Utánfutót szeretnék venni, az érdekelne, hogy hol tudok ehhez szerződésmintát találni, amivel autót veszek az a szerződés jó?
Minek számít, jogi, adózási, stb. szempontból az utánfutó. Milyen adók, illetékek terhelik?
Előre is kösz!
Vezso
Ha vízszintes irányban érted, akkor nem, vízszintesen "előre - hátra" mozognia kell tudni, különben nem rugózna, elől fix csavar, hátul valamilyen tokba becsúsztatott vég.
Függőleges irányba nem nagyon kell tudnia, de a gravitáció miatt többnyire nem is tud, kivéve ha éppen repül a pótkocsi.
Esetleg nem széltében szoros az a tok amibe belecsúszik a hátulja, és az adja esetleg a zajt hogy súrlódik a tok falán a laprugó?
Sziasztok! Van egy futóm aminek a laprúgója az egyik vége rendesen csavarral van felfogatva, a másik viszont mint a képen is látszik mintha csak egy házban lenne. Menet közben rúgózásnál nagyon hangos mert szabadon mozog a házban. Nem kellene ott benne még valaminek lennie?
Dobj alá egy Citroen C15 futóművet, ha kiadja a szélessége a doblemezek közötti távolságot (1340mm-es nyomtávval rendelkezik). Kúpgörgős csapágya van, tekercsrugós,1000kg-ot is bír.
Nyilván ezen már túl vagyok, a méretet is tudom, csak túl sok mindent nem találtam. Autoflex -et hívtam, ők saját felhasználásukra gyártanak, de el nem adnak.
Az egy hajliott menetes szár ráhegesztett anyával. Ha van ismerösöd aki tud hegeszteni megcsinálja, amúgy legolcsobban úgy jársz hogy veszel egy csavart meg hordasz egy villáskulcsot.
Ez a fogyasztóidtól függ. Ha ledes lámpák vannak akkor kisebb keresztmetszet kell, ha sima égők és semmi extrát nem akarsz akkor bőven elég a 1mm. 8 amper *12v kb 96 W per szál.
Milyen keresztmetszetű vezetékkel szoktak vezetékezni utánfutót?
Illetve, hogy miért is kerül olyan sokba egy jó használt, főleg felujított futó?
Mert sajnos még ha a munkaórát nem is számoljuk a felhasznált anyagok ára is ott tart. Amennyiben egyszer az én futóm eladó lesz lehet leadom a rendszámot, feldarabolom és beviszem a méhbe. Marha sokat dolgozok rajta költök rá és nem fogja tudni értékelni a vásárló :)
És ha már itt tartunk, akkor jó drágán meg is hirdetem az enyémet:
belméretek: 145x104cm (alapterület kicsit több, mert befelé áll a szögvas-keret. Lecsukva a belmagasság 90cm. A felépítmény levehető, jár hozzá egy görgős kerék is. önsúly: 100kg, össztömeg: 350kg. 4db sreklis rögzítőpont a sarkokban.
irányár: 220eFt
műszaki 2020.január-ig (ha jól emlékszem)
Trabant laprugós, új Wartburg lengéscsillapítókkal.
Többnyire a már korábban tárgyalt laprugós dolog miatt is: az új futók laprugóval drágábbak. Több anyag/alkatrész, bonyolultabb gyártás stb. Ez csapódik le a békebeli használt laprugós futóknál. A másik, az előttem említett egyedi méret/forma/teherbírás dolog. Illetve egy harmadik tényező: a régi egyedi vagy kisszériás utánfutók műszaki paraméterei kisebb eséllyel ismertek a hatóság előtt részletesen (vagy elég körülményes előguberálni a 70-es 80-as években házilag készült doksikat), ezért itt több a lehetőség utólagos alakítgatásra. Bár csak mértékkel, mert a kpm-es sem hülye, ha azt látja, hogy a járű jellege megváltozott.
Ha egy az egyben ugyan azt a használt futót árulja drágábban, akkor hülye.
Ha valami egyedi futót nézel, akkor nagyban attól függ hogy lett megépítve.
Egy mostani sorozatban gyártott kis futó 750kg össztömeggel 750kg-ot bír el, egy régebbi egyedi valami lehet úgy lett építve, hogy 2000kg-ot is elbír, de annak ára is volt annak idején és gondolom most sem akarja áron alul eladni, szóval nagyban attól függ, hogy pontosan milyen az a használt és milyen az az új amit összehasonlítasz.
Illetve nem sok jó állapotú használt futó van a piacon, szóval nem nagyon mennek le az árak.
