Ismét csak hozzátok kell fordulnom. A múltkoriban írtam,hogy "rugdos" az autóm. Akkor elmentem a szervizbe,és ott azt mondták hogy valószínűleg a gyertya. Kicserélték,és sokáig jó is volt. A szerviz óta kb.20.000- mentem. Ismét jelentkezik,de most már idegesítőbben. Szinte már rángat. Megkerestem pár szerelőt,de ők azt mondták,hogy nem tudják mi lehet,mert náluk nem jött elő. Már nem tudok hova fordulni. Volt esetleg valakinek már hasonló ? Nagyon tanácstalan vagyok.
Először is B.U.É.K. mindenkinek. Másodszor kérdések sorozata,hátha kapok választ.
1. Utoljára amikor a szervizben voltam,azt mondták,hogy ki kell cserélni a bal oldali lengőkart,mert az egyik szimmering kikopott. Kb.125.000,- Ft lenne. Volt már valakinek hasonló ? Valóban ki lehet préselni azt az egyet vagy tényleg cserélnem kell az egészet ?
2. Le tudná írni nekem valaki,hogy pontosan milyen akkumulátor kell a kicsikébe ? Nem tudom az adatokat.
3. Féktárcsa + betét ? Szerintetek melyiket érdemes megvenni ?
4. Az előzményekben olvastam,hogy a JAZZ-nek van egy úgynevezett 2 dines autórádió "tartója" amit be lehet szerelni a Citybe is. Igaz ez ? Ha esetleg tudna valaki segíteni hogy hol lehet kapni,illetve helyet ahol beszerelik,nagyon megköszönném.
A Magyar Autóklubnál szoktak klímát tisztítani akciósan - kánikula idején, mikor senki nem megy arrafelé - 2000 ft-ért. Kb. 3 órát tart, ózonnal fertőtlenítenek mindent.
Nekem egy 2008-as Citym van,és eddig tökéletes volt minden ( persze nem beszélek a rádióról,mert az már kb.1 éve nem működik). De most elkezdett "rugdosni". Tudtok segíteni hova lehetne elmenni vele ( ami természetesen nem hivatalos szerviz) olyan helyre ami megbízható ? Szentendre környéke érdekelne,persze nem baj ha Budapest,csak gondoltam hátha ott is tud valaki. Még egy kérdés. Sajnos felakadtam egy járdaszegélyre és konkrétan leszakadt az eleje. Megcsináltattam szépen,de az összes bolha eltörött. Nem tudtok olyan helyet ahol lehet szerezni ? Előre is köszönöm a válaszokat.
Na jó, a tökéletes valóban nem létezik :) Finomítok annyival, hogy az előző autómban vagy halálra fagyasztott, vagy nem ért semmit, köztes állapot nem létezett.
Ugyanakkor ezek szerint vannak tapasztalataid a klímatisztítással kapcsolatban. Figyelembe véve az ezzel kapcsolatos korlátokat (melyeket alább részleteztél), mit tudsz javasolni? Milyen tapasztalataid vannak? Hová érdemes menni? Mit érdemes venni?
A problémám ezekkel a klímákkal, minden autós klímával, a működési elv.
Levegőt fújnak be, ami átmegy mindenféle csövön, amelyben pára csapódik le, majd ott tocsog a víz, és igazi bacillustenyészet alakul ki.
Nekem évek óta pán-szinuzitiszem (arc- és homloküreg-gyulladás) van, amióta megvettem az autót (2006). Ettől megszabadulni lehetetlen. Az évente egyszeri fertőtlenítés nem elég. A minimum az lett volna az autógyártók részéről, hogy a klíma egyes elemeit úgy helyezik el, hogy könnyen kiszerelhetők legyenek, és az ember hipós vízzel át tudja öblíteni őket rendszeresen. (Vagy esetleg olyan klimatizáló rendszert csinálni, amelynél nincs levegőforgatás: az ülést és egyéb elemeket hűt és fűt, mint egy radiátor.)
Motorolaj csere szervízkönyv szerint alapból 20.000 km, intenzív használat esetén (ld. rövid városi távok, hosszú komoly autópályás menetek) 10.000 km. (Ami engem illet: egy jó minőségű olajcsere kb. ugyanannyiba kerül mint egy tank benzin, szerintem ne sajnáld tőle.) Ezzel együtt természetesen olajszűrő csere is.
Levegőszűrő csere: 40.000 km
Gyújtógyertya csere: 40.000 km (húzós, de ne blicceld el, ennek köszönheted a takarékos motort!)
Szelephézag ellenőrzés / állítás: 40.000 km
Por- és pollenszűrő csere: évente (Budapesten félévente)
Üzemanyagszűrő csere: 120.000 km vagy 6 év (nekem most volt, végignéztem, nem egy egyszerű művelet...)
Váltóolaj csere: 120.000 km vagy 8 év
Motorhűtő folyadék csere: 200.000 km vagy 10 év
Fékfolyadék csere: 3 év
A hibákról - hogy ne legyünk azért teljesen szemérmesek:
Észrevettem, hogy a pótkeréknél összegyűlik egy kis víz egy-egy nagyobb monszun, illetve gépi mosás után. Kiderült, hogy a hátsó lökhárító bal oldalán a rögzítő patent gumigyűrűje öregedett el. Amikor oldalról tolták meg nagy nyomású vízsugárral, akkor kis túlzással spriccelt be a víz. Minimális összegért, kevesebb mint egy óra alatt megcsinálták. Karosszériás szerint nem csak a City-vel, más Hondával is előfordul. Negatívum még, hogy nem lehet rá keresztartót pakolni (ön- illetve megengedett összsúly miatt) + szélben, nagyobb tempónál (értsd: akár már 130 km/h-nál) hihetetlenül libeg az autó. Én konkrétan megálltam Tatabányánal az autópályán, azt hittem defektem van...
Pozitívum: minden más! Két Opel és egy Nissan után mondom, hogy soha autót ennyire még nem szerettem. Nincsenek apró bosszantó hibák, a csomagtartó mindent elnyel. Most jártuk meg Franciaországot, a síeléshez négy ember cucokkal együtt (és ugye tetőcsomagtartó nélkül) úgy fért be simán, hogy még maradt volna hely 2-3 csomagnak. Fogyasztás 140-150 tempóval autópályán 7.2 liter. Stabilan vitt minket, 1200 kilométeren 2x álltunk meg összesen, és semmi derékfájás (ld. eggyel korábbi autóm, amiben elvileg még állítani is lehetett a deréktámaszt...). Nyáron, itthon csak közúton a rekordom 4.9(!) literes fogyasztás. A klíma konkrétan tökéletes, gyorsan hűt, de nem fagyaszt halálra (ld. Nissan). A motornak szinte nincs hangja, a váltót csak pöccintgetni kell... soroljam még? Segítenek a többiek :)
A kötelező karbantartásokról, szerintem nem sok van. 10-13 ezer km-enként olaj csere,olajszűrő csere,levegőszűrő csere.
Havonta olaj,hűtővíz,fékfolyadék szint ellenőrzés. Minden tavasszal pollenszűrő csere. 40-60 ezer km-enként gyújtógyertya csere(NGK) . 200 ezer km körül fékfolyadék csere.
A többit úgy is hallani,látni fogod , illetve a műszaki vizsga előtti átvizsgáláson észre veszik.