Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Brumi 05 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 50511

Érdeklődnék porlasztó ügyben: született megoldás? Másik kérdés: Kubota z402 motor esetében egy nagyobb felületű levegőszűrő és kicsit nagyobb átmérőjű kipufogóval lehet pici teljesítmény növekedést elérni? Persze hozzá igazított üzemanyag mellet. Lehet, érdemes ezzel kicsi plusz nyomatékot elérni a motor élettartam jelentős csökkenése nélkül? Van bármi tapasztalat?

Előzmény: Bakancs4 (50509)
Brumi 05 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 50510

A kompresszióval kapcsolatban: Lehet valami félre ment kicsit. Én motor összerakás előtt a gyűrűket több ponton is bele szoktam próbálni, hézagot mérni, esetleg alul bele világítani és nézni hogy a henger fala és a gyűrű között át tud jutni a fény? Amennyiben igen, vagy a gyűrű végek között mért hézag nincs a gyári tűrésben akkor sajnos az valószínű nem lesz teljesen jó. Volt már emiatt boltban garis cserém. Itthon mikor mértem, néztem derült ki a hiba és cserélték is. Igaz munkagép motor, de a felépítés és szerelés ugyan az mint a kisautó esetében. Én a yanmart csak gyűrűztem. Maradt minden a gyári. Annyi volt a gubanc, hogy akkor itthon nem volt hozzá való gyűrű sehol, így elküldtem megmunkálni a dugattyúkat. Belcord KFT jól és gyorsan megcsinálta, így már az általuk forgalmazott gyűrű jó lett rá. Méretben teljesen azonos volt csak kialakítása volt a szokásos négyzet a trapézos helyett. Ettől független teljesen jó lett. A melegen történő nehézkes indulás valószínű a gyengébb kompresszió eredménye, viszont tényleg van hozzá köze az izzításnak is. Az is okozhat nehézkes indulást. Ennek a teszteléséről már előttem írtak. A csattogó hang miatt esetleg a vezérlést nem árt ellenőrizni, hogy biztos minden a helyén maradt? Semmi nem állítódott el vagy ilyesmi..?

Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 50509

Bocs , nem akarok kötekedni , de volt egy elírásod :

csak szaros 4 ütemű otto motor!

 

Így a magam részéről bizonyítom , hogy olvasom ezt a "teleregényt".

 

Előzmény: ívfény (50506)
Malaguszti Creative Commons License 2023.10.25 0 0 50508

15 éve mopedautózom de még egyszer se mentem autószrelőhöz,
 Ha melegen nem indul, adj neki sűrübb "gázolajat" de csak inditásra

brömbi Creative Commons License 2023.10.25 0 0 50507

Én a te helyedben járnék vele vagy 500 kilométert. Utána biztos kiderülne az igazság.

Előzmény: gabor7607 (50503)
ívfény Creative Commons License 2023.10.25 0 0 50506

"Hidd el sokan járnak így még a szakképzett a szerelők közül is"

szerintem ez, igy, ebben a formában nem igaz!!, ugyanis, aki ezekkel a kis szarokkal nem bir, az nem szakképzett szerelő, hanem, csak alkatrészcserélő!! és a baj ott kezdődik talán, hogy az alkatrészcserélőnek nincs aki megmondja, amelyik alkatrészt cserélje, netán javítsa. aki jol kitanulta a szakmáját az logikusan tudja, hogy miért és minek és hogyan kell működnie. nem űrtecnika ez egyik sem csak szaros 4 ütemű otto motor! minden hibának van egy keresési modja, logikája, aki ezt nem tudja, nem szerelő, csak probálkozo! azoknak kár akár egy fillért is adni és elvinni hozzájuk a kocsikat és vagyonokért mindezt, sokkal hasznosabb beteg gyerekeknek adni azt a pénzt!!

