Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

M1,5 Creative Commons License 2018.03.05 0 1 26320

Tegnap végre mentem egy Grand Tour-t! :) Cserhát-Mátra-Bükk, 400km. Először éreztem, hogy nem volt kidobott pénz az autó:) Ezt nagyon tudja! A szerpentinen nem is kell soha váltani, hármasban megoldja végig. Még így, össze-vissza álló futóművel és nem túl jó kerekekkel is atomstabil volt. Mi lesz itt nyáron?!

Meg egy Tein-nel?! :)

A fogyasztás a szokásos 15L volt, úgy látszik mindegy, mennyire nyomjuk.

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26318)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.25 0 0 26319

Ez a váltódolog aggasztó. Nem sok jót hallottam a felújításáról. Pont ahhoz vittem az autót szerelésekre, aki csinálta a felújításokat és mesélt pár dolgot róla. Szerintem a bontott lehet a megoldás.

Tein: nem úgy van, hogy te magadnak beállítod ezeket a dolgokat rajta a garázsban heverve két kulccsal? Én legalábbis így csináltam...

Hát, nem csak egy van :) Nem, nem szeretem a kereskedőket.

Én remélem, hogy a március már alkalmas lesz a túrázásra. Csak ne essen az eső.

Ma találtam egy gazdátlan RX8-at az utcán és gyorsan megmértem a kerékközép-sárvédőív távolságokat mind a négy keréknél: elöl 37, hátul 36mm volt mindkét oldalon.

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26318)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.25 0 0 26318

Faja! Szívesen kipróbálnám. Összehasonlítási alapnak jó lehetne. Az én váltóm egy szépet rúg minden váltásnál, amit az egész autóban érezni, ha nem várok a kuplungon tartva a lábam egy kicsit többet mint az átlag. de ez nem csak indulásnál gond, hanem kettesből hármasba téve is. Felemeltük és szivárog belőle az olaj + valami fura színű tömítés látszódik benne. Szóval már valaki szétszedte korábban és nem úgy sikerült az összeszerelés mint a gyárban. Nem túl biztató. Viszont ha pl kuplungot benyomom, várom 1,5 mp-et és úgy teszem be X. sebességbe akkor nincs semmi gond. Erre varrjon gombot valaki.
Jajj. Hát a hőn szeretett Tein... Márc 11-re kaptam időpontot. Most addig van időm eldönteni, hogy mekkora magasságot és keménységet szeretnék beállítani. Valahogy úgy vagyok vele, hogy már várom. idáig is jobb volt a kanyarokban, mint az én merészségem, ezek után még jobb lesz. Nyáron jó lesz egy kis Mátrázás, aztán Bükk.
M1,5: Neked most 3 autód van? 5, 8, 328? Kereskedésed van a hátsó udvaron?

Előzmény: M1,5 (26317)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 26317

Érdekes, nekem pont pirosban meg kékben tetszik...

Na, az enyémet nyugodtan kipróbálhatod - ha megéri azt a napot nálam. 5 sebességessel szerintem inkább ne akarj, én már próbáltam. Sőt, tiptronicossal is mentem - na, az volt a legrosszabb.

Nem én már nem autózok csak úgy értelmetlenül, valami kirándulócélra is szükség van. A Tátra legalább kétnapos általában.

Ja, hát néha kerül egy-egy romárió nepper, de amikor eljutnak odáig, hogy "mennyit enged belőle", akkor elzavarom őket.

Egyébként a múltkor olyan jót autóztam vele, hogy már szinte meginogtam.

Neked bent van már a Tein?

