Keresés

Részletes keresés

sz_b Creative Commons License 2023.09.20 0 2 23667

Én most nem az IC-ről beszéltem, hanem még az IR-es témához szóltam hozzá. IR-en nincs helyjegy senkinek sem.

Előzmény: trebront (23666)
trebront Creative Commons License 2023.09.20 0 4 23666

gondolom azért, mert a hatvanon túliaknak kötelező helyjegyet venni, amihez ugye fix ÜLŐhely jár.

és ha ott egy hatvanig menő ül helyjegy nélkül, akkor neki az első szép szóra kutya kötelessége mosolyogva felállni.

nem utas-utas különbség van, hanem helyjegyes és nem.helyjegyes különbség van. hatvanig menők is vehetnek helyjegyet, ha fixen ülni akarnak

Előzmény: sz_b (23664)
sz_b Creative Commons License 2023.09.20 0 2 23665

Még annyit érdemes tudni a témához, hogy a 80-as vonalon az InterRégiók egy furcsa hibrid megoldást jelentenek: távolsági vonat + elővárosi zónázó vonat egyben. A gödöllői felszállók ebből az elővárosi zónázó "funkciót" használják, mivel ilyenjük külön nincsen, csak az IR valósítja meg. Az, hogy ez az elméletileg kétféle viszonylat a gyakorlatban 1 db szerelvényben manifesztálódik, nem biztos hogy a legjobb, de ha valakit szidni akarsz, akkor a MÁV-ot lehet, mert ők találták ki, nem a gödöllői utasok.

Előzmény: sz_b (23664)
sz_b Creative Commons License 2023.09.20 0 2 23664

Ennyi erővel neked is mondhatná bárki, hogy "bele ne halj arany szivem", hogy állnod kell a vonaton és nem ülsz. Miért gondolod magad különbnek bármelyik másik utasnál?

Előzmény: 431365 (23635)
zjakabfi Creative Commons License 2023.09.19 -1 0 23663

No es ha az icnek expessnek van nem helyjegy köteles része?

Előzmény: Rájen153 (23661)
trebront Creative Commons License 2023.09.19 0 1 23662

oh, kösz, hálám örökké üldözni fog -- ill. egy beagle nyálas hálája :)

Előzmény: Rájen153 (23661)
Rájen153 Creative Commons License 2023.09.19 0 0 23661

Kutyát lehet szállítani.

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/gyakran-ismetelt-kerdesek/kutya-es-mas-elo-allatok-szallitasa

 

S itt a lényeg:

 

IC vonaton is szállíthatok kutyát?

Lehetőség van kisállatok – kutyák, macskák és egyéb kistestűek – zárt hordozóeszközben való szállítására valamennyi helyjegyköteles (expressz), valamint helyjegyköteles (InterCity, railjet, EuroCity, EuroNight) vonatunk másodosztályú kocsijain. Egy utas egy (élő állatot tartalmazó) tárolóeszközt vihet magával.

 

Itt meg a másik lényeg, a Díjszabásban:

 

"A vasúti társaság kizárólag a zárt szállítóeszköz nélkül szállított kutya szállításáért számít fel viteldíjat. A kilométer-távolságok összeadására vagy a viteldíj külön számítására az általános szabályok érvényesek."

 

A Kék Hullám az expressz vonat, ergo csak zárt tárolódobozban vihetsz fel kutyát, de nem kell érte fizetned, nem kell neki jegyet venned, így nem is szerepel ilyen lehetőség az appban sem.

Előzmény: trebront (23654)
trebront Creative Commons License 2023.09.14 0 0 23660

OFF: igen express lett, de az androidos MÁV app kutyajegyet csak 3 vonatra ad egész napra.

kékhullámra nem. pedig látom, h csak habelsadti kocsik vannak rajta (meg a bicós pakli)

Előzmény: zjakabfi (23657)
M41 2180 Creative Commons License 2023.09.14 0 1 23659

Nem a város mérete, hanem az utazók száma az irányadó.

