Eddig ha késett is, Monortól Nyugatiig lazán behozták főleg hétvégén a KISS, Flirtek, most meg még úgy sem hozott semmit, hogy decembertől a menetidő is nőtt ezen a szakaszon, ez akkor azt jelenti, hogy a pályaállapot tovább romlott ezen.
Pedig azt hittem ez új rendelés. Mert a 142-esre mi fog menni, ha villamosítva lesz, meg a 110-re, meg a 108-as meg a 17-es, 18-as vonalakra? Bár az utóbbi GySEV.
A 142-es vonal fejlesztése, villamosítása, a 120a Nagykáta-Újszász fejlesztése, a 110-es vonal fejlesztése, vilamosítása, a 108-as Debrecen-Balmazújváros között villamosítása, az Újfehértő-Nyíregyháza vasútvonal fejlesztése, ETCS II. kiépítése több vonalon, Nyugati-Rákosrendező szakasz fejlesztése, és még 21 KISS beszerzése, meg 15 db Flirt beszerzése.
Szolnokon is rendszeresen bemondja a hangos, hogy: "Tisztelt Utasaink..."
Én nem így mondanám be, hanem úgy, hogy "Tisztelt Utasaink! Úriemberek és hölgyek nem gyújtanak rá a vonaton és a vasútállomáson. A többinek tilos!"
Ezek is leszállnak, és rágyújtanak, tiltott helyen, az IC meg elindul, az automata ajtók lezárnak, és a cigofüsttől annyi oxigén már nem jut, még a vegetatív állományba sem, hogy nem utazunk ütközön! A kassai IC, az nem a körűti villamos Pesten az '50-es években...
Majd az lesz a szép, ha KBSZ, vagy akármelyik "hatóság" a vasutasok felelősségét hozza majd ki...
Csak átfutottam a jelnetést, de mintha nem láttam volna olyasmi mondatot benne, hogy: "A Vb javasolta a nem működő jelző, és berendezéseinek kijavítását, a rendeltetés szerű működés helyreállítását."
Egész Szolnok egy lepratelep vasúti szempontból, "beragadt" menetiránnyal, nem működő jelző meghaladására mobiltelefonos engedélykéréssel és egyebekkel.
A kedvencem ez a baleset, szerencsétlen friss vizsgás gyereket jól megszivatták, még ha ő is benézett egy-két dolgot. Kíváncsi lennék, hogy azóta mi a helyzet egy ilyen mozdonyvezetővel, vezet-e, milyen érzés lehetett 1 hónapos vizsgával egy ilyen szarba belekeveredni.
Emlékeim szerint 2010-ben linkelt itt egy videót nick a Magasfogadóra vezető vágány melletti vöröset mutató térközjelzőről - ami már rég így volt -, azóta is,ma is vöröset mutat csak.
A múlt év nyarán , két és fél hónapos vágányzár keretében "karbantartott" Cegléd - Ceglésbercel - Albertirsa szakaszon , most hárommal több lassújel van , mint volt. (van közte negyvenes is.)
Erről ez jut eszembe rögtön: "ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket (...) aki 800 milliárdos kasszában nem talál 32 milliárd forintot, amivel később elszámolnak, az tegye le a lantot."
Egyébként az összes nyári vágányzár, ami a 100a-n van, alibiből van. Hogy legyen kocsi és vonat a Balatonra, és kevesebb vonat járhasson az elővárosban.
Nem érdekük, hogy normálisan megcsinálják. Mert ha normálisan megcsinálnák, nem esne egy év alatt össze.
Mr. Teufel-féle borotva járna a MÁV Safranekjeinek a tudatosan rosszul megcsinált karbantartások miatt. És ezt szerintem nem most írom le először.
Nekem az a tapasztalatom volt azzal a gázolással - illetve a káosszal és utasnemtájékoztatással/utasfélretájékoztatással, hogy:
- Nyugatiban a "Segíthetek" feliratú kukásmellényes embert megkérdeztem a kijelző alatt: elküldött a 9. vágányhoz, hogy az a vonat indul hamarabb.
- Az ügyeletes tiszt irodájából a 16. vágányhoz küldtek egy kb. 2 perces telefonálás után - hogy az a vonat indul hamarabb. Odamentem, de már csak elmenni láttam a vonatot a 16. vágányról.
- Így visszamentem a 9. vágányhoz - közben elment egy vonat a 10. vágányról is, amire a vármegyebérletem nem jó - és felmerült egy kérdés, hogy a 9. vágányon lévő vonat elindul-e, vagy inkább menjek át a 12. vágányhoz, mert ott is állt egy vonat.
Mindezek azután történtek, hogy a Mávinform FB oldalára kiírták, hogy már mindkét vágányon közlekednek a vonatok...
A fő gondom az volt, hogy a kijelzőn 3 vonathoz is ugyanaz az indulási idő volt kiírva a "B" oszlopban (az "A" oszlopba a menetrend szerintit írják ki) és emiatt az összezavarás miatt kérdeztem először a kukásmellényes embert, utána pedig az ÜTI irodában dolgozókat. Hasznomra egyikük se vált.
