Sajnos ez az egy amit vettem és egyből jó volt, az összekötők-gömbtámaszok nekem is mind "nemjó-ezsejó-naezjó" történetek voltak gyári cikkszám alapján keresés ellenére így nincs meg a cikkszámuk.:(
Az én Albeámban (2006-os) sem volt soha túl erős a ventilátor befújása, és idővel gyengült is, de a 3-as fokozat túlzásnak tűnik. Nézzük csak; ha nem jön be elég levegő, akkor a következő esetek vannak:
a.) nem szív be eleget a ventilátor, mert pl. eltömődött valahol a beszívó oldalon; megoldás: beszívó oldal kibontás, kipucolás.
b.) elég levegőt szív be, de az valahol elszökik, mielőtt az utastérbe lép, mert pl. valahol kirepedt/kilyukadt valami a légszállító rendszerben; megoldás: átnézni, hogy nincs-e valahol kilyukadva valamelyik légszállító cső, vagy valami csatlakozás nem adta-e meg magát.
a.) és b.) egyszerre fennállhat, akkor aztán alig jön a levegő...
Elvileg még maga a ventilátor lapátozása is sérülhet, koszolódhat, de elég védett helyen van...
Ha nem tudod magad megnézni akkor megbízható szakemberrel konzultálj szerintem.
A generátorok elég tartós, és több részből álló dolgok gyakran javítható olcsóbb hibákkal (feszültségszabályzó, szénkefe, valami kis szakadás).
Felójíttatni semmiképp - ha nem tekercseli újra akkor mit is csinál? Szénkefék, futógyűrűk meg egy fesszab? Esetleg a csapágyakat cseréli ami szép dolog, csak tuti nem ettől lesz töltésed.
Felújítás helyett inkább vennék egy bontottat: látod ezer meg egy típusban van ez a generátor. Vagy utángyártott.
Én az 1.4-es motornál tudom, hogy van egy beállítás, hogy mikor zárja az ajtókat. pl.: 20 km. A másik, hogy mikor jelezzen a műszerfalon. Pl.: 140 és akkor jelzi, ha már annyival mész.
Én egy 1600ccm 16V fekete színű Albeának vagyok a tulajdonosa.
Sajnos pár napja elment a töltésem és éphogy de akkuról hazahozott a kocsi. (pont beállásnál merült le a kocsi)
Az lenne a kérdésem ti mit csinálnátok? Újítsam fel a generátort, vegyek utángyártottat vagy van még bosch generátor hozzá ami 60 ezer Ft. Másik kettő kb fele illetve kicsivel több.
"Másik kérdésem, hogy a ventillátor minden Albeában ilyen gyenge?"
Igen. Én már rég kihajítottam belőle a pollenszűrőt mert úgy legalább kicsit jobban nyom (persze a fedelet vissza kell rakni).
Letölthetőből én csak egy román nyelvűt leltem egyszer mikor kerestem, és egyébként sem biztos, hogy az választ fog adni a kérdésedre. (Az enyémben nincsenek ilyen gombok.)
Nem tudja valaki hogy a klíma,kondenzvíz kivezetőcsöve hol van??? Egy lelógó gumicsövet találtam de az az akkutartó alól jön....szerintem az nem az...nem tudom .Valaki tudna segíteni?
Albea 1,4-es (motorkód:350A1000)-hez keresek középső kipufogó dobot. Esetleg tud valaki mondani egy cikkszámot? Gyári megvan (51774731) de az horror drága...
Ez olyan, mint a váltóolaj csere: elvileg nem kell, de lehet, sőt ajánlott. Én kicseréltettem s mintha új kormányművet szereltek volna be, nagyon is érezhető volt a különbség. Nekem szerelő csinálta, úgyhogy a hogyan-ra nem tudok válaszolni.
Köszönöm, én sem gondoltam többre (inkább 300 ezer körülire tippeltem).
Úgy terveztem, hogy beszámíttatom az újabba, de ha valaki itt a fórumon esetleg ismer olyat, akit érdekelhet eme ritkaság, szívesen meghallgatom. Igazából örülnék, ha olyanhoz kerülne, aki megbecsüli, és nem csak egy darab vasként tekint rá.
Egy 2003-as 1,6 HL Albea boldog tulajdonosa vagyok, de már nem sokáig.
Édesapám a szalonból hozta el, én 2009 óta hajtom komolyabb probléma nélkül. Viszont nagyobb járműre van szükségem (a szedán csomagtér már nem elég), így meg fogok válni a már nem annyira fiatal Beától. Az értékével viszont gondban vagyok. A megfelelő oldalakon rákeresve ezzel a motorral szerelve nem találtam. Vagy senki nem vett ilyet, vagy mindenki meg van vele elégedve. Tud valaki esetleg segíteni, hogy a maga 16 évével és majdnem 150ekm futásával mennyire lehet belőni az árát? Tudom, hogy az állapot is fontos, de egy közelítő szám jól jönne.
A beázás Albea-típushiba lenne? Úgy rémlik, nem sok ilyenről olvastam itt a fórumon, de lehet, hogy tévedek.
Az én autómnál viszont sikerült megtalálni a"lyukat": esőben az álló autót figyelve reprodukálni lehetett a vízbefolyást: egyértelműen az egyik ponthegesztett lemezkapcsolatnál engedte be a vizet, mégpedig a karosszéria hátlapján, azon, amit a hátsó műanyag lökhárító takar. A víz útja a következő: hátsó ablak mentén oldalt lefolyik, a lökhárító és a karosszéria közötti résen elfolyik (nálam van rés, bár lehet, hogy nem kellene, hogy legyen), majd belül megjelenik. Végignyomtam szigetelőanyaggal, remélem megoldódik a probléma.
Ja egyébként én arra jutottam (de nem biztos, hogy ez), hogy a helytelenül az esőcsatorna felé fordítva elhelyezett lyukak miatt magába a gumi szigetelő csőbe folyik bele a víz a felső esőcsatornánál és bal alul folyik ki belőle.
Nekem mindig beázott, pedig nem volt a hátulja törve. A csomagtartófedél állításával (a zsanéron lévő csavaroknál) sikerült minimalizálni, de megszüntetni nem.
Ez és az ajtóázás két nehezen megoldható típusbaja, néha ellenőrizni kell.