CS
Azért nyitom meg ezt a topikot, mert nem sok információt találtam erről a kisteherautóról, mely elég vegyes érzelmeket vált ki autóhoz valamennyire is értő embertársaimból. Mit érdemes tudni eme kétes (?) eredetű és minőségű járgányról, hogyan van motorizálva. Hallottam, hogy szerelik az ősrégi GAZ (UAZ,Volga stb...) 2.4-es benzinessel, és egy híres-hírhedt Andoria nevű bolgár turbó dízellel.Teher és terepjáró, kisbusz és sima dobozos változatai egyre gyakoribbak a hazai utakon. Várom nálam jobban hozzáértők véleményét a típusról. Valami szép, igényes nullázást várok.
Az újabb ablakemelőkön már zárt bowdenház van! Nem tud leugrani és összegabalyodni a bowden. Mióta (vagy 8 éve) ilyent építettem be nincs semmi problémám!
Erről az összkerekes Gazelláról van egy köszönő dedikált fotó Lengyelországban az Andoria motorgyárban, ahogy a Szaharában csapat...
Kisegítették a lengyelek Őket alkatrésszel, amikor valamit törtek Afrikában.
Egyébként bátrak, hogy szimpla kerékkel használják, -hiszen Gazella felninek annyira el van tolva a középvonala, hogy csak előre lehet befordítva használni, vagy hátra duplán.
Így tilos!
Erre a hosszabb Sobol hátsóhíd való a majdnem szimmetrikus Sobol felnivel. (az csak 5 csavaros)
Amikor a videon látható autó készült, még nem volt gyárilag terepes Sobol, -de akkor is össze tudtak volna "lego-zni" házilag olyat.
Meg kell nézni a hüvelyek megfelelő "kiállását" az alu motortömb síkjából. Ha nem elegendő, akkor ki kell húzni, és hézagolni a hozzávaló rézgyűrűkkel.
Az ablakemelővel a probléma(2is behányt már), hogy az orsónál összegabalyodott a bowden, másiknál meg műanyag pöcök tört el. egyiket újrabowdeneztem nem kis szöszöléssel de nem lett tökéletes. Egyik verdában nincs bent pillanatnyilag emelő... manuális egyenlőre:) Neten találtam 9 körül lehet már venni, csak sannálom rá mert az se jobb sajna sztem.
Végre írok is a fórumba, nemcsak böngészem okosságokat keresve. Nekünk van egy 2004es andoriás és egy 2001es steyr motoros vasunk, mindkettő duplafülkés. Nagyon frankó jószágok, kiválthatatlanok. Problémák mindig vannak de magam javítom őket pedig nem is vagyok szerelő. Legutóbb a 60e km-es andoriamotoros váltója sz*rt be(5.fogaskerékről eltávozott 3 fog... hmm fincsi volt összerakni a váltót) A váltó levételt kombináltam főtengelyszimmeringek cseréjével és vezérműszíj cserével.
Lenne egy nagy kérdésem csmisi gazella szakihoz: Steyr motoros jószágom (135e km) kezdi pacsálni a hűtővízbe a gázolajat. Beszéltem egyik sorstárssal és felokosított hogy kb160 e km-nél kell szétszedni ripityomra a motort és kifúrni meg préselni vmi tömítést. Na nemtudom mennyi gázolaj jelenléte számít "szétkellszedni" határnak. A vízcsövek nemigazán díjazzák a gázolajat, így oda kell figyelni rájuk mert nemhiszem h olajállóak. Pár éve tudtam szerezni egy hengerfej problémás bontott steyr mocit amibe alig volt km, szóval szeretnék tisztába lenni hogy hol is van az a gumikarika a monoblokkon amit csak pesten tudnak cserélni. A pd elemen vannak karikák úgyemlékszem kékek, de ez alatta van valahol belülről....
Szóval remélem jár erre csmisi és fel okosít. Másik kérdés szaktársak: az ablakemelőre talált ki valaki eccerű olcsó javítást/cserét? Elméletileg ford transit licenc a fülke, nemtudom h a fordé jólenne e bele csak az se 3ezer. Vagy ladának a bowdenes mgoldását nem építette bele senki? Én renault19 ablakemelőjét szerkesztetttem bele csak nehezen jár sajna de jobb minha léccel támogatnám ki.
