Ez a klubtopic Debrecen környéki közösségi közlekedésről szól. Ide csak klubtagok írhatnak. Ha szeretnél klubtag lenni és ezáltal jogot szerezni az íráshoz, akkor kérvényezd a Megbeszélde - TK topicon.
Igen, erre én is nagyon kíváncsi lennék... Gyanítom, hogy az áll a háttérben, hogy reggelente nincs annyi busz, hogy minden trolit pótoljanak, így majd pl. csak minden második trolit fogják elindítani... Ezért is lesz jó majd ha még kevesebb busz lesz, még ha a 2-es villamos miatt tényleg elég lesz kevesebb is...
A munkálatok ideje alatt az elektromos trolibuszokat, diesel trolibuszokkal, valamint autóbuszokkal pótoljuk. Ezért a reggeli csúcsidőszakban, a Köztemető irányába közlekedő járműveken zsúfoltság várható.
Kérjük Utasainkat, hogy a kellemetlenségek elkerülése érdekében, akinek lehetősége van autóbusszal közlekedjen az érintett szakaszon"
Ezt most nem értem.
Ha pótolva lesznek a járatok, akkor miért lesz zsúfoltság?
Pontosan mit értenek azon, hogy "újonnan induló"? 30-as jelenleg is közlekedik, és ahogyan eddig tapasztaltam, az új viszonylatok új viszonylatjelzést kapnak.
Na most vagy megszűnik a bánki viszonylat, vagy keverték a számokat. 30-ast mondtak - teszem azt - 40-es helyett. Vagy éppen 29-es helyett, 2011-ben már megálmodtam egy ugyanilyen induló- és végállomású viszonylatot :)
Sikerült egy levélben a rádiótól kiizzadni az alábbit, ha nem is a teljes szöveget mondták el, de az alábbi leírták nekem:
"A 15-ös viszonylat meg fog szűnni, viszont a 11-es vonala ki lesz bővítve (Doberdó-Széna tér között). A 15-öst kiváltja még az újonnan induló 30-as viszonylat, ami a Veres Péterről indul majd, és a Nagyállomásig fog közlekedni. Erről beszélt Nagy Attila Ezek a távlati változások, ha a 2-es villamos beindul, akkor lesznek járat átalakítások, de mindenről tájékoztatni fogják időben a lakosságot, az érintett megállókban és egyéb formában is!"
A 11-es útvonalára már tudnék tippelni. Doberdó utca - Vezét utca (ITS) - Szabó Lőrinc utca - Bartók Béla út - Mester utca - Klaipeda utca - Szent Anna utca - Vágóhíd utca - Borzán G. utca - Széna tér.
De a 30-ast nehéz elképzelnem. Viszont ha a 15-ös megszűnik, akkor a 15Y is. Lehet, hogy a 30-as betér a Lahner utcára, hogy pótolja? Onnan pedig a Létai - Vámospércsi utakon eljut a Veres Péterig. De borzalmas útvonal lenne, ha vége is lenne a körforgalomnál. A bánkiakkal pedig nagyon kitolnának. A 30-as az egyik legkihasználtabb viszonylat a Nagyállomás után. Képesek lennének ezt is beáldozni?
A 30-assal kapcsolatban még valami olyan rémlik, hogy az azért fog változni, mert az fogja pótolni a belváros és Széna tér közötti kapcsolatot. De ez utóbbi nem biztos, nem emlékszek tisztán, de az biztosan rémlik, hogy ez fogja megadni az összeköttetést a belvárossal. Talán felkerül majd a rádió honlapjára, de megpróbálom megszerezni az infót!
Most hallgattam a BestFM Rádiót, ahol "DKV információs percek" voltak... Bárcsak ne hallottam volna, amit ma közölt benne Nagy Attila...
Azt mondta, hogy a 15-ös busz megszűnik majd, de ne ijedjünk meg, a Doberdó utcának megmarad a majd az összeköttetése a Széna tér felé, a jelenlegi 11-es buszt változtatják meg és a Doberdó utca és a Széna tér között fog közlekedni az IT Service Hungary érintésével. Ez mind nagyon "szép" és "jó", de arra senki nem gondol a nagyokosoknál, hogy ezzel az egyetemisták egyik gyakran használt buszát szüntetik meg??? Az Egyetem felé már normális busz szinte nem is fog járni. Persze tudom, erre az lesz a válasz, hogy szálljunk át a 2-es villamosra... Elég rossz döntésnek érzem ezt. Persze nem ismerjük még pontosan, hogy hogyan alakul át a vonalrendszer, de remélem lesz egy ilyen, az egyetemet érintő buszjáratért majd lesz aláírásgyűjtés, Derke-nyomás, ha mégis így alakulna... (arról is beszélt, hogy majd lesz lakossági tájékoztató, fórum is, ahol gondolom majd tényként közlik a dolgokat és nem lehet okoskodni a halandóknak...)
