Keresés

Részletes keresés

AliceCsodaországban Creative Commons License 2003.11.04 0 0 480
Lehet, hogy feltaláltam a spanyolviaszt, de szvsz. az emberi természet és a képességek nem nagyon változtak azóta, mikor még ez volt az általános gyakorlat.
Jól ki volt ez találva annak idején. Manapság inkább csak azon kéne vitatkozni, hogy a XXI. században mi tartozik az "általános műveltségbe". Ugyanis a latin meg a görög már biztosan nem, és egy csomó minen szintén nem. Ugyanakkor van egy sereg más dolog, ami viszont beletartozna. Szóval én így gondolom.

Bár tök mindegy, hogy hogyan gondolom, úgysem érdekel senkit, akitől ez függ. Soha nem fog érdekelni senkit.

Manapság annyit már felfogtak, hogy annyiból mégiscsak jobb volt az évtizedekkel ezelőtti tanterv, hogy sokkal több energiát fektettek az első 4 osztályban az írás-olvasás és a matematika( számtan) alapjaira. És hogy nem kéne úgy rohanni ezekkel...

Az unokahúgom valami nem is tudom milyen gimibe jár, média és kommunikációs vagy mi, soha nem tudta nekem értelmesen elmagyarázni. Sok filmet néznek, az biztos, meg az is jó, hogy élvezi a tananyagot. De általános műveltséget nem tudom, szerez-e vele. (MIndegy, legalább van 4 jó éve...)

A kéttannyelvű gimiket pedig tényleg mindenkinek ajánlom, nem tudom van-e még (szerintem igen), de a lányomm idejében 0-dik jelentkezésnek számított, valamikor októberben volt a felvételi, a február-március helyett, mondtam neki, próbáld meg, veszteni nem vesztesz semmit, ezzel szemben szerzel egy kis felvételi gyakorlatot. Logikai, szövegértési és már nem is tudom milyen teszteket kellett megoldani, kifejezetten a nyelvérzékre való hajlamot vizsgálták. Bekerült oda az általánosban közepesre teljesítő gyerek is... a másik lányommal is megpróbáltam, de neki nem jött be. Sajna.

Előzmény: bokor (475)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.04 0 0 479
Amen

nincs mit hozzatenni :)

Előzmény: AliceCsodaországban (473)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.04 0 0 478
en speciel az ellen tiltakoztam, hogy egyaltalan bele voltam veve a felsorolasba

remelem kipihened magad es jossz meg, legalabbis a mostani beszelgetes igencsak igeretes :)

Előzmény: Faxni (476)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.04 0 0 477
"Az egesz eletet ugy kellene elni, hogy minden pillanat fontos es meghatarozo"
Ezzel abszolute nem ertek egyet, vannak fontos pillanatok, unnepek, vannak hetkoznapok es van a lablogatos pihi. Amit te irsz az valami megfelelesi kenyszer vagy akarminek nevezhetjuk, de igen stresszes lehet. En pl a tovabbi eletemben minel kevesebb "fontos" pillanatot szeretnek megelni es minel tobb nyugisat.

"az embereket emberszamba veszi."
Ezt ebben a kontextusban nem tudom ertelmezni. Attol hogy nem erzi az elete minden pillanatat megmerettetesnek, meg veheti emberszamba a tobbieket. Sot!

"es egyetlen egyet nem tudok aki gyomorfekelyes lett volna az iskolatol"
Valoszinuleg nem foglalkozol ilyen gyerekekkel, mert vannak am szep szammal. Konkretan gyomorfekelyes is, de agybavizelo, koromrago, fejfajos, tikkes sot ongyilkos is. Sajnos. Ezt nem bagatellizalnam el ennyivel. Nem vagyunk meg Japan szinvonalan, de haladunk arrafele.

En mint oktatasi miniszter nem a felveteli kerdest reformalnam meg hanem az egesz iskolarendszert, de ugye nme kell a programomat most ide leirni? :) Amugy meg nem gondolkodtam erdemben a kerdesen.

"nem tudod esetleg a peldat felidezni? "
egy 24 evvel ezelotti matekpeldat??? Nem :)
valami piti trigonometria volt, utana sirogorcsot kaptam a duhtol, annyira egyszeru volt. Ha nem beszelgetni hivnak, hanem feladatmegoldasra, akkor siman megcsinalom. Nem akarod megerteni, de engem ott ATVERTEK! Becsaptak! Beszelgetni hivtak es vizsgaztattak. Amivel nem lett volna bajom, tenyleg havi rendszeresseggel jartam matek, kemia, oroszversenyre, meg szavalo- es versmondoversenyre, sosem voltam lampalazas tipus, de illett volna elore kozolni.

Aztan persze nem bantam meg a masodvonalas elfekvot, onnan is lehetett diplomat szerezni, es a Vatikani Muzeum uj uvegfalat tervezni, szoval nem maradtam le semmirol, de evekig bennem volt a tuske. Kesobb jott egy fiu abbol a sulibol es eleg kiakaszto dolgokat meselt. Aztan lett belole matematikus (az ominozus iskola matekszakos!) tolunk, az elfekvobol :))) A 28 erettsegizettbol 21 ment elso korben felsooktatasba es talan 1 nem diplomazott osszesen. Szoval szerintem az elfekvoknak is van letjogosultsaga, meg ha ezt a szulok nem is hiszik el.

