Keresés

Részletes keresés

babaji Creative Commons License 2012.03.20 0 0 190

Az egyház mint szervezet és tevékenység és  klérus azért SZÜKSÉGES hogy a közösségi világnézetet lásd VALLÁS szolgálja elősegitse :

kell templom,pásztor és hasonlók.

Az egyház SZOLGA !

 

babaji Creative Commons License 2012.03.20 0 0 189

A VALÓSÁGOT tiszteld ne a véleményedet ! :))

 

Jézus ismerte a hierarchiát :

1 Legkedvence akit szinte testvérként istápolt JÁNOS !

2,Péterre bizta egyházát :Legeltessed bárányaimat.

3.Bizalmas belső köre János,Péter ,Jakab.

4.És persze a TIZENKETTŐ tanitvány név szerint ismeretes mindegyik !

5.A "civil" szintjéről a barát : Lázár és egy hölgy sok legendával Mária Magdaléna.

babaji Creative Commons License 2012.03.20 0 0 188

"Jézus léte a történelemben nyomotthagyott és konkrét személyként sem kérdőjelezhető meg."

---------------------------------------

Ugyanez a véleményem nekem is.

Csak éppen EZEN FELÜL kihangsulyoztam hogy ÁLTALÁNOS EMBER ! Mindenkinek van keresztje szokás ezt mondogatni és igaz.Az elmult évezredek gyötrelmesen volta ma is feszülünk a kereszten.Mindannyian.

 

Előzmény: püspök-ladány (187)
püspök-ladány Creative Commons License 2012.03.17 0 0 187

Jézus J E L K É P és nem történelem és nem konkrét.

 

Jézus azoknak jelkép, akik mást sem látnak belőle, pld. a hívőknek. Ezt aztán az agnosztikusok és ateisták átvették.

Jézus léte a történelemben nyomotthagyott és konkrét személyként sem kérdőjelezhető meg.

 

Felvetésedre:

 

A pápaság ott a sírban kezdődött azzal, hogy Péter nem futott el a fővárosból a többi tízzel, hanem Jánossal ott maradt. Így vasárnap reggel láthatta a feltámadás tárgyi bizonyítékát. Innen hirdette Jézus életét, halálát és feltámadását. Nem egyházat alapított, nem volt szüksége papokra, ingyenélőkre, dogmákra, holmi akkor nem is létező írásokra.

A hit, nem pártalapon szerveződik most sem, így demokratizmusra sincs szüksége. Attól, hogy rendszeresen gereblyézik a szart, még semmi sem lenne jobb. Ami meg igen, karitász, lelkigondozás, az nem hit. Nem az olasz bíborosok vannak sokan, hanem bíborosokra sincs szükség. Jézusnak sem volt egy sem. Viszont Ő a papi hatalmat megkérdőjelezte. Undorító, hogy pont belőle faragtak főpapot, aki világ életében megvetette azt.

 

 

Előzmény: babaji (185)
babaji Creative Commons License 2012.03.15 0 0 186

Beszéljünk a pápaságról !

Én hivőként nagyobb demokratizmust szeretnék,például MUNKAJELLEGÜ zsinatot minden évtizedben és hogy ne legyen olasz tultengés a biborosi testületben !

babaji Creative Commons License 2012.03.15 0 0 185

Jézus J E L K É P és nem történelem és nem konkrét.

Előzmény: püspök-ladány (184)
püspök-ladány Creative Commons License 2012.03.12 0 0 184

A kereszténység valódi alapja!

Az örök életre vivő út!

 

Nem érzem feleslegesnek azt, hogy előzményekre is utaljak, mert csak így válik érthetővé mondandóm. Ahhoz, hogy álláspontomra eljussak hosszú évtizedek gyűjtő és rendszerező munkájára volt szükség. Talán ez tette lehetővé számomra, hogy átlássam mindazt, amit a mindennapokba belefáradt emberek nem.

A jelenlegi vallások és benne a kereszténység bármely formája, az összes felekezet, irányzat és eretnekség is hibákon, tévedéseken alapul. Jelenlegi formájában nem más, mint ókori mesék zagyva halmaza, amely a lélek megnyugtatásán kívül semmi másra sem szolgál. Ez sokaknak talán elég, nekem nem.

Azért írom e sorokat, mert talán lesznek néhányan, akik hasonlóképpen gondolkodnak.

Azonban az előbbiekben leírtak ellenére mégis azt kell mondanom: van Isten és Jézus élt, meghalt és feltámadt!

 

Miként egyeztethetők össze akkor az előbbi gondolatok?

Ma már nincsenek polihisztorok, mindenhez legalább egy bizonyos szinten értő emberek. Márpedig az összefüggések átlátásához az első esetben legalább ez szükséges.

