Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

papsoka Creative Commons License 2011.09.20 0 0 105

Az újabb ablakemelőkön már zárt bowdenház van! Nem tud leugrani és összegabalyodni a bowden. Mióta (vagy 8 éve) ilyent építettem be nincs semmi problémám!

Előzmény: elect (101)
csmisi Creative Commons License 2011.09.19 0 0 104

Csináltunk már egy pár darab diffizárast, -nagyon drága, mert az egyik hátsó féltengelyt is le kell gyártatni. 

 

100%-ban záródó, -elektropneumatikus kapcsolású, beépített kompresszorral.

 

A saját Sobol-unkba a télen építünk be automata, részlegesen záródót ("sperr-diffi") -az sem filléres dolog lesz...

Előzmény: saranka (92)
csmisi Creative Commons License 2011.09.19 0 0 103

Erről az összkerekes Gazelláról van egy köszönő dedikált fotó Lengyelországban az Andoria motorgyárban, ahogy a Szaharában csapat...

Kisegítették a lengyelek Őket alkatrésszel, amikor valamit törtek Afrikában.

Egyébként bátrak, hogy szimpla kerékkel használják, -hiszen Gazella felninek annyira el van tolva a középvonala, hogy csak előre lehet befordítva használni, vagy hátra duplán.

Így tilos!

 

Erre a hosszabb Sobol hátsóhíd való a majdnem szimmetrikus Sobol felnivel. (az csak 5 csavaros)

Amikor a videon látható autó készült, még nem volt gyárilag terepes Sobol, -de akkor is össze tudtak volna "lego-zni" házilag olyat.

Előzmény: satya4 (98)
csmisi Creative Commons License 2011.09.19 0 0 102

Meg kell nézni a hüvelyek megfelelő "kiállását" az alu motortömb síkjából. Ha nem elegendő, akkor ki kell húzni, és hézagolni a hozzávaló rézgyűrűkkel.  

Előzmény: alex3010 (89)
elect Creative Commons License 2011.09.19 0 0 101

Az ablakemelővel a probléma(2is behányt már), hogy az orsónál összegabalyodott a bowden, másiknál meg műanyag pöcök tört el.  egyiket újrabowdeneztem nem kis szöszöléssel de nem lett tökéletes. Egyik verdában nincs bent pillanatnyilag emelő...     manuális egyenlőre:) Neten találtam 9 körül lehet már venni, csak sannálom rá mert az se jobb sajna sztem.

Előzmény: papsoka (100)
papsoka Creative Commons License 2011.09.18 0 0 100

Mi a gond az ablakemelőkkel?

Előzmény: elect (99)
elect Creative Commons License 2011.09.17 0 0 99

Üdv mindenkinek!

Végre írok is a fórumba, nemcsak böngészem okosságokat keresve. Nekünk van egy 2004es andoriás és egy 2001es steyr motoros vasunk, mindkettő duplafülkés. Nagyon frankó jószágok, kiválthatatlanok. Problémák mindig vannak de magam javítom őket pedig nem is vagyok szerelő. Legutóbb a 60e km-es andoriamotoros váltója sz*rt be(5.fogaskerékről eltávozott 3 fog... hmm fincsi volt összerakni a váltót) A váltó levételt kombináltam főtengelyszimmeringek cseréjével és vezérműszíj cserével.

Lenne egy nagy kérdésem csmisi gazella szakihoz: Steyr motoros jószágom (135e km) kezdi pacsálni a hűtővízbe a gázolajat. Beszéltem egyik sorstárssal és felokosított hogy kb160 e km-nél kell szétszedni ripityomra a motort és kifúrni meg préselni vmi tömítést. Na nemtudom mennyi gázolaj jelenléte számít "szétkellszedni" határnak. A vízcsövek nemigazán díjazzák a gázolajat, így oda kell figyelni rájuk mert nemhiszem h olajállóak. Pár éve tudtam szerezni egy hengerfej problémás bontott steyr mocit amibe alig volt km, szóval szeretnék tisztába lenni hogy hol is van az a gumikarika a monoblokkon amit csak pesten tudnak cserélni. A pd elemen vannak karikák úgyemlékszem kékek, de ez alatta van valahol belülről....

