Megnéztem a részletes pontozást és azt látom, hogy a Mazda6-ot a franciák és a britek húzták le legjobban... Lehet gondolkozni rajta.
vezess.hu:
"5-5 pontot kapott az Autó2 főszerkesztőjétől a Mazda6 és az összértékelésben első Renault Mégane. A japán modellben nincs különösebb innováció, előnye a dinamikus forma, az igényes konstrukciójú futómű, a megbízhatóság, valamint a széles motor- és karosszéria-választék. A Mégane mellett egyrészt biztonságossága szólt, az a rengeteg, drágán vagy filléres ötletekkel megvalósított megoldás, amelyek összességükben kategóriája legbiztonságosabb autójává tették az új Mégane-t. A Mégane ezenkívül soktagú motorpalettával és a közeljövőben széles karosszéria-kínálattal lesz kapható. "
"A pörgetést élvező motor alapfeltétele a sűrű váltókezelés. Nem idegenkedve nyúlunk a váltókarhoz, mivel a Mégane II kézi sebességváltója talán a legjobb, amivel Renault-ban találkoztunk. Hosszú utakon jár ugyan, és meg is akad néha, de pontosan vezethető, így lassan kapcsolva nincs vele hiba. A gyors váltásokat viszont nem kedveli, mivel ilyenkor gyakrabban hajlamos megakadni.
Kormányzása, futóműhangolása és még az ülések párnázása is mind azt segíti elő, hogy nagyon kényelmesen lehessen utazni a Mégane II-ben. A lágyság és a magas karosszériaépítés átka, hogy hirtelen kormánymozdulatokra vagy erős fékezésre, gázadásra bólogat a kocsi. Rossz úton viszont nagy élvezet haladni, mivel az összes gödröt kiszűri a kényelmes rugózás. Határozottan fog a fék, ereje jól elosztott, finoman lassítható az autó.
Nem tanácsos sportosan haladni a Mégane II-vel, mivel egyrészt sem a kormányzás, sem a váltó nem partner ebben, de azért sem, mert túlzott sebességgel vett kanyarban erősen alulkormányozott viselkedést mutat az autó. Nagy sebességnél menthetetlenül megindul a külső ív felé, ami gázelvétellel, imával vagy feláras ESP-vel korrigálható. Ez a viselkedés inkább ijesztő, mint élvezetes. "
"Mellesleg azt a futóművet, amelynek másodpercenként akár 1000 (ezer!) alkalommal változik a csillapítása, rossz hangolásúnak végképp nem nevezném"
Itt nyilván a futómű-geometriára gondoltam, nem a csillapításra.
Az 5-ös negatív csúcs? :o) Nem vagyok nayg német-autó párti, de ami igaz az igaz: ők gyártják a legjobb luxuslimuzinokat. Az angol újságírók nem győzték dícsérni az 5-ös futóművét.
Be lehet pakolni minden vackot az autóba, egy 1,8 tonnás monstrum ekkora erővel + elsőkerékhajtással soha sem lesz az élvonalban.
A 116-ban és 126-ban egy az egyben Citro cuccok vannak, mindössze a tömítések változtak, mert nem LHM-mel megy. A 123 kombiban Sachs Nivomat van. A későbbi 126-okban is.
"Azért ne sajnáld, szerintem az egy V6-os. Boró eltaláltam?:)))"
Sajnos nem (bár logikus lenne :-)), csupán 1.8 literes. Az egyik rokonunké volt az autó, Tőle vettem meg. Közel annyit fogyaszt ez a kis motor, mint a Pontiacomé, mivel igyekszem kinyerni belőle ugyanazt a dinamizmust, amit már megszokhattam. Sajnos sikertelenül... :-(
Kedves minimal!
"A Seville-re gondolsz? Tudomásom szerint a rugózás minősége még a GS400, vagy a BMW 5-ös szintjét se éri el, nemhogy az új E osztályét."
Hát igen, "tudomásod szerint". :-) Ezt a BMW-t én a helyedben nem is húztam volna elő ebben az összefüggésben, mivel köztudomásúlag negatív csúcsot jelent a menetkényelme ebben a kategóriában. Jelenleg a Cadillac egyértelműen kényelmesebb bármelyik Lexusnál, Mercedesnél, vagy BMW-nél. A GM korábban is rendkívül jó aktív futóműveket gyártott, de most az előnye egyértelművé vált.
"Frankó az adaptív rendszere, plussz igényes a futómű is, egyszerűen nem hangolták jól."
