Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

raider Creative Commons License 2022.08.05 0 0 7698

Ha hidegen indítod az autót (pl. reggel), és egyből klímát kapcsolsz, akkor ventik nélkül is hűtenie kellene valameddig. Egyébként pedig a ventiket lehet hogy csak akkor kapcsolja rá, amikor már van akkora melegoldali nyomás, hogy kellenek, egyáltalán nem feltétele a klíma működésének a ventik egybőli beindulása. Ha túlmelegszik, túl nagy nyomást csinál, akkor a kompresszor simán lekapcsol, és nincs hűtés, de a gázt nem engedi el. Egyáltalán semmit nem hűt, soha, úgy, hogy rendesen van benne gáz?

Előzmény: mikcsek (7697)
mikcsek Creative Commons License 2022.08.05 0 0 7697

Hello srácok,

Tudna valaki válaszolni arra, hogy B7-es 2.0 TDI 2012 Passatnál is úgy kellene működni a klímának, hogy pl. csak simán gyújtással, tehát motorindítás nélkül, ha megnyomom az AC gombot, akkor el kellene indulni a ventillátoroknak?

A világért sem akar elindulni a klíma és a szerelő is csak találgat, hogy mi lehet a gond vele.

Már új a kompresszor, a nyomás érzékelő szelep és a nagyobbik, vezérlős modulos ventillátor is.


Ő szerinte azért nem megy a klíma, mert gombnyomásra nem indulnak automatikusan a ventillátorok.

Pl. regeneráláskor mennek, de a klímára nem reagál abszolút.


Illetve létezik az, hogy ha hűtés nélkül megy a kompresszor pár percet, akkora nyomást csináljon a hűtés hiánya miatt, hogy a kompresszoron lévő szelep elengedje a gázt? Én inkább akkor már dugulásra tippelnék.

xmbela Creative Commons License 2022.07.29 0 0 7696

Új kompresszor felszerelésekor garanciális előírás a mosás, aztán, hogy ki mit csinál az saját döntés. De, ha megcsinálsz mindent precízen, számlával igazolva, akkor sem egyszerű egy kompresszort gariztatni.

A te döntésed, hogy mit csinálsz. Nem tudom megmondani, hogy mikor kell biztosan mosni. Vagy mosol mindent, vagy megtanulod majd, hogy mikor kell feltétlenül és mikor hagyható el. Természetesen kuplung probléma miatti kompresszor cserekor nem feltétlenül kell, de a számlán mindenképpen szerepeljen, ha baj lesz.

Előzmény: Titanium101 (7695)
Titanium101 Creative Commons License 2022.07.29 0 0 7695

Egy kérdés: a mosás.

Fogalmam sincs, hogy ezeket ki és hogyan csinálja, illetve mindenképpen szükséges-e vagy elég egy szárítószűrő csere kompi cserénél. Kérdeztem több "szakmabelit", elvileg nem mindig annyira fontos a mosás, és úgy cserétek kompit, valamint szárítószűrőt, ennek ellenére nem lett baja az új egységeknek.

Ha megbontom, mit kell lássak ahhoz hogy na itt feltétlenül kell mosás avagy sem? (nyilván ha nagyon fém spémes akkor kell, de amúgy, pl folyadék színe, stb? )

Titanium101 Creative Commons License 2022.07.29 0 0 7694

Oké, köszi az infókat :)

Előzmény: xmbela (7693)
xmbela Creative Commons License 2022.07.28 0 0 7693

Az egy öntvényszám. A zöld Sandenes matricán van a fontos infó ami nagy valószínűséggel 6V12. Ez egy mechanikus szabályzószeleppel ellátott kompresszor. 

Nem ritka a szabályzószelep hiba.

Exp, vagy kapilláris cső? Ehhez nem kell szakirodalom. Az elhelyezkedésükhöz meg pláne. Nem kell betojni, megnézel 10 autót és menni fog. 

Kapcsolóknak nem lesz ellenállása. Érzékelőknek igen. Ide azért nem fog ártani egy kis villamosságis tudás is. Egy diag és mondjuk Autodata sokat fog segíteni, ezek nélkül lehet, hogy passzolnod kell autóvillamosságishoz az ilyen bajos autókat.

Előzmény: Titanium101 (7692)
Titanium101 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 7692

Köszi szépen!


SD6VRB van a kompira írva, ennek a belsejében van szabályzószelep? ( Ha nem hal meg a kompresszor mechanikusan, akkor ezek nem is nagyon szoktak tönkremenni?) Úgy tudom ez nem változtatható szállítású kompresszor.  Amúgy tudtok klímás autós programot mondani, ami leírja az adott autóban milyen klímarendszer van? Pl exp szelepes vagy kapillárcsöves, melyik hol helyezkedik el, kapcsolók ellenállásai mennyi kellene legyen stb?