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26316)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.21 0 0 26316

A piros bőr az tényleg ízlések és pofonok. Nálam a színekkel van egy kis kattanás. Piros, kék és sötétszürke rx8 nem tetszett. Alapból kerültem is őket, amikor venni akartam. Ehhez a formához az én megítélésem, hogy a világos szürke és a fekete megy a legjobban. Vicces, hogy ugyanez a színkód az első generációs 3-ashoz is, ott meg a kék és a piros néz ki varacskosdisznóul :-) Szürkével az meg ki sem tűnik az átlagból.
Ennek ellenére kipróbálnék egy bőrös rx-et. Meg egy 5 sebességeset is... Meg egy 20b-t is...
Szlovákiába nem a magas Tátárába mennék, Én eddig mindig megúsztam 1 tank benzinből az egész utat. A lényeg a vezetés nálam, nem az hogy egy hulla fáradt legyek estére.
Különben is mi van az eladással? Záporoznak már a vevők? A legjobb próbálkozásokat remélem megosztod velünk!

Előzmény: M1,5 (26303)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.21 0 0 26315

Fényszórók, index, fék, guminyomás, gumikopás, olajszint ellenőrzés és utána jöhet a hűtővízszint minden indulás előtt, így ahogy mondod :-D

Előzmény: M1,5 (26314)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 26314

Na dehát nem úgy van, hogy minden indítás előtt amúgy is megnézzük, mennyi a hűtővíz? A mérőke nem is kell:)

Előzmény: rx7 (26310)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.20 0 0 26313

Az előző hozzászólásom volt amúgy a legdrágább javítás.
De lehet nem si ez a baja, hanem, csak szimplán felcserélték a gyertyákat, vagy az egyik nem működik, vagy több sem. Gyújtástrafó szétment, érdemes arra is ránézni. Akku. Megfelelő van benne? Fel van töltva, vagy épp most hagyja el magát végleg? Önindító. A gyári 2004-es gyenge széria van benne? Ki lehet cserélni erősebbre is. Tegyél az autóba normális motorolajat. Légszűrő, olajszűrő, benzinszűrő mennyire koszos? stb stb stb. Ezek minden autóban benne lévő dolgok, nem értem mit nem ért ezekhez az autószerelőd. :-D

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26312)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.20 0 0 26312

Az a lámpa akkor jelez be, ha túl alacsony a hűtővíz szintje. De gondolom ezt már megnézted.
Ha nehezen indul, akkor valószínű kompresszió vesztés lehet a háttérben
Kopottak az éltömítéseid - de méress kompressziót. Minél nagyobb fordulaton mész az autóval annál nagyobb erővel nyomja az apexeket a rotor a rotorházhoz, így a kompresszió is javul egy kicsit, azért érezni magas fordulaton jónak az autót, de ilyenkor már nem árt egy motorgenerál. De mondom méress kompressziót, abból rengeteg dologra lehet következtetni.

Plusz: milyen olajozása van a motornak? Ha a gyári, akkor az előző tulaj milyen sűrűn cserélte? Ha 10e km vagy afölött az rossz.
  

Előzmény: Tamás Rajcsányi (26311)
Tamás Rajcsányi Creative Commons License 2018.02.20 0 0 26311

Hidegen,melegen is nehezen röffen,viszont szépen megy,sajnos a szerelőm nem ért ehez a motorhoz.gyertyákba kb 1000km-van a víz is rendben van.Szerintetek probléma lehet hogy a vizet jelzi és ezért valami indításkor máshogy adagol?

rx7 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 26310

a hűtővizet jelzi nem érdekes :-) egeszen addig amíg van benne víz aztán ha valahoz szivárog és elfolyik nem veszed észre es megfőzöd a motort. Szóval igenis lényeges nem hiába PIROS a jelzése ami nem lényeges az sárga jelzést kap

 

Előzmény: M1,5 (26308)
rx7 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 26309

az hogy felugrik az jó, a nehezen indul az lehet sokminden, a piros "nemzeti múzeum" a kiegyenlítő tartály cserélyével javul csak meg. Olajhőmérő nincs benne.

Előzmény: Tamás Rajcsányi (26307)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 26308

Na, én vagyok ebben a szakember! :)

Nekem is felugrik, de az a poén, hogy néha meg nem. Nyilvánvalóan elektromos problema. Nálam cserélve volt a műszerfal, ezért erre tippelek. Egyébként nem gond, mert ugyanazt mutatja, csak fél egységgel feljebb mint szokásos.

