Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.08 0 2 115349

Nagyon előre szaladtál,kezdjük a 150-essel!

Előzmény: radio100jozsi (115346)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 115348

Eddig ha késett is, Monortól Nyugatiig lazán behozták főleg hétvégén a KISS, Flirtek, most meg még úgy sem hozott semmit, hogy decembertől a menetidő is nőtt ezen a szakaszon, ez akkor azt jelenti, hogy a pályaállapot tovább romlott ezen.

Előzmény: sssey (115343)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.03.08 0 1 115347

A villany is zéró emissziós, mert nincs kibocsátása a motorkocsinak, így érdekes, mi lehet akkor.

Előzmény: M41 2180 (115344)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.03.08 0 0 115346

Pedig azt hittem ez új rendelés. Mert a 142-esre mi fog menni, ha villamosítva lesz, meg a 110-re, meg a 108-as meg a 17-es, 18-as vonalakra? Bár az utóbbi GySEV.

 

 

Előzmény: Fizolti (115345)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.08 0 1 115345

Azok nem új KISS-ek, hanem a 40 korábbi utolsó 21 darabjának elszámolásai, 2023-ra dátumozva.

Ugyanez a Püspökladány-Debrecen átépítés és az ott megemlített ETCS. 

Előzmény: radio100jozsi (115340)
M41 2180 Creative Commons License 2024.03.08 0 0 115344

15 darab zéró emissziós.

Ez lehet Flirt, de inkább valami alternatív lehet.  Hidrogén,  akkumulátoros vagy valami ilyesmi. 

Előzmény: GaGe (115342)
sssey Creative Commons License 2024.03.07 0 0 115343

radio100jozsi

 

Megint behozni-t írsz. Azaz késve indult és nem Monor-Nyugati között késett.

 

sssey

Előzmény: radio100jozsi (115341)
GaGe Creative Commons License 2024.03.07 0 1 115342

Flirt nincs megjelölve, csak hogy 15 darab 200 ülőhelyes vonat.

Több olyan szakaszra van kiírva etcs L2, ahol már telepítve van.

Fradi - KőFelső - Rákos L2 felejtős, amíg KőFelsőn nem cserélnek biztbert…

Előzmény: radio100jozsi (115340)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.03.07 0 0 115341

5-6 perc, amit a Kiss nem tudott behozni ezen a szakaszon, pedig a menetidő is növelve lett decembertől.

Előzmény: sssey (115339)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.03.07 0 0 115340

A hétfői közlönyben megjelent, hogy az EU_s pénzekből mijen fejlesztések lesznek.

Több olyan is van, ami a topik vonalait érinti, vagy kapcsolódik hozzá.

 

https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/8d0c67a678f8364e6557f8d7daaabe48629a619a/megtekintes

 

 

A 142-es vonal fejlesztése, villamosítása, a 120a Nagykáta-Újszász fejlesztése, a 110-es vonal fejlesztése, vilamosítása, a 108-as Debrecen-Balmazújváros között villamosítása, az Újfehértő-Nyíregyháza vasútvonal fejlesztése, ETCS II. kiépítése több vonalon, Nyugati-Rákosrendező szakasz fejlesztése, és még 21 KISS beszerzése, meg 15 db Flirt beszerzése.

sssey Creative Commons License 2024.03.07 0 0 115339

radio100jozsi

 

Amúgy a páratlan zónázó vasárnap kora reggeli nulla forgalomban is Monor-Nyugati között késett, mert Monoron elverte...

 

A beszámolód alapján nem Monor-Nyugati között késett, hanem Monorról nem indult időben. Mennyit késett Monor-Nyugati között?

 

sssey

Előzmény: radio100jozsi (115323)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.07 -1 2 115338

Egy picit OFF, de:

 

https://index.hu/belfold/2024/03/07/mav-vasut-vonat-kozlekedes-baleset-aldozat-halmaj/

 

Sajnálom, de havi Darwin díjat postumus elvitte.

