Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Amit kiéheztek Dzsugás alatt megmentette a BMW-t, Ford-ot, az olasz és német hajóipart, szóval ment ott rendesen az együttélés a kapitalizmussal, hosszú a lista.:)
Kezdünk közeledni a reptörténelmi tényekhez. A 20-as és 30-as években volt egy nagy ugrás technológiában ( kezdve az üzemanyagoktól/kenőanyagoktól egészen a fémtechnológiáig) amelyet 2 módszerrel lehetett követni:
1. Saját masszív beruházások és technó fejlesztés ( lásd angolok, amcsik ).
2. Átvenni amit és ahogy csak lehet ( francik, japánok, oroszok, németek, olaszok) .A Ghome-Rhone a Bristol Jupiter fejlesztése volt:
A ruszkik piszok nagy szerencséje volt hogy fizetőképes partner voltak a nagy gazdasági válság éveiben, amikor pár nagy gyártó majdnem padlóra került.
1. A BMWVI-ost a NAMI tesztelte Moszkvában, 1924, a tesztek vezetője bizonyos V.Klimov:), aztán a gyártó a 26-os üzem Ribinszk-ben. Párhuzamosan szerződés a Bosch-al ( 12-es üzem Moszkva),+kohászati technológiák átvétele a Krupp-tól.
2. szintén 1924: Liberty 400 LE ( orosz jelzés M-5), Hispano-Suiza 8Fb ( M-6), gyártó Aviatruszt gyár. Korai Polikarpov gépek ( pld. I-400 ),
Köszönöm. Más. Emlékeztek-e az eredeti magyar rocsóra, a motoros rohamcsónakra, azzal a "nyeles" motorral. Ez mintha magyar specialitás lett volna? Talán szintén Mérey motor hajtotta? Fiatal koromban még elterjedt volt a Dunán, mostanára, gondolom, kihalt...
Méray az abszolút nem - angol blokkokat és váltókat épített be a motorjaiba = mert egyszerűen ezekből nem volt hazai gyártás. De az egész motorkerékpár a váz, elsővilla, kerekek, stb.. az magyar volt. Ezen felül a Méray az rengeteg egyéb járművet készített motorkerékpár alapon (áruszállítók, tűzoltószeres, stb..) amit imádtak a vásárlók. A Méray-nak volt V-hengeres 1000 cm3.-es motorja is - de az is angol blokkalt készült.
Na, ez nagyon érdekes kétkerekű! Köszönöm, hogy láthattam! Kicsit Off de kérdezném, ha már régi motorokról van szó, a magyar Méray nem valami Harley kopp.volt véletlenül?
Hát.. azé ' ebben egy komplett Harley-Davidson blokk van.. (nekem volt ilyen H-D-m..) és a váz, elsővilla az meg BMW. Nem baj ez.. amilyen irtást vittek véghez többek között a mérnöki garnitúrában is osztályalapon.. nem csoda, hogy ilyen módszerekhez fordultak. Az IZS és az URAL boxer az kétségtelen 100%-os másolat - de még egy rakás más jármű. A Studebaker 40-es évekbeli (eredetileg szintén Lend-Lease programban kapott) teherautó orosz változatán én mint magyar katona utaztam.. vagy éppen a cégünknél volt egy bazi nagy targonca, iszonyat tonnákat emelt és annak a szervízkönyve az 100%-ig megegyezett a motorikus részeknél a Dodge Weapon motorjával (volt egy ilyen Dodge szervízkönyvem - így fedeztem fel) .. De ezek engem nem zavarnak.. csak érdekességképpen említem meg.
Természetesen a számos szovjet-német együttműködés alatt.. nem ezt a motorkerékpárt értem, melyet nagyon tudományosan egyszerűen lemásoltak más külföldi termékről.. hanem a kint tanuló - dolgozó mérnököket, a gazdasági együttműködést, a szovjet területeken kipróbált némeg fegyvereket, stb..