Masik peldam a parom legjobb baratja. A suliban (angol videki kozoktatas, farmergazda szulok) elegge a rosszabbak kozott volt. Aztan leerettsegizett valami elfekvoben es par evig dolgozott. Aztan megis tanulni vagyott, erdekeltek a szatellitek es ma az europai urtechnologia 10 legnagyobb agyainak egyike. Ugy repked a vilagban eloadasokat tartani mint mas az anyukajat latogatja a szomszed faluban.

En nem aggodom magam agyon a gyerek jovojet illetoen, valami lesz belole, es ezt remelem a leheto legkevesebb sztresszel fogja elerni.

Előzmény: pasa_ (472)
Faxni Creative Commons License 2003.11.04 0 0 476
Idike: többek között az alábbi szavakat, kifejezéseket stb. használtam:

Nem idike és mindenki más, sajnos nem (csak) ide jutottatok,
megegyeztetek.
egyikőtök sem
ne mondjátok már,
abbahagynátok
foglalkoznátok

ez mind mintha nem csak hozzád szólna. igen, tőled idéztem. és? mindekitől nem idézhetek. direkt odaírtam, hogy ÉS MINDENKI MÁS. A mindenkiben még komancs is benne van.
De látom falra hányt borsó.
FáradtFaxni

Előzmény: Törölt nick (446)
bokor Creative Commons License 2003.11.04 0 0 475
És ezzel szépen feltalálnád a spanyolviaszt! :-) A régi szép időkben létezett gimnázium és reáliskola (érdekesség, hogy modern nyelveket a reáliskolában tanultak, az ógörög és latin maradt a gimnáziumnak) Általában a reáliskolából ment mérnöknek valaki, a gimnáziumból meg jogásznak, filosznak, de az ellenkezőjére is akadt példa...
Valami ilyesmit képzelnék el én is. Akár egy iskolán belül is lehetne humán és reál osztály, és ez nem azt jelentené, mint ma egy tagozat, hogy ugyanazt tanulják egy matek meg egy magyar tagozatos osztályban, csak a tagozat tárgyából tanulnak többet...

Ha problémázunk itt a gimnáziumi felvételiken (én személy szerint nem kedvelem a központi felvételi rendszerét), akkor mit szólunk ahhoz, hogy a nagycsoportosok több lépcsős felvételiken esnek át egy-egy nagynevű iskolába???

Előzmény: AliceCsodaországban (473)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.04 0 0 474
"nem fog tudni úgy továbbtanulni, ahogy szeretne"
Ezt o most 14 evesen tudja hogy hogyan szeretne tovabbtanulni??? Lehet hogy boldog pek lesz (idezet valakitol) belole, akkor a masodvonali elfekvo is eppen jo.
Előzmény: Szilva2 (470)
AliceCsodaországban Creative Commons License 2003.11.04 0 0 473
Megmondom őszintén, nekem egyáltalán nem tetszik, hogy már minden gimnázium szakosodott valamire. Éppen a lényege siklik el így ugyanis szvsz. Mert az én felfogásomban ne 14 éves korban kelljen egy gyereknek döntenie arról, hogy végül is milyen irányba akar menni? 14 éves korra max. azt lehet eldönteni, hogy a gyerek reál avagy humán érdeklődésű-e van e különleges nyelvérzéke, avagy van-e tehetsége valamelyik képesség-tárgyból:- ének, rajz, torna stb. E három tárgyból már réges régen vannak kifejezetten ilyen szakirányú gimnáziumok. Ezzel a sok szakosodással éppen a lényeg vész el: történetesen az, hogy a gimnáziumban egy stabil alapműveltéget - pontosabban egy stabil általános műveltséget szerezzen meg, és az érettségi idejére már minden diák el tudja dönteni, hogy milyen irányban szeretne felsőfokú képesítést. Ha én lennék az oktatóatyaúristen, akkor kétfajta gimnázium létezne: humán és reál, valamint az említett művészeti gimnáziumok. És nem tartanék felvételit, mi a fenének?

Nekem a nagyobbik lányom kéttanbyelvű gimnáziumban végzett, az nagyon jó volt, mert érettségivel egy felsőfokú és egy középfokú nyelvvizsgát szerzett, hozzátanult még egy nyelvet a főiskolán, most van 3 nyelvvizsgája. Ha még létezik ez a fajta gimnázium, mindenkinek ajánlom. Mellesleg az ott végzettek nagyjából 80 százalékát felvették azonnal a különféle felsőfokú intézményekbe...

pasa_ Creative Commons License 2003.11.04 0 0 472
Ugyanmar, Ildike.

Az egesz eletet ugy kellene elni, hogy minden pillanat fontos es meghatarozo. Es annak szellemeben, hogy barmi amit teszel (beleertve a mulasztast) meghatarozo lesz a sajat eletedre, es fokozatosan egyre tobb masik emberere is.

Gondolom mint szulonek neked lenne dolgod ezt tudatositani a gyerekkel. Es nem 18 eves koraban, meg nem is 14 evesen az elso vizsgaja elott. Es ha addig elejet vetted hogy felelosseggel eljen, nehoygmar az iskolarendszer hibajanak rojuk fel, hogy az embereket emberszamba veszi.