Szóval remélem jár erre csmisi és fel okosít. Másik kérdés szaktársak: az ablakemelőre talált ki valaki eccerű olcsó javítást/cserét? Elméletileg ford transit licenc a fülke, nemtudom h a fordé jólenne e bele csak az se 3ezer. Vagy ladának a bowdenes mgoldását nem építette bele senki? Én renault19 ablakemelőjét szerkesztetttem bele csak nehezen jár sajna de jobb minha léccel támogatnám ki.

Köszönöm előre is a tanácsokat. Ha valakinek van kérdése szívesen segítek mert pár történet volt már a vasakkal.

satya4 Creative Commons License 2011.08.19 0 0 98

A videón szerintem a normál gazella van csak szimpla kerekkel.Duplakabinos össz kereskes gazellát nem tud valaki?

Sanyiiika Creative Commons License 2011.08.17 0 0 97

Ezekről az "újabb" Gazellákról mit hallotatok? Igazából nincs is róluk sok tapasztalatom, csak azt hallottam, hogy nem valami jók. Akinek kisebb terepre kell meg 50-60 ezer kilóméteres szolgálatra annak megfelelne?

Sanyiiika Creative Commons License 2011.08.17 0 0 96

De sokkal tovább is bírja. Egyszer meg kell rajta valamit csinálni és utánna jó.

Előzmény: papsoka (95)
papsoka Creative Commons License 2011.08.16 0 0 95

A Steyer motorhoz biztos hogy minden drágább mint az Andóriához!

Előzmény: guevara78 (94)
guevara78 Creative Commons License 2011.08.01 0 0 94

Ja, és mennyire drágák az alkatrészek?

Előzmény: guevara78 (93)
guevara78 Creative Commons License 2011.08.01 0 0 93

Üdv Fórumozók!

Szeretnék egy Gazella, 2.2 dízel Steyer motoros autót venni.

Véleményeiteket szeretném megkérdezni, hogy érdemes -e?

Milyen hibái vannak/lehetnek, fogyasztás, alkatrész ellátottság, kezelhetőség stb.

Az autó 2001-es évjárat és eléggé jó állapotban van.

Az egyik ismerösőm szerint nem szabad dízel Gazellát venni.Várom a válaszaitokat. Üdv, Norbi

saranka Creative Commons License 2011.08.01 0 0 92

difizár utolagos beszerelésről hallot már valki? Gazellába hátsó tengelybe gondoltam pluszba beszerelni

Sanyiiika Creative Commons License 2011.07.31 0 0 91

Ez milyen típusú Gaz leheh?

alex3010 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 89

Volt már rendszeres hengerfejproblémája valakinek a benzines motoron? Ha igen sikerült megoldani? Sajnos nem sikerül megoldanom, hengerfejeket már cseréltem , lehet ,hogy inkább az autót kéne más típusra?

papsoka Creative Commons License 2011.06.08 0 0 88

Talán most sikerül a képeket is feltölteni!

papsoka Creative Commons License 2011.06.08 0 0 87

Elkészűlt a nagy mű! A műszaki vizsgát is sikeresen vette!

Néhány kép az "eredményről". Fotókkal dokumentáltam az egész folyamatot.

Tehát egy sima billencs gazellából csináltunk terepes billencset.

drillassistant Creative Commons License 2011.05.27 0 0 86

helo! valaki hallott-e már olyan ról h egy benzined gaz-ba beszerelt egy diesel motort?? mondjuk egy ford transit félét?? kivitekezhető lenne-e a dolog vhogyan. általánosságban pedig mit kell tenni, akkor, ja motort cserélsz a kocsidban? mien papírmunkával jár?

köszi.

papsoka Creative Commons License 2011.04.29 0 0 85

Mire vagy kíváncsi?

Előzmény: dzsoexx (84)
dzsoexx Creative Commons License 2011.04.28 0 0 84

Tülkön ülök a kívánciságtól légszi részletes beszámolót közre adni a tapasztalaidról, hogy minden úgy sikerült ahogy elképzelteded, és a verda csúcsokat dönt.

Amúgy a terepesekkel sok bajvan ha sokat használod terepen, mert az egész elsőhajtás egy rakás szar  úgy ahogy van (konstrukció), csak nehogy meg bánd az átalakítást. De ha figyelsz rá és nem mész tengelyig érő vizben , sárban akkor sokáig elmegy, a féltengely bordás tárcsát 5 ekm ként vastagon zsírozd, a kerékagyba egy buboréknyi levegő sem férjen be úgy tömd tele zsirral, össze rakáskor a kerékagy tartó csötengelyt úgy kend ki zsírral hogy a féltengely nyomja ki a felesleget. és ha sokat mész tererpen zsír zsír zsír.

