A jelenlegi M5 nem egy kihegyezett motor. Ha az M3-as arányaihoz hasonlítjuk (3200ccm, 343LE) símán 500LE fölött kéne lennie. A régi M5 teljesítmény/1000ccm aránya is jobb volt. (340LE, 3,8l).
OK, én nem is akartam feltétlenül vitatkozni, csak arra kívántam rámutatni, hogy nem igaz az, hogy a BMW ugyanazt a teljesítményt hozza ki turbó nélkül, mint mások turbóval meg kompresszorral stb., valamint, hogy - például - az S6 Plus gyakorlatilag ugyanazt tudná egy 800 ccm-rel nagyobb motorral, mint az M5. Szerintem ez utóbbi teljesen hasonló az M5-höz! 4172 ccm, V8 szívómotor, 326 LE. Ezt extrapolálva 4941 ccm-re (M5) az 386 LE. Tehát - elvileg 14 LE-vel kevesebbet tudnának kihozni, és - gyanítom -ott is meglenne az 5,2.
De vegyünk egy egyszerűbb változatot:
Audi S8 4,2 V8 (szívó) 360 LE, 0-100 5,4 sec. BMW M5, 4,4 400 LE, 5,3 sec.
(A gyorsulási adatok ugyanabból a katalógusból származnak)
Ennek tükrében sem tűnik túl +győzőnek a BMW. De megint csak azt mondom, hogy én csak azért az Audi-t hozom, mert azt ismerem, lehet, hogy más is tud hasonlót csinálni.
Azt viszont el kell ismerni, hogy a kisebb kategóriájú motoroknál tényleg jobb adatokkal rendelkeznek a BMW-k.
A nagy klasszikus autógyárak megpróbálnak különbözni egymástól, így az Audi ráfeküdt a turbós konstrukciók összkerékhajtású továbbfejlesztésére és tökéletesítésére ami szerintem nagyon jól bevált nekik, és az eredmény is brutális ezeknél az autóknál, nekem is nagyon tettszik, pl. szívesen beletenném a seggem egy 2.7 biturbó-ba, az autó formája sem elhanyagolható.
A BMW maradt az őskövületes orrmotor-hosszában, hátsókerékhajtás konstrukciónál, ami nekem szintén bejön, főleg a nyomatékos motorjai miatt, melyek alacsony fordulatszámról is tökéletesen produkálják a megfelelő gyorsulást.
Nem tudom miért, de a BMW nem maradt meg a turbós motorok mellett, annak ellenére, hogy az első sorozatban gyártott turbós autó a világon a BMW 2002 Tutbo volt 1974-ben. Kár hogy nem fojtatták!
audi90q!
Ezen tényleg nincs értelme vitatkozni...:)
Egy turbós autót nem lehet nem turbóssal összehasonlítani....
A szerelőmnek van egy 316i!! , amire turbót tettek, és az autó így bemérve lett 185 Le...:)
így lelépi még a 325-öst is, ha jól sikerül a váltás...
Most képzeld el mit tudna az M5 turbóval....
700-800 Le???
nincs értelme ennek!
azonos autókat hasonlítgassunk össze, mert ha nem, abból csak vita lesz...
...és különben is! Az egész szubjektív. Imádom az új audikat, gyönöyrűek, de mégsem vennék, mert bmw fan vagyok!
Sziasztok,
mint az gondolom a nicknévből kiderül, nagy Audi-fan, vagyok, akik ismernek ezt alá is támaszthatják :o)))) (Fish, AstraF16V)
Hülyeségnek tartom a topic címét és az agresszív BMW-s dumát. Ugyanúgy van agresszív Audis, Mercedes-es stb. Ugyanúgy minden márkának megvannak a saját maga "maffia-autói" :o), ezért nem vennék pl. soha 2 szériával ezelőtti 7-es BMW-t, valamint Audi A8/S8 gépjárművet sem.
Ugyanakkor - és ezzel kizárólag kultúrált és egészséges vitát szeretnék indítani!!!!!!! - annyira nem értek egyet azokkal, akik a BMW motorok teljesítményét túlzottan nagyra tartják. Gondolok itt például azokra a véleményekre, amelyek szerint pl. a BMW turbo stb. nélkül hozza ki ugyanazokat a teljesítményeket a motorjaiból, mint a többi márka.
Különösen kiemelném az E39 M5-öt.