Előzmény: xmbela (7691)
xmbela Creative Commons License 2022.07.28 0 0 7691

Rossz a szabályzószelep a kompresszorban. Sanszos, hogy a kompresszor darabjai tették tönkre. Meg kell nézni a kompresszor belsejét és, ha szép tiszta az olaj, akkor kicserélni a szelepet. Ha spénes, grafitos színű az olaj, akkor kompresszor csere szárítószűrővel és mosással.

Előzmény: Titanium101 (7690)
Titanium101 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 7690

Peugeot 206 CC

1.6 benzin, NFU, 2002

xmbela Creative Commons License 2022.07.28 0 0 7689

Milyen autó ez? 

Előzmény: Titanium101 (7688)
Titanium101 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 7688

Nos, az a baja a kocsinak, hogy bekapcsol a klímakompresszor, forog is a tengely, (tehát nem tengelykapcsoló), de az alacsony és a magas oldalon is ugyan annyi a nyomás érték 6bar.

S benne volt a megfelelő gázmennyiség.

 

Tud úgy tönkremenni kompresszor, hogy ettől még tökéletesen tömít? (amúgy szársítószűrőn kívül még valamit cserélni kell ilyenkor? )

barbon1 Creative Commons License 2022.07.27 0 0 7687

A nyomáskapcsoló valószínűleg kizárható jelen esetben.A szárítószűrő esetleg,de mit milyen nyomásokat mérsz a két oldalon üzem közben ?

Előzmény: Titanium101 (7685)
1 valaki Creative Commons License 2022.07.26 0 0 7686

Lehet kompresszor tömszelence is.

Az is mefáead idővel.

Előzmény: Titanium101 (7683)
Titanium101 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 7685

Hát az én oskolamban logPH diagram volt inkább,de semmi ami a gyakorlatban felhasználható.

 

Nyomáskapcsoló tud úgy elromolni, hogy túl nagy vagy túl kicsi nyomást mutat?ami nem is valós s ezért tiltja le?

 

Még dugulásra is godoltam, ha a száritószűrő sohasem volt kicserélve, azis okohatja a nagy nyomásnövekedést?

 

 

Előzmény: barbon1 (7684)
barbon1 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 7684

Elsőnek mérd meg a kétoldali nyomást,abból egyből kiderül,hogy esetlegesen gázhiányos,vagy túl lett töltve.

A külső ventilátor magas fokozata működik-e? Esetleg túlforrósodik a gáz és felszalad a meleg oldali nyomás és akkor a nyomáskapcsoló letilt.

Pollenszűrő nincs-e nyakig? Hibakód olvasás.

Ezekből egyből meglátod,hogy hol a gond,bár ezeket mind tanítják az oskolában.

Előzmény: Titanium101 (7683)
Titanium101 Creative Commons License 2022.07.25 0 0 7683

Üdv!

 

Nemrég elkezdtem autóklímázni, megvan a tanfolyam stb, csak persze tapasztalatom nincs.

 

Van egy olyan esetem, hogy rég nem használták a klímát egy peugot 206-ban és szerette volna a tulaj helyrehozni. Csináltam nyomáspróbát, ott jónak tűnt. Meg lett tőltve. S most visszahozták, hogy bár most is jól hűt, magától néha kikapcsol. (Azt nem tudom,hogy utána visszakapcsol-e vagy úgy marad) Ennek milyen okai lehetnek, hogyan kezdenétek a hibafeltárást? Nekem van persze pár tippem, de kíváncsi vagyok a tapasztaltabb kollégák véleményére is.

cam aro Creative Commons License 2022.07.19 0 0 7682

uram. 

velemenyezne egy hsz-em az autoszereloknel ? 

 

koszi. 

Előzmény: xmbela (7679)
cobra46 Creative Commons License 2022.07.12 0 0 7681

 

 

Jelige " légy résen":     

 

Totáll szivás utángyártó vonalon..., vettünk egy ugyanilyen vadiujat, csak a 10cm- s piros és fekete vezeték hiányzott

.., beszerelés után derült ki ,hogy természetesen nem volt jó.., végül egy komplett bontott lett a megoldás..

 

 

Előzmény: cobra46 (7680)
cobra46 Creative Commons License 2022.07.10 0 0 7680

Igazad volt ..., van benne hőbizti..,de nem az volt a baja..,kb 28A-ral indul az 1-es fokozat..., egy közös hütőmotoros kivitelű Astra G  volt..,ECC nélkül..,előtétellenállás bajos volt.., kb 90C-nál kb 22-bárnál indult be.., és kb 17Bar-nál kapcsolt Ki..,ezt ismételgetve kb 10mp-enként...

 

üdv C

Előzmény: barbon1 (7669)
xmbela Creative Commons License 2022.07.10 0 0 7679

És meg is jött aki kicseréli! Igaz, hogy én szakadt ellenállás tekercsről írtam, amivel találkozom, meg szétrohadt komplett egységgel, de ...

Előzmény: barbon1 (7674)
cobra46 Creative Commons License 2022.07.10 0 0 7678

én is erre gondoltam---holnap kiderül.., ez a 180C/10A -s hőbiztit kevésnek gondolom elsőre.., erősebb A-s nem tufom létezik -e egyáltalán...,majd  megirom mi a pálya ...

