Keresés

Részletes keresés

TLF-59 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 8142

Sziasztok !

 

Mennyit érhet egy Frommer-Pat. Liliput Cal 6.35mm (.25) ?

 

 

retrobi Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8141
csecsenn Creative Commons License 2011.01.09 0 0 8140

franko gép:)))

Előzmény: Dzsibzon (8127)
Plieur Creative Commons License 2010.11.15 0 0 8139

Amit kiéheztek Dzsugás alatt megmentette a BMW-t, Ford-ot, az olasz és német hajóipart, szóval ment ott rendesen az együttélés a kapitalizmussal, hosszú a lista.:)

Előzmény: Törölt nick (8138)
Plieur Creative Commons License 2010.11.15 0 0 8137

Kezdünk közeledni a reptörténelmi tényekhez. A 20-as és 30-as években volt egy nagy ugrás technológiában ( kezdve az üzemanyagoktól/kenőanyagoktól egészen a fémtechnológiáig)  amelyet 2 módszerrel lehetett követni:

1. Saját masszív beruházások és technó fejlesztés ( lásd angolok, amcsik ).

2. Átvenni amit és ahogy csak lehet ( francik, japánok, oroszok, németek, olaszok) .A Ghome-Rhone a Bristol Jupiter fejlesztése volt:

A ruszkik piszok nagy szerencséje volt hogy fizetőképes partner voltak a nagy gazdasági válság éveiben, amikor pár nagy gyártó majdnem padlóra került.

Előzmény: Törölt nick (8136)
Plieur Creative Commons License 2010.11.15 0 0 8135

Hogy ne legyek rosszindulatú:)

1. A BMWVI-ost a NAMI tesztelte Moszkvában, 1924, a tesztek vezetője bizonyos V.Klimov:), aztán a gyártó a 26-os üzem Ribinszk-ben. Párhuzamosan szerződés a Bosch-al ( 12-es üzem Moszkva),+kohászati technológiák átvétele a Krupp-tól.

2. szintén 1924: Liberty 400 LE ( orosz jelzés M-5), Hispano-Suiza 8Fb  ( M-6), gyártó Aviatruszt gyár. Korai Polikarpov gépek ( pld. I-400 ),

 

Előzmény: Plieur (8134)
Plieur Creative Commons License 2010.11.15 0 0 8134

Hmmm...:)

Akkor lennél szíves megmagyarázni miért a rokonság a Mikulin M17 motor ( TB-3, sőt a BT-7 tanknál is alkalmazták) és a BMW VI között?

 

Előzmény: Törölt nick (8128)
Dzsibzon Creative Commons License 2010.11.12 0 0 8133

Én úgy emlékszem Csonka motor volt benne.. delehet marhaság. Majd utánanézek..

Előzmény: giap (8132)
giap Creative Commons License 2010.11.12 0 0 8132

Köszönöm. Más. Emlékeztek-e az eredeti magyar rocsóra, a motoros rohamcsónakra, azzal a "nyeles" motorral. Ez mintha magyar specialitás lett volna? Talán szintén Mérey motor hajtotta? Fiatal koromban még elterjedt volt a Dunán, mostanára, gondolom, kihalt...

Előzmény: Dzsibzon (8131)
Dzsibzon Creative Commons License 2010.11.12 0 0 8131

Méray az abszolút nem - angol blokkokat és váltókat épített be a motorjaiba = mert egyszerűen ezekből nem volt hazai gyártás. De az egész motorkerékpár a váz, elsővilla, kerekek, stb.. az magyar volt. Ezen felül a Méray az rengeteg egyéb járművet készített motorkerékpár alapon (áruszállítók, tűzoltószeres, stb..) amit imádtak a vásárlók. A Méray-nak volt V-hengeres 1000 cm3.-es motorja is - de az is angol blokkalt készült.

 

Előzmény: giap (8130)
giap Creative Commons License 2010.11.12 0 0 8130

Na, ez nagyon érdekes kétkerekű! Köszönöm, hogy láthattam! Kicsit Off de kérdezném, ha már régi motorokról van szó, a magyar Méray nem valami Harley kopp.volt véletlenül?