"E39 M5 V8 : 400 LE -- 0-100 5,2sec"
Hasonlítsuk össze az 1994-ben (!) kiadott Audi RS2 Avant-tal:
RS2 Avant (kombi), soros öthengeres turbo, 315 LE 0-100 5,2 sec. végsebesség 262 km/h (nem leszabályzott) A motor mindössze 2226 ccm-es. Az autó menetkész tömege 1660 kg. Ha jól tudom, a BMW nyolchengerese 5000 ccm, körüli, tehát az Audi motorja felekkora sincs és három hengerrel kevesebb. (LE/1000ccm: 141)
Mindezek tudatában annyira nem vagyok meggyőződve a BMW motorok, jelen esetben az M5 technikai fölényéről. Az Audi öthengeres 20V turbo konstrukciója 1984-es (A Sport Quattroban jelenik meg először) utcára 1989-ben hozzák ki.
Vagy: Itt van pl. egy 1997-es kiadású Audi S6 Plus. 4172 ccm, 8 henger, 326 LE, gyorsulás 5,7 sec, menetkész tömeg 1810 kg. Hogyha ezt arányaiban nézzük a BMW-hez szinte ugyanazt kapjuk
LE/l teljesítményre. Az S6 plus csak minimálisan (36 LE-vel) volt erősebb, mint az alap 4.2-es nyolchengeresek.
Na tehát: kövezzetek meg nyugodtan! :o))))) Félreértés ne essék: nem fikázni akarom a BMW-t, semmi okom, jogom nem lenne rá, hiszen talán még sosem vezettem ezt a márkát. Speciel az E39 M5 meg különösen nagyon tetszik, gyönyörű autó. Csupán arról van szó, hogy szerintem az adatok alapján nem annyira meggyőző, hogy ezzel lehessen a BMW technikai fölényét bizonyítani.
Polites!
Most egy kicsit elbizonytalanodtam, gondolom hogy nem pozitív elmeállapotra gondolsz, ezért úgydöntöttem, hogy eladom a BMW-met, de csak azért
hogy az ilyen kis taknyok mint te ne tegyenek megjegyzést az elmeállapotomra.
Ja, milyen másik verdát javasolsz?
STi 320 létezik, tudomásom szerint az az egyetlen darab (egy fekete), amivel a TotalCar tesztet csinálták. Áttételesen ismerem a srácot aki építette. Márkaszervizben rendelték az autót, állítólag gyári cuccokkal lett összerakva, de jóval több volt az átalakítás, mint amennyit a 265 LE-s STi-re rá kellett fizetni.
Ó, de akkor elveszti az értékét :-) A Viggenben nem csak az a csodálatos, hogy hogy megy, hanem hogy hogy viselkedik. Szó szerint kordában kell tartani, mert különben csúszol, pörögsz, sodródsz meg minden. Nézd meg a TC azon műsorrészét, ahol a SAAB 9000 Aero-t tesztelik. Karottát idézem: "Katalógusadatok szerint a 9000 Aero 6.9 alatt van 100-on, de 80-120-ra szerintünk jobban gyorsul, mint egy Ferrari Testarossa, vagy egy Porsche Carrera 4". És még egy: Egyszer jöttem az M7-esen az egyik SAAB-bal (1985 ccm, S4, 1.05 bar turbonyomás, 185LE, 183Nm). Megyek békésen 160 körül, beér egy Chrysler 300M, már messziről villog. Mellettem jobbra kamionsor, úgyhogy mondtam szépen megvárja, amíg vége, aztán mehet. Így is lett, tartva a 160-at, lehúzódtam jobbra, lassan elaraszolt mellettem. Kicsit később kijött elé egy Suzuki 120-szal kb, úgyhogy beértem. Gondoltam játszadozom egy kicsit. Vissza négyes, padló. Jajj, de útban volt az a Chrysler, nem akart elengedni, kénytelen voltam jobbról elmenni mellette... :-) Utána beálltam 180-ra, szép lassan beért és elhúzott, 180 fölé nem nagyon szoktam menni, annyit meg nem ért az a foshtalicska ;-)))
Nem sok olyan verda van, amelyik elpicsazza a BMW-ket 100 km/h folott gyorsulasra. (Itt nem a 316i, 318i-re gondolok)
Alljon itt egy pelda, aminek en voltam, az egyik resztvevoje.
Salzburg utan, nemet autopalya. Egy Jaguar XKR, es egy BMW E46 330i. Gyorsulasra nagyon, nagyon enyhe tavolodas veheto eszre a Jaguar reszerol.(Jaguar XKR: 3996cm3, 363 Le/6150min,505Nm/3600min)
johnblow !