Nem olajhőmérő az, csak olajnyomásmérő.

A "nemzeti múzeum" a hűtővizet jelzi, nem érdekes.

Az viszont baj, ha melegen nehezen indul. Gyűjtsd a pénzt ;)

Gyújtás mennyi idős?

-

Őrület, mennyit tanultam Rolandtól meg Szabolcstól...! :D

Előzmény: Tamás Rajcsányi (26307)
Tamás Rajcsányi Creative Commons License 2018.02.20 0 0 26307

Sziasztok!

 

Rx8 231hp 2004

A gondom,hogy hideg indítás után a olaj nyomás vagy olaj hőfok visszajelző háromnegyedig felugrik.A kocsi nehezen indul,piros visszajelző világít,ami úgy néz ki mint egy ház sűrű oszlopokkal.Víz gombát már cserélték.Szerintetek mit kéne cserélni rajta?Van benne olaj hőmérséklet érzékelő és ha van merre?köszönöm

M1,5 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 26306

Javul! Javul! :)

Előzmény: rx7 (26305)
rx7 Creative Commons License 2018.02.09 0 0 26305

Vezetékezés átnézése!!! műanyagok amik hiányoznak pótlása (ha még van olyan) stb.

Előzmény: M1,5 (26304)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 26304

Ahányszor megállok tankolni, mindig odajön valaki és kérdezget, hogy mi ez, meg milyen motorja van ... ez most a piros szín miatt van?

Úgy tűnik, mintha mindig a mosás után (a magasnyomásúval) menne el a szervó szabadságra. Beázhat??

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26300)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 26303

Á, mások se értenek hozzá jobban az átlagos tulajok közül, sőt...nyilván a szerelők meg az ős-wankelesek más ligában mozognak, de azért nem olyan bonyolult autó ez.

Érdekes, nekem nincs bajom a piros-fekete beltérrel. Főleg az üléssel, hiszen azt eltakarom a hátsómmal, így nem is látom. Az én halálom a "vajbőr" ülés! Ami állandóan koszos a nadrágtól...

Egyébként úgy látom, ez az RX-féle bőr ülés elég spórolós, mert szerintem sok helyen nem bőrből van. Persze nekem mindegy, mert nem rajongok a bőrért. A piros autóhoz jól megy a piros-fekete belső. Nem olyan nagyon kopik, de egyébként is a bőrt ápolni kell minden autóban és akkor nem kopik. Berakok ide egy képet az enyémről, amiben 100 vagy 200E km van; látsz rajta kopást? Szerintem csak a piros rész van bőrből, a fekete műanyag.

Én csak 15 fok fölött és 25 fok alatt szerelek. A 328-at majd a karosszériás fogja kalapálgatni meg hegesztgetni. Na, az RX-ben az a jó, hogy legalább nem rozsdás:)

A Szlovákiával kapcsolatban van még egy olyan aggályom, hogy még akkor sem járom meg egy tank benzinnel a Tátrát, ha a határon tankolok. Még sosem volt ilyen autóm. Tudom, nem ez a lényeg. Ez csak egy kis dolog, de sok ilyen kis dolog van itt...

 

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26302)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.04 0 0 26302