 

Az őskori és ókori hiedelmeket ma már az összes ember nevetségesnek tartja és elfogadja az azokat magyarázó tudományos kutatások eredményét. Tisztában vannak azzal, hogy például a kétezer éve még elfogadott és nagyhatalmú Izisz kultusz nem más, mint babonaság és butaság.

Miközben azt már nem veszik észre, hogy annak idején és most is sokak számára az volt a fontos, hogy a templom melyik részébe helyezkedjen el a kórus. Tehát a külsőségek számítanak, magát az egyes vallások és szekták alapvető dogmáit sem ismeri a hívek többsége.

Tudniillik, hogy annak idején a kereszténység alapját szolgáltató írásokat sem szent iratoknak készítették, tekintették, még a zsidók sem sajátjaikat. A történelem fintora, hogy a körülmények furcsa összejátszása folytán mégis ma már ennek ellenkezőjét hitetik el a tömegekkel.

 

A kritikai ellenvetések, Meslier abbé testamentumától, a modern Bibliakritikákig legtöbbször a vallások elméleti alapjait, dogmáit kérdőjelezik meg. Legfeljebb rámutatnak az írásokban található, és ma már könnyen kimutatható ellentmondásokra, hibákra. Megkérdőjelezik a teológiai istenérveket, majd meghagyják filozófiai kérdésnek Isten létét és a benne hívők hitét.

 

A huszonegyedik században azonban már eljuthatunk oda, hogy feltárjuk a kereszténység valódi alapjait és rekonstruáljuk a történéseket. Ebből pedig egy igen furcsa história kerekedik ki, és sokszor ellent kell mondjak, a közkeletű hiedelmeknek is.

 

Kezdjük az elején. A Biblia ószövetségi része ma már jól megközelíthető tudományos alapon. Maga a Szent Szék sem tekinti a kezdetekről szóló történeteket másnak, mint eredetmagyarázó mítoszoknak: Fidesz et Ráció 13. enc.

Ezek a aitiológikus alapokon keletkezett mítoszok, az akkori embereknek a világban található dolgok és folyamatok általuk vélt megértésére szolgált. Mint ahogy nem voltak Küklopszok, úgy Noé ( bárkája ) sem létezett. Ez utóbbi nyilvánvaló átvétele egy jóval korábbi sumér legendának. A későbbiekben a zsidók saját történelmük kiszínezésével, majd a fogságból történő visszatérés után múltjuk megszépítésével olyan krónikákat hoztak létre, amely a mai napig elfoglaltságot és nem kevés megélhetést ad a mással sem dolgozó ráérő személyeknek. Ugyanez igaz a kereszténység és más vallások papjaira és érintett laikusaira is. Boncolgatják és értelmezgetik a meséket, rég idejét múlt tanításokat, miközben az egész úgy értelmetlen, ahogy ezt meg lehet tenni a Gyűrűk Ura világával is.

 

Van azonban valami, ami a történések vizsgálatával kideríthető és kivesézhető. A Jézus történet valódi magja olyan támpontokat ad meg, amely elvezet a valódi igazságokra, a túlvilág ismeretére, világunk igazi értelmének megértésére.

 

Jézust ma már sokan, főleg Vermes Géza után elfogadják annak, ami valóban volt: zsidó vándorprédikátornak. Ilyenből azonban volt akkoriban jó pár tucat. Ezek egy része lázadó, más része fanatikusan vallásos, megint mások öncélú haszonlesők voltak. Jézus sem végezte volna másként, mint ők, azaz a feledés enyészete végzett volna történetével, amennyiben nincs Pál. Ő volt az, aki történetét elvitte a pogányokhoz és azok így betérés nélkül úgy váltak zsidóvá, hogy a rendszert fogadták el, megkötések nélkül - Jézust megvallva megváltójuknak. Bizony itt történt az alapvető hiba is. Jézus ugyanis nem volt megváltó, nem volt Isten fia, és próféta sem. Viszont valóban feltámadt!

 

Miként egyeztethetők össze ezek az egymásnak látszólag ellentmondó igazságok?

A történéseket kell kihámozni a rendelkezésre álló írásokból, elhagyni a meséket, csodákat, a szépítő betoldásokat és a lényegre koncentrálni.

 

Jézus születése: a zsidó és keresztények között, személye körül kialakult hitviták eredménye. Jézus születését legendás alapra helyezték, szűztől történő születését a megfogalmazott rágalmak kivédésére találták ki.

 

Jézus gyermeksége: Semmiben sem tért el korának többi társáétól. Az utólag kreált gyermekségtörténetek, az akkori korban ismert és közismert Mózes-i gyermekség történetek, mondák analógiái voltak.