Azonkivul nem kell tuldramatizalni a felvetelit, ha elszurta es tenyleg eleg jo, akkor biztos hogy lehet tlalnu utat a korrekciora -- ilyen volt regen es van nylvan most is, persze kell kicsit talpalni utana a szulonek, de attol meg nem kell a kiveteles eseteket alapkent beepiteni. Es lehet tanulni mas sulikban is, az meg vegkepp nincs senkinek megtiltva hogy egy evvel kesobb ujra felvetelizzen ahova csak akar. Es ha egy gyereknek egy tejes ev komoly keszules sem elegendo hogy valahova felvegyek, erdemesebb belatni hogy nem is valo oda. Szvsz.

De valtsunk konstruktivba, tegyuk fel te vagy az oktatasi miniszter es uyg alakitod at a szabalyokat ahogy akarod. Te hogy rendelned el a felveteliket? B kerdes, te vagy egy _jo_ gimnazium igazgatoja, aki szeretne a jovo evi letszamot feltolteni a tanulasra legalkalmasabb diakokal. Te milyen mondszerrel valogatnal a jelentkezokbol?

Szilva2,
>Hát ennyit az elszúrt nevelésről, hogy mennyit izgul a gyerekem

Na hat errol van szo. Szvsz az itt irkalok azert nem egy lakatlan szigeten nottek fel, en eleg sok gyereket lattam eletemben, es egyetlen egyet nem tudok aki gyomorfekelyes lett volna az iskolatol, a felelestol, vizsgaktol. Volt akit erdekelt a dolog, az tanult, es ha jo jegyet kapott orult, ha rosszat, akkor jobban utananezett a temanak, kert segitseget, stb. Akit nem erdekelt, azt meg nem erdekelte, focizott, bicajozott es kitoltotte az eletet neki tetszo dolgokkal. Es aki nagyon akart egy bizonyos suliba vagy egyetemre jarni, addig jart utana, mig oda vettek.
Raadasul a kulonfele evfolyam talalkozokon ugy tunik mindenki megtalalta valamilyen modon a sajat boldogsagat.

>Közöltem, hogy jó, mert még kukás úgysem volt a családban.

A remrendesben volt egy resz, ahol Peg kifakadt, hogy "nem akarok butabb lenni a kutyanal!" ;-)

Közlöm, hogy a nyílt napon sokszáz ember szemeközé néztek, és közölték, hogy "aki megírta a központi felvételit, és 60% felett teljesített (ez egy hasraütésszerű kalibrálás eredménye volt), az jeletkezhet az iskolánkba, itt pedig megírja az iskola saját felvételijét..." Aki nem hiszi járjon utána.(Bp. V. kerület, nem túl nagy a választék, honlapja az összes sulinak van.) Én csak azt nem értem, hogy ha magasra akarják tenni a lécet, akkor miért nem mondják azt, hogy 90%, és nem kell újabb írásbeli?

Ha jo munkat akarok vegezni en sem biznam masra, plane tok ismeretlenre.
Ja, es ahol jol csinaljak a felvetelit (ill. ugy ahogy szvsz idealis) a szobeli a donto resz, es ha van irasbeli, akkor ott van a tanar kezeben a diak irasa, es ha valami nem olyan vele, akkor megbeszelik. Vagyis nem fog valaki egy elnezes vagy gondolatbotlas miatt kiesni.
(btw az V. ker nem nagy valasztek? saccra ott lehet a legnagyobb a gimik surusege ;)

idike2002,
En akkor "felveteliztem", amikor ez meg hivatalosan tilos volt. Behivtak felveteli "beszelgetesre" es en elhittem, hogy beszelgetni fogunk. Aztan a beszelgetes ugy indult, hogy leultettek sokadmagammal egy teremben (a foiskolai vizsgaimon koszont vissza ez a kep) es elemraktak egy matekpeldat. Matekversenyeket nyertem, kerulet/budapesti szinten, orszagosokon reszt vettem, a pelda a kb hetedikes anyag resze volt talan es NEM TUDTAM MEGOLDANI!

Eleg furan hangzik. nem tudod esetleg a peldat felidezni? Lattam mar eleg sok felveteli beszelgetesen szokasos peldat, es eleg egyszeruek szoktak lenni. Legalabbis a versenyeken levokhoz kepest nem nehezek. [es vlamelyik elterjedt peldatarbol..]

(a beszelgetesbe meg miert ne ferne bele valami pelda megoldasa -- szerinted talan a szulok szeme szinerol kene ott csevegni, vagy hallgatni egy sablon szoveget mint a szepsegkiralyno valasztason? )

Nekem oszinten szolva meg sem fordult a fejemben olyan lehetoseg, hogy ha vlaakit befarasztanak felveteli elbeszelesre, ott ne kapjon olyan feladatokat, ami alapjan lehet a diakok kozott sorrendet megallapitani, vagy eligazodni hogy kit jobb vagy rosszabb otlet felvenni.