Sziasztok!Sürgősen keresek forgalomból esetleg kivont,szürke forgalmis egyedi gyártású utánfutót. Akár utánfutóval együtt... (a többit privátban: mercury5@citromail.hu)
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki tudna-e segíteni egy egytengelyes, 1300kg-os hajószállító utánfutó rendszámoztatásában. Az utánfutót egy vitorlással együtt vettem, papírjai nincsenek, csak az adattáblákon található adatokkal rendelkezem. Nem egyedi gyártású, egy angol cég (R&M Trailer) gyártotta őket. Előre is köszönöm a válaszokat, elérhetőségem: ketszeri.mate@gmail.com
1, vizsgáztasd le így, és utána alakítsd át, ha 2 év múlva is akarod még használni, lehetőleg úgy hogy az újabb vizsgához vissza alakítható legyen eredeti állapotra.
2, vizsgáztasd le és használd így, nem látom okát hogy miért ne lehetne vele így is motort szállítani.
Az a baj, ha a hosszát változtatod, az már átalakítási engedély köteles, egy mérnökkel le kell papíroztatni (pénz), engedélyt megkérni (12e illeték), utána vizsga. A csörlő meg a motortartó nem számít. Mivel általában az egyedi futókat fényképezik a vizsgán, ha a műszakin megnézik a képet, már látszik, ha rövidebb lett, és bukta.
Adott a képen látható csónakszállító futó. Forgalmi szerint egyedi. Ha át akarom alakitani motorszállítóvá ami annyit takarna, hogy leröviditeném a vonorudat normál hosszra, levágnám a csörlőt, és ténnék rá egy elsökerék befogòt átmenne műszakin? Mennyire tudnának belekötni?
Oszlop, vagy Akinek jobban tetszik, hosszanyag szállító pótkocsiról keresek jellegrajzokat, adatokat, képeket, vagy olyan valakit, akinek van ilyen pótja, makett készítés okán. Ha jól tudom, ezeket a pótokat 5 és 10 tonnás változatban készítette az IfA.
NKH vizsgaállomáson lehet ilyet, fel és le is, be kell hozzá szerezni a gyártótól új adattáblát, COC papírt, és esetleg valami írásos áldást hogy engedélyezik, bár logikusan nézve ha nem tennék, nem adnának új papírokat sem hozzá. Illetve a vizsgaállomáson is találni kell egy olyan illetékest akinek nem mindenre az az automata válasza hogy "nem lehet, viszlát".
Lefele viszonylag egyszerű, bár szükséges hozzá hogy a gyártónak a jóváhagyásában szerepeljen az az össztömeg.
Ha a jóváhagyásban csak 3500kg, 3000kg, 2500kg szerepel lehetséges verzióként, akkor hiába szeretnél 2800-at, nem fogsz hozzá kapni papírt, bár a legtöbb gyártó 100kg-onként csinál variáns - verziókat, szóval ha nem valami egyedi vacak amit isten tudja már hogyan és mivel helyeztek annak idején forgalomba, akkor elvileg meg kellene tudni oldani.
Felfele már kicsit problémásabb, elméletileg ugyan az kell hozzá, de lefele azért más a felfogás, hiszen ha 3500-at tud, akkor 2800-at is tud, szinte csak papír kérdése. Felfele, a 750-esből nagyobbat, ott már meg kell nézni hogy tudja-e. Ha eredetileg 1600kg-os volt, akkor papír szempontjából megoldható a felfele, de megint kérdés hogy mennyire szeretnéd, van-e az az össztömeg a jóváhagyásban.
Ezen kívül még meg kell nézni hogy a pótkocsi maga megfelel-e az új össztömegnek, pl kerekek, tengely, fékegység, kapcsolófej, megfelelő-e az új össztömeghez, ha a pótkocsi előbb volt legyártva, és utólag lett az össztömeg csökkentve, akkor nagyon valószínű hogy megfelel. Ha maga a gyártása is a már csökkentett össztömeggel történt rendelésre, akkor lehet hogy pl gyengébb fékegység került rá a kisebb össztömeg miatt ami nem jó a nagyobb, eredeti össztömeghez.
Az is kérdés hogy mikori a pótkocsi, valamikor 2010 körül változott a forgalomba helyezés, jóváhagyások, ha annál régebbi, akkor valószínűleg nem fogsz már hozzá új papírokat kapni.
2 hónapja egy műszakin a vizsgabiztost kérdeztem. 750kg-st akartam visszaminősíteni 500kg-sra. A válasz az volt, hogy nem lehet semerre változtatni, az a végleges, ahogyan eredetileg forgalomba helyezték.
Bár ez JNK Sz megyében volt, ott pedig minden nehezebb, mint máshol.
Két kérdésem van, utánfutó ösztömeget, hogyan lehet leminősítettni? Egy 3500-ös futóból csináltatnák 2800-ast, illetve A másik irány is izgatna, mert 750-ből csinálnák 1400-est. (Eredetileg 1600kg-os)
Nos a Lisz300 projektem majdnem kész. Teljes felújítás, homokszórás, festés, új lámpák, prizmák, gumik után egy dolog maradt. Régen elhagytam a kerékcsapágy zsírzó kupakját az egyik oldalon. Gondolom esélytelen ilyet találni.
Tudja valaki, miből származnak a Lisz300 kerékcsapágyai? Most esztergáltam rá egyet, de nem túl szép :)