Ha hidegen indítod az autót (pl. reggel), és egyből klímát kapcsolsz, akkor ventik nélkül is hűtenie kellene valameddig. Egyébként pedig a ventiket lehet hogy csak akkor kapcsolja rá, amikor már van akkora melegoldali nyomás, hogy kellenek, egyáltalán nem feltétele a klíma működésének a ventik egybőli beindulása. Ha túlmelegszik, túl nagy nyomást csinál, akkor a kompresszor simán lekapcsol, és nincs hűtés, de a gázt nem engedi el. Egyáltalán semmit nem hűt, soha, úgy, hogy rendesen van benne gáz?
Tudna valaki válaszolni arra, hogy B7-es 2.0 TDI 2012 Passatnál is úgy kellene működni a klímának, hogy pl. csak simán gyújtással, tehát motorindítás nélkül, ha megnyomom az AC gombot, akkor el kellene indulni a ventillátoroknak?
A világért sem akar elindulni a klíma és a szerelő is csak találgat, hogy mi lehet a gond vele.
Már új a kompresszor, a nyomás érzékelő szelep és a nagyobbik, vezérlős modulos ventillátor is.
Ő szerinte azért nem megy a klíma, mert gombnyomásra nem indulnak automatikusan a ventillátorok.
Pl. regeneráláskor mennek, de a klímára nem reagál abszolút.
Illetve létezik az, hogy ha hűtés nélkül megy a kompresszor pár percet, akkora nyomást csináljon a hűtés hiánya miatt, hogy a kompresszoron lévő szelep elengedje a gázt? Én inkább akkor már dugulásra tippelnék.
Új kompresszor felszerelésekor garanciális előírás a mosás, aztán, hogy ki mit csinál az saját döntés. De, ha megcsinálsz mindent precízen, számlával igazolva, akkor sem egyszerű egy kompresszort gariztatni.
A te döntésed, hogy mit csinálsz. Nem tudom megmondani, hogy mikor kell biztosan mosni. Vagy mosol mindent, vagy megtanulod majd, hogy mikor kell feltétlenül és mikor hagyható el. Természetesen kuplung probléma miatti kompresszor cserekor nem feltétlenül kell, de a számlán mindenképpen szerepeljen, ha baj lesz.
Fogalmam sincs, hogy ezeket ki és hogyan csinálja, illetve mindenképpen szükséges-e vagy elég egy szárítószűrő csere kompi cserénél. Kérdeztem több "szakmabelit", elvileg nem mindig annyira fontos a mosás, és úgy cserétek kompit, valamint szárítószűrőt, ennek ellenére nem lett baja az új egységeknek.
Ha megbontom, mit kell lássak ahhoz hogy na itt feltétlenül kell mosás avagy sem? (nyilván ha nagyon fém spémes akkor kell, de amúgy, pl folyadék színe, stb? )
Az egy öntvényszám. A zöld Sandenes matricán van a fontos infó ami nagy valószínűséggel 6V12. Ez egy mechanikus szabályzószeleppel ellátott kompresszor.
Nem ritka a szabályzószelep hiba.
Exp, vagy kapilláris cső? Ehhez nem kell szakirodalom. Az elhelyezkedésükhöz meg pláne. Nem kell betojni, megnézel 10 autót és menni fog.
Kapcsolóknak nem lesz ellenállása. Érzékelőknek igen. Ide azért nem fog ártani egy kis villamosságis tudás is. Egy diag és mondjuk Autodata sokat fog segíteni, ezek nélkül lehet, hogy passzolnod kell autóvillamosságishoz az ilyen bajos autókat.
SD6VRB van a kompira írva, ennek a belsejében van szabályzószelep? ( Ha nem hal meg a kompresszor mechanikusan, akkor ezek nem is nagyon szoktak tönkremenni?) Úgy tudom ez nem változtatható szállítású kompresszor. Amúgy tudtok klímás autós programot mondani, ami leírja az adott autóban milyen klímarendszer van? Pl exp szelepes vagy kapillárcsöves, melyik hol helyezkedik el, kapcsolók ellenállásai mennyi kellene legyen stb?
Rossz a szabályzószelep a kompresszorban. Sanszos, hogy a kompresszor darabjai tették tönkre. Meg kell nézni a kompresszor belsejét és, ha szép tiszta az olaj, akkor kicserélni a szelepet. Ha spénes, grafitos színű az olaj, akkor kompresszor csere szárítószűrővel és mosással.
Nos, az a baja a kocsinak, hogy bekapcsol a klímakompresszor, forog is a tengely, (tehát nem tengelykapcsoló), de az alacsony és a magas oldalon is ugyan annyi a nyomás érték 6bar.
S benne volt a megfelelő gázmennyiség.
