2008-as, 1.8 benzin, mazda 6 GH-val a következő problémára keresek megoldást.
Valami szívja az akkumlátot. Az autó lekapcsolt állapotában 2-4A áramfelvételt mértem. Ez messze a normálisnak mondott 0,05-0,08A fölött van. Az utastéri elosztóból a 15-ös sorszámú, "ROOM" megjelölésú bizti eltávolításával leesik 0,3A-re, ami még mindig sok, de sokkal jobb. A többi bizti körön itt nincs hiba.
A ROOM körön vannak:
adatkapcsolat-csatlakozó
fűtés és klíma vezérlő
audio, bloetooth
Műszerfal, információs kijelző
karosszéria vezérlő (BCM)
Ebből eddig a rádiót tudtam eltávolítani, így 1A-re esik az áramfelvétel. Szóval még valamit ki kéne tudni szűrni.
A motortéreben lévő biztosíték elosztóból is kiszedtem a biztiket (2-3db ki, majd vissza és így tovább), úgy, hogy a ROOM bizti az utastérben nem volt benn, tehát 0,3A a "normál" áramfelvételünk , de sajnos nem sikerült teljesen lenulláznom az áramot. A "HAZARD" megnevezéső biztit eltávolítva lesett le 0,16A-re, de 0-ra soha.
Van valakinek ilyesmi tapasztalata? Furcsa ez a halmozott hiba.
benzines GH mazda 6 hoz milyen diagnosztikai programot,kábelt érdemes megvenni,letölteni,ami a gyári szinthez közel áll,vagy legalábbis hasonló adatokat lehet vele olvasni,élőben is?
Egyébként nekem is megugrott a fogyasztás,vagyis ugrál. A gázpedál nem mozdul,a pillanatnyi fogyasztás meg 5liter és 22liter között ugrál. Ez mitől van? Ilyet előtte nem csinált.
Sziasztok. Az mitöl van,hogy a csomagtér zárja az unlockra zár,akkor a 4 ajto kinyit,ha a lockot nyomom meg,akkor a négy ajto lezár, a csomagtér kinyit!Tehát pont ellentétesen müködik,tegnap óta csinálja,de mitöl vajon???🤔🤔🤔 Mazda6 1.8 2004
Lehet benzintől is. Amióta ez az árcsökkentős mizéria van,elképesztő moslékot lehet tankolni. Szinte 100%hogy etanolból néha sokkal több van a benzinben,mint aminek kéne. Adalék meg nulla. Injektor is,meg a kopogásos égés is okozhatja. Láncnak valahogy más a hangja.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez a reszelős hang gázadáskor? GH benzin 2.5 GTA modell. Csináltam videót a motorhangról, 0:45-től lehet a legjobban hallani a jelenséget.
Üdv. Nekem az a véleményem, hogy ha abban az évjáratban keresgélsz, olyan motorral autót, szerintem a vezérműtengely törés lehet a legkisebb bajod. A Mazda dízeljei elég problémásak. Nekem volt 2004-es 2.0 dízelem, rengeteget költöttem javításra csak azért mert dízel.
Csak néhány példa:
- Porlasztó csere
- Tűzkarika átégés és amiatt az összes szimering kiment a motorban és az orrán száján folyt az olaj
Előtte és utána is hozta a normákon belüli értéket az autó, a katalizátor tette a dolgát, ahogyan kell. Kb 1 évet mentem így az autóval gond nélkül.
Kb. 2 éve nincs már nálam az autó, az új tulaj sem panaszkodott, illetve általában a kiemelés kapcsán sem olvastam valós katalizátor hibát (olvadás, eltömődés, stb).
Így van, túl érzékeny és bejelez, miközben bőven teljesíti a normákat, tehát működik. Ebben az esetben a kiemelés lehet megoldás, ha nem is szép. Minden 2.5 GH érintett előbb vagy utóbb, én sem úsztam meg.
Ezzel együtt azért nézzétek/mérjétek meg a katalizátort, nehogy véletlenül egy valós/komolyabb katalizátor hiba legyen.
Fizikálisan eltömődött,bedugult,szétolvadt,széttört katalizátor egyértelműen káros a teljesítményre és fogyasztásra,összvissz mindenre. Egyértelmü hogy a szonda kiemeléssel nem oldod meg a hibát,csak eltünteted.
Tulaja lettem egy 2009-es,1.8 benzines GH kombi Mazda 6-osnak.
Olajtípusra van valami különleges javaslatotok?Olvastam több lehetőséget,de pontosat nem tudok leszűrni. 5W30 a megfelelő bele? Esetleg milyen márka ami bevált?