--
Ui: Nekem is feltűnt az emiget és a vonatinfót böngészve, hogy az említett KöKi-s visszafordításon kívül minden szegedi IC eljutott a Nyugatiig.
Ui2: Albertirsán az egyik, Kökin visszafordított zónázót félrerakták, és előreküldtek két IC-t és két IR-t. Több, mint 20 percig állt, majd tovább küldték Ceglédig - bár kérdéses, hogy volt-e értelme úgy, hogy 10-12 perc múlva ott volt a következő.
A múlt év nyarán , két és fél hónapos vágányzár keretében "karbantartott" Cegléd - Ceglésbercel - Albertirsa szakaszon , most hárommal több lassújel van , mint volt. (van közte negyvenes is.)
"Petszenlőrinc előtt a balon a végpont előtt ahogy sok évtized alatt sem, úgy továbbra sem sikerült még megszüntetni a süppedést az alépítményben, hát dob is rendesen a vonat ott, pedig tán már csak 60-as."
80 km/h.
"Üllő állomáson a bal vágányon lennének már lassújelek 80/100-asok? Mert a KISS ott lassított erre a tempóra."
Vasárnap volt egy utazásom Monor-Nyugati-Esztergom és vissza útvonalon.
A Köki kezdőpont felöli bejárati ívek siralmasak, ilyen rossz állapotban én még soha nem láttam, hogy enynire el van iszaposodva az egész ágyazat.
Tengeri betegeknek nem ajánlott a KISS emeletén utazni, főleg a Köki-Zugló között, majd leesni a székről, úgy billeg a szerelvény.
Petszenlőrinc előtt a balon a végpont előtt ahogy sok évtized alatt sem, úgy továbbra sem sikerült még megszüntetni a süppedést az alépítményben, hát dob is rendesen a vonat ott, pedig tán már csak 60-as.
Üllő állomáson a bal vágányon lennének már lassújelek 80/100-asok? Mert a KISS ott lassított erre a tempóra.
Amúgy a páratlan zónázó vasárnap kora reggeli nulla forgalomban is Monor-Nyugati között késett, mert Monoron elverte a Nyugatiból a csonka 1-re bejáró helyi személy, és utána a bejáró KISS meg valami jelfeladási vacakolás miatt gyorsfékezett a váltókörzetben, míg nem volt kijárat a 3. vágányról.
A 725-ös IC gázolt Zugló és a Nyugati között, egy vágányon ment a közlekedés.
Ismét őskáosz lett belőle, de egy pozitív és negatív esetet kiemelnék:
- pozitív: a gázoló szerelvény 15:50-kor fordult volna vissza, de sikerült egy PostaBhv szerelvényt előkeríteni, így 30 perc késéssel el tudott indulni. A 30 perc megítélésem szerint a szembejövő forgalom miatt volt, legalábbis a nagy része.
- negatív: 735-ös IC pár perc késéssel megállt KöKi-n. Pár perc múlva bemondták, hogy kb 15 perc múlva indul tovább. Volt, aki a vonaton maradt. 15 perc múlva bemondták, hogy tovább nem közlekedik. Hát volt szitkozódás. Valahol érthető volt, de ez több, mint 1 órával a gázolás után történt.
16:15 körül kezdték visszaforgatni KöKi-n a szerelvényeket.
A MÁVINFORM szerint "A szegedi Napfény InterCityk csak Monorig közlekednek, onnan fordulnak vissza Kecskemét, Szeged felé."
Ezzel sincs gond, csak erről elfelejtették tájékoztatni a forgalmat, mert az említett KöKi-s visszafordításon kívül minden szegedi IC eljutott a Nyugatiig. :-)
"Ha lebontod a vezetéket a két jelenlegi Rola sorompó között akkor miért is csak 1 kocsi rakodható egyszerre?"
Nem bontották le a 2 sorompó között.A megerősített placcal egy vonalban elhúzták a vágány fölül a munkavezetéket és kapott megfelelő szigetelőket.
A hivatalos PSP irat szerint is a daruzható hossz 25 m.
Nem véletlen,hogy:
"A PSP Terminal Kft. csak a kiszolgáló létesítményt üzemelteti. A Kiszolgáló létesítmény vasúti összeköttetését biztosító vágányát a MÁV Zrt. üzemelteti. A
kiszolgáló létesítmény vasútüzemi tevékenységet nem végez, a kiszolgáló létesítményt kizárólagosság nélkül valamennyi vasúttársaság igénybe veheti. A Vtv. 67.§
alapján a kiszolgáló létesítmény csak a létesítmény kapacitás elosztását végzi."
"A PSP Terminal kiszolgálása kizárólag csak tolatási mozgással lehetséges. A tolatási mozgások elvégzése a vonatokat továbbító vasúttársaságok mozdonyaival
saját-, vagy a MÁV által biztosított tolatószemélyzettel biztosítható. A szükséges szolgáltatások megrendelését a vágányt használó vasúttársaságok végzik."