Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nemo Creative Commons License 2003.06.11 0 0 517
Rendben, én a téveszmére koncentráltam, amit itt mások igazságként képviseltek.
Előzmény: Phoere (507)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.11 0 0 516
O.K., biztos van pár üdítő:-) kivétel, de valljuk be, hogy sokkal inkább utaznak a rendőrök az autósokra, mint a gyalogosokra vagy a bringásokra.
Előzmény: Elm (513)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.11 0 0 515
"Vagy ki tudja. Ujjambol ilyet szopni en is tudok."

Nem az ujjamból szoptam, tapasztalat. Eddig több olyan esetekről hallottam, hogy a gyalogos hibázott, mint fordítva. De mivel nem ismerem a statsiztikát, lehet, hogy ez véletlen.

Előzmény: ghosty9 (511)
Elm Creative Commons License 2003.06.11 0 0 513
off
En igen.
Amikor atmentem a vasuti atjaroban GYALOG piroson. Le is vettek tizezer forintra- papiron, mert azota se fizettem, de azertm , mert nem is kerestek, de oten mentunk at, a masik negy embernek kijott a bunti, es be is csengette.
Es csak hogy tisztabb legyen, bar elismerem, hogy tenyleg csuny dolog volt, meg szabalytalan, meg minden, de ez valahol a velencei tonal volt, ahol fel oraval elobb pirosra valt. Mindket iranyba ellatni sok kilometert, es vonat shol nem volt. Es azalatt, mig minket felirt a kozeg, azalatt nem jott vonat, es atment a sineken durvan haromszaz ember. Azok nem erdekeltek, a feliras utan kocsiba ultek es elmentek...
Előzmény: Kulimász (508)
Norboy Creative Commons License 2003.06.11 0 0 512
Én is kerülöm montival is a gödröt, én mondjuk azért mert egyszer egy qva nagyot estem azért mert országutihoz voltam szokva, de montin ülve gondoltam, ezzel az a gödör nem veszélyes. A f...t nem...
Előzmény: procaliber (510)
ghosty9 Creative Commons License 2003.06.11 0 0 511
"feltételezem, hogy a gyalogosgázolások elsősorban a gyalogosok hibájából következnek be."

Vagy ki tudja. Ujjambol ilyet szopni en is tudok. De azert ami zebrak kornyeken megy autosoktol, az katasztrofalis (tudom, volt mar rola szo). Amig a "nem engedem el, mert megtehetem" az uralkodo mentalitas, addig tok folosleges masra mutogatni.

Előzmény: Kulimász (508)
procaliber Creative Commons License 2003.06.11 0 0 510
Csao!

Azért a montival sem egy élmény átmenni egy gödrön hiába van teló elöl vagy hátul. Oke kevésbé ráz, mint egy merev villa, de egy bizonyos sebesség felett inkább kerülöd a gödröd. Mert a lendületedböl nagyon sokat veszitesz.

Országutira pedig a RS is járt telós villát. Már elég régóta.

Előzmény: Norboy (485)
gyrk Creative Commons License 2003.06.11 0 0 509
akkor vegyél egy ilyet nekem kishaver...
Előzmény: VDaNi (499)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.11 0 0 508
Valóban nem kell rendszámtábla a büntethetőséghez, hiszen pl. a gyalogot is meg lehet büntetni, ha átmegy a piroson. Viszont valahogy nem divat se a bicikliseket, se a gyalogosokat megbüntetni (látott mostanában valaki ilyesmit?) és nem értem miért, hiszen ők is ugyanolyan veszélyhelyzetet teremthetnek, mint az autósok. Engem pl. nem vígasztalna, ha elütnék egy biciklist úgy, hogy ő volt a hibás. Bár nem ismerem a statisztikát, de feltételezem, hogy a gyalogosgázolások elsősorban a gyalogosok hibájából következnek be. Őket is büntetni kellene keményen. Mert bár ő viszi a vásárra a bőrét elsősorban, de vajon a vétlen autós hogy számol el a lelkiismeretével? Lehet, hogy egy életre sehogy.
Előzmény: Nemo (506)
Phoere Creative Commons License 2003.06.11 0 0 507
És miből gondolod, hogy engem kell meggyőznöd? Teljesen egyetértek veled.
Én csak azt mondtam el, hogy mit gondolnak az említett kerékpárosok a saját viselkedésükkel kapcsolatban.
Előzmény: Nemo (506)
Nemo Creative Commons License 2003.06.11 0 0 506
Kedves Phoere!

