Jóval több, mint egy sima szelep áttörölgetés, ez rendszer tisztítás plusz műszeres alapbeállítás, stb. Biztos máshol is csinálják, én itt voltam és nagyon pozitív a benyomásom a helyről és a szerelőkről is. Bent lehettem, mindent elmondott, hogyan, miért, mi történik, stb..
Érzetre nem volt gond a kocsival (alapjárat is rendben), de az utóbbi 2-3 évben nagyon sok rövid utat is járunk és úgy gondoltam "karbantartás" jelleggel megcsináltatom.
"Ahol sokan vannak ott valószínű, hogy jobb a konyha"
Pesten és környékén tonnaszám tudom mondani a helyeket, ahol állandóan telt ház van, a konyha meg időnként egy gyenge menza szintjén működik. Külföldön volt ebből kollégákkal vitám, majdnem üres helyre nem akartak bemenni, mert "itt nincs senki, ide nem megyünk". Úgy látszik nem olyan alakokra építettek ó, akik miatt a kirakatot tele kell rakni, mert a tömeg vonzza majad a tömeget, mert később többzsör is visszamentem és bazi jót zabáltam. Nagyon nem valószínű, pontosabban összefüggést nehéz találni. Votl olyan kisvendéglő is, ahova 1-2 alkalommal úgy estem be, hogy teljesen üres volt. Aztán még vagy 200 embert biztos oda irányítottam, akik nem bánták meg. Szemben étterem tele volt sokszor, amikor a kicsi szabaságolt, akkor jobb híján ott ettünk. Kár volt. Én meg nem értem sosem.
Igen, ugyanez a sáros, nedves trutymó volt az enyémben is mindkét oldalon, pedig már napok óta száraz idő volt, mikor megbontottam. Tehát szinte folyamatos nedves pácban van a sárvédő és a küszöb... viszont a jobb oldalon semmi korrózió nincs.
Teljesen igazad van de ha kötözködni van kedvük vagy csak nem tudják mi a baj ezt szokták felhozni. Mondjuk én a távgyógyításban amúgy sem hiszek. Azért furcsák nekem, mert aki az én autóimat szokta csinálni kb. akkor van gép előtt amikor leadja az alkatrészrendelését. Ilyen nagyívű "szakmaiaskodásra" szóban sincs ideje(hétvégén sem) nemhogy közösségi fórumon. Részemről úgy vagyok mint az éttermekkel. Ahol sokan vannak ott valószínű, hogy jobb a konyha mint ahol a személyzet elpofázgat(gépezget) meló helyett. Néha azért olvasgatom őket és jól szórakozok a szájtépésükön. Szerintem ne várj tőlük megoldást a gondodra! Üdv.
De amúgy meg már félig-meddig nem is érdekes a kérdés. Azóta beszéltem egy autószerelő kollégámmal, aki nagyon otthon van futóműben. Megnézte ezt a papírt, és mondta, hogy teljesen jól csinálta a srác aki végezte a futómű beállítást. Állított ezt-azt így nem fog félre kopni a gumi, és jóval jobb az egyenesfutás. (Kanyarstabilitással eddig sem volt gond, áll az íven, mint a cövek.) :) Állítólag a hátsó tengelyben sokszor már gyárilag is el van tolva kicsit valami. Erre gyanakszunk az én autómnál is, mivel nem volt padkának csúszva, megtörve. Annyit tanácsolt még, hogy ő az én helyemben nem állna neki húzópadozásnak stb, használná így az autót, teljesen jó értékek az átlaghoz képest.
De a linkelt futómű beállítási papíron ott van, hogy 6L Ibiza széria futóművel! Hogy milyen színű, milyen motorú, hány ajtajú az a futóműértékek tekintetében mindegy, nem? Legalábbis a futóműves szoftver nem kér ilyen adatokat (vagy nem nyomja rá a papírra).
Szia Alvin! Leírom neked a hibát(nem a futóművedét). Nem tudják milyen autód van, nem tudják az évjáratát,színét és a többi és a többi. Elég furcsa társaság ők. Fingom nincs milyen szerelők lehetnek, de elméletben ott vannak nagyon(legalábbis úgy tűnik). Az már felvet néhány kérdést, hogy akiknek ennyi idejük van pofázni milyen szakemberek valójában gyakorlatban. A zárt kőrrel ráéreztél a valóságra, de ezt azért nem mondják. Szóval, leírod milyen kocsid van, hány ajtaja, mikori évjárat, szín és talán odaköpnek valamit! Sok sikert!
