MIért van ez a nagy örömujongás a Logan miatt ? Nem is ötezer euró, nem is szép, mindenben elavult, 900 kilós mint egy szuzuki ...
Miért nem ír senki az igazságról ???
Hja, ezek az alkatrészek azért nem fognak romba dönteni. Kocsit kicserélni... igen, elgondolkodtam már párszor rajta, de még marad kicsit.
Értékeket köszönöm. Hétvégén kiderül, kell-e tovább játszani vele.
harmad alatt nem járás...
Én jellemzően nem napi 5-10 km-rekre tartom a kocsit, hanem alkalmi, hétvégi 120-250km egybe oda, ugyanaz vissza távokat tolok vele. E közben meg igen, hazafelé már megy lefelé a bezinszint rendesen, de távok miatt tankolom is tele, ha úgy érek.
Minden esetre ez a benzinszűrőmentesség nagyon meglepő volt. Ezt minden tulajnak elején elmondják, elgondolkodik, hogy mennyire merje kihajtani a tankot... :(
Végül is ha mindent kicserélsz, biztos jó lesz, csak drága és felesleges. Szelephézag csak hidegen, minimum fél nap állás után. Szívó 0.15-0.2mm Kipufogó 0.35-0.4mm. Ezek az évek óta bevállt értékek. A gyári egyébként SZ: 0.15 és K: 0.3mm
Illetve nem hiszem, hogy nyomás beesés lenne, mert 1 órán át toltam most hazafelé 4e felett, 136,5-es átlagsebesség jött ki... Megy, bírja a fordulatot. Ilyen menetek után a visszaállásnál kezd gondja lenni, most 3000 rpm-re visszavettem a gázt 100as szakasznál, ott kezdett torpangatni... finom gáz + visszaváltással jó lett... máskor meg ilyen után falu még, majd hídon alapjárat még kaput nyitom, akkor kezd höbögni, beesni fordulat.
Majd kiderül, mi lesz. Hétvégén kap új trafót mert csak, meg AC környéke át lesz nézve, benzincső leszedve kifújva. Többit majd dobja az élet, hogy mit csinál.
Szelephézag hidegen mennyi kellene legyen? Azt otthon még simán tudunk állítani.
Elvileg igen. Gyakorlatilag meg addig amíg a hibáról nem győződtem meg, én pl. nem szoktam oktalanul csere-berélni (néha muszáj, de erre meg vannak próba cuccok, így nem kerül pénzbe az anyag). Ha magad csinálod, lehet a csere egy megoldás, de ha mégsem az a baja, akkor nem vagy előrébb. Mondjuk ennyi idős LPG-s Logannál a benzin injektor csere csak jót tehet.
Aztán figyelj a szelep hézagokra, fojtószelep ház potméterére. Üzemanyag szint ne legyen sose 1/3-adnál alacsonyabb, mert megsül az AC, felszedi a koszt is, meg az is előfordulhat, hogy pár perc üzem, melegedés után az üzemanyag nyomással van gondja. De az is lehet, hogy egy rossz gázbeállítás úgy elvitte a gyári ECU értékeit, hogy nem bír magára találni, vagy akár első lambda szonda hiba/belassulás is.
Második kör lesz az injektorhid, injektorok? Igaz, ott azt néztem, olcsóbb lehet cserélni őket, mint kimérésért, cseréjért, óradíjért fizetni. Logannál a fejeket meg kell taníttatni ECU-val, vagy sima plug&play?
Sajnos nincs. Első 10 évében sok állás, kevés használat. ~2 éve használom rendesebben. Pár hete sikerült üresre autóznom szinte... 50.1 liter ment bele, azóta meghajtás után fullad. alapjáratot beejti 350 köré, traktoros hang... Ha rugdosva felpörög, ismét jó.
Nagy részükön nincs benzinszűrő. Ha ott nem látod, ahol a videón van, akkor ne keresd tovább. Elvétve amelyikben van, ott is 200ezer km-re írja a gyár a cserét. Amúgy ha nem diszkont kutakon tankolnak, nem szokott gond lenni vele.
Cserebere megtörtént. Viszont ugye ez 2004 év végi gyártás... Benzinszűrő... bolt ad el átfolyóst hozzá szó nélkül. Ha nem a tank tetejére rakták, akkor viszont ebben nincs. (tube-on a tank alján van, de ennél alján semmi, középen lejön a 2 cső, azt megy végig előre, sehol nincs megszakítás, szűrő benne)
Jobb első keréknél az az aktívszenes doboz + miazmás... az/abban lenne a szűrő?
Fagyállót a Swiftbe is már tizenéve Mobil 1 BASF fejlesztette cuccát vettem. Szíj Gates... lehet inkább Contiteh lesz, utóbbi időben Gates szíjilag volt pár érdekes tapasztalás.
Gates vagy a Contitech komplett szett vízpumpával. És fagyállóból se nagyáruházi, vagy autónagykeres rózsaszín gagyit. A gyárit is megúszod 6600Ft-ból. 3db 1L-es flakon, amit felesbe kell higítani. 7711428132 a cikkszáma, márkaszervizben kapsz.
Nem egészen. Ha a szerviz kiszámlázza a munkadíjat, és az alkatrészt is, akkor ők állják a garanciát mindenre ha gond van. Aztán ha gond van, és neki nem fizeti ki a beszállító, az az ő baja (én is jártam már így) de az ügyfélnek ebből nem lehet kára. Főleg ha mindig ugyan oda hordod az autót, már csak becsületből is. Alkatrészt akkor vegyen az ember, ha maga (vagy haverok, szomszéd stb.) csinálja az autót. Akkor pedig gyárit, vagy gyári beszállítóit, azzal nincs gond.