"mindezt annak tudatában, hogy a KRESZ rájuk nem vonatkozik, hiszen őket úgysem bünteti meg a rendőr (nincs rendszámtábla)" - Ez annyira népszerű tévedés, hogy feltétlenül újra rá kell mutatnom a tévességére. A közlekedés bármelyik résztvevőjére vonatkozik a KRESZ, ebben külön alcímként szerepel ilyen is: "a kerékpárosok közlekedésére vonatkozó szabályok." A büntethetőséghez nem kell rendszámtábla, engem pl. tízezer Ft-ra meg akartak bírságolni, amiért áttoltam a bringát a vasúti pirosnál. Aztán megesett rajtam a szívük.

Előzmény: Phoere (460)
Phoere Creative Commons License 2003.06.11 0 0 505
Én csak a KRESZ-t idéztem. :))
Nem élménybeszámolót tartottam. :))
Előzmény: kambekk (504)
kambekk Creative Commons License 2003.06.11 0 0 504
Ez a tábla tök jó, de te már láttál ilyet élőben ?
Na azért kérdem, mert nálunk egy zsákutcátábla pótlásánál kértem a hivatalt, hogy ha már cserél, akkor cseréljen már új fajtájúra. Olyanra, amin már jelzik, hogy kerékpár áthaladhat a zsákutcán. Erre azt válaszolták, hogy az nem úgy van ám, merthogy ahhoz fővárosi közgyűlési engedély kell... Hát akkor képzelem mi kellhet egy "bonyolultabb" egyirányú-utca tábla kiegészítéshez :(
Előzmény: Phoere (498)
Elm Creative Commons License 2003.06.11 0 0 503
Ket teljen mas szempontbol nezitek a kerekparutakat: mas kozlekedni rajta, meg mas turazni rajta.
Ha kozlekedni akarok, akkor idore megyek A-bol B-be, sietek is, nem pocsolni es mindenfele akadalyt kerulgetni akarok. Ekkor szoktam en is neha ignoralni a kerekpar utat. (Ritkan, pl. a stadionnal a sok gyalogos miatt). Es ilyenkor meg se kozelitenem a balatonkorulit, csak, ha kozvetlenul a fout mellett megy.
Ha viszont turazok, es ahogy irtak elottem a biztonsag a fontos, pl. gyerek miatt, es van idom, kedvem karikazgatni szepen a mellekutcakban kanyargo kerekparuton, akkor eszembe se lenne a fouton szivni.

De a varosban, foleg bpen az elozo a jellemzobb...

malacgazda Creative Commons License 2003.06.11 0 0 502
Röff!
Én Akaratyától Füredig szoktam bringázni a balatoni bringaúton, és nekem beválik, bár sok helyen keresztezi a 71-est, és néhol fos a minősége. Viszont én régen, amikor még nem volt bicikliút, is sokat bringáztam itt, és a 71-es szélén való veszélyes tekernyélésnél a bringaút biza sokkal jobb. Pedig én nem lazsálva szoktam tekerni, hanem versenybringához illő tempóban.

A telóhoz: Jó, jó, meg szép is, de én azért még annál is jobban bízom a brutális erejű szénacél vázban és az acélfelnikben. Hogy most huszonöt kiló a bringám? Nem baj, én meg 120, és ahhoz arányítva má nem olyan sok a 25.

Elm Creative Commons License 2003.06.11 0 0 501
Nem, nem, az nem az. Ott FIZIKAILAG el van valasztva, az mar joval regebben ott van UGY, mint a kresz modositas.
Az uj szerint felfestett sav, a kerekparosnak engedelyezo tabla, PLUSZ az autosnak a jo iranynal tabla, hogy johetnek szembe.
A mozaik utcai nem ilyen.
Előzmény: Norboy (495)
Phoere Creative Commons License 2003.06.11 0 0 500
A balatoni kerékpárúttal kapcsolatban: sok helyen nem igazán tudod hol elvinni, hiszen be van építve az egész part. Illetve az északi oldalon felvihetnek a hegyre (pl. Badacsonylábdihegy, ott meg is teszik), de ez azért a túrázóknak (tehát nem a "tekerjük le 40-nel a mai 100-ast" elvűeknek) nem túl jó dolog. Így marad a 70-es mellett vagy a vasút mellett hely, illetve au üdülőterület utcái. De pl. Fűzfőnél bevitték az utat nádasba, a nyugati végnél alvitték az utat az országúttól, viszont árnyék így semmi nincs egy részen, míg az autók mennek a fák alatt.

Tehát a szabad területek korlátozottak. Szerintem ez még mindig a kevésbé rossz megoldás, mintha a a fiammal a gyerekülésben állandóan attól kellene tartanom, hogy mikor tapos le hátulról egy türelmetlen autós vagy jön nekem szemből egy másik, aki előzni kezd, hiába jövünk.