Érdekes megoldás a baltás verzió is :-) Tényleg sajnálom, hogy ilyet fogtál ki. A típus, ha az elejétől kezdve normális, hozzá értő kezekben van, akkor kimegy a világból. Mondjuk ez nem nagy újdonság, minden autóra elmondható ez a mondat :-) De az RX annyiban különbözik, hogy ha úgy használják mint a zsigulit, akkor előbb tönkremehet sajnos mint a többi otto motoros társa. 
Ha megyek cruiseolni az északi betyár barátainkhoz, akkor szólok. Azzal jössz, amivel tudsz, felőlem gyere a bömössel, ha kész. Tényleg az miféle fajta? Mi az új projekt? Hol dolgozol amúgy autó szerelő műhelyben? :-)
Az ültetést nem azért vettem,hogy de most mekkora need for speedes csávó legyek meg még neonokat szereljek az autó alá. A hátsó két rugó megrogyott, de ezt más elmondtam itt és akkor már úgy voltam, hogy szeretném, hogy rendben legyen az autó, úgy is szeretnék nyáron a hegyekbe kijárni vele, bár nem versenyzek, de szeretek dinamikusan menni. Legyen alattunk valami, ráadásul bármikor állítható (kézzel) az mindig jól jön.
A gömbcsuklót lefényképezem. Amúgy rajtunk kívül itt szerintem mindenki megmondja, hogy mi, hova való, hogyan kell cserélni és mi a cikkszáma, de én erről hiányoztam az iskolában :-/
Egy dolgot mondj már el nekem légy szíves: Milyen az a piros bőr az autóban? Neked tetszik? Nem zavar? Már bocsánat mindenkitől, akinek ilyen van, de nekem nagyon búcsús benyomásom van tőle. Rengetegben van ilyen, ráadásul még kopik is, nem? Fekete/feketében viszont pazar, minden más kombináció még a fehér bőr is túlzás ebbe az autóba szerintem. De ízlések és pofonok. Csak a véleményedre vagyok kíváncsi. Na most tuti meg akarsz verni mert próbálod eladni a vasat én meg itt csinálom neki a negatív reklámot :-)

Előzmény: M1,5 (26301)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 26301

Igen, azon gondolkozom, hogy baltával miszlikbe aprítom, ha nem kell senkinek :)

Ezt már nem fejlesztem, most másra költök. BMW lakatolás, toronymerevítők, gumik...

Ez a szlovákiás dolog tetszik, de szerintem addigra nálam csak az MX5 marad - nem mintha az nem tudna menni:)

Én 1cm ültetésért biztos nem vettem volna komplett futóművet. Inkább a FLEX! :D  Persze csak irigykedek...biztos jó lesz!

Most tényleg egy P a kuplung? :)

Majd kérd el tőlük a rossz gömbcsuklót csere után; kíváncsi vagyok, melyik az?

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26300)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.02 0 0 26300

Pont emiatt kérdeztem. Igen. Az eladás ilyen. Ha minden tipp-topp az autón, de pl hiányzik belőle a szőnyeg, akkor már összetört egy világ és jó elviszi, de féláron, vagy inkább harmad árat adna érte :-)
Nem lesz az az utas ülés sokáig üres, úgy gondolom.
A 17-es felnivel meg úgy vagyok, hogy elbizonytalanítottál. De sok ilyen autót láttam, vagy élőben vagy hírdetésben, de 17-es felnivel egy sem volt. A 16-os is ritka. Talán az USA-ban van pár belőle.
A TEIN meg még sajnos várat magára. A dobozból sem csomagoltam még ki. Várom azt a gömbcsukló cserét, aztán majd utána megy a helyére. 1 centit akarom ültetni az autót és kb ilyen mértékben is keményíteni a futóművön. Magyar viszonyokhoz szerintem ennyi jó. 2 centit nem mernék bevállalni. Bár a Szlovákokhoz párszor átmennék sztrapacskázni hétvégente, ott van értelme az ültetésnek, baromi jó utak vannak. Majd megemlítem itt tavasszal, ha megyek egyik hétvégén, vagy a fb csoportban, hogy csapassunk egy közös autózást plusz fórum talit. Hátha rajtam kívül lesz még vkinek kedve. Ha nem, én úgy is jól fogok szórakozni...
Na és neked? Valami fejlesztés az autón a közeljövőben? Gondolkozol valamin? 

 

Előzmény: M1,5 (26299)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 26299

Lehet, hogy nekem pont ez a gömbcsukló törött el és attól áll furán az autó?? Elöl-alul volt pár furcsa kattanás...

Na, attól nem kell félnem, hogy az utaslégzsákom megöl valakit! :D

Hát igen, a cigányok szeretik, úgy tűnik. Meg a nepperek. De ha olcsón adunk valamit, mindig ezek az elsők. Felhív és azt mondja: adok hétszázat és most indulok az autóért! Erre én: Látja, mi van a hirdetésbe írva? Annyit hozzon magával.