Greg34 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 50505

Az izzítást nézd meg mindenképp, amit írtak is hogy melegen mi a helyzet vele. Nekem Lombardini "rémálom" jutott, és ha valakinek hát nekem szinte 0 a kompresszió, orrán száján, dől a füst, nem a kipufogón, hanem a motor réseiből, a LÉGSZŰRŐHÁZBÓL KIFELÉ.. de melegen pöcc-röff volt. Hasznosak ezek a folytatásos szopattyús sztorik, mert úgy tűnhet hogy senki nem okul belőle, de sokan vagyunk itt amúgy, (csak olvasnak, s nem szólnak.) Nemsoká amúgy következik az én beszámolóm is a motorcseréről. A régivel nem tudnak mit kezdeni szerelők se. Illetve csak olyanokat hogy a főtengelyen lévő nagy anyát nem tudták levenni, mint mondták elhajlik a méteres toldalék. Csendben közbeszóltam hogy az bal menetes amúgy, a válasz rá az hogy.. akkor is. :/ :D

Előzmény: gabor7607 (50503)
Greg34 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 50504

Hidd el sokan járnak így még a szakképzett a szerelők közül is. Az ilyen masinák kerülnek rendre a "fogalmam sincs  sorba". Vagy a tegyük el , had ülepedjenek a dolgok, egyszer majd csak rájövök, hónapok múlva fény gyúl. Ez semmikép nem olyan hogy a "holnapi szabadnapomon összerakom, és örülök neki". :) De ne add fel, kitartást, türelmet, s rengeteg segítséget kívánok, mert az bizony kell hozzá.

Előzmény: gabor7607 (50503)
gabor7607 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 50503

Nos. Nem tudom, ki olvassa ezt a teleregényt, amit itt írok erről a szopásról. De ma, játszottam az előtoltessel. Amúgy sajnos alapból is jó volt. Az adagoló fedele alá, 3 méretű tömítést lehet rakni. Ahogy észre vettem, alapból, a legvastagabbat rakják alá. Hozta is, az előírt felső holtpont előtt 20 fokos befecskendezést. Magyarul, nem ez a baja, már, hogy miért nem indul melegen. Proba képp tettem a tömítés alá egy plusz vekonyzA4 és lapból kivágott tömítést, egy kicsit kesleltesse a befecskendezés időpontját. De ugyanúgy hangos most is a motor. Szinte csattogos hangja van, gyujtaskor. késleltetve a befecskendezést nehezen, de beindul melegen, de sokkal jobban füstöl, de végeredmény képp így is egy fos. Most meguntam, feljöttem a muhelybol. Belefáradtam ebbe a szarba. 

Előzmény: gabor7607 (50502)
gabor7607 Creative Commons License 2023.10.23 0 0 50502

Köszi a sok sok ötletet. Ma, volt egy kis időm. Megint próbáltam indítani, a járgányt, nagyon nehezen indult (hozta a formáját). Viszont, mikor beindult, nagyon csattogos hangja volt. Holnap, hála istennek egész nap szabadnapos leszek, így lesz időm foglalkozni vele. Most, a csattogos hang tünetre, az jutott eszembe, hogy lehet, hogy borzalmasan nagy az elő befecskendezés? Mint az otto motornal, mikor nagy az elő gyújtás, aztán csilingel. Szóval nagyon csattogosan jár, holnap megpróbálom az elő befecskendezest a gyári értékre beállítani, a javítási kézikönyv Ben benne van, aztán leírom, mire jutottam. (Természetesen mikor osszeraktam, az eredeti hezagolo tömítéssel raktam össze, de lehet, hogy teljesen elallitodik, egy ilyen szét, osszerakas után). Természetesen a tökéletes elobefecskendezes, még nem oldja meg, a fúrás utáni 18 as Kompresszió értéket, de abban bízom, illetve reménykedem, hogy egy kis használat után osszekopik.