Ami meg erdekes a matekpeldaval kapcsolatban, gondolod hogy neked kulon adtak egy megoldhatatlant, mastol meg azt kerdeztek mennyi ketszer ketto? (masreszt az is egy jo modszer az okos gyerekek kivalasztasara, hogy valoban szokatlan, akar megoldhatatlan feladatot kapnak, de nem is elvaras a teljes megoldas, csak el kell mondania amit lat a feladatban, a kezdo lepeseket, megoldaskeresesi mintakat, miegymas. Ha jol csinaljak, ez sokkal tobbet er, mint szabvany feladatok megoldasaban nyujtott teljesitmeny. )

Pasa

Előzmény: Törölt nick (466)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.04 0 0 471
Na, úgy látom elvonultatok egyéb weblapokat olvasni...
:)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.04 0 0 470
Átjárhatóság van, de elég nehézkes, problémás. A gond az, hogy ha olyan gimibe jelentkezik, ahová nem kell felvételi (elfekvő), nem fog tudni úgy továbbtanulni, ahogy szeretne. Lehet, hogy a jegyei alapján esetleg felveszik valahová, de mivel nem kapta meg azt a tudásanyagot, amit kellett volna, ki fog bukni hamar. Ha pedig olyan gimibe akarom beíratni, ahol színvonala oktatás folyik, oda sokszoros a túljelentkezés, hiába ment el az osztály krémje 8 és 6 osztályos gimikbe. Mellesleg a fiamék osztályátlaga 7. év végén 4,3 volt, 8 osztályosba 1 egész gyerek ment el, 6 osztályosba pedig 6. Közben persze jött helyettük 1-2 másik kölök, de ezek ilyen zsenire sikeredtek... :-)) Ez az alsós tannéni hozzáállásának köszönhető. Ezek a gyerekek ugyanis szeretnek, és tudnak is tanulni. :-))

Na a lényege annak, amit mondani akartam az, hogy még a hüllővérűek is elkezdenek izgulni a felvételi eljárás során, illetve már előtte, mert ők is pontosan tudják, hogy ez itt az életük tétje, itt még gondolkodhatnak, hogy mik akarnak lenni és innen biztosan mehetnek tovább a választott irányba. Ha bejutnak. Naná, hogy még a család is izgul!

Előzmény: Törölt nick (466)
F_a_s_z_á_n Creative Commons License 2003.11.04 0 0 469
Nem egészen erre gondoltam.
Mit értesz átjárhatalanság alatt? Szerintem, oda-vissza járhatóak át az iskolák, a középiskolák is, max. a speciális intézmények megkövetelnek valamilyen különbözetit. (Ez meg azért érthető.)
Én arra gondoltam, hogy eleve létszám szerint fel fognak venni minden gyereket középiskolá(k)ba, úgy lasszózzák a tanulókat, egyrészt, hogy válogathassanak, másrész a fejkvóta miatt (Emiatt max. létszámú osztályokat indítanak, akár a minőség rovásásra is.)
Az egyén szempontjából viszont nem mindegy, hogy melyik középiskolába veszik fel. X nevű, jó hírű, erős gimnáziumba, vagy az Y-ba, vagy a másodvonalból valamelyikbe.
Ugyanakkor a tehetség olyan, mint a vízbe lenyomott labda, előbb-utóbb felbukkan.
Miért ne lehetne 1.,2., 3. évfolyam után átjelentkezni (különbözetit tenni) egy másik iskolába, egy esetleges szerényebb felvételit régen elfeledve?
Előzmény: Törölt nick (466)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.04 0 0 468
En akkor "felveteliztem", amikor ez meg hivatalosan tilos volt. Behivtak felveteli "beszelgetesre" es en elhittem, hogy beszelgetni fogunk. Aztan a beszelgetes ugy indult, hogy leultettek sokadmagammal egy teremben (a foiskolai vizsgaimon koszont vissza ez a kep) es elemraktak egy matekpeldat. Matekversenyeket nyertem, kerulet/budapesti szinten, orszagosokon reszt vettem, a pelda a kb hetedikes anyag resze volt talan es NEM TUDTAM MEGOLDANI! Azon jart az eszem, hogy kimegyek apuhoz es elmondom neki hogy itt nem beszelgetunk, hanem dolgozatot irunk. A kovetkezo resze a beszelgetesnek egy magyar nyelvtani feladat volt, speci olyanbol amit mi nem is vettunk. Az utolso - orosz - feladatnal eszmeltem annyira fel, hogy szuperul teljesitettem, amugy egyedul abbol volt negyesem korabban. Eletem elso vizsgajat csunyan elbuktam, nem is vettek fel, kegyelembol kerultem egy vegulis nem is annyira rossz gimi maradekokat gyujto osztalyaba. Ezen talan mult valami talan nem, de ki tudja. Izzo parazs nem volt, de amugy...
Előzmény: pasa_ (464)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.04 0 0 467
"Szerintem sem kéne nagyon izgulni.
Ha úgy érzitek, hogy Ti mindent megtettetek, akkor pláne nem."

Hát, én bizony úgy érzem, hogy eddig ha mindent nem is, de elég sokat tettem, és törekedtem a mindenre. Ettől függetlenül a gyereknek van egyfajta "dolgokhoz való hozzáállása", ami hol természetes, hol nem, hol vicces, hol siralmas. Ezt nem kell egy szülőnek külön ecsetelnem, úgy gondolom.
Dióhélyban ilyen a kölök:
- Kaptál ma valami osztályzatot?
- Nem.
...
- Ja, de tegnap kaptam egy ötöst.
- Miből?
- Nemtom. Asszem töri... Vaaaaagy magyar? Mindegy.
- Mire kaptad?
- Dolgozat.
- Nem is mondtad, hogy írtatok dolgozatot.
- Hááááát, írogattunk valamit a múltkor.
Hát ennyit az elszúrt nevelésről, hogy mennyit izgul a gyerekem. Ehhez képest, most hogy EGYÜTT átnéztük a felvételik menetét a különböző iskolákba, a gyerek a végére úgy nézett rám, mint aki rosszat akar neki, és közölte, hogy na ő ezt nem hajlandó végig csinálni, szó sem lehet róla. Közöltem, hogy jó, mert még kukás úgysem volt a családban.