Ezt a PMZ A-750 gépet egy lengyelországi veterán motoros börzén fotóztam.
Szerintem az egyik legérdekesebb történet a szovjet motorkerékpár gyártás kapcsán.. a PMZ A-750-es gép. Nincs agyon írva az a történet, hogy a khomejnista szovjetek és a kevéssé az németek között milyen sokrétű együttműködés is volt. Az egyik ilyennek a mellékszála volt, hogy amikor a Nehézipari Népbiztosság utasítására egy tudományos hátterű intézmény azt a feladatot kapta, hogy tervezzen és gyártson le prototipusokat egy olyan nehéz oldalkocsis motorkerékpárt.. amely elsősorban ahadsereg de a rendőrség és posta igényeinek is megfelelhet, akkor bizony a korábban a németországi BMW motorkerékpár gyárban többek között a BMW R-16-os modell továbbfejlesztésén is részben dolgozó Pjotr Mozerov nevű elvtársat vették elő. Ő aztán szépen lemásolta egyrészt az 1932-es Harley-Davidson 750-es modellt.. motorikusan ~ míg a váz és elsővilla az megkapta véletlenül a BMW R-16-os modell sajtolt-szegecselt-hegesztett vázát. Végül négy év alatt alig több mint négyezer db. készült a gépből - amit eléggé sajátosnak gondolok egy olyan országban, ahol 40 ezer motort is nyom nélkül fel tudott volna szippanntani a hadsereg, a rendőrség, a posta.
Szerintem az egyik legérdekesebb történet a szovjet motorkerékpár gyártás kapcsán.. a PMZ A-750-es gép. Nincs agyon írva az a történet, hogy a khomejnista szovjetek és a kevéssé az németek között milyen sokrétű együttműködés is volt. Az egyik ilyennek a mellékszála volt, hogy amikor a Nehézipari Népbiztosság utasítására egy tudományos hátterű intézmény azt a feladatot kapta, hogy tervezzen és gyártson le prototipusokat egy olyan nehéz oldalkocsis motorkerékpárt.. amely elsősorban ahadsereg de a rendőrség és posta igényeinek is megfelelhet, akkor bizony a korábban a németországi BMW motorkerékpár gyárban többek között a BMW R-16-os modell továbbfejlesztésén is részben dolgozó Pjotr Mozerov nevű elvtársat vették elő. Ő aztán szépen lemásolta egyrészt az 1932-es Harley-Davidson 750-es modellt.. motorikusan ~ míg a váz és elsővilla az megkapta véletlenül a BMW R-16-os modell sajtolt-szegecselt-hegesztett vázát. Végül négy év alatt alig több mint négyezer db. készült a gépből - amit eléggé sajátosnak gondolok egy olyan országban, ahol 40 ezer motort is nyom nélkül fel tudott volna szippanntani a hadsereg, a rendőrség, a posta.
Köszönöm, új perspektíva! Egy nettel nem bíró barát kérdését tolmácsolnám a jó genyerál felé: 38m. 122 mm. Petrov tarack csavarzáras volt, holott a hasonló tüzérségi eszközök a világ más részein ékzárasak. Tudunk-e erről valamit? Köszönettel, Vietkong.
Nem is rossz...csak nem sok egy kicsit a rádióbeszédekből? Tudod hogy egyenes összefüggés van Fidel heti 5x 6-8 órás beszédei és a menekültek száma között? Sokan inkább a cápákat választották:)
Hát, én mindíg váratlan irányból közelítem meg a témát:)
Erre csak azután gondoltam miután átböngésztem pár ruszki autómúzeum oldalát ( szólj rájuk hogy szégyelljék magukat, több angolt kérek:), ruszkiban lassú vagyok:().
De tulajdonképpen az első vh-ú utáni időszakot kérdezte a vietnámi:), a 18 utáni helyzetben nem hiszem hogy a nyugati képviseletek megmaradtak volna a CCCP-ben:)