Nekem az alapjárat ingadozott, ezért csináltam meg. Ha nincs semmi probléma, akkor szerintem nem érdemes vele foglalkozni, bár nyilván ártani nem fog egy tisztítás. Egyébként nem kellett programozgatni semmit. Szerintem korrigál a vezérlő automatikusan a mért értékek alapján.
Köszi. Olvastam! Csak akkor érdemes megcsinálni ha az alapjárattal vannak gondok? Ha semmi jelét nem érzem ,fölösleg hozzá nyúlni? Valahol azt olvastam érdemes utána márka szervizben Vag com programmal vissza állíttatni az alap értékeket mert tisztítás után össze vissza fog ugrálni az alapjárat.
A 300E Mercedesemen 225/45-17 gumik vannak és a sportosság mellett komfortos is. Bizonyára a futóműtől is függ! Az Ibizáza épp most raktam fel a nyári gumikat. Jóval csendesebb lett a futása. A téli nálam kicsit keskenyebb 175/65-14. Megcsináltam a szokásos tél utáni sárvédők alóli sós sár kimosását is és nem nagy örömmel látom, hogy a jobb hátsó sárvédőm kezd a szélén rozsdásodni. Még nagyon az eleje, de azért megcsinálom. A többi része hibátlan a korához képest. 13lesz szeptemberben.
Az tuti, hogy stabilabb, szebb a 16-ossal, de ha olyan érzésed van a 14-el, hogy "nyeklik nyaklik, felborul" akkor valami gond lehet a futóműveddel. Nekem teljesen stabil a 14-el is, főleg francia autók futóműve után. Azoknak baromi kényelmes volt a futóművük, de nem "kanyarvadászok" voltak. :)
Nekem pont fordítva van, gagyi a 14"-al nyeklik nyaklik kanyarba felborulok, a 16"-al masszív érzésem van, igaz dübörgősebb, de nem zavar, cserébe mindenki megnézi az autót mert még mindig gyönyörű ami azért nagy szó egy 13 éves autónál
Most nézem, te a 14-es gyári méretű kerekekre gondolsz, hogy nem komfortosak? Próbál ki a 205/45 R16 -os kerékkel vezetni! :) Sokkal kényelmesebb a 14-es kerék, van összehasonlítási alapom mindkét mérettel az Ibizán.
Tény, hogy élvezetesebb a kanyarvétel, és szebbek is a 16-os alufelnik. De itt kb. végére is értünk az előnyeinek. :) Anno mérlegeltem, és fontosabb volt nekem a komfort (magyar utak...), a megfizethető gumi, a kevesebb fogyasztás, a kímélt futómű, így aztán a széria kerekekkel használom.
Nekem újkora óta megvan az Ibiza és a gyári méretű felnik, gumik vannak rajta, de a komfort olyan távol van tőlük mint Makó, Jeruzsálemtől. Cserébe nem dől a kasztni és élvezet a gyors kanyarvétel.
Bizony, én pontosan ezért "pihentetem" a gyári 16-os alufelniket... Egy valamire való gumi 21-22 ezer Ft/db lenne rájuk... Nem beszélve arról, hogy a széria méret (185/60 R14) mennyivel komfortosabb, és jobban is kíméli a futóművet.
Köszi, azóta így jártam el én is! Nagy nehezen találtam egy videót az alkalmazásáról. A pollenszűrőház szívó részébe bedugva jutok legközelebb a hőcserélőhöz (amit kondenzornak írnak a flakonon), és oda kell befújni. Egyben most, hogy utánaolvastam nem javasolják ezeket a habokat, mert ugyan fertőtlenít és tisztít kellően, de egyben roncsolják a szellőzőrendszerben lévő szivacsokat (lehet, hogy ez csak azokra vonatkozik, akik a szellőzőrostélyokba fújkálják). De mivel már a kezemben volt, így nem akartam kidobni, legközelebb "bombával" fertőtlenítek.