Nálam a biztonság a legfontosabb. Minden további szempont (sebesség, útminőség - persze azért nem a béka segge a szint) csak utána jön.

Előzmény: Ghiml (497)
VDaNi Creative Commons License 2003.06.11 0 0 499
Sziasztok!

Egy kis poén:

Ilyennel biztos, hogy nem lesz gond a gödrökkel, kátyúkkal, szakadékkal.

Én meg ilyennel nyomom, pár dolog kicsit jobb rajta:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Sziasztok

VDaNi

Phoere Creative Commons License 2003.06.11 0 0 498
Szóval nincs igazad. Ott mehetsz szembe, ahol:
ezzel a táblával találkozol:

és ez a kiegészítés szerepel alatta:

a túlodalon ezt a táblát kitették az autók számára:

Hatályos KRESZ 14§ (1) z) pont és 14§ (15) pontja.

Előzmény: Norboy (495)
Ghiml Creative Commons License 2003.06.11 0 0 497
Üdv Leon, és a Többiek is!
Tudom, nem fogjuk megoldani a problémát, de azért együtt-gondolkodással beszélhetünk róla, hátha...
Nekem csak EGY kérésem van: ahogy én sem nézem az ellenvéleményűt hülynek, úgy engem sem kell, mert.
"ha nektek is meg kéne tanulnotok a KRESZ-t, továbbá kötelező lenne a bukó"
Nagyon lovagolsz a megkellenetanulnotok-on. Meg kell, csak nincs kötelező vizsga. Van viszont már az általános suliban KRESZ oktatás, és a legtöbb bringás olyannyira ismeri, hogy a többségének van jogsija is. Nem itt a hiba: amikor a kerekező hibájából van a baleset, akkor biza ő nem tartotta be a szabályokat. Amikor az autós csak 80-al elsöpör mellettem, váratlanul, és nem tudom a hirtelen légörvény miatt megtartani a kormányt... akkor ki a hibás? Az aerodinamika? Vagy az a páncélozott kaszniban ülő, aki nem fogja fel, hogy a kétkerekűn ülő jóval védtelenebb, mint ő, - ők.
És elérkeztünk a lényeghez!
Hogy is volt? Voltak az utak, a lovas és ökrös szekerek, azután megjelent a bicikli.
Később az otomobil, még mindig úgy 40-50 km-es sebességgel, és ha lerobbant az út szélén, akkor a lady, hogy hazamenjen segitségért, a kovácslegény biciklijére pattant fel. (Mert akkor még az autó mellett tudtak biciklizni is)!
Azután kezdtek elterjedni a nagyobb masinák, úgy jó tiz éve pedig nyugodtan lehet soklóerős páncélozott járgányokat is venni. És - hangsúlyozom én főleg pesti bunkóságnak tartom - elindult egy kiszoritósdi: csak az ótomobiloknak van az Ország útja. Minden másnak mi keresnivalója lenne ott. Minden útból gyorsforgalmi utat szeretnének. Hogy zavartalanul tudjon leszáguldani a családdal - vagy a macájával - a hétvégi házhoz, és vissza, esti bróterre.
Az összes többi eltiporandó. Az összes többibe meg, mivel a kintornások, utcaseprők és jég-árusok ma már nem sűrűn fordulnak elő a budapesti és környéki utakon - leginkább a biciklisek kerültek be. Ez a nagy büdös helyzet, Leon!
Az a kerós is, aki tojik a szabályokra - van! - az is, aki néha szabálytalankodik egy keveset, meg az is, aki mindig igyekezett szabályos és toleráns is lenni az autósokkal.
Bukó, olyannyira egyet értek, hogy kötelezővé tenném, ha 10 m-nél többet megy valaki gépen.
És odaállitanám a rendőröket minden 4 sarokra, hogy ellenőrizze - és azt is, hogy legalább fél kocsiszélességnyi távolságra kerülik e ki, a bukó nélküli keróst is!
Törvényi szabályozás kellene, nem a jelenlegi elfuserált. Ahol, minden közlekedő részéről az ember védelmének elsőségét követelnék meg. A gyalogostól is, a biciklin közlekedőtől is, meg az autóstól is: mindegyiktől az azzal okozható veszélyességi fokának megfelelő keménységgel. Majd akkor javulni fog a helyzet.

