van egy gyonyoru saxo vts-unk a csaladban. immaron 4 eve csaladtag a kicsike, azonban most egy kis segitsegre szorul(ok).
a gyari muanyag szelesites patentjei/rogzitoi kezdenek lazulni, elallni a kasztnitol. abban szeretnem a segitsegeteket kerni, hogy hogyan alljak neki megcsinalni, vagy ajanljatok olyat, akire Pécsen nyugodtan rabizhatom az autot, hogy megcsinalja a patentok cserejet.
Olyan problémával találkoztam már másodjára , hogy erős esős időben az anyós ülésnél a lábtérben be ázik az autó.
Arra gondoltam először ,hogy alulról ázik fel, de aztán arra jutottam inkább a pollenszűrőnél ázhat be. A képen a nyíl mutatja hol kéne kifolynia az eső víznek.
Belülről meg bontva a kárpit fel felé is nedves, de akár fel is ázhatott.
Ha a behúzótekercs kapcsoló száljára direkt áramot adva sem indít, akkor három dolog lehet: áramellátás hiba (akksi, az akksitól jövő vastag kábel ill. az akksi saru, vagy az indítómotor felén levő saru korróziója a felületén vagy a saru és a kábel között), test hiba (ami szintén az áramellátás körébe tartozik, ugyanazokkal a hibalehetőségekkel) valamint az indítómotor.
Új akksi és új indítómotor esetén én a kábelezést és az akksi sarukat nézném meg először.
Még egy lehetséges, de igan ritka: a váltó (mert ide van kötve a test) és a motor között nincsen meg a rendes fémes kapcsolat és ezért nem kap az indítómotor testet. Ezt úgy tudod könnyen tesztelni, hogy az indító felrögzítéséhet (pl. a csavarhoz ) adsz egy vastag kábellel egy direkt testet.
Végül: az, hogy egy indítómotor vagy akksi új, nem zárja ki a hibáját ! Akksit le lehet tesztelni műszerrel vagy egy másik autóban. Az indítót nehezebb, ha nincs kéznél próbapad, de satuban nem lehetetlen.
Próbáld ki, hogy az indítómotoron a behúzómágnes vékony, kapcsoló száljára direkt adsz +12V-ot egy kábellel. (Arra figyelj, hogy üresben legyen a váltó, nehogy elüsd magadat ! Figyelj arra is, hogy nehogy letesteld a vezetéket, mert lesz nagy szikrázás)
Ha úgy szépen tekeri a motort az indító, akkor a gyújtáskapcsolód a sz@r.
1,1 es benzines saxo most volt rajta önindító csere , de a másikkal nem indul csak egy kattanás hallik(elég erőteljes) az akku jó ! az indítás gátló visszajelzője villog miután bekapcsoltad a kis gombot pót kulcsal is ugyan ez a szitu!elméletileg a csatlakozók jók !mert le vettem meg néztem mindet vezeték leszakadva nincs az igaz hogy a fojtószelepállítóm tönkre van de ettől még indult
önindító működött akkurólha tudtok valami megoldást írjatok légyszives
A tömítések cseréje állapotfüggő is lehet, de az sem mindegy, hogy melyik fajta van az autóban. (bocsi, fejből ezt most nem vágom)
Például, ha műanyag a szívócső, akkor o-gyűrűk (vagy ahhoz hasonlók) a tömítések, amiket nem biztos, hogy cserélni kell, de ha mondjuk klingerit tömítés van, mert fém szívócső van, akkor az lehet, hogy le sem jön egyben és mindenféleképpen cserélni kell.
Nem mellékesen a szívósor-, kipufogósor-, szelepfedél tömítés nem komoly tétel, ezeket mi pl. alapból cseréljük. Nem ezeknek az árától lesz 8e helyett 27e a buli.
(Azt azért megjegyezném, hogy minőségi munka esetén ritkán tesznek vissza pl. ilyen tömítéseket.)
Fagyállót 2-3 évente kell(ene) cserélni, tehát azt te is el tudod dönteni, hogy kell-e. Ezt módosíthatja a leengedett hűtőfolyadék állapota, mert ha az egész egy zavaros lötty, akkor mindegy mikor volt cserélve, most is kell(ene).
Köszi, hát nem is az árról van szó, hanem, hogy mit ajánlott tényleg cserélni és mi a lehúzás, ilyeneket írtak: hengerfej csavar (eeről kaptam választ, köszönöm, hengerfej tömítés (ez nem kérdés), kipufogó tömítés?, kipufogó sor tömítés?, szelepfedél tömítés?, szívósor tömítés?, fagyálló?
Az árra nem tudok nyilatkozni, mert szabadáras a dolog, mindenki annyit kér, amennyit jónak lát.
A hengerfej csavarokat itt nem feltétlenül szükséges cserélni újra (bár ajánlani szokták), de a max. hossza 175,5 mm lehet. Ha ennél hosszabb: biztos csere.
Az olajcserét én a hengerfejezés utánra szoktam ajánlani, miután elkészül a gép, valamennyi futás után jöjjön a csere (szűrővel).
Szemből nézve a motor bal sarkánál elöl folyik az olaj ?
Ha igen, akkor nem árt odafigyelni, hogy milyen tömítést akar az embered beletenni, (hogy fél év múlva ne kezdjen el újból folyni az olaj), mert sajnos a márkásak közül is van sz*r ehhez a mocihoz.