Szolnokon is rendszeresen bemondja a hangos, hogy: "Tisztelt Utasaink..."

Én nem így mondanám be, hanem úgy, hogy "Tisztelt Utasaink! Úriemberek és hölgyek nem gyújtanak rá a vonaton és a vasútállomáson. A többinek tilos!"

 

Ezek is leszállnak, és rágyújtanak, tiltott helyen, az IC meg elindul, az automata ajtók lezárnak, és a cigofüsttől annyi oxigén már nem jut, még a vegetatív állományba sem, hogy nem utazunk ütközön! A kassai IC, az nem a körűti villamos Pesten az '50-es években...

 

Majd az lesz a szép, ha KBSZ, vagy akármelyik "hatóság" a vasutasok felelősségét hozza majd ki...

Vendégsín Creative Commons License 2024.03.06 -1 2 115337

Ez a pályavasút nevű szerecsen mosdatása leginkább.

Előzmény: csíkos-háTTú (115336)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.06 -1 3 115336

Csak átfutottam a jelnetést, de mintha nem láttam volna olyasmi mondatot benne, hogy: "A Vb javasolta a nem működő jelző, és berendezéseinek kijavítását, a rendeltetés szerű működés helyreállítását."

 

Nincs itt valami zavar az erőben?

Előzmény: jbaal (115335)
jbaal Creative Commons License 2024.03.06 -1 2 115335

Egész Szolnok egy lepratelep vasúti szempontból, "beragadt" menetiránnyal, nem működő jelző meghaladására mobiltelefonos engedélykéréssel és egyebekkel.

 

A kedvencem ez a baleset, szerencsétlen friss vizsgás gyereket jól megszivatták, még ha ő is benézett egy-két dolgot. Kíváncsi lennék, hogy azóta mi a helyzet egy ilyen mozdonyvezetővel, vezet-e, milyen érzés lehetett 1 hónapos vizsgával egy ilyen szarba belekeveredni.

 

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2021-1302-5_zj_alairt.pdf

Előzmény: 1047 005-2 (115334)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.06 -1 1 115334

Emlékeim szerint 2010-ben linkelt itt egy videót nick a Magasfogadóra vezető vágány melletti vöröset mutató térközjelzőről - ami már rég így volt -, azóta is,ma is vöröset mutat csak.

Előzmény: csíkos-háTTú (115333)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.06 0 0 115333

Az is egy vicc, ami már évtizedek (sic!) óta meg van. Abony és Szolnok között, nagyjából az A-B elágazástól a bejáratig.

Előzmény: 1047 005-2 (115332)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 115332

"(van közte negyvenes is.)"

 

 

Ami nem a "karbantartott" szakaszon van,váltó alkatrészt kellene cserélni,lesz az még 20 km/h-s is.

Előzmény: koller andor (115325)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.06 0 1 115331

kérni helyett kimenni.

Előzmény: zjakabfi (115330)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.06 0 1 115330

Pedig, ha Kökin forditanak vissza egyes vonatokat, akkor lehet megéri odáig kérni...

Előzmény: H_CS (115329)
H_CS Creative Commons License 2024.03.06 -2 0 115329

Nem fogok leszállni Ferihegyen, hogy egy másik vonattal utazzak tovább.

Előzmény: zjakabfi (115327)
H_CS Creative Commons License 2024.03.06 -2 2 115328

A múlt év nyarán , két és fél hónapos vágányzár keretében "karbantartott" Cegléd - Ceglésbercel - Albertirsa szakaszon , most hárommal több lassújel van , mint volt. (van közte negyvenes is.)

 

Erről ez jut eszembe rögtön: "ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket (...) aki 800 milliárdos kasszában nem talál 32 milliárd forintot, amivel később elszámolnak, az tegye le a lantot."

 

 

Egyébként az összes nyári vágányzár, ami a 100a-n van, alibiből van. Hogy legyen kocsi és vonat a Balatonra, és kevesebb vonat járhasson az elővárosban.