A kettő nem mindig áll egyenes arányban egymással.

Előzmény: Atis57 (23655)
M41 2180 Creative Commons License 2023.09.14 0 1 23658

1. Város

2. Nem javasoltam,  hogy álljon meg

Előzmény: Lukács90 (23656)
zjakabfi Creative Commons License 2023.09.14 -2 0 23657

Szerintem már regen lehet.

A kek hullam mar expressvonat.

Előzmény: trebront (23654)
Lukács90 Creative Commons License 2023.09.14 0 2 23656

Azért egy Pusztaszabolcs faluba jó, hogy nem áll meg az IC....

Előzmény: M41 2180 (23653)
Atis57 Creative Commons License 2023.09.14 -2 2 23655

Szia!

 

Azért az emlegetett városok meg 100ezertől ,72e,36 ezerig terjed.

 

Ez a Hatvan meg egy falu ---20efővel.S akkor még az átszállóhely is gyenge érv.

 

Előzmény: M41 2180 (23653)
trebront Creative Commons License 2023.09.14 0 0 23654

IC-n nem lehet kutyát szállítani, de hibrid IC sima kocsijában miért nem?

OFF kékhullámon (amin már nincs is klímás IC kocsi, de még mindig IC-nek jelölik), ezért tilos kutyázni.

Előzmény: M41 2180 (23653)
M41 2180 Creative Commons License 2023.09.14 0 7 23653

Ez a Hatvanban megállítás valóban nem volt a legjobb ötlet az általatok oly sokszor leírt okok miatt.

Viszont az érme másik oldala,  hogy gyakorlatilag Pusztaszabolcs kivételével valamennyi elővárosi határállomáson megállnak az IC-k. 

Megoldás lehetne amit már évek óta írogatok a Startnak, a hibridesítés.  Így is úgy is az IC-k nagy része cipel hagyományos személyvonati kocsit(szándékosan nem gyorsvonatit írtam mert az a legritkább). Legyen a teljes útvonalon felármentes a fecske aztán hadd utazzon a proli rajta, illetve igazságosabb lenne mindenkivel szemben ha a vasporért és húgyszagért nem kérnélek egy fillért sem pluszban. Ha a hatvaninak meg annyira fontos az IC akkor fizesse ki a 650/990 forintot. Azt hiszem meggondolnák...

A megállításból szvsz már nem lehet kihátrálni. El kell ismerni hogy rengetegen utaznak az elővárosban és ha Székesfehérváron, Cegléden, Szolnokon megáll az IC ugyanazon okok miatt Hatvanban is meg kell állni, szükség van arra a kapacitásra.  Ezt visszacsinálni már nem lehet.

Előzmény: alex_86 (23649)
hbe Creative Commons License 2023.09.14 0 5 23652

OFF
A történelmibb hátterű városok, mint Gödöllő, Vác jobbak, de amúgy különösen a közvetlen agglomerációra igaz szerintem is, hogy a rossz dolgok keverednek, a jó meg elmarad. Én laktam faluban, megyeszékhelyen, Budapesten. Most meg az agglomerációban, és tényleg minden hülyeségen össze tudnak veszni meg vitatkozni főleg az őslakosok meg a betelepülők. Sokan úgy gondolják, hogy ami nekik jó, az jó a másiknak is. A faluban természetes, hogy nem parkolsz a másik háza elé. Budapesten, nagyobb városokban meg természetes, hogy mindenki ott parkol, ahol tud. Itt meg ez a kettő különböző háttér keveredik. A szembe szomszédom azért fordul meg minden hajnalban az én kocsibeállómon, mert az övét elfoglalja a másik autójával. De ugyanez van az építésüggyel, állattartással, zajjal, mezsgye, kerítés rendben tartásával kapcsolatban is.