Sziasztok, van egy 1.1 es Saxom, 2000-es, orokoltem, megszerettem, igyekszem rendbe tartani, de nem boldogulok a szerelokkel...hengerfej tomitest kene csereltessek mert folyik az olaj, az egyik 6000-e mondott ra, olajcsere es munkadij, a masik szerint nem kell olajcsre, hacsak nincs itt az ideje, viszont 27 ezret mondott plusz munkadij es felsorolt par dolgot, koztuk a csavarokat, amiket ilyenkor cserelni kell. Mi az igazsag?
Van egy szeretett Saxo 1.4 sx (1999) gépkocsim! Mindent magam csinálgatok rajta, most azonban előjött egy olyan kis probléma, amellyel kapcsolatban nem tudom hirtelen mihez nyúljak.
Szokásává vált ugyanis a franci autónak, hogy hidegen, ismétlem csakis hidegen emelgeti az alapjáratát minden további nélkül. Van úgy, hogy beindítom, működik faszányosan, majd kis gázadásra hirtelen felszalad az alapjárat 2000 fölé és ott is marad, majd vissza.
Szokásom, hogy beindítom hideg reggeleken a kocsit had melegedjen egy kicsit és szintén előjön ez a probléma minden további nélkül!
Gázbowden nem szorul, direkt ellenőriztem. Pillangószelepet szétszedtem, takarítottam. Alapjárati motort kitakarítottam szintén. Ha üzem meleg az autó a probléma megszűnik.
Eddig az alapjárati motorra gyanakodtam, aztán a fojtószelep potméterre, most valamelyik hőgombára.
Nem tudom hirtelen mihez nyúljak.
Így kérdésem, hogy találkozott-e valaki hasonló problémával?????
Én imádom a Saxót, hihetetlen jó gép, de egyszerűen ennyi időre tervezték. Az enyém 97-es és már nem fogjuk még egyszer áttolni vizsgán, mert MINDENÜTT rozsda, minden kanyarban, sarokban, a motortérben is. Le szokott szakadni a csomagtartó alja is a kerékdobról, meg minden amit elképzelsz. Sajnos ennyit tartott a csodagép. Most Volvózni akarok, mert szaporodunk folyamatosan.
Segítséget szeretnék kérni, van egy 1,4-es benzines 97-es saxom és az a bajom vele hogy menet közben nagyon ritkán előfordul, hogy lassításnál amikor kinyomom a kuplungot rögtön leáll a motor de nagyon ritkán fordul elő.
A vákuumcsöveket kicseréltem mert repedve voltak, a levegő torokból meg kitöröltem a kokszot.
Esetleg ha tud valaki erre valami megoldást annak nagyon örülnék, Előre is köszönöm.
Tudna nekem valaki segíteni abban hogy saxo karószéria elemeket, küszöböt hol lehet venni? Alváz javítást szeretnék csináltatni, de nehézkes az alkatrész beszerzése. Végig böngésztem a az internet de sehol nem találtam, pedig még az utángyártottal is megelégedtem volna! Előre is köszi a segítséget. :)
Nincs valakinek ötlete, hogy a Saxoban mitöl lehet olyan rezonancia, hogy a tetökárpit majd leesik? A Màtrában belementem egy jobbos kanyarban egy kátyúba, akkor olyan hangot adott, hogy azt hittem szétesik az autó menten. Azt hittem kiszakadt a lengökar vagy ilyesmi, de nem is húz semerre. A hátsó motortartó, ami a váltó mögött van. ki volt fordulva. Kicseréltem, de még mindig remeg. Lehet az ECU alatti adta meg magát? Elöre is köszi
Bár az én szekerem nem VTS, vagy egy 1.1-es benzines, de kérdeznék az okosabbaktól.
Olyan gondom van egy hete szórakozik velem. Hidegen pöcc-röff indul, ha kúton megállok, 5 percre, azonnal indul, de ha 10 percnél többet állok, de mondjuk egy-másfél óránál kevesebbet, akkor csak teker-teker, de nem akar beindulni. Végül sokadik próbálkozásra azért elkapja, van, hogy tizedikre, van, hogy huszadikra. Egyszer csak beindul, és akkor addig megy köhintés nélkül, míg le nem állítom. Eddig ott nem hagyott, de aggódom. Csatlakozókat mozgattam, trafónál, injektornál, alapjárati motornál, computernél, hőgombánál, nem találok változást. Néztem vákuumcsöveket, volt repedt, visszavágtam, de nincs változás. Segítséggel egyik gyertyakábelnél megnéztem, ilyen indításnál is dob szikrát. Végül kíváncsiságból leálltam egy lejtős részre. Be nem akart indulni, de a lejtőn meggurítva sikerült berántani, amikor önindítóval nem akart menni.
Tanácsot szeretnék kérni Tőletek. 1/4éve került tulajdonomba egy kis saxo, eljött az idő a nyárgumi vásárlásra, de szeretnék alá valami alufelnit is venni.
Van tapasztalatotok felni, gumi mérettel, bármivel kapcsolatban amit elviselhetően tud hajtani és a kocsi komfortérzetén se ront?
Alapvetően a gyári vtr felnire gondoltam, de nem nagyon találok sehol(ha van infótok hol tudok hozzájutni itthon azt is várnám).
Sziasztok.Rohad még valakinek a Saxoja ? az enyem csupa rozsda,mar javitva lettek de nagyon széltvolt.Mind a 2 kuszob belulrol teljesen el van rohadva,meg 2 évet kibir,csak egy helyen volt kilyukadva,bal 1. kerékjárat alja is kivolt rohadva,jobb oldalon pedig a merevites ami megy a lökharitótól az autó aljanak a közepeig,aba is volt par lyuk.Es a gumiaszfalt is vallot le mindenhonnan,lepucoltam az egesz aljat és lealvazvedőztem,és olajban feloldott gépzsirral bekentem az egész aljat.