üdv Joexx

 

Előzmény: papsoka (83)
papsoka Creative Commons License 2011.04.25 0 0 83

Meg volt az első próbaút a terepessé alakított Gazellámmal!

lali bird Creative Commons License 2011.03.27 0 0 82

Tud-e valaki olyan pécsi maszek autószerelőt ajánlani aki ért az UAZokhoz és jó munkát végez.

papsoka Creative Commons License 2011.03.16 0 0 81

Sokat segítettél!

Megköszönöm előre is a fotókat is.

A motoron akkor cserélnem kell az ékszíjtárcsát is kétsorosra. Ilyen is lehet valahol?

Előzmény: csmisi (80)
csmisi Creative Commons License 2011.03.16 0 0 80

Föl lehet rakni a hazai beszerelésű Eu2-re is a szivattyút, mert a "szépemlékű" Gazimpex-nek is készült egy, vagy két darab szervós autó Csepel-Bendiberica kormányművel, és normál ékszíjas orosz szivattyúval kb. '98-ban...

(-klíma kompresszort is rakattunk már föl ;)     )

 

Ha holnap bemegyek a munkahelyemre lefotózok egy kb. 4 éves Eu3-as Gazellát, amit éppen hengerfejezünk, -nincs rajta hűtő, vezérműszíj, stb. -szemből látszani fog a szivattyú is. Egyébként a szivattyúval kell feszíteni.

 

-Ja, és van raktáron Eu3-as, és Eu4 es szivattyútartó-konzolunk, -és Andoriához való normál ékszíjas orosz szivattyúnk is... 

 

                                          Hívd a Sziget-Teher kft.-t!


Előzmény: papsoka (79)
papsoka Creative Commons License 2011.03.16 0 0 79

Akkor valószínű hogy a Bosch adagoló kissebb volt, mert a soros adagolójú Andoriámon sehogy nem találom a szervó felfogatásának helyét. Lehet hogy eltakarja az adagoló? A szíjfeszítést hogy oldották meg? A szivattyúval feszítették mint a generátornál?

Ne haragudj a sok kérdésért de egy átalakítás kellős közepén vagyok és a szervószivattyú megoldása nem akar összejönni a régi soros adagolójú Andoriával.

Előzmény: csmisi (78)
csmisi Creative Commons License 2011.03.15 0 0 78

Volt rajtuk szervókormány (ugyanolyan kormányművel, mint a Steyr motoron, -de a szivattyú nem 6PK-s orosz, hanem normál ékszíjas ZF gyártmányú volt, -amit kb. 2005-ben a Steyr-en alkalmazott oroszra "spóroltak" -normál ékszíjjal)

 

Az adagolójuk nem a soros PAL, hanem forgóelosztós Bosch volt, valamint viszkós ventillátorral, és intercooler-rel voltak szerelve.

A motorblokk többé-kevésbé megegyezik az Euro3-mal.

Előzmény: papsoka (77)
papsoka Creative Commons License 2011.03.15 0 0 77

Ezeken a korai Euro3-s gépeken volt szervószivattyú és szervókormány? A motorblokk és adagoló megegyezett az Euro2-s blokkal?

Előzmény: csmisi (75)
papsoka Creative Commons License 2011.03.15 0 0 76

Sikerült!!!

Előzmény: papsoka (74)
csmisi Creative Commons License 2011.03.15 0 0 75

-Nem csak a régi Euro2-es, soros adagolós Andoriákon volt sima ékszíj a generátoron, hanem azokon az új fülkés Euro3-asokon is, amiket 2004-ben importáltunk Litvániából.

De azokból nem sok volt, -a lengyel generátorról hamar áttértek a Delphy-re. Sajnos nincs kihasználva a generátor ékszíjtárcsa mind a hat bordája, 4 bordás főtengelytárcsát csinált a lengyel.

 

 

Cegléden alakították át benzinesből Andoriára, -majd az utolsó sorozatot Budaörsön.

Előzmény: 4 karika (70)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!