Mit kell tudni erről a meglehetősen kicsi DDR kisteherautóról? Motor, önsúly, raksúly, stb.? Hány változatban gyártották? Jó autó? Nektek mi a véleményetek róla???
Még a maruti 800ccm motor is izgatja a fantáziám. 30-50 ezerért komplett üzemképes marutit lehet venni. Legendásan megbízható. Alkatrész is van 83-tól 2014-ig gyártották. Kicsi 3 hengeres.
A legjobb egy 601-es trabi motor lenne az egyszerűsége miatt, de 2T motort szerintem már nem engednek beépíteni.
Egyszerűen rossz belegondolni, hogy egy motor hiba miatt, több hónapíg kéne az alkatrészek után vadászni M22 motor esetében. Ha mégis marad az eredeti motorja, akár Csehországba is érte megyek, ott még elég jó az alkatrész ellátás.
Egy időben én is agyaltam az átépítésen valami kis dízel/benzin motoron a legkézefekvőbb nekem a 4ütemű trabi motor (ez van) dízelböl pedig vagy golf 1.6D vagy valami Fiat vagy egyéb...
Nekem már a kontroll lámpás van. 70ben már így jöttek ki. Itt már a volt mérő helyett is csak egy töltés visszajelző kontroll lámpa. Mutatós, már csak a km óra, egyedűl.
Az nem számit nekem az lenne a lényeg ,hogy valami tájékoztató információt kapnék az olajnyomásrol mert igy bizonytalan a dolog .... :/
Amúgy az olajnyomás "nem láthatósága" több okbol is lehetséges lehet hajtókarcsapágy,szivattyú,stb... tömitetlen helyek végett :/
Volt ,hogy MTZ-vel dolgotam na az tartotta a 2,5-2,7bart egész nap hidegen meg 4bár :D viszot volt ,hogy 1bar volt hidegen melegen meg nem mutatott semmit...
Neked milyen fajta nyomásmérőd van olajos? (mert én igazándiból ezt többe nézem mint az lektromost) van is valahol itthol Ifáé... az a zöld-fehér sáv átmenetes :)
Vigyáz! Mert nálam is van olajnyomás hideg motornál kis fordulaton is, de melegmotornál már csak fél gázon.
Most,hogy van visszjelzőm, most tudom, milyen sokat jártam negyed gázon 1ben terepen. Ahol még olajnyomásom sem volt. (bár valamennyi biztos volt,nemtudom hány bár alatt gyúlad ki a lámpa.)
Helyzet jelentés, valakinek ha hasonló problémája van vagy lesz:
Rákötöttem egy hosszú vezetéket (ami az akksi-ig elér) az olajgomba sarujára, a másik végét egy 12v 5w izzó (égő) negativ oldalára szig szallagoztam. Az izzó pozitiv alját, hozzá fogtam az akksi pozitiv sarujához. Első próbálkozásra semmi, majd felkapcsoltam az áramtalanítót ésegyből világított az izzó.
OK.
Beindítom a motort, nézem az izzót most nem világít, mondom ez f@sza. Akkor ezzel a módszerrel bekötöm a műszerfalon lévő, élettelen olajnyomás visszajelzőt.
Az olajgomba sarujáról bevittem a műszerfal alá a vezetéket, amitt rákötöttem az olajnyomás kontrol lámpa (visszajelző) negativ sarujára. A kontrol lámpa pozitiv saruját egy 30cm-es vezetékkel pedig a biztosíték táblán egy szintén pozitiv pontra.
Eredmény :
Tökéletesen működik. Járó motornál elalszik a kontrol lámpa, leállított motornál világít.
ÜDV . PATRONRA , MAGÁRA AZ OLAJNYOMÁS GOMBÁRA GONDOLTAM . A KÖVETKEZŐ GONDOLATODRA : VALÓBAN , A CENTRIFUGÁL SZŰRŐT AZ OLAJNYOMÁS MŰKÖDTETI , DE EZ NEM JELENTI HOGY EZZEL A " HALLGATÓZÁSSAL " TE FOLYAMATOS OLAJNYOMÁS KONTROLLT TUDSZ BIZTOSÍTANI .
Még valami: Leállítás után, még vagy 30mp-ig hallom, hogy pörög az olajcentrifuga. Akkor jelenleg biztos,hogy van olajnyomás, mert valami pörgeti. Gondolom én.
ÜDV. SZERINTEM A LEGJOBB MEGOLDÁS A MECHANIKUS OLAJNYOMÁSMÉRŐ ÓRA HASZNÁLATA . ÁLLANDÓ ELLENŐRZÉS ALATT TUDOD TARTANI AZ ÉPPEN AKTUÁLIS NYOMÁST . IZZÓ NEM ÉG KI , PATRON NEM MEGY TÖNKRE , SŐT MÉG AKKU SEM KELL HOZZÁ . PERSZE TE TUDOD , HOGY SZÁMODRA MI A LEGPRAKTIKUSABB ! ÜDV
Az a problémám, hogy a műszerfalon nincs olajnyomás mérő se olajnyomás ellenőrző kontrol lámpa. Hogyan tudnám ellenőrízni az olajnyomást?
Arra gondoltam, hogy egy 12V-os izzó negativ/test részére kötök egy hosszú vezetéket, a vezeték másik végét hozzá kötöm az olajgomba sarujára. Az izzó pozitiv alját pedig hozzá éríntem az akkumulátor pozitiv sarujához. Állítólag világítani kéne, ha a motort beindítom akkor ki kéne aludni az izzónak.
Jól gondolom?
Mert ha így működne akkor a kontrol lámpát bekötném a műszerfalon is, csak az égőhöz a pozitiv áramot valamelyik műszerfal alatti vezetékről kapná.