"A többi törvénytelen"
Közlöm, hogy a nyílt napon sokszáz ember szemeközé néztek, és közölték, hogy "aki megírta a központi felvételit, és 60% felett teljesített (ez egy hasraütésszerű kalibrálás eredménye volt), az jeletkezhet az iskolánkba, itt pedig megírja az iskola saját felvételijét..." Aki nem hiszi járjon utána.(Bp. V. kerület, nem túl nagy a választék, honlapja az összes sulinak van.) Én csak azt nem értem, hogy ha magasra akarják tenni a lécet, akkor miért nem mondják azt, hogy 90%, és nem kell újabb írásbeli?

Előzmény: F_a_s_z_á_n (465)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.04 0 0 466
"de hát a tét sem kicsi"

Na itt a problema. Amikor 14 eves gyerekek egesz jovoje azon a vizsgan/kon mulik. Ez egy oriasi gond. Amikor azt kellene! tudnia, mit akar csinalni nagykoraban es azert mindent megtenni. 14 evesen! Ezt talalom a magyar iskolarendszer egyik legnagyobb idiotasaganak. Az atjarhatatlansagot, mintha 14 evesen egy sinre lepne az ember es onnan valtani lehetetlen lenne. Illetve sajnos sok esetben az is.

Előzmény: F_a_s_z_á_n (463)
F_a_s_z_á_n Creative Commons License 2003.11.04 0 0 465
Azt, hogy a kp-i felvételi ne számítson, nehezen tudom elképzelni.
Egyszer ugye van a hozott eredmény, a kp-i írásbeli, és az azt követő szóbeli.
A kp-i írásbelit az 1. helyen megjelölt oskolába írja a huncut nebuló, ezt kijavítják, beküldik a mindenttudó és mindentösszekeverő központba. Ha a gyerek több helyre jelentkezik, ez automatikusan azt is jelenti, hogy több helyen szóbelizik is, de az írásbeli az az egy éri, amit valahol megírt.
Normális esetben külön felvételiket csak a művészeti, katonai, megilyenek tarthatnak. A többi törvénytelen. Ezt kikerülendő versenynek, előkészítőnek álcázzák, de ezt azért lehet tudni.
(Ha mégis ilyen csalafintaság történne, no az ellen a törvény szigorával kell fellépni.)

Szerintem sem kéne nagyon izgulni.
Ha úgy érzitek, hogy Ti mindent megtettetek, akkor pláne nem.

pasa_ Creative Commons License 2003.11.04 0 0 464
Jelentem, en nem ertem a problemadat. Tenyleg.

Miert szivatas, es egyaltalan gond az, hogy felvetelizni kell. Irasban, szoban, egyszer, tobbszor, akarhanyszor?

Plane olyan kontextusban, hogy egy jo tanulo szeretne olyan helyre menni, ahol meg jobban tanitanak.

A felvetelin tudtommal nem izzo parazson kell jarni, hanem egyszeruen szamot ad arrol, amit tud, ahogy tudja, stb -- vagy lehet hogy meg csak nem is arrol, hanem elbeszelgetnek arrol, hogy mikent latja a vilagot, es miert akar egyaltalan oda menni. Nem kell ra sem kulon keszulni sem ott erolkodni, csak ugyanazt tenni, mint egyebkent.

A kozponti irasbeli mondjuk tenyleg feleslegesnek tunik, ha aztan nem fogadjak el -- de feltetelezem hogy akkor ki is hagyhato. (ha megsem, azt sem latom tragikusnak, hogy van egy exra alkalom gyakorolni. ;)

Azt meg ertem, hogy akik NEM akarnak tanulni, csak kell a papir az erettsegirol szivatasnak veszik a macerat 4-6-8 even keresztul, meg a hazi feladatokat, dolgozatokat, felveteliket es mindn egyebet amit az iskola gonosz modon rajuk eroltet.

Sajnos vagy szerncsere az allami oktatas ezt az igenyt is kielegiti tudtommal. (meg egyetemi szinten is.)

(Ha a problemad a dolog lebonyolitasi resze -- gyerek odajutasa, es hasonlok, az meg jobban ertheto, de szvsz annyira sok teendo nincs vele foleg mindenfele mashoz kepest, amit ugyis csinal az ember a gyerekevel.)

szasenyka. es ha valaki gyomorfekelyt kap attol, hogy kerdeseket tesznek fel neki, az bizony sulyos problema. Es nem ugy kene megoldani, hogy a gyereket egy fold alatti bunkerban erleljuk, ahol nem erik semmifele hatasok, hanem eppenhogy ugy kene nevelni es tanitani, hogy az szamara termeszetes dolog legyen, es elmeny, nem pedig stressz. En ugy figyeltem meg, hogy akit altalaban erdekel a sajat okulasa az iskolan kivul is szokott jarni szakkorbe, versenyekre, es nekik a felveteli csak enyhe ujjgyaokrlat, ahol egyszerubb dolgokkal talalkoznak.