Rakd már be ide azt a linket (én nem emléxem rá), ahol a top sebességek vanak listába szedve...
nem nagyon emléxem ott más autóra, mint audi, bmw, porsche...:)
bocsi, mostmár emléxem a kocsidra. Csak annyi ugrott be hogy egy gyönyörű példány...:)
egyébként már egy V8 530-asnak sincs nagyon ellefelene 100-tól fölfelé.
Apámnak volt ilyen, és hát mondhatom autópályán, mindenki kikapott....volt benne saab, pontiac, és kisebb porsche is...:)
"Akkor az M5 kivételével megszorongatja őket a Viggen"
Erre igyekeztem korábban azt írni, hogy ezeket a (esetemben 6,3) gyorsulásokat minden átlagos vezető tudja produkálni, nem kell hozzá különleges tudás. Csak lazán, két ujjal megfogni a kormányt, és nyomni a gázt :-)
A 100 fölötti gyorsuláshoz meg még annyit tennék hozzá, hogy köztudott az a tény, hogy a BMW nem a 0-100 gyorsulásokban jó, hanem ezek fölöttiben!!!
Autó legyen a talpán aki 100 fölött seggberúgja a lenti példányok egyikét.
Csak -megint- egy tesztet említenék meg: Amikor a BMW kihozta a v8as 4literes motorját, akkor (a teszt 93-94körüli, újság formájában nekem megvan v.hol) összehasonlították az akkori 911 es 3,6os Porschéval. Autópályás vágták -gyorsulagtások- közben a BMW becsülettel elvalagázta a Porschét, szinte minden sebességről indulva!!
Régebben a BMWnek is olyan motorkaratterisztikája volt (gondolok itt pl. régebbi 2,5ös motorra), hogy volt egy fordulatszám ahol lórúgásszerűen jött a teljesítmény. Ez egy nagyon feelinges dolog, volt mert minden komolyabb gyorsítás után fülig ért a vezető szája. Sajnos (vagy nem) ez mára megszűnt. Mostanság már húz mindenhonnét :-))
És a fentiekből indukálódott az is, hogy nemnagyon lehet e30-325öt törésmenteset kapni. :-(
(juj, ha ez most így leírtam, mindjárt jön valaki, hogy lám-lám mégsem biztonságos a hátsókerék...És ezért említem meg azt is, hogy hasonló okokból, Honda Integrából is csak a szalonokban van törésmentes)
Auto Motor Sport.
Az M3 elverte egy kanyargós szakaszon a V8-as S4-et. Vizen és szárazon is!!! A cikk külön kiemeli, hogyha keresztben autózól, nem vagy gyors.
Autó Magazin 2003/11. Az S4 V8-a nehezebb volt az M3 S6-ánál, ezért kanyarban tolta kifelé az orrát a tesztelő szerint. Nedves úton még nagyobb volt a különbség az M3 javára.
Na ez a kedvenc mondatom. :)) Még nőktől is ritkán hallom. Mi az, hogy "bekapcsol" a turbo? :))
@ hyp5er
"Az S4 alulmaradt kanyarsebességében, ellefél az E46 ///M3 volt."
Hol is? :)
"Mi vígan korrigálunk a gázzal, télen is ezért fogsz drifteket látni; nem a hajtásibefolyással küszködünk!!"
Nem is, hanem a fizikával. :) Valóban nincs értelme tovább vitázni, itt a tél, hideg lesz, hó lesz, jég lesz, jó lesz. ;)
AstraF16v
"&" az AWD hátrányai(!) úgymint hajtási veszteség, alulkormányozottság stb ?
Utóbbira példa az általad nagyrabecsült oooo quattro ! Az S4 alulmaradt kanyarsebességében, ellefél az E46 ///M3 volt. Iventartva, kikapcsolt DSC-vel (stabilitás kontroll), ami az Audi-nál nem lehetséges. Persze ez sem vészes pl. 1 Opel FWD-hez képest. Ha besokalnál mihezkezdenél velük? Mi vígan korrigálunk a gázzal, télen is ezért fogsz drifteket látni; nem a hajtásibefolyással küszködünk!!
Sz?k(ív/hely)en 1 els?' képes lehet csodákra is, elismerem (mutatták már), hasonlóan a kézi're oldó központidiffihez.
- Az összkerék'nél tehát a Subaru STi megoldását részesíteném elönyben, amúgy legf' családi'nak az X5-n.
- A gjk többsége elöl sérül, haladva.
- Ne félts minket a biztositók túlzott diszkriminációjától és ne becsüld le a tulajdonosok gazdasági erejét, ezesetben majd a BMWClubEuropa-nál alapítunk 1 nem profitorientált kfb egyesületet. : )))