi lett a fejlemény ez ügyben. :)

Előzmény: zsoooc2 (6977)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.25 0 0 6977

Ez sem futott sokat, 162.000 km van benne (2006 elején lett üzembe helyezve). Ráadásul itt a Dél-Alföldön az enyhe telek miatt kevésbé sózzák az utakat mostanában, ezen a télen pedig egyáltalán nem mentem sózott úton, sima esőt is elég régen látott. Decemberben látta karosszériás, átnézték, árajánlatot adtak, de a féltengelyt nem említették (májusban megy alváz- és üregvédelemre, ami már remélhetőleg jobb lesz, mint az előző, ami kontár munka volt sajnos, mint utóbb kiderült, a féltengelyre biztos nem került semmi alvázvédő). Na majd kíváncsi leszek mint mond márciusban a szerelő...

Mindenesetre egész biztos, hogy miután le lesz kezelve, legalább félévente elviszem alvázmosásra. Eddig mindig csak mosóban csapattam le az alját téli, sózós időben, már amennyire hozzá tudtam férni.

Előzmény: Frinyi (6976)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.24 0 0 6976

Nekem Yarisom van,de azon még a fekete festék fényes a féltengelyen.Mondjuk keveset is használom,persze az is garázsban lakik.Corollánál más lehetett anno a felületkezelés biztosan,mindenesetre ezt nézesd meg.

Előzmény: zsoooc2 (6975)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.24 0 0 6975

Végig garázsban tartott...

Előzmény: Frinyi (6974)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.23 0 0 6974

Ejha,ez elég szarul néz ki valóban.

Előzmény: zsoooc2 (6973)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.22 0 0 6973

Köszi. Megnéztem most én is. Nem néz ki jó, egy réteget le tudtam róla kaparni kézzel. Ez alapján a gumi alatt is elég csúnya lehet. Megy is szerelőhöz hamarosan.

gauchos75 Creative Commons License 2022.02.21 0 0 6972

Köszönöm mindkettőtöknek az infókat és a videókat. Magam biztos nem fogok nekiállni:) Mindenképp szakemberre bízom, nincs is olyan tartományú nyomatékkulcsom, na meg komolyabb emelővel se rendelkezem. A videó alapján kb. 1 órás meló lehet, tehát nem annyira vészesen komplex művelet.

Előzmény: Törölt nick (6970)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.19 0 1 6971

Elvileg nem  kell állítani a futóművet,mivel fix alkatrészeket bontasz meg.A kiszerelés előtt le kell engedni a váltóolajat.De van alternatív megoldás is,hogy a belső gumiharangot bontod meg,és a féltengely belső fele a váltóban marad,ez esetben maradhat az olaj a váltóban,viszont a gumiharang bilincsét nehezebb visszatenni,nehezen lehet hozzáférni,de nem lehetetlen. :)

Előzmény: zsoooc2 (6969)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.19 0 1 6970

Volt egy dokumentált rezgéscsillapító leszedés a neten (fészbúk) de már nem elérhető a poszt sajnos.

A végkifejletet nem tudom, hogy azóta is így működik-e.

 

Pár vidi a féltengely kiszedésről:

https://www.youtube.com/watch?v=hQJ2LEOW7Mg

https://www.youtube.com/watch?v=SePRW-RTYX4

Előzmény: zsoooc2 (6969)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 6969

Féltengely kiszerelése, és ennek a gumis alkatrésznek a felrakása után futóművet is ajánlott állíttatni, ugye? Illetve a váltóolajat is le kell engedni a féltengely leszerelése előtt?

Előzmény: Frinyi (6968)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.18 0 0 6968

Az biztos,hogy nem dísznek lett odatéve. :D :D

Előzmény: zsoooc2 (6967)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.18 0 0 6967

Én is így gondolom. Amikor az autógyártók 0.5 $-os alkatrészeken is spórolnak, biztosan meg van a nyomós oka, hogy miért így tervezték meg. Nem akarok okosabbnak tűnni, mint a japán tervezőmérnökök:)

Előzmény: Frinyi (6966)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.18 0 0 6966

Igen,mielőtt lerendelnéd,nézesd meg,milyen a tengely.
Sokan ennyit se adnának érte,és lehagyják,lehet ez az én mániám,hogy rajta kell lennie,így nem akarlak rábeszélni.Én rátenném a sajátomra,de ez az én véleményem. :)

Előzmény: zsoooc2 (6965)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!