Ezeknek mindegy. Ha 100 Ft-ot írsz, akkor 50-ért akarják.

www.wheel-size.com/size/

Én itt néztem és itt volt 17-es hozzá - bár nem tudom, mennyire autentikus forrás.

Egyébként ha maradna, 8x17-es felnivel használnám. És persze meg kell ültetni, mert így röhejes. Tényleg, mi van a Teinnel, beszerelődött már?

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26295)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.02 0 0 26298

M1,5: amúgy mennyire kapós az rx? Látom már régóta hirdeted. Kevesen érdeklődnek? Érdeklődnek egyáltalán? Vannak vicces történeteid ezzel kapcsolatban? Azokra mind kíváncsiak vagyunk ám! Autó eladásnál mindig van 1-2 nagyon fura érdeklődő :-D

Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.02 0 0 26297

Amiről a képet feltetted, úgy tippelem, hogy az Mazda6 felni lesz.

Előzmény: M1,5 (26287)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.02 0 0 26296

Valahol egyszer olvastam, hogy milyen felszereletséggel gyártották az RX-8a-t, ha jól emlékszem így volt sorban az 1.gen:
- Challenge base 16-os felni, szövet, semmi exta
- Challenge 18-as felni innen alap

- Challenge Leather

- Rev.

- Rev. Leather

- Rev C

- Rev C Leather

 

a 2.gent nem ismerem annyira, de ott a speckóbb verziókba lehetett 19-es felnit is kérni. Illetve a 2.gen felni formája is megváltozott.

Előzmény: M1,5 (26294)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.02.02 0 0 26295

Már elfelejtettem.Utána kellett néznem :-)
Szóval:
- Takada légzsák van az autóban. Ha jól értelmezem a leírást, a felfújáskor valami fém repeszek az arcomba robbanhatnak, sérülést, vagy halált okozva... Ez egyből két szerelés, mert az utas oldali is ludas. visszahívás dátuma: 2016/05/27/ és 2017/07/28
- alsó gömbcsukló csere. Ezt megmondom őszintén nem tudom melyik lesz. Túl nagy (súly)terhelésnél eltörhet és nehezen vagy teljesen irányíthatatlanná válik az autó v.d: 2017/06/01

-  https://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/11/17/szivaroghat_az_uzemanyag_a_mazda_rx-8-asokbol/ v.d: 2017/06/01

szerintem érdemes nektek is utánanézni. Én a mazda USA honlapján kerestem rá alvázszám alapján és kidobta az eredményt. Az európai autókra is biztos, hogy van ilyen...

Előzmény: M1,5 (26293)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 26294

Egyébként honnan tudod, hogy nincs hozzá gyárilag 17-es? Ahol én néztem, ott ezt írták...

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26283)
M1,5 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 26293

Barvó! És tulajdonképpen mit is kaptál az autóba?

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26291)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.01.31 0 0 26292

Mondjuk nem tudom leellenőrizni. Lehet minden jöttmentnek ezt mondja... Én csak az ezredik vagyok.

Előzmény: Szerencsétlen hülye (26291)
Szerencsétlen hülye Creative Commons License 2018.01.31 0 0 26291

Amúgy meg nyugodtan térdre borulhattok a mester (én) előtt.
Felhívott a Mazda Hungarytól egy kolléga, hogy az októberben általam kisírt visszalévő 4 gyári visszahívásos javítás alkatrészei bejöttek és beszerelnék, de kinyírtam a fél rendszerüket (már Belgiumban) az USA part numberekkel, mert európaiak ilyet még nem láttak. De nem ezen csodálkozik, hanem én vagyok az első Európában, akinek az észak amerikai piacos Mazdáján megcsinálják a kötelező visszahívásos akciót. És nem is érti, hogy most miért hagyták jóvá az amik, de akkor már csináljuk :-D
Szóval én is csak pislogok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!