Tud úgy tönkremenni kompresszor, hogy ettől még tökéletesen tömít? (amúgy szársítószűrőn kívül még valamit cserélni kell ilyenkor? )
Nemrég elkezdtem autóklímázni, megvan a tanfolyam stb, csak persze tapasztalatom nincs.
Van egy olyan esetem, hogy rég nem használták a klímát egy peugot 206-ban és szerette volna a tulaj helyrehozni. Csináltam nyomáspróbát, ott jónak tűnt. Meg lett tőltve. S most visszahozták, hogy bár most is jól hűt, magától néha kikapcsol. (Azt nem tudom,hogy utána visszakapcsol-e vagy úgy marad) Ennek milyen okai lehetnek, hogyan kezdenétek a hibafeltárást? Nekem van persze pár tippem, de kíváncsi vagyok a tapasztaltabb kollégák véleményére is.
Igazad volt ..., van benne hőbizti..,de nem az volt a baja..,kb 28A-ral indul az 1-es fokozat..., egy közös hütőmotoros kivitelű Astra G volt..,ECC nélkül..,előtétellenállás bajos volt.., kb 90C-nál kb 22-bárnál indult be.., és kb 17Bar-nál kapcsolt Ki..,ezt ismételgetve kb 10mp-enként...
én is erre gondoltam---holnap kiderül.., ez a 180C/10A -s hőbiztit kevésnek gondolom elsőre.., erősebb A-s nem tufom létezik -e egyáltalán...,majd megirom mi a pálya ...
Ez a belső fütömotorokban tönkremenni szokott hőbiztositék szokott lenni a klimaventillátorokban is? Ezek a klima/ motor hütőventillátorok valószinüleg lényegesen több A- t vesznek fel.., feltételezem...,
Jelen állás szerint a klima vagy motorhűtés ventillátor előtétellenállás hibájára van kihegyezni a klima probléma..., jelenleg még nem nem tudni ,hogy egy vagy két hütőventillátoros kivitelű az ominozus Astra G...,itt meg arra megy ki a kérdés hogy csak komplett Hütőventillátorral együtt beszerezhető a szóban forgó előtét ellenállá...,elképesztő áron..,ez ügyben esetleg tippek az előtétellenállások beszerzésési forrásra ??? Idáig még csak hütőmotorral együtt szereltet láttam sajnos....
1."Összesen 3 fokozata van a 2 ventilátornak." ez hogy jön ki a gyakorlatban?
3 relé indítja a 2 ventilátort, különböző fordulatokon.
2.Ez Ez Astra G 1.4. 90 Ps TwenCam .2006-s autó manuális klimával, ezen az Aszta G-én most szériában mindegyiken 2db Hütőventillátor van? Egy külön a klimának -és egy motorhütésnek? Vagy csak egy közös Hütőventillátor van a két funkcióra?,
Van amelyiken csak egy van, de bevallom nem merült el a témában, hogy milyen motor, meg évjárat. Benézek és látom és annak alapján keresem a hibát.
3.Klimás szerint előtétellenállás baja van.., ha nem javitható., akkor ez külön is kapható vagy csak hütőmotorral együtt? Esetleg hol kapható?
Ha az előtét a hiba, akkor az nem javítható, mert valószínű elszakadt az ellenállás tekercs. Persze biztosan van olyan valaki aki kicseréli. Emlékeim szerint van amelyik külön is beszerezhető, de van, hogy csak motorral együtt.
4. Létezik Valami hozzávetőleges próba l ,hogy mindkét hütőventillátorfokozat bekapcsol- müködik???Távol az autó..., hogy kellene "szimulálni" esetleg a klimabekapcsolásmóddal ---megfigyelni a ventillátor müködést...,
Pl diagnosztikával megindítod és mérsz. Vagy kapcsolási rajz alapján indítod a relét és szintén mérsz.
1."Összesen 3 fokozata van a 2 ventilátornak." ez hogy jön ki a gyakorlatban?
2.Ez Ez Astra G 1.4. 90 Ps TwenCam .2006-s autó manuális klimával, ezen az Aszta G-én most szériában mindegyiken 2db Hütőventillátor van? Egy külön a klimának -és egy motorhütésnek? Vagy csak egy közös Hütőventillátor van a két funkcióra?,
3.Klimás szerint előtétellenállás baja van.., ha nem javitható., akkor ez külön is kapható vagy csak hütőmotorral együtt? Esetleg hol kapható?
4. Létezik Valami hozzávetőleges próba l ,hogy mindkét hütőventillátorfokozat bekapcsol- müködik???Távol az autó..., hogy kellene "szimulálni" esetleg a klimabekapcsolásmóddal ---megfigyelni a ventillátor müködést...,