Kezdem az elejével (letudtam már a reggeli sétát mankókkal, már hogy a járókeret pár napja pihen végre), van időm írni.
No, anno azért költöztünk Csángóföldről Somogyba (asszonyom magyarországi, én ott tanultam egyetemen, nem volt nehéz váltás), mert valami tanyasi létet kerestem, lehetőleg távol az átlag embertől, de legyen valami közösség is. Visnyeszéplak olyan helynek tűnt. Aztán egyrészt kiderült, hogy az a közösség mégsem az a közösség, sőt, idiótákat akár itthon, Klézsén is találok (de a klézsei idióták legalább az én nemzetem). Másrészt meg mindkét csípőm teljesen tropa lett, viszont Magyarországon max. valami albérletbe költözhettünk volna (anyósomék nem a legszívélyesebb rokonaim...). Maradt a szülői ház. Hogy emellett Magyarországon nagyon sokat kellett volna várni kétoldali csípőprotézisre, míg Bukarestben 1 hónapon belül sikerült időpontot találni egy olyan kórházban, ahol napi 7-8 protézist is beépítenek, az már csak hab a tortán (asszony dolgozik, így nekem is van biztosításom így, nem kellett semmit sem zsebbe raknom).
A fazekakon még sokat kell gyakorolnom, de vagy 8 éve készülök rá, van türelmem.
A piócák meg egy új agymenésem (Karácsony előtt szereztem be őket, eddig 7 darabot próbáltam magamon), tesztelgetem a gyógyhatásukat (javarészt magamon, de a család is részben érdekelt).
Ebből a sok fajtából inkább az öregebb Fiatot választanám ,vagy egy Jugoszláb gyártású Ferguzont ! Az alkatrész árak miatt gondolom ezt ! De Dutrancs jobban otthon van ebben szerintem . Japánt inkább hanyagold meg az automata váltósokat is ,a melóhelyemen már több mint egy éve nem tudnak a váltóval dűlőre jutni . 3-4 napot jó majd hónapokig áll !
Amikor beindulok, akkor nagyon :) Elnézést érte, de öreg traktorokban eddig ez a legjobb fórum számomra.
Szóval valahol 3500-5500 euró közötti traktorokat nézek (Romániában sokkal több eladó traktor van, nagyon sokat behoznak nyugatról). Dombvidéken lakunk (Moldva erősen hasonlít Somogy dombos részére, bár mi a Szeret folyó völgye mellett vagyunk, Klézsén, itt van valamennyi síkvidék is). Gondolkodom 4x4-es hajtásban, de az eddigiek alapján tudom, hogy nagy sárban amúgy sem fogok mászkálni javarészt, sem az utat, sem a járgányt nem akarom elrontani, többet is fogyaszt, többet is kell javítani. Fene tudja.
Aztán felbukkannak itt még olyan nevek, hogy: Fiat (ebből elég komoly felhozatal van), International, Ebro, Same, Deutz, Fendt, Massey-Ferguson, Steyr, stb.
Úgy kb. a bőség zavara.
Kipróbáljak egy léghűtésest esetleg? Jobbak azok?
Ha több, kisebb kertet akarnék művelni (itt is kipusztulóban a falu, 2 kilométeren belül lenne vagy 10-15 üres, használatlan kiskert, olyan 400-600 négyzetméteresek), de azért akadnak a faluszélen akár félhektáros területek is. Sok még a kérdőjel.
Japán kistraktorban nem gondolkodom, 20 lóerő kevés, hamar megölöm, alkatrész ellátás sem nagyon megoldott.
Szóval az eddigiek alapján egy nem túl nagy kellene legalább 50 lóerővel. 3011-es Zetorom gyárilag 33 lóerő volt (biztosan hiányzott már belőle pár lóerő mire hozzám került), azért gondolkodom legalább 50 lóerőben.
Erősen röstellem, hogy így eltűntem, de nagyot változott az életünk másfél éve. Magyar telefonszámom megszűnt, nincs rá szükség. Viszont van mail (marhadoktor@gmail.com), illetve faszbúkon megvagyok Katyi Gyula néven.
Amúgy itthon vagyunk anyáméknál, Csángóföldön. Nekiálltam fazekaskodni, illetve lassan megint tartanék marhákat. Majd kiderül. Mutatok pár fazekat, sokat kell még tanulnom, gyakorolnom.
Jut eszembe: nem tervezek nagy területeket megdolgozni vele, max. 20-30 hektár (de még ez sem valószínű). Amolyan mindenesnek tervezem, fát hordani, talajmaróval használni (szántani kevésbé), ilyesmi.
Jó régen jártam errefele, sűrű lett az élet az elmúlt 2 évben (eljöttük tanyáról vissza, Moldvába, éppen a második csípőprotézisemet fekszem majdnem 2 hete). No, fura az élet mindenesetre. Oszt mivel eladó a tanyám Somogyban, ezért készülök az árából részben egy traktort venni (öreg Zetoromat eladtam már, kevés is volt már, meg én is kevés voltam hozzá).
John Deere jár a fejemben, valami 30-40 éves darab. Homlokrakodóval, legalább 50-60 lóerő, ilyesmi. Nézem a román jófogást (olx.ro) orrbaszájba (van időm :))), gondolkodom. 3 henger, 4 henger, 6 henger (a több henger fele tendálok). Elég sokat behoznak Nyugat-Európából jó állapotúakat.
Szép lehetett ! Az önkormányzati kínai gépem meg az olaj alatt futó ,kenő hidraulikus munkahenger szó szerint meg rozsdált de kagylósra rohadt ! Szintén kint telelt és a víz beleszivárgott kb 1-2 deci ez is elég volt hogy a belseje rohadásnak induljon !
A víz ,felemelte a váltó olajat annyira ,hogy a váltó fedelet alíg tudtam levenni! Arra is rá volt fagyva ,alulról ,minden! Azt gondolná az ember ,hogy le akarta emelni ,de mégsem.Az olajbeöntőt kicsavartam ,készítettem bele egy ugyanolyan menetes csavart,majd a "ékűző kalapáccsal" ,felrángattam. Alig akarta elengedni a fagyos olajos ,vizes trutyi! Szerencsére nem volt sűrgős ,ott olvadt ki ,amikor megjött a jobb idő! :-)))))
Hú de szép állat ! Vétek így kinthagyni az esőn ! Én semmit nem szeretek a szabadba tárolni ,mindenünk tető alatt áll mindig ! Sőt ha esik ki sem állok ! Legalább egy autó ponyva alatt lett volna ! A fagy széttör mindent .
Szihalmon van egy én is ott láttam ! Kiköpte az olajat a kipufogón mert az autó motorolaját tették bele és túl híg volt neki . Mondtam semmi baja csak a motorolajat cseréljék le sűrűbbre túl híg neki .