Előzmény: ívfény (50501)
ívfény Creative Commons License 2023.10.23 0 0 50501

ezen a linken az adagolo nagynyomásu hidroelem tipikus hiba jelensége van közszemlére bocsájtva, töbekközt ez is lehet a meleg motor inditási problémája! , a meleg adagolo felmelegiti a gázolajat és az viszkozabb lesz és a kopott hidroelem, résvesztessége miatt nem tudja átnyomni az önindito fordulatán a porlaszto csucsokat, igy nem kap a motor üzemanyagot, vagy csak nagyon keveset, ami arra elég olykor, hogy indulás készséget produkáljon, kicsit kapkodva és kis füstölés a kipufogoban. sokat lehetne erről beszélni, mert még rengeteg mellékhatása is van, csak pár példa! lecsökkent alapjárat környéki előtöltés, ezálltal porlasztocsucs szörösödés és kékes füstölés is lehet,stb,  turbos gépeknél akár lapát leolvadás is lehetséges, de ne kalandozzunk el, a kiskocsikon vajmi kevésen van turbo. mondjuk nekem van ilyen is. a lényeg!  azon a hőfokon amin nem indul melegen a motor, ki kell kötni egy donor nagynyomásu csövön egy donor porlasztocsucsot, ami ugyanazon a nyitonyomáson van beállitva, mint a motorba lévő és, öninditozni kell és mérni  a kifecskendezett mennyiséget, vagy észrevenni a semmit. ugy nem  jo, hogy kiszedjük a motorbol a csucsot és azt sasoljuk, mert becsapos lehet, mivel akkor már, az önindito képes nagyobb fordulaton senderinteni a fötengelyt és, lehet, hogy ugy , már átnyomja a hidroelem a csucsot, soxor elég ennyi eltérés, hogy becsapodjunk, vagy kicsit hosszabban szöszmötölünk a nyomocső átkötéssel és, hül az adagolo és, be is lehetünk csapva. de nem kalandozok tovább!, valoszinűbb, hogy izzitást kér melegen is, mert gyenge a kompresszio, egyszerű modszerrel kiderithető, mint amit az előbb le is irtam...

Előzmény: Bakancs4 (50499)
ívfény Creative Commons License 2023.10.23 -1 1 50500

meg kell nézni, hogy melegen van e izzitás!, mert ha gyenge a kompresszio, akkor melegen is nehezen indul, ha nincs izzitás.  van egy jelado gomba az izzito relének, az ad infot, hogy milyen hőfokig menjen az izzitás, ha az a gomba befosik, akkor, van, hogy nincs izzitás melegen, semennyi, bár ez relativ, hogy mi a "meleg" hány fok?, a legegyszerűbb! csináld azt, hogy amikor olyan hőfoku a motor, amin nem szokott indulni melegen, akkor direktbe az akkurol ráizzitasz, kb 10-15 másodpercet és, meglátod van e különbség az indulási hajlamban.

Előzmény: gabor7607 (50498)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.23 0 0 50499

Olyannal már találkoztam* , hogy az amúgy kifogástalanul használható motor az indításhoz melegen is elvárta az izzítást .

*Egyik távoli ismerősöm valami Ford haszonjárművénél emlékezett ilyenre .

Hasonló jelenség , bár a magyarázat ide nem adoptálható :

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Wt8dyiGa0U8

 

Előzmény: gabor7607 (50496)
gabor7607 Creative Commons License 2023.10.23 0 0 50498

Van javítási kézikönyvem, a 482 esrol. Van fent a neten, nagyon frankó. Ki is nyomtattam. A szelephezagot természetesen beállítottam. Hengerfej visszaszereles után, az kötelező. A henger dugattyú gyűrűnel megy el a sűrítesi vegnyomas. Elég nagy a kartergaz. De mondjuk, ettől melegen még gyönyörűen kéne indulnia. Aztán egyáltalán nem indul. Csak forgatja, füstöl. Pedig ez egy egyszerű alap dízel motor. Egyszerű mint a faék. Valahogy úgy vettem észre, hogy ezeket a motorokat nem lehet javítani. Mondjuk az illesztési hezagot, amit írtál, az arra vonatkozik, hogy a dugattyúkat hogyan kell beleilleszteni a furatba? Ezt mondjuk nem mondtam az öregnek, aki csinálta. 

Előzmény: Mnagy (50497)
Mnagy Creative Commons License 2023.10.22 0 1 50497

Z482- ről nincs műhelykönyvem, csak egy egyszerű leírás. E szerint, 23,5 : 1 a kompresszió.

 

 

 

A 402 motornak itt az illesztési mérete ( .000, .019, a 0.15mm már rossz)

 

A szelephézagot mennyire állítottad, a 402- nél 0.15 szívó 0.20 a kipufogó.

Előzmény: gabor7607 (50496)
gabor7607 Creative Commons License 2023.10.22 0 0 50496

Egyszerűen nem tudom elképzelni hogy miért nem indul melegen. Én is úgy gondolom, hogy az az egy perces szárazon járatas, az önindító forgatasi sebességével, míg oda nem ért a gázolaj, nem koptathatta meg annyira. Van a műhely padláson, kettő régi z400 as motor. Ha lesz időm, megpróbálom azoknak az afagolojaval is. Gondolom a z400, meg a 482 esnek ezek az alkatrészei egyformák. Kedden, persze felhívom az öreget is, aki fúrta a blokkot, hogy ő szerinte miért 18 As a kompressziója. De amúgy úgy se tudna vele mit csinálni. Ha elcseszte a furast, honolast, akkor ebbe új dugattyú, hüvely kéne. De ki tudja azt is hogy csinálná meg?