Es kihez kell vajon az oktatasi rendszert igazitani, azokhoz akik akarnak tanulni, vagy azokhoz, akik nem? Az utobbihoz valo igazitast mar igen sokat probaltak, az eredmeny mindig ugyanaz: semmi eredmeny a nemakaroknal, cserebe a tobbiek sem tudnak tanulni.
Aztan ahol a szuloknek ez nem tetszik, jobb hijan elkuldik a gyereket jo messze masik suliba, vagy alapitvanyiba, vagy megprobaljak kettevalasztani az iskolat, aztan jon a ciganybiztos, a teve, az orszagos botrany es egyebek.

Pasa

Előzmény: Szilva2 (459)
F_a_s_z_á_n Creative Commons License 2003.11.04 0 0 463
"Rosszul látom a kérdést?"
Ez még nem lenne baj, inkább az, hogy nem látjuk a választ. (Én pl.nem, mert SehallSelát Dömötör vagyok.)
:-)))
Ha csak egy adott napon megírt írásbeli és egy adott napon megejtendő szóbeli lenne (no meg a hozott pontok), akkor ugye az lenne a gond, hogy a gyerek jövője egy (két)adott nap teljesítményén múlna. Ez meg ugye lehet kétséges: indiszponáltság, izgulandusz, fejfájás, betegség, etc., etc.
Az általad vázolt helyzetet azonban felfoghatod úgy is, hogy többszöröződik a gyermekednek a lehetőség a jó-jobb teljesítményre. Ha nem sikerülne az egyik, még mindig ott a másik, vagy a harmadik.
Nem mondom, hogy könnyű lesz az az időszak (se a gyereknek, se a szülőknek), de hát a tét sem kicsi.
Figyelembe véve, hogy az ált.isk. negyedik és hatodik évfolyamai "lefejeződnek" a 8 és 6 osztályos gimnáziumokba felvettek miatt, a nyolcadik után jelentkezők esélyei jelentősen megnőnek az adott évben, ui. kevesebb a potenciális ellenfél. Viszont minden 8 és 6 osztályos gimnáziumnak kötelező 4 osztályos évfolyamot is indítania.
(Marha nagy a pofám, szülőként mi ezen mát túlvagyunk. Yessss!)
Előzmény: Szilva2 (459)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.04 0 0 460
Ez igy ahogy van iszonyu! :( halisten van 10 evunk meg ezekre :(((
Előzmény: Szilva2 (459)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.04 0 0 459
:-)))
Szerintem változtasd meg a nicked Tisztelendőre, így: Tisztelendő, aki F_a_s_z_á_n volt. Ez mehetne így egy ideig, később pedig egyszerűen csak Tisztelendő (aki mellesleg a nép nyomására meghasonult).

Faxninak:
Gratula! Én is valami ilyesmin gondolkodtam, hogy miért kell itt az ovist játszani, örülök, hogy legalább Te felkapcsoltad a villanyt. Mostmár csak a szemellenzőket kellene levenni néhány hozzászólóról.

Iskolai gondjaim:

A fiam jelenleg 8. osztályos, és itt állunk a továbbtanulás küszöbén. Elég alaposan körülnéztem a "piacon", és azt tapasztaltam, hogy ha a jótanuló gyerekemet nem akarom "elfekvőbe" íratni, akkor az állam támogatásával alaposan megszívatják, gondolom azért, hogy a tűrőképességét is mérjék.

Történet az, hogy megíratnak a gyerekekkel egy közonti írásbelit, abszolut iskolafüggetlenül. Ha ezen túl van, és jól teljesített, akkor a jóhírű iskola megíratja vele a saját írásbelijét is. Ha 3 jónevű iskolából 2 elfogadja a központi írásbelit, az azt jelenti, hogy 4* írja meg, mert van iskola, amelyik nem fogadja el - lévén kéttanítási nyelvű, és annak külön felvételi rendszere van. Még csak ezek után jön a szóbelizés, ami megint csak nem piskóta, mert általános gimnáziumi képzés már nemnagyon létezik. Mindenütt szakosított osztályok vannak, és ha a gyerek be akar kerülni mindenképp az adott intézménybe, akkor megjelöl majdnem minden szakot, és a megjelöltekből szóbelizik. Mindezt kb 2 (de inkább 1) hét leforgása alatt.
Kérdezem én naívan, hogy ha a jóhírű iskola azt mondaná, hogy aki a központ írásbelin jól teljesített, annak nem kell írásbeliznie nálunk, összedőlne az épület?
Mert könnyen ki lehet jelenteni, hogy "aki 60% alatt teljesített a központin, az ide ne is jelentkezzen", de miért nem teszik feljebb a lécet 60%-nál, és akkor a gyereknek nem kellene annyit szenvednie?

Rosszul látom a kérdést? Egyáltalán érthető volt amit leírtam, vagy dühömben összecsaptam értelmetlenre az egészet?

Zsombolyka:
A levél menni fog, ne aggódj!