Előzmény: nazareth (23646)
alex_86 Creative Commons License 2023.09.14 -3 2 23651

Honnan tudod, hogy hová valósiak voltak? Nem az van, hogy neked marad az autó és nem vonatozol? :D

ott ültek mellettem, pásztói jeggyel. Jegykezeléskor. A másik család meg bátonyt emlegetett. Ősszel/télen történt, asszem beszámoltam róla.

 

Amúgy ne gondold, hogy a 81-es utasai züllesztik a színvonalat, a miskolci IC-ken is szép számmal vannak "értelmiségi" családok,

Előbbieknek van alternatíva az utazásra (+ akár a busz is), Miskolcon túl pedig az egyetlen értelmes eljutási lehetőségről van szó (a füzesabonyi átszállás nem igazán neveztető annak).

De igazad van, csináljunk fekete vonatot az IC-kből....

 

Előzmény: ptrk92 (23650)
ptrk92 Creative Commons License 2023.09.14 0 3 23650

" a 81-esre átszállók eljátsszák azt, hogy már óra előtt a Keletiben vannak, mégsem mennek el az Agriával"

- nem tudom, én ilyennel még nem találkoztam, pedig kb heti alkalommal utazok Keleti-Mátraverebély távon. Bár én úgy látom, hogy az Agriával még mindig többen elmennek a biztosabb hatvani csatlakozás miatt, mint az IC-vel. 

 

"Pásztó vagy Nagybátony környéki "értelmiségi" családdal számtalanszor összefutottam"

 

- Honnan tudod, hogy hová valósiak voltak? Nem az van, hogy neked marad az autó és nem vonatozol? :D 

Amúgy ne gondold, hogy a 81-es utasai züllesztik a színvonalat, a miskolci IC-ken is szép számmal vannak "értelmiségi" családok, rendszeresen ordítoznak és a wc-ből dől a füst, van hogy ugyan az a személy egy Hatvan-Keleti távon kétszer elmegy rágyújtani. 

Előzmény: alex_86 (23640)
alex_86 Creative Commons License 2023.09.14 -4 2 23649

Nem az elővárosi utazás miatt állnak meg Hatvanban az IC-k, és nem Vitézy ötlete volt.

Persze, tök véletlen haknizott vele hónapokig, dicshimunuszokat zengve, bevonva a vonatmegállítós ürgét. Furcsa véletlenek...

 

Évek óta vizsgálták már a minisztériumban és a Startnál is a megállítás kérdését.

Az "évek" óta konkrétan a 80a vágányzár kezdete, amikor azok a bizonyos IC buszok megjelentek. Maga a miskolci sebesvonatok elvétele után nem láttam tömeges tiltakozást. Ugyanúgy van óránkénti IR vonatuk (alig 10 perc időtöbblet), sőt nem is egy, hanem kettő.

 

És mivel egyre inkább a hatvani egész órás pók része, nem is lehet megszüntetni.

Továbbra is azt mondom, elvi akadálya nem lenne a 80a-n a vonatok eltolásának, ahogy meg is tették, de az IC-k kárára. 35-33-30-25-15. Az évek során így változott az IC indulás. Miskolcra a gyakorlatban ugyanakkor esik be a vonat.

Évtizedekig megfelelő pók volt Hatvanban, kényelmesen csatlakozva a 81-82 felé. Ugyanúgy jár konkrétan a vonat. Mi változott azóta? Azon kívül, hogy tízmilliárdokat elköltöttünk és a menetidő+menetrend csak szarabb lett.

Elég balfasz menetrendszerkesztő, aki IC-kre tervez pókot, erre csak azt tudom mondani. De ha ez így van, mi szükség van a félóránkénti IR vonatokra? Sőt, a jövő talán már elkezdődött: igaz csak két napig, de vágányzáriban a Mártikák egyszerűen törölve lesznek Budapest-Hatvan közt - IC-re terelve az utasokat. Valószínűleg ugyanúgy dupla Flirt/Kiss jár majd Hatvan-Gyöngyös között, szóló Bz-nyi utassal.