Ja és utána beszélt még valami megváltozott 30-as járatról is, ami a Veres Péterről fog közlekedni, de sajnos itt már elvesztettem a vonalat, vagy gőzölgött az agyam a 15-ös busz miatt.... Ha valaki tud pontosabb infókat, akkor írjatok már!!! :)
Hoppá, hoppá: még egy pár hónapig visszaáll a rend, a 12,15,15Y,31, 32-es buszok közlekednek majd az eredeti útvonalukon! :)
Bár a buszoknak azért lesznek áthelyezett megállói is. Amit már most lehet látni az az, hogy a közös villamos-busz megálló lesz a Nagyállomás irányában a Károlyi Mihály utcai, a DAB-Székház, és a Dienes László Gimnázium mögötti villamosmegállóban. A Károlyi utca megálló egyébként az eredeti tervben még nem a Károlyi utca 1. sz előtt volt? Na mindegy. A lényeg a lényegben, hogy most már a busz és a villamosmegálló is ott lesz, ahol az ideiglenes megálló volt. Illetve még egy nagy kérdés. A Dienes mögött villamosmegállónál egy csuklós buszra nem igazán lesz kényelmes felszállni. Ugyanis véleményem szerint a busz hátsó része pont az utasváró mögött lesz már, és nem sok hely van a váró és az úttest között. De lehet, hogy erre csak szóló buszok mehetnek majd! :D
Örülök, hogy végre lassan elér ide is a fejlesztés, de azért hiányozni fognak a régi kijelzők! :) Egyúttal viszont felújítanám a peronok felett levő fedett részeket is. Bár gondolom ez inkább a Püspökladány-Debrecen szakasz felújításakor fog megtörténni.
"Mint ismert, a debreceni Nagyállomást a tervek szerint hamarosan teljesen átépítik. (...) Ha minden jól alakul, a központ akár 2018-ban elkészülhet."
Igen, éppen ezért naívan azt feltételezném, hogy ha már módosítanak rajta, akkor úgy teszik, hogy az a DKV és a város számára előnyös legyen, magyarán ne kelljen hétvégén is buszokat járatni a trolik helyett azzal az indokkal, hogy "az úgy is ki van fizetve".
De ez csak álom, gondolom az ITK jár majd jól megint...
Ha elmegy 15 busz, hétvégén akkor is kevesebb busz kell, így közel sem biztos, hogy megszűnik a hétvégi trolipótlás.
Az október harmadikai közgyűlésen már módosították a közszolgáltatási szerződést. A leglényegesebb pont:
"
4. A Közszolgáltatási SzerződésII. "A közszolgáltatási követelmények, a szolgáltatás és a működés feltételei" című fejezet 2.3 pont 11. bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„A Szolgáltató a férőhely kibocsátás tekintetében a jelen Szerződés teljesítése megkezdésének időpontjában meglévő 1.081.639.ezer fhkm-nél éves szinten +/- 5 %-nál nagyobb mértékben nem térhet el.”
a fenti bekezdés az alábbiak szerint módosul:
"A Szolgáltató férőhely kibocsátási kötelezettsége éves szinten 931.454 ezer fhkm.“
Indok: Az elmúlt, valamint az idei évben az egész vonalhálózatra kiterjedt utasszámlálási adatokra alapozottan, a negatív makrogazdasági folyamatok (nagymértékű fizető utas vesztés, éves szinten több mint 20%.-os üzemanyag áremelkedés) miatt végrehajtott vonalhálózati struktúra és a hozzá kapcsolódó menetrend módosítás után (melyre a közszolgáltatási szerződés II. fejezetének 2.1 pont 2. bekezdésében foglaltak teljesülése esetén a szolgáltatónak lehetősége van) szükséges a kibocsájtott fhkm módosítása."
Valószínűleg a villamos beindulása környékén ismét módosítanak majd.
Meg mondjuk azzal is lehetne vitatkozni, hogy a csuklósokkal nincs probléma :P
Azt lehet egyébként tudni, hogy a szerződést most akkor felülbírálják-e? Mert a múltkor mintha lett volna valami ilyen hír. Jó lenne, ha tényleg eltűnnének végre a trolibuszpótlók is...
A BKV 15 darab Alfa Civis 12-őt bérel a DKV-tól, amiket 2009-ben készített a néhai Alfa busz. A kocsikkal a Civis városban sok volt a gond az első két évben.
[...] Bővebben!Tovább »
"Aki március végére ügyesen kigyűjti, mind a 150 darab matricát az egyik első utasa lehet az új debreceni villamosnak. Ehhez előzetesen jelentkeznie kell az utasok közé az ügyfélkapun és el kell hoznia magával az albumot!"
Akkor ez azt jelenti, hogy március vége előtt nem fog elindulni a villamos...??? :)
Külön a Petőfi térrel most nem foglalkoztunk. Kétségtelen, hogy nem jó az, ami most van, mi szóban ezt jeleztük is. Sokkal inkább fajsúlyosabb probléma az, hogy a kelet-nyugati irányú autóbuszok és a villamos között hogyan alakul az átszállási kapcsolat és az, hogy lesz-e időalapú jegy. A többi probléma ezekhez képest aprópénz...
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a Petőfi térnek várhatóan mikor fog megtörténni a hivatalos átadása? Az áthelyezett buszmegállók ügyében felszólalt-e a DERKE és ha igen, akkor várható-e valami pozitív fejlemény?
Ha a 2-es villamos beindul, akkor mi a garancia a buszteljesítmény csökkentésére? A DKV-Inter Tanker közötti szerződésbe bekerült erre vonatkozó passzus? Csak mert nem volna túl praktikus ha a villamos beindítása után a troliközlekedés 100%-os leállása következne be a kötelező buszteljesítmény igénybevétele miatt.