Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 638

T16M traktorhoz való van. Holnap rakok fel képet.

Előzmény: kék22 (637)
kék22 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 637

ÜDV .: VALAKINEK ESETLEG ELADÓ / CSERÉLHETŐ BILLENTŐ MUNKAHENGERE VAN-E ?          ELŐRE IS KÖSZI !

csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 636

Mit tudtok, mennyire borulékony az M22-es? Valakinek tapasztalat?

 

csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 635

Még a maruti 800ccm motor is izgatja a fantáziám. 30-50 ezerért komplett üzemképes marutit lehet venni. Legendásan megbízható. Alkatrész is van 83-tól 2014-ig gyártották.  Kicsi 3 hengeres.

A legjobb egy 601-es trabi motor lenne az egyszerűsége miatt, de 2T motort szerintem már nem engednek beépíteni.

 

Egyszerűen rossz belegondolni, hogy egy motor hiba miatt, több hónapíg kéne az alkatrészek után vadászni M22 motor esetében. Ha mégis marad az eredeti motorja, akár Csehországba is érte megyek, ott még elég jó az alkatrész ellátás.

 

Előzmény: józsika1986 (634)
józsika1986 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 634

Még kiegészíteném a kérdésed ha nem gond :)

... vagy csak azonos tipusú motor? 

Egy időben én is agyaltam az átépítésen valami kis dízel/benzin motoron  a legkézefekvőbb nekem a 4ütemű trabi motor (ez van) dízelböl pedig vagy golf 1.6D vagy valami Fiat vagy egyéb... 

Előzmény: csecsemő.01 (633)
csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.14 0 0 633

Nagyobb KW-os motor hivatalosan, szerintetek beszerelhető? Vagy csak 10KW-ig mint jelenleg a forgalmiban?

csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.13 0 0 632

Nekem már a kontroll lámpás van. 70ben már így jöttek ki. Itt már a volt mérő helyett is csak egy töltés visszajelző kontroll lámpa.  Mutatós, már csak a km óra, egyedűl.

Előzmény: józsika1986 (631)
józsika1986 Creative Commons License 2017.01.13 0 0 631

Szia Csecsemő! :)

 

Az nem számit nekem az lenne a lényeg ,hogy valami tájékoztató információt kapnék az olajnyomásrol mert igy bizonytalan a dolog .... :/ 

Amúgy az olajnyomás "nem láthatósága" több okbol is lehetséges lehet hajtókarcsapágy,szivattyú,stb... tömitetlen helyek végett :/ 

 

Volt ,hogy MTZ-vel dolgotam na az tartotta a 2,5-2,7bart egész nap hidegen meg 4bár :D 
viszot volt ,hogy 1bar volt hidegen melegen meg nem mutatott semmit... 

 

Neked milyen fajta nyomásmérőd van olajos? (mert én igazándiból ezt többe nézem mint az lektromost) van is valahol itthol Ifáé... az a zöld-fehér sáv átmenetes :) 

Előzmény: csecsemő.01 (626)
józsika1986 Creative Commons License 2017.01.13 0 0 630

Szia Dutrancs!

 

Köszönöm a képet! :)

Előzmény: dutrancs (622)
dutrancs Creative Commons License 2017.01.12 0 0 629

Akkor bocs!

 

Előzmény: csecsemő.01 (628)
csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 628

M22

Előzmény: dutrancs (627)
dutrancs Creative Commons License 2017.01.11 0 0 627

Nem M-25-ös?

Előzmény: csecsemő.01 (624)
csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 626

Vigyáz! Mert nálam is van olajnyomás hideg motornál kis fordulaton is, de melegmotornál már csak fél gázon.

Most,hogy van visszjelzőm, most tudom, milyen sokat jártam negyed gázon 1ben terepen. Ahol még olajnyomásom sem volt. (bár valamennyi biztos volt,nemtudom hány bár alatt gyúlad ki a lámpa.)

Előzmény: józsika1986 (621)
csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 625

Mit gondoltok, érdemes lenne TZ4k motorra cserélni az M22 motort?

Azért gondoltam, mert TZ4K motorhoz mindenféle motorikus alkatrészt lehet kapni újonnan és bontottan is.

Kivitelezhető lenne ez hivatalosan is? Az is 10KW papíron.

csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 624

Nálam közel nem így néz ki a helyzet.  (1970es évj)

Előzmény: dutrancs (622)
csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 623

Ahova az olaj nivópálcát bedugod, onnan kb 5centire a motorblokk oldalfalában, felfelé irányban.

(képet sajnos nemtudok.)

Előzmény: józsika1986 (621)
dutrancs Creative Commons License 2017.01.10 0 0 622

 Erre a gombára gondoltál?

Előzmény: józsika1986 (621)
józsika1986 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 621

Szia!