Előzmény: Bakancs4 (50495)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 50495

Egyik fórumtársnak volt ilyen tapasztalata : a nagy gonddal és költséggel felújított Z482-es motorjában a vártnál alacsonyabb kompressziót tudott mérni , igaz neki egyéb panasza nem volt .

A magam részéről nem hiszem azt , hogy ennyi szárazon járatástól egy adagolóelemnek komoly baja legyen .  A befecskendezési idő pedig könnyen ellenőrizhető , vannak jelek a lendkeréken .

Előzmény: gabor7607 (50494)
gabor7607 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 50494

Sziasztok! Sajnos, elég nagy bajban vagyok. Multkoraban érdeklődtem, hátsó lengéscsillapító után, de az, ehhez képest egy kicsi elenyésző probléma volt.aixam400 asrol van szó. Másfél éve kb, vettem bele, egy z482 es motort. Nem újat, de nagyon jó motor volt. Minuszokba is, pöccre indult, melegen még izzitani se kellett stb stb. Egy kicsit átalakított jarganyrol van szó, suzuki swift váltóval, és a hűtőt, máshová kellett tennem, az 1000 es suzuki elektromos hűtő ventilátoraval van szerelve. Sajnos, a test kábel leszakadt a ventilátorrol, így hiába kapcsoltam be a ventilátort, nem hűtötte vissza, és a mecsekbe felfelé megforraltam a motort. El is ment belőle a kompresszió. Ez még tavaly összel volt, így végig szenvedtem vele a telet. Egyre nehezebben indult hidegben. Bemelegedve, már pöccre, de hidegbe gyotrelmesen. Tipikus kompresszió hiba. Nyáron szétszedtem, elhatároztam, felújítom. Orakernel vettem bele plusszos dugattyúkat gyűrűket, tömítés készlet, stb. Juliusba, Pécsen találtam egy szakit, jól felszerelt műhelynek tűnt, így elvittem hozzá. (Régebben már egy kubota 400 ast furattam már, azt a kacsógep nél taszaron, de azok is szarul csináltak meg, így most nem vittem oda). Na szóval juliusba el készült, hazavittem, szép lassan elkezdtem osszerakosgatni, nem siettem vele, mert jó időbe nyáron ősszel motorral járok mindenhova, télen hidegbe jön a mopedautos szezon nálam. Szóval, itt a zimankó mostanra eljött az indítás ideje. Még indítás előtt, gondoltam, csak úgy kíváncsiságból, úgy "szárazon" (természetesen olajba fuztem össze a blokkot) merek rajt kompressziót. Siralmas 15 bár értéket mértem. Nagyon csodálkoztam rajta. Nyomtam felülről bele olajat, így felment 20 ra. Ez se jó. 22-24 nek kellene lennie. Gondoltam, beinditom, megyek vele, hátha egy kicsit jarodik, bemelegítem, hátha jobb lesz. Az üres gázolaj szűrő házat elkezdtem felnyomatni gazolajjal, izzitogyertyak kivéve, oninditoval forgatva, szép lassan megtelett, aztán végig lelegtelenitve, a porlasztokig. Jön az indítás. Izzítógyertya vissza, izzitok, egy két pöfögés után beindul. Állítok az alapjáraton. Bemelegszik, öntok rá még vizet, stb stb. Uzemmelegre felmelegítem, megyek vele kisebb kört, nagyobb kört. Kicsit lomhanak tűnik, de nem erőltetem, 3. Ba, 4. Be megyek vele. Visszaallok a műhely elé, nézek kompressziót rajt. 18 körüli értéket mérek. Kb ennyi volt, mikor szétszedtem ezelőtt. Viszont, ami oltári nagy hiba lett, hogy melegen, egyáltalán nem akar beindulni. Elcsesztem az adagolojat azzal, hogy szárazon hajtottam, míg fel nem tellt a gazolajszuro ház gazolajjal, és utána került gázolaj az adagolohoz? Ennyi elég volt neki, hogy tonkretegyem az adagolojat? Ugyebár azt mondják,vha melegen nehezen indul a dízel motor, akkor az adagoloja megkopott. A meleg gázolaj a kopott adagoló dugattyú mellett elfolyik. Járt már valaki így? Van itt kubota szakértő? Sajnos most a napokba nem tudok foglalkozni a jargannyal, majd csak kedden legközelebb. Még annyit, hogy szetszedes előtt, melegen pöccre indult. Gondoltam arra is, hogy esetleg az elobefecskendezes elallitodott. De ugyan azt a hezagolo tömítést raktam vissza, az adagoló fedél alá. (Ugyebár ezzel a hezagolassal lehet állítani az elobefecskendezesen). Az csak egy dolog, hogy 18 bár lett fúrás után a kompresszió, tegnap nagyon meleg volt az idő, hidegen viszonylag jól indult, persze ha lesz majd 5 fok alatt, azt nem tudom még hogyan indul hidegen, de hogy melegen egyáltalán nem akar beindulni, nem tudom mit rontottam el? 