Nem érdekük, hogy normálisan megcsinálják. Mert ha normálisan megcsinálnák, nem esne egy év alatt össze.

 

Mr. Teufel-féle borotva járna a MÁV Safranekjeinek a tudatosan rosszul megcsinált karbantartások miatt. És ezt szerintem nem most írom le először.

Előzmény: koller andor (115325)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.06 0 0 115327

Szerintem ilyen esetben nincs vármegye bérletes szarakodás, Ferihegyig meg mindegyikre jó.

Előzmény: H_CS (115326)
H_CS Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 115326

Nekem az a tapasztalatom volt azzal a gázolással - illetve a káosszal és utasnemtájékoztatással/utasfélretájékoztatással, hogy:

 

- Nyugatiban a "Segíthetek" feliratú kukásmellényes embert megkérdeztem a kijelző alatt: elküldött a 9. vágányhoz, hogy az a vonat indul hamarabb.

- Az ügyeletes tiszt irodájából a 16. vágányhoz küldtek egy kb. 2 perces telefonálás után - hogy az a vonat indul hamarabb. Odamentem, de már csak elmenni láttam a vonatot a 16. vágányról.

- Így visszamentem a 9. vágányhoz - közben elment egy vonat a 10. vágányról is, amire a vármegyebérletem nem jó - és felmerült egy kérdés, hogy a 9. vágányon lévő vonat elindul-e, vagy inkább menjek át a 12. vágányhoz, mert ott is állt egy vonat.

 

Mindezek azután történtek, hogy a Mávinform FB oldalára kiírták, hogy már mindkét vágányon közlekednek a vonatok...

 

A fő gondom az volt, hogy a kijelzőn 3 vonathoz is ugyanaz az indulási idő volt kiírva a "B" oszlopban (az "A" oszlopba a menetrend szerintit írják ki) és emiatt az összezavarás miatt kérdeztem először a kukásmellényes embert, utána pedig az ÜTI irodában dolgozókat. Hasznomra egyikük se vált.

 

--

 

Ui: Nekem is feltűnt az emiget és a vonatinfót böngészve, hogy az említett KöKi-s visszafordításon kívül minden szegedi IC eljutott a Nyugatiig.

Ui2: Albertirsán az egyik, Kökin visszafordított zónázót félrerakták, és előreküldtek két IC-t és két IR-t. Több, mint 20 percig állt, majd tovább küldték Ceglédig - bár kérdéses, hogy volt-e értelme úgy, hogy 10-12 perc múlva ott volt a következő.

Előzmény: sssey (115322)
koller andor Creative Commons License 2024.03.06 0 1 115325

A múlt év nyarán , két és fél hónapos vágányzár keretében "karbantartott" Cegléd - Ceglésbercel - Albertirsa szakaszon , most hárommal több lassújel van , mint volt. (van közte negyvenes is.)

Előzmény: radio100jozsi (115323)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.05 0 1 115324

"Petszenlőrinc előtt a balon a végpont előtt ahogy sok évtized alatt sem, úgy továbbra sem sikerült még megszüntetni a süppedést az alépítményben, hát dob is rendesen a vonat ott, pedig tán már csak 60-as."

 

 

80 km/h.

 

 

 

"Üllő állomáson a bal vágányon lennének már lassújelek 80/100-asok? Mert a KISS ott lassított erre a tempóra."

 

 

A kezdőponti váltókörzetnél 100 km/h.

 

 

 

Jöhet újra a teljes átépítés a nyáron.

Előzmény: radio100jozsi (115323)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.03.05 -1 1 115323

Vasárnap volt egy utazásom Monor-Nyugati-Esztergom és vissza útvonalon.

A Köki kezdőpont felöli bejárati ívek siralmasak, ilyen rossz állapotban én még soha nem láttam, hogy enynire el van iszaposodva az egész ágyazat. 