Köszönöm előre is a tanácsokat. Ha valakinek van kérdése szívesen segítek mert pár történet volt már a vasakkal.
Ezekről az "újabb" Gazellákról mit hallotatok? Igazából nincs is róluk sok tapasztalatom, csak azt hallottam, hogy nem valami jók. Akinek kisebb terepre kell meg 50-60 ezer kilóméteres szolgálatra annak megfelelne?
Volt már rendszeres hengerfejproblémája valakinek a benzines motoron? Ha igen sikerült megoldani? Sajnos nem sikerül megoldanom, hengerfejeket már cseréltem , lehet ,hogy inkább az autót kéne más típusra?
helo! valaki hallott-e már olyan ról h egy benzined gaz-ba beszerelt egy diesel motort?? mondjuk egy ford transit félét?? kivitekezhető lenne-e a dolog vhogyan. általánosságban pedig mit kell tenni, akkor, ja motort cserélsz a kocsidban? mien papírmunkával jár?
Tülkön ülök a kívánciságtól légszi részletes beszámolót közre adni a tapasztalaidról, hogy minden úgy sikerült ahogy elképzelteded, és a verda csúcsokat dönt.
Amúgy a terepesekkel sok bajvan ha sokat használod terepen, mert az egész elsőhajtás egy rakás szar úgy ahogy van (konstrukció), csak nehogy meg bánd az átalakítást. De ha figyelsz rá és nem mész tengelyig érő vizben , sárban akkor sokáig elmegy, a féltengely bordás tárcsát 5 ekm ként vastagon zsírozd, a kerékagyba egy buboréknyi levegő sem férjen be úgy tömd tele zsirral, össze rakáskor a kerékagy tartó csötengelyt úgy kend ki zsírral hogy a féltengely nyomja ki a felesleget. és ha sokat mész tererpen zsír zsír zsír.
Föl lehet rakni a hazai beszerelésű Eu2-re is a szivattyút, mert a "szépemlékű" Gazimpex-nek is készült egy, vagy két darab szervós autó Csepel-Bendiberica kormányművel, és normál ékszíjas orosz szivattyúval kb. '98-ban...
(-klíma kompresszort is rakattunk már föl ;) )
Ha holnap bemegyek a munkahelyemre lefotózok egy kb. 4 éves Eu3-as Gazellát, amit éppen hengerfejezünk, -nincs rajta hűtő, vezérműszíj, stb. -szemből látszani fog a szivattyú is. Egyébként a szivattyúval kell feszíteni.
-Ja, és van raktáron Eu3-as, és Eu4 es szivattyútartó-konzolunk, -és Andoriához való normál ékszíjas orosz szivattyúnk is...
Akkor valószínű hogy a Bosch adagoló kissebb volt, mert a soros adagolójú Andoriámon sehogy nem találom a szervó felfogatásának helyét. Lehet hogy eltakarja az adagoló? A szíjfeszítést hogy oldották meg? A szivattyúval feszítették mint a generátornál?
Ne haragudj a sok kérdésért de egy átalakítás kellős közepén vagyok és a szervószivattyú megoldása nem akar összejönni a régi soros adagolójú Andoriával.
Volt rajtuk szervókormány (ugyanolyan kormányművel, mint a Steyr motoron, -de a szivattyú nem 6PK-s orosz, hanem normál ékszíjas ZF gyártmányú volt, -amit kb. 2005-ben a Steyr-en alkalmazott oroszra "spóroltak" -normál ékszíjjal)
Az adagolójuk nem a soros PAL, hanem forgóelosztós Bosch volt, valamint viszkós ventillátorral, és intercooler-rel voltak szerelve.
A motorblokk többé-kevésbé megegyezik az Euro3-mal.
-Nem csak a régi Euro2-es, soros adagolós Andoriákon volt sima ékszíj a generátoron, hanem azokon az új fülkés Euro3-asokon is, amiket 2004-ben importáltunk Litvániából.
De azokból nem sok volt, -a lengyel generátorról hamar áttértek a Delphy-re. Sajnos nincs kihasználva a generátor ékszíjtárcsa mind a hat bordája, 4 bordás főtengelytárcsát csinált a lengyel.
Cegléden alakították át benzinesből Andoriára, -majd az utolsó sorozatot Budaörsön.