Kérlek valami képet mellékelj ha megoldható ,hogy hol is van ez a gomba? vagy a helye? mert nekem sincs olajnyomásrol semmi inom ... már 3éve! 

Előzmény: csecsemő.01 (615)
kék22 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 620

Üdv .:  BUÉK ! Minden Multicar rajongónak , és annak is aki még nem az !

klatyi Creative Commons License 2017.01.03 0 0 619

Sziasztok!

A pécsi Retropartyzánok rendezvényre keresek kiállítható Multicarokat.
Bövebb infó az alábbi linken:

http://retropartyzanok.hu/index.html

csecsemő.01 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 618

Új Multicar M22 alkatrészek.   www.svetluska.cz

csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 617

Waran 1501 dömpert  (nem tudom, hogy mikortól) de, 1980-tól 1990-ig 2 hengeres multicar motorral gyártották.

csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 616

Multicar M22 alkatrészek a jófogáson:

 

www.jofogas.hu/veszprem/multicar_motorok_eladok_60296197.htm?first=1

csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.25 0 0 615

Helyzet jelentés, valakinek ha hasonló problémája van vagy lesz:

Rákötöttem egy hosszú vezetéket (ami az akksi-ig elér) az olajgomba sarujára, a másik végét egy 12v 5w izzó (égő) negativ oldalára szig szallagoztam. Az izzó pozitiv alját, hozzá fogtam az akksi pozitiv sarujához. Első próbálkozásra semmi, majd felkapcsoltam az áramtalanítót ésegyből világított az izzó.

OK.

Beindítom a motort, nézem az izzót most nem világít, mondom ez f@sza. Akkor ezzel a módszerrel bekötöm a műszerfalon lévő, élettelen olajnyomás visszajelzőt.

Az olajgomba sarujáról bevittem a műszerfal alá a vezetéket, amitt rákötöttem az olajnyomás kontrol lámpa (visszajelző) negativ sarujára. A kontrol lámpa pozitiv saruját egy 30cm-es vezetékkel pedig a biztosíték táblán egy szintén pozitiv pontra.

Eredmény :

Tökéletesen működik. Járó motornál elalszik a kontrol lámpa, leállított motornál világít.

Előzmény: csecsemő.01 (609)
csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.23 0 0 614

Keresek 2db vagy 3db M22-es felnit megvételre, Vagy cserébe adnék 3db M25 felnit.

kék22 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 613

ÜDV .   PATRONRA  , MAGÁRA AZ OLAJNYOMÁS GOMBÁRA GONDOLTAM . A KÖVETKEZŐ GONDOLATODRA :  VALÓBAN , A CENTRIFUGÁL SZŰRŐT AZ OLAJNYOMÁS MŰKÖDTETI , DE EZ NEM JELENTI HOGY EZZEL A " HALLGATÓZÁSSAL " TE FOLYAMATOS OLAJNYOMÁS KONTROLLT TUDSZ BIZTOSÍTANI .

Előzmény: csecsemő.01 (611)
csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 612

Még valami: Leállítás után, még vagy 30mp-ig hallom, hogy pörög az olajcentrifuga. Akkor jelenleg biztos,hogy van olajnyomás, mert valami pörgeti. Gondolom én.

csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 611

Igazából az lenne a legjobb.  Patronnál mire gondolsz, az van az olajnyomás gombában?

Előzmény: kék22 (610)
kék22 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 610

ÜDV. SZERINTEM A LEGJOBB MEGOLDÁS A MECHANIKUS OLAJNYOMÁSMÉRŐ ÓRA HASZNÁLATA . ÁLLANDÓ ELLENŐRZÉS ALATT TUDOD TARTANI AZ ÉPPEN AKTUÁLIS NYOMÁST . IZZÓ NEM ÉG KI , PATRON NEM MEGY TÖNKRE , SŐT MÉG AKKU SEM KELL HOZZÁ . PERSZE TE TUDOD , HOGY SZÁMODRA MI A LEGPRAKTIKUSABB !              ÜDV

Előzmény: csecsemő.01 (609)
csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 609

Sziasztok!

 

Az a problémám, hogy a műszerfalon nincs olajnyomás mérő se olajnyomás ellenőrző kontrol lámpa. Hogyan tudnám ellenőrízni az olajnyomást?

Arra gondoltam, hogy egy 12V-os izzó negativ/test részére kötök egy hosszú vezetéket, a vezeték másik végét hozzá kötöm az olajgomba sarujára. Az izzó pozitiv alját pedig hozzá éríntem az akkumulátor pozitiv sarujához. Állítólag világítani kéne, ha a motort beindítom akkor ki kéne aludni az izzónak.

Jól gondolom?

Mert ha így működne akkor a kontrol lámpát bekötném a műszerfalon is, csak az égőhöz a pozitiv áramot valamelyik műszerfal alatti vezetékről kapná.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!