Bocs195410 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 50493

A croslone nekem nem jöttbe a kaszni egy gagyi motortartó konzol 25x25x1,2 mm zártszelvény könnyen rohad hátulja megjárja az üléstartó popszegecs tartja ugy hogy nekem bisztos nem kell még ingyen sem nem hogy annyiért amiért árulják.

 

Előzmény: Brumi 05 (50491)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.15 -1 1 50492

Az én ímélcímem nem titkos , a névre kattintva elérhető .

 

A leírás hasznos mert a porlasztócsúcsos macerának külön története van .

  • -- Egy eléggé nyűgös ismerősöm mopedautó vásárlási tanácsot kért . A JDM-et ajánlottam neki , amennyiben nem ragaszkodik a nagy csomagtartóhoz . Nem ragaszkodott , vett egy Abacat , levizsgáztatta ( levizsgáztatták neki ) , elkezdte használni . Panaszkodott nekem -- telefonban , mert a szomszéd megyében él -- hogy nem megy rendesen a kocsi . Nem tudtam eldönteni , hogy csak nyavajog , vagy tényleg baja van a kocsinak -- azt tanácsoltam keressen egy adagolóst , mert ezzel akármelyik traktorosnak el kell boldogulnia , szemben a speciális eszközöket igénylő Lombardinivel . Több szerelőt lefárasztott , állítólag cseréltek neki porlasztócsúcsot , de nem javult meg . Aztán összetörte a kocsit , elment a kedve az egésztől , felajánlotta nekem a sérül verdát olcsón . Elmentem , megnéztem ( akkor láttam életemben először ) és meg is vettem . A motor beindult , de menni egy métert nem lehetett vele menni , 3 keréken állt szegényke .
  • -- Hozzám kerülve annyira kijavítottam a kiütött futóművet , hogy menjen és használni kezdtem . A kocsi valóban nem ment jól , hidegen különösen gyengének tűnt . Használni lehetett , de a Yanmartól megszokott teljesítményt nem hozta . A porlasztócsúcsokat vizsgálva derült ki a hibájuk -- hát ezeket aligha cserélték ki .
  • -- Ekkor rendeltem Hatvanból . Az első megkeresésre ezt válaszolták : "Köszönjük érdeklődését! Ezt a motort alkalmazási területtől függően több féle porlasztócsúccsal is szerelték.Mi ilyen számú csúcsot tudunk adni:  DNOPDN172 "   Jegyzem meg jelen pillanatban is csak ez van fönn a honlapjukon . Én mégis megrendeltem , de a kapott csúcs nem volt beszerelhető a fúvókatartóba , mert nemcsak a porlasztási sugárképe más , hanem a mérete is . Viszont a Kubota fúvókatartójába belepasszolt , ezért nem küldtem vissza .
  • -- A Kuba fúvókatartója végülis belekapatható a hengerfejbe , de csak 1-2 menet fogja , másrészt a befecskendezés is egészen máshova kerül így ezzel a vonallal nem foglalkoztam .
  • -- Közben bátyám küldött bontott porlasztócsúcsokat , de azok is rosszak voltak .
  • -- Mivel csak külföldi oldalakon találtam , ezért kénytelen voltam onnan rendelni . Egy jó hónapja a szomszédom segítségével meg is jött az Ebay-on keresztül a kínai csoda . Nem volt túl drága , a típusjele stimmelt is ( DN0PD2 )  de a porlasztócsúcs test külső átmérője 0,4 mm-rel nagyobb , mint  az eredeti japán alkatrésznek . S mivel ezek a nyamvadt szigetlakók  még századmillimétereken is szőröznek -- nem fér bele a fúvókatartóba ez se , így használhatatlan . A szomszéd ajánlatát ( esztergáljam le a felesleget a fúvókából ) elvetettem .
  • -- Végülis találtam egy magyar céget amelyiknél szerepel a DN0PD2-e sporlasztócsúcs , már csak azt kell kideríteni , hogy nem a +0,4-es verzióról van-e szó ? Ez egy hazai , nyelvi nehézségek nélküli , elérhető vállalkozásnál talán megoldható .
  • -- Néhány napja befutott egy újabb bontott páros , de azt még nem volt időm megvizsgálni .