Előzmény: F_a_s_z_á_n (456)
F_a_s_z_á_n Creative Commons License 2003.11.04 0 0 458
Pl. a "Szigorúan ellenőrzött vonatok", az mi? Methogy ugye a lemeztelenített vonatkísérő néni fenekéhez nyomkodták a "kellemes" külsejű (mit várhat az ember?) masiniszták, többször is s pöcsét-et! (Ögy szögeditő hallottam!)
Ez mán itt a Fertő?
(Mondták, nem, még két megálló!)
Előzmény: pasa_ (457)
pasa_ Creative Commons License 2003.11.04 0 0 457
>Mi alapján döntjük el, hogy egy film művészi, erotikus vagy pornográf?

Hat pontosan ez az, amrol beszelek. Ez teljesen _egyeni_ izles es felfogas kerdese. Emberek kis csoportja azzal foglalkozik, hogy a filmeket besorolgassa. A nagyobb reszuket meg egyaltalan nem erdekli a besorolas, egyszeruen nezik a filmet vag nem nezik. Es ha nezik, tetszik vagy nem tetszik.

>Valahol azért meg kell húzni a határt.

MIERT kell meghuizni a hatart? KINEK kell meghuzni a hatart?

>Ha máshogy nem, akkor a szándék alapján.

Ok, ezt teljes mertekben elfogadom, a szandek a jo tampont. Ha valaki banto szandekkal csinal valamit, azt erdemes kimutatni, akar fellepni ellene. Tokmindegy mi.

Es akkor nem lehetne ennel az egynel maradni? Miert kell egyeb korites hozza?

A jogrendszer mar eljutott odaig, hogy az artatlansagnak van velelme, nem a bunossegnek, ezt jo lenne az elet egyeb teruleteire is kiterjeszteni.

>Pl. milyen szándék vezérelhet valakit arra, hogy egy gyerek előtt vagy egy gyerekkel trágárul beszéljen?

Itt korkorosse valik a logika. Elobb kell megmondani, hogy mi a "tragar", mi alapjan, es mi a rossz benne. Utana meg elhet vizsgalni a hatasait, nem elotte.

Mint korabban beszeltem rola, a beszednek megvan a termeszetes jo es rossz alkalmazasa, a rossz alkalmazasok kozott a hazugsag, felrevezetes, kodosites, ertelmetlen fecseges szerepel elokelo helyen. Ezek magukban lefednek egy csomo esetet amit te valoszinuleg kifogasolsz, es vakvagany szavakat valami kodos "tragar" jelzo miatt uldozni. De mutasd be miert nincs igy, ha nem ertesz egyet.

Pasa

Előzmény: M62 187 (453)
F_a_s_z_á_n Creative Commons License 2003.11.04 0 0 456
idike2002
"Meg biztosan iszik is.":-))) Ez jó!
Csak "sajnos" nem igaz, ui. a szervezetem nem bírja az alkoholt. Viszont most sincs rajtam sapka, meg Karthagot ugyis el kell pusztítani! :-)

komancs
"Én nem minősítettem őt, csak azt írtam, ha akarod visszakeresheted, hogy nem tudok tisztelni 1 olyan tanerőt, aki ilyen nikket használ.
Erre ő reagálhatoot volna úgy hogy , na most kénytelen leszek a te tiszteleted nélkül meglenni, vagy megváltoztatja."

Reagáltam rá, felajánlottam a nickcserét, javaslatom is volt, arra viszont Te nem reagáltál. (Ha akarod, visszakeresheted!)
Tisztelet: Nem várom el senkitől a fórumon, hogy tiszteljen, a "nevem" miatt pedig pláne nem. Ha "Tisztelendő" néven regeltem volna be, akkor tisztelnél?
De hát Nomen est omen.

És végül:
M62 187

Úgy látszik én vagyok a Te punod.
Szimpatikusan addig csűröd-csavarod, míg valahogy csak becsempészel egy kis személyeskedést a káromra (ez most trágár volt?), függetlenül attól, hogy van-e közöm a hozzászóláshoz, avagy nincsen. Mindegy, boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyeknek országa.

"egy fejlett csimpánz IQ-ja meghaladhatja a 90-et is! Ezzel tornatanár ugyan még nem lehetne :-))), de eléri, sőt meghaladja nem egy szabadlábon élő embertásunk képességeit..."

Lehet, hogy tornatanító még nem lehetne, de egy vonattal már el lehet boldogulni, ilyen képességegel is. Be is bizonyítottad.

Pl. írd csak be a Word-be bátran, hogy "faszán". Én megtettem...

Én pedig azt írtam be, hogy :"M62 187", eredményként az jött ki, hogy helyesen: "sínbohóc", Cseréljem? felvegyem? Átugorjam? Eldobjam?
Mondtam nekije a vördkétezernek, hogy Ugorgyunk, mint a Pósalaki bácsi.

Törölt nick Creative Commons License 2003.11.04 0 0 455
Tökre tetszenek ezek a kísérletek. Hol olvastál ezekről bővebben, engem is érdekelne! Esetleg pszichológus vagy?
Előzmény: pasa_ (451)
komancs Creative Commons License 2003.11.03 0 0 454
Mivel vettem egy nagy levegőt és beláttam, hogy az egyáltalán nem fontos iskolai gond, hogy a tanerő tűrik, tiltják, vagy támogatják a kényes ízlésemnek durva beszédet, ezért ezt a témát egyenlőre befejeztem,mert sajnos nem vagyok képes megtenni, hogy 1 kérést figyelmen kívül hagyjak, ez meg már többször is leíródott.
Írtóra el van tolva a neveltetésem!:)))
M62 187 Creative Commons License 2003.11.03 0 0 453
"A "tragar" szavak szotarat vagy szabalyait ezzel szemben hol talalom? Es mi alapjan lehet egyezkedni?"