Kulimász:
1, biztos? Ha csak egy valaki is, akkor már nem mondtál igazat :-(((
2, lehet az előzőnek az eredője

nálam az előzőek folyománya: mondd, ha a történeti kitekintésem nem állja meg a helyét. Ha igen, akkor...
Phoere: " Sajnos Badacsony környékén sok helyen még csak a nyomvonal van kijelölve"

A Balatoni bringaút úgy ahogy van, elhibázott! Mondhatni adnak a sz.rnak egy nagy pofont.
1, minden, az országút mellett haladó úgynevezett kerékpárút hülyeség és elhibázott.
2, itt ráadásul több szakaszon az út és a vasút között levő kis nyiladékba vezetik be, kiket?
Akiket megpróbálnak majd arra kényszeriteni, hogy akaratuk, szándékuk és egészségük ellenére egy rosszul kitáblázott, rosszul megépitett semmit-megnem oldó helyeken próbáljanak meg előrehaladni, ahelyett, hogy egy kis törvényi módositással és annak egy-két évig kemény betartatásával az autósokban erősitenék, hogy rájuk fokozottan kötelességük vigyázni.

Üdv: Ghiml

Előzmény: Leon_ (439)
Phoere Creative Commons License 2003.06.11 0 0 496
Ez már akkor is volt, amikor a KRESZ-ben nem volt ilyenről szó, az egy kialakított kerékpárútnak minősül.

Az egyéb "kötöttségeknek" meg majd valóban utánanézek

Előzmény: Norboy (495)
Norboy Creative Commons License 2003.06.11 0 0 495
Ha Szentendre felé mész, a Mozaik utca után van a kerékpáruton, ott is dupla sárga vonal, beton elválasztó elemekkel. Valóban csak ilyen helyen mehetsz szembe!!!!!!!!
Előzmény: Elm (494)
Elm Creative Commons License 2003.06.11 0 0 494
Oriasi tevedes sajnos (?), olvasd el a kreszt rendesen. Ahol tablaval van jelezve es fel van festve kulon sav, ott igen. Ilyen bp.-en egy van (allitolag), nehany nagyobb varosba egy-ketto.
Előzmény: Phoere (491)
Norboy Creative Commons License 2003.06.11 0 0 493
Röhögni fogsz, van teló országútira is, Headshock a neve, a villanyaknál rugózik. Gondolkodom én is a beszerzésén.

Ő az:

>[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

>[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: VDaNi (488)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.11 0 0 492
Minek, ha nem zavar? Ez olyan, mintha valaki megelőz téged a megengedettnél nagyobb sebességgel, erre rádudálsz, hogy minek megy ilyen gyorsan.
Ha nem férnék el tőle simán, én is ledudálnám, de egyébként...? Gondolod, hogy ettől a következő egyirányúba nem fog bemenni? Be fog...
Meg kéne vágnia a rendőrnek keményen, és akkor nem menne be.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (489)
Phoere Creative Commons License 2003.06.11 0 0 491
Mondjuk nem védem a hajtáspajtást, mert tényleg bunkók sokszor, de az új KRESZ lehetővé teszi kerékpárral az egyirányú utcába szemből történő behajtást.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (489)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2003.06.11 0 0 489
Szerintem ebben az esetben a hajtáspajtás volt a bunkó. Az egyirányú az egyirányú. Én is le szoktam dudálni, aki szembejön. :-)
Előzmény: Kulimász (482)
VDaNi Creative Commons License 2003.06.11 0 0 488
Versenybringával érdekes lenne egy bunny. :))
De olyan 1,5 méteres "gödröt" útépítést át tudok bunnyzni. Az 1xű. :D
De a gödrök engem mint már mondtam nem érdekelnek. Ha 1 bringa a nagy letörést meg minden ilyesmit kibír akkor egy gödör mit számít,
?

VDaNi

U.I.
Rakj be a versenybringába előre Marzocchi Super Monstert. :)
(vicc)

Norboy Creative Commons License 2003.06.11 0 0 485
Ha gödör van kit érdekel mozdul egyet a teló azt kész.

Neked.

Nekem versenybringám van, karbonváz, szoval ha a az én első villám mozdul egyet az meglehetősen káros az egészségre, meg amugy sincs kedven szétba.zni, szoval én kerülgetem inkább a gödröket. Egyébként röhej h a városban lassan már csak telós montival lehet járni, én meg járhatok 3 hetente centiroztatni.

Sinen én is megyek ha tehetem.

Előzmény: VDaNi (484)
VDaNi Creative Commons License 2003.06.11 0 0 484
Én ha lehet a sínen megyek. Nem zavarok senkit.
Ha nincs sín akkor az út szélén gyorsan, de közel az út széléhez. Ha gödör van kit érdekel mozdul egyet a teló azt kész. Vagy bunny.

VDaNi

Előzmény: Leon_ (480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!