Szóval valami felfoghatatlan , hogy egy olyan motorhoz , amit gyártanak , isten tudja mennyi gépbe még most is beépítenek nem lehet beszerezni egy kopó , valamilyen ciklikusság szerint cserélendő alkatrészt . Nem arról van szó , hogy drágállom teszem azt  46 ezer Ft-ot adni darabjáért az eredeti japán alkatrésznek és ezért vadászom az Alibababát meg Ebayt -- egyszerűen nincs . Dühítő .

Ettől függetlenül ha dönteni kell a Kubota vagy a Yanamr motorral szerelt mopedautók között az utóbbit választanám .

 

 

Előzmény: Brumi 05 (50488)
Brumi 05 Creative Commons License 2023.10.15 0 0 50491

Értem! Az MC-ről így már sejtek valamit. A rozsdát már említették. Az erősebb anyaggal pótlás nekem is megfordult a fejemben. Ezek szerint megoldható?! Még nem volt alkalmam élőben megnézni. A crossline-al milyen gondok szoktak lenni? Macerás szerelni? Kaszni, vagy elektronika? Gondolom a motorral nem sok gond van?! Azt már tudom hogy japán motoros lesz, csak még a többi kérdéses picit.

Előzmény: Bocs195410 (50490)
Bocs195410 Creative Commons License 2023.10.15 -1 0 50490

Crostlone tipust nem vennék egy gagyi kocsi elhiheted én javitom a barátomét  2-éve egy kártyavár kivülről jolnézki az bisztos én magam részéről maradok a microcar mc2 mellet sokkal jobb a kasztnia mivel alaminium egyedül a motortartóváz gagyi vascső és a hátsóhid is ezek rohadósak én az enyémet 35x3mm csőből csináltam egyet a hátsót 50x3mm zártszelvényből hoztam össze.

Előzmény: Brumi 05 (50486)
Bocs195410 Creative Commons License 2023.10.15 0 0 50489

Nekem yanmar motorom van porlasztó csúcsot Hatvan bol rendeltem és jó azóta is

 

Előzmény: Bakancs4 (50487)
Brumi 05 Creative Commons License 2023.10.15 0 0 50488

Értem!

Köszönöm a segítséget. Esetleg egy e-mail címet kérhetek arra az esetre, ha a későbbiekben tanácsra, segítségre lenne szükségem motorral kapcsolatban?

A porlasztócsúcs egy elég macerás sztori. Sajnos volt benne részem. Egy szomszéd város béli adagolós szakihoz fordultam. Pár évtizedes tapasztalat ellenére is vakarta a fejét. Vittem a porlasztót és a csúcsot is (Orakertől rendeltem), ami egyébként minőségében nem volt prémium kategória (szaki szerint), de második éve jól szolgál. Nemrég szét kellet szednem, így ellenőriztem ha már kint volt. Két év alatt érzékelhető változás nem történt. Indul hidegen, melegen nem füstöl. A kálvária azzal kezdődött hogy: porlasztó összerakva új csúccsal, de nem bírta a nyitó nyomást beállítani fizikai méret különbségek miatt. Az ő javaslatára vettem 2 Toyota Hilux bontott porlasztót. Ezt is elvittem és kezdődött a méregetés. A megoldás az lett hogy a Hilux porlasztókból, ha jól emlékszem 0,2mm ki esztergált műszerész esztergán. Ebbe a módosított házba tette bele az általam vitt csúcsokat és beállítva készre szerelte. Ezután következett egy újabb összehasonlító mérés sorozat az eredetihez képest. Eredmény: a csúcs kilógása a házból és a 20x1,5 rögzítő menet és minden más egyezett az eredetivel

                  az egyetlen különbség az, hogy picit magasabban áll ki a hengerfejből mint az eredeti.  Így lett olyan porlasztóházam amibe lehet kapni csúcsot.