Előzmény: Abymot (23647)
alex_86 Creative Commons License 2023.09.14 -2 1 23648

Te jó ég, mit fogsz ezért kapni. Utánam, te leszel a második legnagyobb vasútellenes. :P

Előzmény: jbaal (23644)
Abymot Creative Commons License 2023.09.13 -3 6 23647

"Szerintem csak a megszüntetés lenne a jó megoldás"

"Egyszerűen az IC nem elővárosi utazásra való és kész,"

"Vitézy baromsága volt ez az egész,"

Nem az elővárosi utazás miatt állnak meg Hatvanban az IC-k, és nem Vitézy ötlete volt.

Évek óta vizsgálták már a minisztériumban és a Startnál is a megállítás kérdését.

És mivel egyre inkább a hatvani egész órás pók része, nem is lehet megszüntetni.

Előzmény: jbaal (23644)
nazareth Creative Commons License 2023.09.13 0 3 23646

(És hogy ne vádolhass elfogultsággal, egy 180.000-es nagyvárosban születtem, éltem kis faluban, 30.000-es kisvárosban, majd néhány évet Budapesten, és összesen 14 évet Gödöllőn. Na de befejezem az OFF-ot :)

Előzmény: nazareth (23645)
nazareth Creative Commons License 2023.09.13 0 6 23645

menjen ki valaki gyalogosan Gödöllőre (...) és próbáljon meg mondjuk egy zebrán vagy egy zöld lámpán átkelni, ahol jobbra kanyarodó autóforgalom is van. Csoda, ha élve megússza az ember. Budapest ahhoz képest egy svájci kisváros...

 

Gödöllőn élek, naponta közlekedek biciklivel keresztül az egész városon oda-vissza. Szerintem ritka kulturált hely, nem igazán volt problémám az Általad vélelmezett kaszttal. Na ellenben Budapest... oda hetente fixen egyszer, célirányosan megyek be, utazom 25 percet az 1-es villamossal, ott aztán vannak balkáni arcok.

Előzmény: jbaal (23641)
jbaal Creative Commons License 2023.09.13 -7 2 23644

Szerintem csak a megszüntetés lenne a jó megoldás, minden egyéb dologból csak a probléma van, így is épp elég bonyolult már a máv jegyrendszere, a lakosság meg egyre analfabétább.

Egyszerűen az IC nem elővárosi utazásra való és kész, totál nem alkalmas erre, senkinek nem hiányoznak az álló utasok a folyosóra. Vitézy baromsága volt ez az egész, aki elvert pár tíz milliárdot mindenféle látványtervekre, aztán amikor valamit fel kellett mutatnia, ezt a marhaságot tudta kitalálni, meg a szóló flirtös Cívis IR-t, illetve a 100-as vonali IC-k budapesti helyjegy-mentességét is fenntartotta volna, ha nem takarítják el.

Előzmény: trebront (23643)
trebront Creative Commons License 2023.09.13 -4 7 23643

egyértelmű, h a 80 távolsági utasainak egy óriási szopás lett a hatvani megállás. ezt a szart meg kellene szüntetni, vagy minimum kötelező helyjegyet kell rá bevezetni, azt is úgy, h csak indulás előtti 60perccel adható ki Bp-hatvan közé.

Előzmény: jbaal (23642)
jbaal Creative Commons License 2023.09.13 -1 4 23642

Sőt, rosszul emlékeztem, még csak meg sem vették a helyjegyet, mert a kutya sem ellenőrizte a jegyeket akkoriban. Egyszerűen felszálltak a mezei bérletükkel, pedig semmi keresnivalójuk nem lett volna ott az IC buszok körül. Hatvanba a péceli vonattal, és onnan a Hatvanba induló gyorsabbik busszal lehetett eljutni, vagy pedig Volánbusszal a Puskástól.