Tengeri betegeknek nem ajánlott a KISS emeletén utazni, főleg a Köki-Zugló között, majd leesni a székről, úgy billeg a szerelvény.

 

Petszenlőrinc előtt a balon a végpont előtt ahogy sok évtized alatt sem, úgy továbbra sem sikerült még megszüntetni a süppedést az alépítményben, hát dob is rendesen a vonat ott, pedig tán már csak 60-as.

 

Üllő állomáson a bal vágányon lennének már lassújelek 80/100-asok? Mert a KISS ott lassított erre a tempóra.

 

Amúgy a páratlan zónázó vasárnap kora reggeli nulla forgalomban is Monor-Nyugati között késett, mert Monoron elverte a Nyugatiból a csonka 1-re bejáró helyi személy, és utána a bejáró KISS meg valami jelfeladási vacakolás miatt gyorsfékezett a váltókörzetben, míg nem volt kijárat a 3. vágányról.

sssey Creative Commons License 2024.03.04 -1 1 115322

A 725-ös IC gázolt Zugló és a Nyugati között, egy vágányon ment a közlekedés.

Ismét őskáosz lett belőle, de egy pozitív és negatív esetet kiemelnék:

 

- pozitív: a gázoló szerelvény 15:50-kor fordult volna vissza, de sikerült egy PostaBhv szerelvényt előkeríteni, így 30 perc késéssel el tudott indulni. A 30 perc megítélésem szerint a szembejövő forgalom miatt volt, legalábbis a nagy része.

 

- negatív: 735-ös IC pár perc késéssel megállt KöKi-n. Pár perc múlva bemondták, hogy kb 15 perc múlva indul tovább. Volt, aki a vonaton maradt. 15 perc múlva bemondták, hogy tovább nem közlekedik. Hát volt szitkozódás. Valahol érthető volt, de ez több, mint 1 órával a gázolás után történt.

 

16:15 körül kezdték visszaforgatni KöKi-n a szerelvényeket.

A MÁVINFORM szerint "A szegedi Napfény InterCityk csak Monorig közlekednek, onnan fordulnak vissza Kecskemét, Szeged felé."

Ezzel sincs gond, csak erről elfelejtették tájékoztatni a forgalmat, mert az említett KöKi-s visszafordításon kívül minden szegedi IC eljutott a Nyugatiig. :-)

 

sssey

 

1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.25 0 1 115321

"Ha lebontod a vezetéket a két jelenlegi Rola sorompó között akkor miért is csak 1 kocsi rakodható egyszerre?"

 

 

Nem bontották le a 2 sorompó között.A megerősített placcal egy vonalban elhúzták a vágány fölül a munkavezetéket és kapott megfelelő szigetelőket.

 

 

A hivatalos PSP irat szerint is a daruzható hossz 25 m.

 

 

Nem véletlen,hogy:

 

 

"A PSP Terminal Kft. csak a kiszolgáló létesítményt üzemelteti. A Kiszolgáló létesítmény vasúti összeköttetését biztosító vágányát a MÁV Zrt. üzemelteti. A

 

kiszolgáló létesítmény vasútüzemi tevékenységet nem végez, a kiszolgáló létesítményt kizárólagosság nélkül valamennyi vasúttársaság igénybe veheti. A Vtv. 67.§

 

alapján a kiszolgáló létesítmény csak a létesítmény kapacitás elosztását végzi."

 

 

"A PSP Terminal kiszolgálása kizárólag csak tolatási mozgással lehetséges. A tolatási mozgások elvégzése a vonatokat továbbító vasúttársaságok mozdonyaival

 

saját-, vagy a MÁV által biztosított tolatószemélyzettel biztosítható. A szükséges szolgáltatások megrendelését a vágányt használó vasúttársaságok végzik."

Előzmény: GaGe (115056)
koller andor Creative Commons License 2024.02.25 -1 5 115320

IC736 egymotoros géppel (1225) 9 kocsival , +20' Nagykőrösig. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!