Azért jó volna, ha egy személyes próba után is meghallgathatnám a véleményedet. :-) Mellesleg azt a futóművet, amelynek másodpercenként akár 1000 (ezer!) alkalommal változik a csillapítása, rossz hangolásúnak végképp nem nevezném. :-)
Azért azt ne felejtsük el, hogy nem a szintszabályzás a lényeg, hanem a futómű aktivitása, azaz, hányszor képes megváltoztatni a lengéscsillapítás karakterisztikáját másodpercenként az autó. Ebben a Cadillac többszörösen felülmúlja bármelyik vetélytársát, például az új E-Mercit 20-szorosan.
hmmm...Citroen: nem az XM az elso szintszabajozos Citroen, hanem mar a DS, sot ha joltom a Traction Avant is alkalmazta /ez utobbiban nem vagyok biztos/ , az Xm valoban luxusauto, de a BX, GSA, stb nem azok,megis szintszabalyozosak...
Merci: rosszul tudom,hogy mar a 123 kombiban is volt szintszabalyozos verzio? es a 126-osban is volt ugye? /vagy tevedek?/
egyebkent szerintem a Megan mar csak a formaja miatt is megerdemli az elismerest, mert mer kitunni a sok egyen szappan design kozul...
Télleg nem akarok vitatkozni, mert teljesen átmegyünk OFF-ba, de
"És az A-osztályos Merciben is van szintszabályozás? :) Én eddig csak az S-ről hallottam, az pedig luxus." - egyrészt írtam az előző szösszenetemben, hogy ezek a fejlesztések az S-ben, E-ben, C-ben lelhetők fel. Másrészt a mostani kereklámpás E osztálynak már az elődje (W124) is volt szintszabályzóval. Namármost ezeket a legtöbben taxis Merciként emlegetik. Szal akkor ez luxus?
Az OK, hogy a BX ezekkel nem egy kategória. Ettől függetlenül jó kis kocsik azok, szerettem az az űrhajó dizájnt kívül-belül :-))) Meg a légpárnás feelinget menet közben...
ON
Év autója ügyben asszem az is a gond mostanában, hogy elvesztette azt a misztikumot, ami korábban körüllengte a dolgot. (Miért mondják a legtöbben az aktuális év autójára, hogy nem nagy durr?) Lehet, hogy 1xűen csak arról van szó, hogy most már sokkal többen engedhetik meg maguknak, hogy új gépet vegyenek, és így elég sok szaladgál már manapság ezekből a díjazott verdákból.
Mondjuk 15 évvel ezelőtt más volt a helyzet, mert akkor nem volt mindennapos a magyar utakon egy Scorpio vagy Omega vagy stb. Ma viszont Scenic, Stilo, Focus, Megane... Lehet, hogy kezdünk felzárkózni? :-)
"Viszont egy keményen luxusautóban nem olyan nagy cucc ilyen megoldással kijönni, mint egy átlagemberek által is elérhetőben" - azt azért ne felejtsd el, hogy az XM is a Citro csúcsmodellje volt abban az időben, és nem "átlagautó" (szvsz az utolsó igazán szép modellje a gyárnak, de ez ugye ízlések és stb.)
A Merciben viszont nemcsak a csúcskategóriában (S), hanem az E vagy C osztályban is megtalálhatók az új fejlesztések. A "keményen luxusautó" besorolást hagyjuk már, mert azért ha az A osztályra vagy a Vaneora gondolsz, vagy az új C-re, akkor kiderül, hogy ez már nem igaz ebben a formában. A gyár filozófiát módosított, és beszállt az alsó-középkategóriába is, meg az egyterűekhez, meg stb. A kőkemény luxus megmaradt az S-osztályban és a Maybach-nál. Ilyen alapon egyébként a BMW is kőkemény luxus márka, nem? Ne röhögtessük ki magunkat, kollégák!
Mindezzel együtt nem akarom a Citro érdemeit semmivel sem csorbítani. Ha egyszer tehetem, úgyis lesz még egy CX-em :-)))
De azért azt se feledjétek, hogy az MB már 100 évet lenyomott az autógyártásban, szal van mire alapozniuk a srácoknak... :-)
Ami gáz az új Mégane-al:
-Primtív félfüggetlen futómű (az még "ok", hogy nem jó az úttartás, de ráadásul dobál is)
-Ahhoz képest mekkoa, nem túl nagy az utastér.
Alapdolgokban (hányrét görnyedve ülsz a hátsó ülésen) viszont lehet hogy kevesebbet ér mint egy nagyobb. Ez nem szempont?
Az 5 csillag miböl jött össze?