De ha a 6-7 db IC busz megtelt, akkor az ott lévő jegyvizsgálók elhajtottak mindenkit, hogy várják meg a következőt, a kutyát nem érdekelte már akkor, hogy mennyi aggló-patkány fészkelte be magát a buszokba érvényes jegy nélkül.

Előzmény: jbaal (23641)
jbaal Creative Commons License 2023.09.13 -6 4 23641

A 2019-es vonatpótlás alatt is ez ment, hogy az elővárosi utasok felvásárolták az összes helyjegyet, mert az IC busszal akartak gyorsan Hatvanba jutni, aki meg Miskolcra és távolabb utazott volna, várhatott 1-2 órát a következőre, aztán még szarakodhatott a késésekre nem váró nádaskai, hidasi, szerencsi és egyéb vonatokkal.

Ha nagy nehezen a péceli vonattal és a lassú busszal is elverekedte magát Hatvanba, akkor sem szálhatott fel az IC-re, mert a szar jegyrendszer nem tett különbséget a Keleti-Hatvan pótlóbusz meg a Hatvan-Miskolc vonat között, így sokszor félházzal elment az IC Hatvanból akár péntek este is.

 

Aztán az elővárosi tahó okoskodik mindenhol, hogy "üres az IC". A 100a-n is rendszeres probléma volt belőle, hogy a metrópóltás alatt befészkelte magát a proli az IC 1. osztályra, aztán nem értette, hogy mi az anyja 3,14csájáért állítja fel a helyjegyért+kocsikülönbözetért kb. 2 ezer Ft.-ot pluszban fizető távolsági utas.

 

A pest megyei agglomerációba kiköltöző idegbeteg, frusztrált, 2 mp időnyereségért az anyját is eladó proletár rétegnél patkányabb faj nincs a világon. Nem kell ehhez vasút sem, menjen ki valaki gyalogosan Gödöllőre, Dunakeszire vagy Érdre és próbáljon meg mondjuk egy zebrán vagy egy zöld lámpán átkelni, ahol jobbra kanyarodó autóforgalom is van. Csoda, ha élve megússza az ember. Budapest ahhoz képest egy svájci kisváros...

Előzmény: 431365 (23632)
alex_86 Creative Commons License 2023.09.13 -4 5 23640

Az hagyján, de pl a 81-esre átszállók eljátsszák azt, hogy már óra előtt a Keletiben vannak, mégsem mennek el az Agriával, hanem megvárják az IC-t. Ezért nem irritál, ha forduló késés miatt 15-20 perc késéssel indul vissza és bukják a csatlakozást. Lehet én vagyok peches, de Pásztó vagy Nagybátony környéki "értelmiségi" családdal számtalanszor összefutottam, hát ők garantáltan nem az utolsó pillanatban estek be a Keletibe, előtte jól feltankoltak...

A 15:25-ös IC egy sima hétköznap is munkásvonat, de nem kezdem elölről....

 

Előzmény: 431365 (23632)
Rájen153 Creative Commons License 2023.09.13 0 6 23639

Mindenki azzal megy, ami neki jobb, vagy amivel el kell mennie. Van, aki Gödöllőről még tovább utazik, vagy időre megy pl. gyerekért iskolába, óvodába. De aki csak azért megy el az AGRIÁ-val, mert előbb ér haza, szíve joga, ahogyan neked is szíved joga eldönteni, hogy elmész a 2 percen belül induló vonattal vagy vársz 28/58 percet a következőre. 

 

 

Előzmény: 431365 (23635)
Rájen153 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 23638

Papíron persze pár perc volt, nade az olvtárs arra gondolt, amikor késett a fővonali vonat, és az inga bizony nem várta meg, na akkor már 50-110. 

Előzmény: Trackmen (23631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!