 

Jézus apja szakmáját követte, de jól ismerte az írásokat és azok magyarázatait. Ortodox álláspontot képviselt a legtöbb kérdésben.

 

Jézus, Fürösztölő János hatására látott neki a prédikálásnak, tanítványok gyűjtésének. Ebben segítette, hogy szombatév volt. A római uralmat pedig sokan szerették volna lerázni.

 

Jézus a pusztában kapcsolatot talált olyan civilizációval, akik segítették a későbbiekben. Magaslatokon imádkozott és egyedül. Amikor magával vitte egy alkalommal néhány társát, akkor szembesültek azok ezzel:

 

Hat nap múlva Jézus maga mellé vette Pétert, Jakabot és Jánost, felvitte csak őket külön egy magas hegyre, és szemük láttára elváltozott.

Ruhája olyan tündöklő fehérré lett, amilyenre nem tud ruhafestő fehéríteni a földön.

És megjelent nekik Illés Mózessel együtt, és beszélgettek Jézussal. 

 

Jézust a magaslat másik oldaláról egy reflektorral világították meg, ettől látták fehérnek ruháját!!!

 

Jézus a későbbiekben is ember maradt, félt a hatóságoktól, ezért az idegenektől kapott tanítását csak köznapi történetekbe csomagolva merte előadni. Ismerettel rendelkezett a táguló világegyetemről és még sok más, csak számunkra érthető dologról:

 

Más példázatot is mondott nekik: "Hasonló a mennyek országa a kovászhoz, amelyet fog az asszony, belekever három mérce lisztbe, míg végül az egész megkel."

 

Jézus azt hitte elfogása után, hogy az idegenek megmentik. Ezt azonban a ’be nem avatkozást’ fizikai értelemben betartó idegenek nem tehették meg.

 

Jézus halála után azonban testét annihilálták, ennek melléktermékeként keletkezet a ’feltámadását’ bizonyító torinói halotti lepel.

Ez volt az első követők kézzelfogható bizonyítéka a feltámadásra.

 

Pál értelmezte át elsőként a történetet a maga hasznára úgy, hogy annak később már nem volt szüksége a tárgyi bizonyítékra, tanítása, meséje önmagában megállta a helyét.

Jézus e szerint nem az, akinek ma hirdetik, és sosem volt az, aminek korábban tekintették!

 

Mi akkor a konzekvenciája a történetnek?

 

Az, hogy Ufók vannak, és azok, bár néha felveszik a kapcsolatot az emberekkel, alapjában magára hagyják őket?

Ennél sokkal többről van szó.

 

Ha elhagyjuk a mesés és nyilvánvalóan kitalált történeteket, amelyekkel csak Jézus személyét kívánták isteni magasságokba emelni későbbi követői,

az alábbi érdekes dolgokat állapíthatjuk meg:

 

Jézus közönséges emberként születet és élt, míg kapcsolatot nem talált a ’fentiekkel’, ’idegenekkel’, ’angyalokkal’, ’Istennel’, stb.

Ez után is megmaradt embernek, de a közösséget megpróbálta olyan irányba vezetni tanításaival, amelyek ma is elfogadhatatlanok a döntő többség számára. Úgy élni, ahogy hirdette szinte lehetetlen.

 

Legalábbis a mai rendszerben, amely szinte semmit sem változott az évezredek alatt.

 

Halála után teste eltűnt a sírból, és erre, nem a későbbi kitalált jelenéseire tekintettel tudhatjuk, hogy feltámasztották és ma is él!

 

Aki hasonlóképpen szeretne járni, annak követni kell őt!

 

Nem a vallások által meghirdetett és kitalált módon és úton.

Hanem az írásokból kiszűrve a valódi igazságokat, úgy élni, ahogy csak nagyon kevesen tudnak.

A mai világ elérkezett a végidejéhez. Nemsokára milliárdok halnak és pusztulnak.

Aki az életet választja, és nem a halált, az megkereshet:

 

Email címem: emberfiaistenfia@gmail.com

 

babaji Creative Commons License 2012.02.01 0 0 183

Rövid , őszinte , intenziv és M U N K A - jellegü zsinat lenne célszerü minden évtizedben.

Haralamos Creative Commons License 2012.01.30 0 0 182
Előzmény: Haralamos (181)
Haralamos Creative Commons License 2012.01.30 0 0 181

Volt.)

Előzmény: Pater Altenberg (178)
Haralamos Creative Commons License 2012.01.30 0 0 180

Gondolom a bulla számát, kiadási időpontját is meg tudod mondani.)