A szótárt ott találod, ahol a többit. A Magyar Értelmező Kéziszótár nem csak az egyes szavak eredetét, származását jelöli, hanem azok esetleges pejoratív, trágár értelmét is tartalmazza. Ha ez nem elég, akkor léteznek szleng-szótárak. Ha ez még mindig kevés, már az Office 2000 helyesírás ellenőrzője is ad nyelhelyességi tanácsokat. Pl. írd csak be a Word-be bátran, hogy "faszán". Én megtettem...

Mi alapján döntjük el, hogy egy film művészi, erotikus vagy pornográf? Valahol azért meg kell húzni a határt. Ha máshogy nem, akkor a szándék alapján. Pl. milyen szándék vezérelhet valakit arra, hogy egy gyerek előtt vagy egy gyerekkel trágárul beszéljen? Szerintem elfogadható indok semmiképpen...

Előzmény: pasa_ (447)
Lovászi Creative Commons License 2003.11.03 0 0 452
pl. miképp álljak oda tanerő elé azzal, hogy nem szeretem, ha a gyerek napköziben délután videot néz. Akkor sem, ha mesefilm.

Szia :-))
Szvsz ilyen egyszerűen, ahogy ide leírtad :-)
Csak úgy l'art pour l'art néztek mesét, vagy volt valami "célja" is? Megbeszélték? Rajzoltak róla? Kapcsolódott valamihez? (Én ezeket kérdezném...) Ha csak azért nézték, hogy tanerőnek ne legyen gondja velük, hááát...

Előzmény: Faxni (442)
pasa_ Creative Commons License 2003.11.03 0 0 451
Vegyünk egy ketrecet, amiben öt majom van. A ketrecben egy madzagon lóg
egy banán. A banánt lepcsokön lehet elérni. Az egyik majom elobb-utóbb
odamegy a lépcsohöz és elkezd felmászni a banánért. Azonban ahogy
hozzáér a lépcsohöz, az összes majom hideg zuhanyt kap.

Kicsit késobb egy másik majom is megpróbál felmászni a banánért - az
eredmény ugyanaz. Ez még számos alkalommal megtörténik. Kis ido múlva,
amikor egy majom csak elindul a lepcso felé, a többiek ezt megpróbálják
megakadályozni.

Most zárd el a vízcsapot, nem lesz több zuhany. Cseréld ki az egyik
majmot egy újoncra. Az új fiú meglátja a banánt es megpróbál érte
felmászni. A többiek azonnnal megtámadják és nem engedik hogy a lépcso
közelébe menjen. Amikor minden mászási kísérlet kudarcba fullad a
többiek támadása miatt, az új fiú feladja.

Most cserélj ki még egy régi (zuhanyozott) majmot egy újoncra. Az új
megintcsak megpróbálkozik a banánhoz jutással, de a többi négy
megtámadja ezért. Az elozo újonc is boldogan vesz részt a támadásban.
Amikor már ez is feladta, cserélj ki egy harmadik majmot. Amikor ez is
megpróbál eljutni a banánért, a többi négy megtámadja. Pedig a négy
támadó majom közül kettonek elképzelése sincs, miért nem szabad a
banánnal próbálkozni.

Miután a negyedik és az ötödik majmot is kicserélted, a ketrecben lévo
majmok egyikének sincs emléke a hideg zuhanyról. Mégis, meg sem
próbálnak eljutni a banánért. Hogy miért? Mert ez mindig így volt és
mindenki így csinálja. Így születik a "company policy"

Lovászi Creative Commons License 2003.11.03 0 0 450
De bizonyos szavakat egybeírjuk, másokat külön.
Mert így alakult ki, és mára ez a szabály.

Nem azért írjuk egybe vagy külön a szavakat, mert "így alakult", hanem szabályok alapján. Az igekötőt speciel azért kell egybe írni a szóval, mert az igekötő módosítja az ige jelentését. Ha nem írod egybe, nem árt az egészségednek, csak éppen nem tudom hogyan ellenőriznéd le a gyermeked írását, hogy helyes-e...

Szülőnek lenni tényleg szörnyű manapság...
Mindig is az volt. Felelősséggel jár, és ez így van évezredek óta. Van, aki felvállalja, és mégis jól érzi magát, és van, aki a saját felelősségének csökkentésére bűnbakot keres...

Előzmény: komancs (444)
bokor Creative Commons License 2003.11.03 0 0 449
A baj az, kedves Faxni, hogy az iskolai problémák itt már senkit nem érdekelnek. Az érdekel itt lassan mindenkit, hogy kivel személyeskedhet, ki beszél trágárul (pedig itt a topikban senki, bazzeg! :-), és mennyit futhat egy gyerek...
Én is szeretnék sok mindenről beszélni, de nekem nem faszán nickjétől forog a gyomrom, hanem attól, ami itt zajlik. Elgondolkodtam, hogy mennyit bántom a gyerekeket a suliban, hogy intoleránsak, senkire nem figyelnek, képtelenek egymás szavát megérteni, erre itt komoly felnőtt emberek rosszabbak, mint egy rakás ovis.
Intőt a topiklakóknak beírtam!
Előzmény: Faxni (442)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!