Minden, ami az egykori Bakony/Balaton/Somló Volánnal, ezek jogelődjeivel, valamint a megye jelenlegi helyközi és helyijáratos buszközlekedésével kapcsolatos.
Igaz a hír hogy a volán nem adhat műszakit az euro4 alatti felszereltségű buszokra?Palotán az állomány fele selejt lenne.Nekem eléggé furcsa.(Egy haverom mondta,ezért kérdezem mert hallottam már egy pár baromságot tőle😂)
Amúgy Várpalota helyijáratos flottája sem igazán fejlődött korábban! Talán az egyik utolsó komoly változás 2009 augusztusában történt meg, ugyanis ekkor vette meg a Bakony Volán az ex-debreceni buszokat a Hajdú Volántól! A HPR-617 (melyet 2010-ban festették át Volán-sárgára, majd 2016-ban újabb felújítást kapott) és a GMY-382 (ami 2013-ban lett átfestve sárgára, majd 2019-es újabb felújítása során full sárgává vált) a két régebbi 280-ast, a CLH-177-et és a CLH-179-et váltotta le. A 3 darab fehér SL222 (HGC-652, 653 és 654) pedig Várpalota utolsó 260.32-eseit (CLH-148, 149 és 150) váltotta le. Aztán 2017-ben a KXL-114-et (az egykori Tesco-járat egyik törzskocsiját) áthelyezték Tapolcára, majd leselejtezték. Aztán 2022 elején jelentek meg az ex-szombathelyi ARC 134-esek.
Pápa helyijáratos flottájában is 2009 augusztusában történt az egyik utoljára történt komoly változás, itt is az ex-debreceni kocsikról van szó: a LOC-728 (a korábbi HPR-618), a LOC-729 (a korábbi HPR-616), a LOC-731 (a korábbi HCA-758) és a GMY-381 a régebbi 280-asokat (CJX-701, CJX-702, CJX-703, CJZ-099, CTK-130 és CLH-948) váltotta le, de emellett háromajtós 415-ösök (JDJ-622, EVL-443 és EVL-460) is jöttek Pápára.
Azt mindenki elfelejti, hogy a szutyok Solinákat a palotai vezetés erőltette ide Pápára. Közbe azért oda meg ment jobb jármű, amit a pápai utasközönség hozott össze Palotának.
Én is így láttam örüljünk neki,hogy Pápán ennyi idő után legalább lett valami fejlődés mert azért a helyi állomány a 2000-es évek óta nem igen fejlődött max a Solina-al de úgy egyébként meg semmi fejlődés nem volt észre vehető mostanáig. Én ennek is örülök, hogy legalább a 8 db MAN-t meg kaptuk. Elvileg hoztak ide egy LKC-s EN 18-t de még én nem láttam Pápán. Valaki írta múltkor a fórumon elvileg Szombathelyről jött egy. De majd meglátjuk.
Ezt most nem látod jól. Pápán, ami a probléma az a kényszerszólósítás évek óta, de nem a flotta elavultsága, főleg úgy hogy 2 db C80 ami lépcsős. A 8 kék kocsi meg a Sopronból átvitt BN is AP-s. Ajkán hasonló a helyzet, ott sem lett csuklóssal pótolva a helyis fordák nagy része, hanem az agglós buszokkal tolták ki a csuklósokat. Várpalota ugyanakkor nem csinál ilyet. Valóban nincs sok korszerű kocsi helyiben, de legalább HZE-160 (C80) helyére elvadásztak egy BN18-ast Sopronból. JOU-730 helyére (szintén C80) egy 280-ast Pápáról, a LOC-730-at. Ősztől pluszba egy LKC-s EN18. Emelett beforgatnak valamire való helyközi SRD-ket is. Itt az a trend van, hogy normálisan kiszolgálják a zsúfolt nagy kapacitást igénylő vonalakat is, Pápával ellentétben, ahol csak (mint az esetek 90%-ban) az átlagéletkor számít és nem az, hogy gyakorlati szinten mi lenne kedvezőbb. Amire jelen esetben te panaszkodsz az nem valóságszerű.
Pápa most lett fullextrázva egy halom Lion's City-vel. Teljesen jó európai szint van egy kis városhoz mérten, szerintem maradjanak most csöndben ott.
Várpalota mit kapott megint? Egy hulladék 280-ast ezennel Pápáról? Tiszta elmaradottság övezi még mindig, a 3 új busz is iszonyat kevés lesz oda. Jobban jártak volna ők is 7-8 MAN-nal, mint 3 zsír új elektromossal.
A 14235-i hozzászólás tökéletesen szemlélteti a valóságot.
az elmúlt időszakban Várpalotára áthelyezett buszok jelentős része arra jó, hogy a selejtsort feltöltötték vele teljesen. ha jól számoltam múltkor, 17 kocsi áll a telep végén, ennek nagy része a megyéből néhány hónapja áthelyezett jármű.
"A Volánbusz tervei szerint, amennyiben az újabb beszerzéshez szükséges források rendelkezésre állnak, a közeljövőben Balatonfüreden három, Hajdúszoboszlón egy, Komáromban kettő, Komlón hat, Tatán öt, Várpalotán pedig három darab tisztán elektromos hajtású, kéttengelyes, alacsonypadlós szóló városi autóbusz állhat majd forgalomba.Az autóbuszok energiaellátását az MVM Mobiliti Kft. és a Volánbusz közös vállalata, a Mobiliti Volánbusz Kft. által telepített töltőberendezések biztosítanák a települések műszaki telephelyein vagy állomásain."
Már nem sajnos. Csak akkor ha valamelyik MAN helyett vannak kint akkor. Múlt héten pl a HXT-686-os volt egész héten a MRP-073 helyett. MA pl MRZ-248-as MAN helyett a FLR-399-es dolgozik. JSB-293-t azt nem igen látni kint bizony vissza hozták Szombathelyről még Szeptemberbe de azóta talán 1-szer ha kint volt. Azt tudom Október közepén le járt a műszakija de nem látni.