Előzmény: Pater Altenberg (179)
Pater Altenberg Creative Commons License 2012.01.29 0 0 179

A lugasbani irodalmár kéjelgést hagyta jóvá.

Előzmény: Haralamos (163)
Pater Altenberg Creative Commons License 2012.01.29 0 0 178

Gergely Jenő nekem évfolyamtársam és marxista volt, a rendszerváltás óta nem marxista.

Előzmény: Afrikaans8 (173)
Pater Altenberg Creative Commons License 2012.01.29 0 0 177

Papnő? Viszonylag ritka dolog a katolikus egyházban.

Előzmény: babaji (176)
babaji Creative Commons License 2012.01.29 0 0 176

PAPHIÁNY van.

Hazánkban is ,de  nem Esztergomban,nem az eleganciás településeken és az összes főpásztori állás be van töltve :)))

De Mátészalka külterületen és Alsósalétromfalván várhatnek még egy darabig az evangélizációra epekedő népi kisemberkék. Van olyan öregecske papő aki három templom között futkároz vasárnap hogy legalább heti egy mise legyen.

Dr Erdő Péter !

XVI Benedek ! nem kéne tenni valamit ezügyben ?

Előzmény: babaji (145)
babaji Creative Commons License 2012.01.27 0 0 175

A KÖZÉRDEK  fontosabb....

Az etika az egyetemességi közérdek primátusa.

Előzmény: Törölt nick (172)
Haralamos Creative Commons License 2012.01.26 0 0 174

Egy kis csemege neked;

 

http://krotov.info/libr_min/g/gorgey/00.html  

Előzmény: Afrikaans8 (173)
Afrikaans8 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 173

Gergely Jenő marxista összefoglalásában olvastam vagy jó 15 éve, hogy VI. Sándor "betegesen szexuális" volt (így!) :D

Máshol pedig megjegyezte, hogy a pápai udvartartás a szentatyával az élen "az érzéki élvezetek rafinált fokozásában lelte örömét"... (emlékezetből idézem, de annyit vihogtam rajta annak idején, hogy elég jól megjegyeztem, nagy tévedés nem lehet a dologban)

Előzmény: babaji (168)
babaji Creative Commons License 2012.01.16 0 0 171

Pardon ! már 2012.....

Az egyébként  igaz hogy szinte az összes Istent kereső és kergető irányzat hajlamos az aszkézisre .))) ez nekem sem tetszik.

babaji Creative Commons License 2012.01.16 0 0 170

 

"a középkorban"

-------------------------------

2011 az aktuális dátum :)))

Előzmény: Afrikaans8 (169)
Afrikaans8 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 169

Azt ne mondd, hogy a középkorban nem kellett takargatnia magát (pucér testét) a keresztény embernek, mert az egyház eltűrte a meztelenséget, a szex reklámozását. Ez egy beteges dolog, hogy a szex nem egészséges, és lehetőleg kerülendő. Jót tenne ma is egyeseknek, ha néha nemcsak otthon az ágyban gyakorolnák. A keresztény tanoknak ez egy nagyon aszimpatikus vonása.

Előzmény: babaji (168)
babaji Creative Commons License 2012.01.16 0 0 168

A paráznaság fogalmába tartozik  a szex gyerekkel,pénzért,azonos nemüvel illetve a házassági hüségeskü megtörése.

A  szerelem és az erotika TERMÉSZETES , ezért tartja az egyház a házasságot SZENTSÉG-nek és lelkes támogatója.

babaji Creative Commons License 2012.01.16 0 0 167

A cölibátus a  pásztor szerzetes apáca HÁZASSÁGÁT tilalmazza a szerelmet és az erotikát nem !

Afrikaans8 Creative Commons License 2012.01.15 0 0 166

Valami időkibővítő bogyót kellene neked kifejleszteni...

Előzmény: Haralamos (165)
Haralamos Creative Commons License 2012.01.14 0 0 165

A borítón Pavarotti?

Előzmény: Afrikaans8 (164)
Afrikaans8 Creative Commons License 2012.01.14 0 0 164

Nigel Cawthorne

A pápák szerelmi életrajza

Budakönyvek, Bp., 1997

 

Valaki igazán feltehetné már...

 

Előzmény: Haralamos (163)
Haralamos Creative Commons License 2012.01.06 0 0 163

Rómában lugasokban kéjelegtek irodalmárok hetérákkal. A pápa jóváhagyta."

 

Ezt nem egészen értem...

 

Mit hagyott jóvá a pápa?

Előzmény: Pater Altenberg (158)
Haralamos Creative Commons License 2011.09.07 0 0 162
Haralamos Creative Commons License 2011.09.02 0 0 161

IDOHIDEPITO Creative Commons License 2011.08.16 0 0 160

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!