Hétvégén Bp.-től nem messze, Diósjenőn leszek. Ha a környéken szüksége van valakinek Medianav navigáció (összes softververziónál lehetséges) térkép frissítésre, egyéb ,,okosságokra" ott meg tudom csinálni. Írjon névvel telefonszámmal a renault.dacia.code@gmail.com email címre, és hívni fogom.
Tegnapi nap így jártam a kecskeméti szalonban ! :(Csak egy jó tanács, szerintem kerülje őket aki tudja!)
Tesztvezetésre egy olyan autót kaptam amit nem beszéltünk meg .. Igaz hétfőn megígérte telefonon, azóta "elvitte" a főnök a másik teszt autót. A tesztvezetés komoly 5 percig tartott az egyik értékesítő navigálásával. Nem hogy nem akart meggyőzni, hogy vásároljunk nála, még a kocsi műszaki adatait is harapó fogóval kellett kihúzni belőle. A dízeles botrányra, hogy lesz-e náluk is a kocsikon szoftver frissítés, letagadta. Különböző fórumokon meg mást se lehet olvasni az adott márka alatt, hogy a tulajdonosok megkapták a behívókat a szoftver frissítésre. Ja igen arra, hogy kemény 5 percet kocsikázzunk ( nem is azzal a típussal amit kértünk) csak egy fél órát vártunk, pedig már hétfőn meg volt beszélve az időpont. Innen is Üdvözlet Szilvási Zoltánnak, ez egy profi értékesítő munka, így lehet egy potenciális vevőt elijeszteni. A hab a tortán! A "nagyon segítő kész" kereskedő kolléga kiemelte, hogy személyesen írjuk vissza magunkat, hogy visszaértünk a tesztvezetésről. A kis barna hajú kollegina (akinek sajnos a nevét nem tudom), megígérte hogy visszaír. Hát jó, elindultam haza és eszembe jutott, hogy mi van akkor, ha nem ír vissza a kollegina és azzal a kocsival, ami ki van írva a nevemre, azzal mennek el a kis tescoba bevásárolni.. ami nem is zavarna ha nem nekem kellene kifizetni a kocsit ha valami baja lenne, hisz aláírtam. Tehát nem azzal a mutyizással van bajom, hogy a kereskedők a teszt autókkal járnak haza, hanem hogy az én nevem alatt. Visszamentem, a kollegina akkor libbent ki a kocsijához. Megkérdeztem, hogy visszaírta-e?Váltig állította, hogy igen, meg hogy már munkaidő vége van és fitymálóan nézett rám, hogy mit akarok tőle. Bementem a szalonba megnézni a formanyomtatványt amivel elvittem a kocsit. Hát nemhogy nem írta vissza, hanem kezdő dátumra a kolléganő 2007-t írt, míg tudtommal 2017-t írunk a mai nappal... Egy szó mint száz, kilométerekkel el kell őket kerülni.
Nekem Renault Megane klímájában már kétszer cseréltem nyomásmérő gombát. Hamis adatot küldött a kompóternek és letiltotta. Akár túl alacsony, akár túl magas a nyomás. Nem kapcsoló, hanem canbus elvű folyamatos mérő.
Üdv! 2013-as logan tulaja vagyok! A kocsit újonnan vettük , a mi elkébzelésünkek megfelel, amire mi használjuk arra jó. gond nélkül ment idén augusztusig mígnem a klíma elkezdett kínlódni. a kompresszor mágneskuplungja ki be kapcsolgat, mindenféle logikát mellőzve.! Van ,hogy jónak tűnik 10-15 percig korrektül működik, aztán 20 percig nem akar bekapcsolni, van,hogy 5-10 másodpercet megy aztán megint 5-10 mp múlva bekapcsol és egész úton ezt csinálja. Természetesen nyaralás közben jött elő a hiba... Hazajöttünk, megnéztem a gáz nyomásokat cseréltem pollenszűrőt, (hűtőszerelő vagyok) bíztam benne ,hogy egy kis gáz kell csak bele, de kalorikusan teljesen rendben van, amikor működik jók a paraméterek, a befújt levegő hőmérséklete is megfelelő. Októberben volt kötelező szervizben ahol nagy harcok árán voltak hajlandóak megnézni, számítógép szerint nincs hiba, az egyetlen szerelő a műhelyben aki a klímához "ért" elmondta, hogy a motorvezérlő kapcsolgatja a klímát (is) amikor jónak látja. Ő sem tudja miért aztán körülírta,hogy nem is nagyon ért ő hozzá mert nem kapják meg a megfelelő továbbképzéseket, meg aztán mit akarok én télen klímázni, majd jöjjek vissza nyáron..! Értetlenül állok a dolog előtt, jó lenne érteni a működési logikát, tudna valaki segíteni?
Kellene indulnia, ennél nem kell tanítani semmit mint a legtöbb mai drága autónál az akku csere után.
Így valamit vagy nem jól csináltál, vagy más gond is van. Utóbbit gyári diagnosztikai műszerrel meg lehet nézni. Gondolom még garanciális. Tehát egy telefon, és ingyen házhoz jön az Assistance, aki vagy beindítja, vagy elszállítja a márkaszervizbe.
Sziaszto. Lemerult az aksim a Dacia Loganomba,persze vettem ujat kicsereltem, da mar nem tudtam bestartolni,tekrni teri de nem startol. Tudna nekem valaki segiteni? Egy 1.2 benzin+ lpg loganrol volna szo. Koszonom