Beszerelés előtt rá tettem őket a nyomócsövekre és ellenőriztem különböző töltés állásnál. Porlasztási kép minden állásban szép szabályos, után cseppenés mentes.

Ezután beszereltem és tökéletesen működött, működik azóta is! Ennek kb 2 éve és szaporodott benne a kilóméter rendesen.                

 Talán segít valamit?!

Előzmény: Bakancs4 (50487)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.15 -1 0 50487

Azt elismerem , hogy a Kubotához jobb lehet ellátottság -- én most égen-földön nem tudok a Yanmar motoromhoz porlasztócsúcsot szerezni . Ettől függetlenül a Yanmart jobbnak érzem .

A Crossline kontra MC dologra nem tudok mint mondani , mert egyik kocsim se volt soha . Aixamból a legmodernebb az 500-as ( bár abból többféle ) volt-van a háznál . A Microcar még kutyábbul áll , alaposabban Lyra-val foglalkoztam , illetve hellyel-közzel volt dolgom többször Virgoval . Vagyis mindkét gyármányról eléggé ásatag ismereteim vannak . Viszont a felsorolt és a kérdezett típusok motorjaiban semmi változás nincs , a Crossline ugyanazt a motort használja mint a jó öreg kislámpás , és az MC is vagy az LDW502-est , vagy a Yanmart építette be .

Ezért csak a motort véleményeztem -- a mopedautókban használt kéthengeres , hagyományos rendszerű motorok szinte mindegyikéről ( LDW502 , Z402 , Z482 , Mitsubishi és Yanmar ) rendelkezem személyes tapasztalatokkal .

Előzmény: Brumi 05 (50486)
Brumi 05 Creative Commons License 2023.10.15 0 0 50486

A motorteljesítmény különbségen kívül, mi az ami még a yanmar felé billenti a mérleget a kubotával szemben? Kubotám volt (rövid ideig) yanmar van jelenleg (Titán2). Kubotának mintha jobb lenne az alkatrész ellátottsága.? Összességében mi a tapasztalat, különbség menet tulajdonságokban a Crossline, vagy az mc típusok között? Javítási szempontból?

Előzmény: Bakancs4 (50483)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.15 0 0 50485

Ismereteim szerint a sárvédő ragasztva van , és eléggé embert próbáló feladat egy darabban leszedni . A gyártó nyilván úgy gondolta , hogy sohasem kell a leszedett darabot felhasználni semmire . Vagyis ha sérül az elem akkor leszedik darabokban és feltesznek helyette egy újat .

Persze nálunk-felé a hozzáállás egészen más : addig ügyeskednek egyesek amíg valamiképp szikével-melegítéssel elvagdossák a  ragasztót és csak leszedik egyben ... Én még ezzel nem próbálkoztam .

 

 

Előzmény: aixam 400 (50484)
aixam 400 Creative Commons License 2023.10.15 0 0 50484

szép napot mindenkinek  . aixam 400  sárvédöt hogy lehet leszedni  . valaki tudna segiteni  

 ha ragasztva van  akor mivel elöre is köszöm

Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.14 0 1 50483

Én a magam részéről Yanmar-párti vagyok , így ez inkább az MC felé húzna . Annak viszont megvan a több fejlesztésen keresztülívelő típushibája : a korrózióra (és ebből adódó törésre ) hajlamos hídja és vázkerete . Mint nemrégiben Metcal társunktól megtudtam ez még a MGO-in megvan gyengeségként .

Én másfél éve -- sajátos véletlen folytán --  hozzájutottam egy JDM Abaca-hoz , nekem nagyon bejött , de az tény , hogy a csomagtartója kicsi .

 

Ezt valóban csak a Crossline tudja : hűtőszekrény a mopedben -- enélkül melegen itták volna a sört a találkozó résztvevői Sóstón , 2020-ban .

Előzmény: Brumi 05 (50478)
brömbi Creative Commons License 2023.10.14 0 0 50482

Igen. Ők nyújtottak nekem rúgót. Vissza is edzették.

Csak már rosszul emlékeztem, kerestem a névjegykártyát, de már nem találtam.

Előzmény: Bocs195410 (50481)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!