Dzsibzon Creative Commons License 2010.11.12 0 0 8129

Hát.. azé ' ebben egy komplett Harley-Davidson blokk van.. (nekem volt ilyen H-D-m..) és a váz, elsővilla az meg BMW. Nem baj ez.. amilyen irtást vittek véghez többek között a mérnöki garnitúrában is osztályalapon.. nem csoda, hogy ilyen módszerekhez fordultak. Az IZS és az URAL boxer az kétségtelen 100%-os másolat - de még egy rakás más jármű. A Studebaker 40-es évekbeli (eredetileg szintén Lend-Lease programban kapott) teherautó orosz változatán én mint magyar katona utaztam.. vagy éppen a cégünknél volt egy bazi nagy targonca, iszonyat tonnákat emelt és annak a szervízkönyve az 100%-ig megegyezett a motorikus részeknél a Dodge Weapon motorjával (volt egy ilyen Dodge szervízkönyvem - így fedeztem fel) .. De ezek engem nem zavarnak.. csak érdekességképpen említem meg.

Előzmény: Törölt nick (8128)
Dzsibzon Creative Commons License 2010.11.12 0 0 8127

Természetesen a számos szovjet-német együttműködés alatt.. nem ezt a motorkerékpárt értem, melyet nagyon tudományosan egyszerűen lemásoltak más külföldi termékről.. hanem a kint tanuló - dolgozó mérnököket, a gazdasági együttműködést, a szovjet területeken kipróbált némeg fegyvereket, stb..

Ezt a PMZ A-750 gépet egy lengyelországi veterán motoros börzén fotóztam.

Dzsibzon Creative Commons License 2010.11.11 0 0 8126

Szerintem az egyik legérdekesebb történet a szovjet motorkerékpár gyártás kapcsán.. a PMZ A-750-es gép. Nincs agyon írva az a történet, hogy a khomejnista szovjetek és a kevéssé az németek között milyen sokrétű együttműködés is volt. Az egyik ilyennek a mellékszála volt, hogy amikor a Nehézipari Népbiztosság utasítására egy tudományos hátterű intézmény azt a feladatot kapta, hogy tervezzen és gyártson le prototipusokat egy olyan nehéz oldalkocsis motorkerékpárt.. amely elsősorban ahadsereg de a rendőrség és posta igényeinek is megfelelhet, akkor bizony a korábban a németországi BMW motorkerékpár gyárban többek között a BMW R-16-os modell továbbfejlesztésén is részben dolgozó Pjotr Mozerov nevű elvtársat vették elő. Ő aztán szépen lemásolta egyrészt az 1932-es Harley-Davidson 750-es modellt.. motorikusan ~ míg a váz és elsővilla az megkapta véletlenül a BMW R-16-os modell sajtolt-szegecselt-hegesztett vázát. Végül négy év alatt alig több mint négyezer db. készült a gépből - amit eléggé sajátosnak gondolok egy olyan országban, ahol 40 ezer motort is nyom nélkül fel tudott volna szippanntani a hadsereg, a rendőrség, a posta.

Dzsibzon Creative Commons License 2010.11.11 0 0 8125

Szerintem az egyik legérdekesebb történet a szovjet motorkerékpár gyártás kapcsán.. a PMZ A-750-es gép. Nincs agyon írva az a történet, hogy a khomejnista szovjetek és a kevéssé az németek között milyen sokrétű együttműködés is volt. Az egyik ilyennek a mellékszála volt, hogy amikor a Nehézipari Népbiztosság utasítására egy tudományos hátterű intézmény azt a feladatot kapta, hogy tervezzen és gyártson le prototipusokat egy olyan nehéz oldalkocsis motorkerékpárt.. amely elsősorban ahadsereg de a rendőrség és posta igényeinek is megfelelhet, akkor bizony a korábban a németországi BMW motorkerékpár gyárban többek között a BMW R-16-os modell továbbfejlesztésén is részben dolgozó Pjotr Mozerov nevű elvtársat vették elő. Ő aztán szépen lemásolta egyrészt az 1932-es Harley-Davidson 750-es modellt.. motorikusan ~ míg a váz és elsővilla az megkapta véletlenül a BMW R-16-os modell sajtolt-szegecselt-hegesztett vázát. Végül négy év alatt alig több mint négyezer db. készült a gépből - amit eléggé sajátosnak gondolok egy olyan országban, ahol 40 ezer motort is nyom nélkül fel tudott volna szippanntani a hadsereg, a rendőrség, a posta.

Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8124

Szuper:)

Előzmény: Törölt nick (8123)
Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8122

Tiszteletem

Ha jól értelmeztem a kérdést akkor a 38M-nek a csavarzára a sznzáció.

Nos, volt olyan máshol is:), az első igazán komoly hardver ilyen zárral a 420-as Berta volt:)

Példák csak a szomszédból, ami megvolt és biztos csavarzáras:

Tun cal. 105 mm md. 1936: azaz a 105mm-es Schneider ágyú

Obuzier cal. 150mm md. 1934: azaz 150mm-es Skoda tarack

Tehát a franciák és csehek már gyártották.

Forrás:

Manualul comandantului de tun Buc. 1981

( Lövegparancsnok kézikönyve)

A csavarzár szvsz szintén a franci forrásból került a ruszkikhoz, ugyanis a 107-es orosz md 1910 franci tervezésű volt:)

 

 

Előzmény: giap (8120)
giap Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8120

Köszönöm, új perspektíva! Egy nettel nem bíró barát kérdését tolmácsolnám a jó genyerál felé: 38m. 122 mm. Petrov tarack csavarzáras volt, holott a hasonló tüzérségi eszközök a világ más részein ékzárasak. Tudunk-e erről valamit? Köszönettel, Vietkong.

Előzmény: Törölt nick (8117)
Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8118

Flottát!

http://www.lurssen.com/flash.html

Mármint a forrás, El general-nak kissé más modelt:), echte Schnellboot-ot ( támadni és menekülni is lehet vele...)

http://www.prinzeugen.com/DesignManufacture.htm

 

Előzmény: giap (8114)
Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8116

Már visszatértem, lásd linket. Fury, B-26, P-47 ....:)

Előzmény: Törölt nick (8113)
Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8115

Akkor OK. Dzsungelben bújkáló szakállas ürgék ( hátizsákukban Che Guevara, Mao-Ce Tung, Sztarinov, Zicherman írásokkal)  vannak ?

Tudod, semmi sem tökéletes...:(

Előzmény: Törölt nick (8111)
giap Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8114

Ez még elvszerűbb légierő!

Előzmény: Plieur (8112)
Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8112
Előzmény: giap (8109)
Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8110

Nem is rossz...csak nem sok egy kicsit a rádióbeszédekből?  Tudod hogy egyenes összefüggés van Fidel heti 5x 6-8 órás beszédei és a menekültek száma között? Sokan inkább a cápákat választották:)

 

Előzmény: Törölt nick (8108)
giap Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8109

Dolgozó népünk ajándéka Önnek, el Generale Presidente, a lévédelmirakétatank!

Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8107

Már megijedtem.:)

Csak vigyázni kell, ha ilyesmit hallasz a környéken, írhát menteni:)

Előzmény: Törölt nick (8105)
giap Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8106

Díszmenet Önnek, Generális Uram!

Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8104

Te, most kapcsolok: mikor léptettek elő  tábornoknak?!:):):)

 

Előzmény: Törölt nick (8101)
Plieur Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8103

Szia

Hát, én mindíg váratlan irányból közelítem meg a témát:)

Erre csak azután gondoltam miután átböngésztem pár ruszki autómúzeum oldalát ( szólj rájuk hogy szégyelljék magukat, több angolt kérek:), ruszkiban lassú vagyok:().

De tulajdonképpen az első vh-ú utáni időszakot kérdezte a vietnámi:), a 18 utáni helyzetben nem hiszem hogy a nyugati képviseletek megmaradtak volna a CCCP-ben:)

Előzmény: Törölt nick (8101)
giap Creative Commons License 2010.11.07 0 0 8102

Harmincas évek, szovjet saját tervezésű, gyártású motorkerékpárról érleklődnék...

Előzmény: Törölt nick (8101)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!