Előzmény: mica-r (7677)
mica-r Creative Commons License 2022.07.10 0 0 7677

nem nagyon van külső ventillátoron hőbizti

Előzmény: cobra46 (7676)
cobra46 Creative Commons License 2022.07.10 0 0 7676

Ez a belső fütömotorokban tönkremenni szokott hőbiztositék szokott lenni a klimaventillátorokban is?  Ezek a klima/ motor hütőventillátorok valószinüleg lényegesen több A- t vesznek fel.., feltételezem...,

Előzmény: barbon1 (7674)
cobra46 Creative Commons License 2022.07.09 0 0 7675

Jelen állás szerint a klima vagy motorhűtés ventillátor előtétellenállás hibájára van kihegyezni a klima probléma..., jelenleg még nem nem tudni ,hogy egy vagy két hütőventillátoros kivitelű az ominozus Astra G...,itt meg arra megy ki a kérdés hogy csak komplett Hütőventillátorral együtt beszerezhető  a szóban forgó  előtét ellenállá...,elképesztő áron..,ez ügyben esetleg tippek az előtétellenállások beszerzésési forrásra ??? Idáig még csak hütőmotorral együtt szereltet láttam sajnos....

Előzmény: barbon1 (7674)
barbon1 Creative Commons License 2022.07.09 0 0 7674

Általában az ellenállás hőbiztije szokott elszállni.Pár forintos tétel.

Előzmény: xmbela (7672)
cobra46 Creative Commons License 2022.07.09 0 0 7673

Köszi az infókat..., egyelőre autóspecifikus infóbegyüjtési stádiumban vagyok..., még nem láttam közelről a delikvenst...

 

üdv C

Előzmény: xmbela (7672)
xmbela Creative Commons License 2022.07.09 0 1 7672

1."Összesen 3 fokozata van a 2 ventilátornak."  ez hogy jön ki a gyakorlatban?

 

3 relé indítja a 2 ventilátort, különböző fordulatokon.

 

2.Ez Ez Astra G 1.4.  90 Ps TwenCam .2006-s autó manuális klimával, ezen az Aszta G-én most szériában mindegyiken 2db  Hütőventillátor van?  Egy külön a klimának -és egy motorhütésnek? Vagy csak egy közös Hütőventillátor van a két funkcióra?,

 

 

Van amelyiken csak egy van, de bevallom nem merült el a témában, hogy milyen motor, meg évjárat. Benézek és látom és annak alapján keresem a hibát.

 

3.Klimás szerint előtétellenállás baja van.., ha nem javitható., akkor ez külön is kapható vagy csak hütőmotorral együtt?  Esetleg hol kapható?

Ha az előtét a hiba, akkor az nem javítható, mert valószínű elszakadt az ellenállás tekercs. Persze biztosan van olyan valaki aki kicseréli. Emlékeim szerint  van amelyik külön is beszerezhető, de van, hogy csak motorral együtt.

 

 

4.  Létezik  Valami hozzávetőleges próba l ,hogy mindkét hütőventillátorfokozat bekapcsol- müködik???Távol az autó..., hogy kellene "szimulálni" esetleg a klimabekapcsolásmóddal ---megfigyelni a ventillátor müködést...,

 

 

Pl diagnosztikával megindítod és mérsz. Vagy kapcsolási rajz alapján indítod a relét és szintén mérsz.

Előzmény: cobra46 (7671)
cobra46 Creative Commons License 2022.07.09 0 0 7671

Köszi a Válaszotokat!

 

Esetleg még egy-két ismeretbővitő kérdés mehet???

 

1."Összesen 3 fokozata van a 2 ventilátornak."  ez hogy jön ki a gyakorlatban?

 

2.Ez Ez Astra G 1.4.  90 Ps TwenCam .2006-s autó manuális klimával, ezen az Aszta G-én most szériában mindegyiken 2db  Hütőventillátor van?  Egy külön a klimának -és egy motorhütésnek? Vagy csak egy közös Hütőventillátor van a két funkcióra?,

 

3.Klimás szerint előtétellenállás baja van.., ha nem javitható., akkor ez külön is kapható vagy csak hütőmotorral együtt?  Esetleg hol kapható?

 

4.  Létezik  Valami hozzávetőleges próba l ,hogy mindkét hütőventillátorfokozat bekapcsol- müködik???Távol az autó..., hogy kellene "szimulálni" esetleg a klimabekapcsolásmóddal ---megfigyelni a ventillátor müködést...,

 

Köszi --üdv C.

Előzmény: xmbela (7670)
xmbela Creative Commons License 2022.07.08 0 1 7670

Kb. 12 barnál indul a legalacsonyabb fokozat. Nem megy szinkronban a másikkal. Összesen 3 fokozata van a 2 ventilátornak.

Előzmény: cobra46 (7668)
barbon1 Creative Commons License 2022.07.08 0 1 7669

A kettes válasz az igaz

Előzmény: cobra46 (7668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!