Az Ifákat éltetni kell, és mivel már sokan szükségszerűnek érezték ezt a topikot, gondoltam egyet és nyitottam. A topik szól mindenfajta Ifáról, a személyautó F8 és F9-esről, az első IFA tgk-ról, az S4000-től az L60-ig. Nekem a W50 tetszik a legjobban. Előre is kösz a sok-sok hozzászólást!
Segítséget szeretnék kérni IFA-alapú darukkal kapcsolatban.
Több (német nyelvű) forrás alapján úgy tudtam, hogy az ADK 70-es daruk készültek 1976 és 1991 között Magdeburgban, az ADK 80-asok pedig (sokkal kisebb darabszámban) 1982 és 1989 között Babelsbergben (Potsdamban).
Ami nem világos, hogy pontosan hogyan kapcsolódott be ebbe a folyamatba a Takraf. Egy másik forrásban azt találtam, hogy babelsbergi gyáregység autódarus részlege olvadt bele a Takraf gyárba, 1974-ben, ők viszont Lipcsében és Drezdában gyártottak, ami ellentmondana az első forrásoknak.
A fonalat az ADK 125-ös családnál vesztettem el végleg, amit szintén jegyez a Takraf, de a Panther és a magdeburgi gyár is. Szintén tudom a Rába első- és hátsóhidat, lényegében az egész alvázat, amire itt építették rá az IFA motort és az importált fülkét (milyet pontosan?). Elvileg ezután került vissza a gép Magdeburgba, a daru végszerelésére, de ebből megint kimaradna a Takraf. (A Panther pedig végképp.)
Van olyan kolléga, aki tudna segíteni helyretenni a történetet? Előre is köszönöm.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy honnan tudom megállapítani, hogy egy bontott IFA hátsó híd differenciál záras-e vagy nem? Állítólag vannak differenciálzár nélkül szerelt hidak is.
Sziasztok! Ha valakit érdekelne, tőlem lehet Ifa alkatrészeket vásárolni, régről megmaradt új és használt alkatrészek, javítókészletek. Email címem: teigner15@gmail.com
Köszönöm a segítséget!!
Nálunk itt Szabolcsban is hasonló dolgokat hallani erről de ahány embert kérdezek annyi féle választ kapok...
Konkrét dolgot meg nem találtam még róla sajna!
Említettek olyat is h a sebváltó rudazatánal csinálnak reteszelést h 5 be ne lehessen berakni és így korrigálják a sebesség korlátot de ettől még bőven 25 fölött megy.
A jogszabályban valahogy úgy van, hogy lassújármű + 1 pótkocsi bármely kategóriával vezethető (tehát egy kismotorjogsival is)
Felénk (Győr megye) nincs piros rendszámos teherautó, nemis vizsgáztatták le ilyenre, meg a rendőrők is szedték le még a zöldet is róluk.
A piros rendszám azIFÁn azelég szürke zóna.
(piros rendszámot/lassújármű/ csak olyan gépjármű kaphat (ELVILEG) amelynek gyárilag tervezett legnagyobb sebessége nem haladja meg a 25 km/h -t. meg van valami korlát a lóerőknek is.)
Sziasztok!! Az lenne a kérdésem hogy pirosrendszámos IFA vásárlásban gondolkodom de eddig nem kaptam olyan választ h jogosítvány C kategória kell hozzá vagy T?? Van aki azt mondja igen van aki nem sajna ebbol nem tudok kiigazodni... A másik kérdésem az h Szabolcs megyében müködik ez vagy sem??Találkozni találkoztam már piros rendszámos billenccsel de nem tudom h csak átutazó volt vagy ide való... Válaszotokat előre is köszönöm!!!
Van egy, egy alkatrészcsomaggal jött, állítólag jó 12V-os. Mennyire sürgős? Mert ha megyünk anyósékhoz a szomszédotokba, bedobom hozzád és kipróbálhatod. (számom a régi : 30 / 3 4 2 7 8 4 3
szevasztok ifa w 50 silo magasitosal az lenne a problémám az hogy reggel ugy tekeker öninditó és simán be indul az ifa de ha járatom 1 órát és le állitom akkor ugy csinál mintha le volna merülve az aksik de ha várok kb. 30 percet ujra ugy teker mint reggel. mi lehet a probléma? válaszokat előre is köszönöm
Azt szeretném kérdezni, hogy a w50-es négyhengeres IFA-ból a motort hogy lehet kiszedni? A fülkét le kell hozzá venni, vagy hogy lehet kiemelni belőle?
Eladó IFA alkatrészek Első és hátsó kardántengelyek: 7000 FT/db kipufogócső (új): 5000 Ft Fékdob+fékpofa: 5000 Ft adagoló: 10000 Ft szupport: 7000 Ft kerékagyak: 5000 FT/db laprugók (12 db, valószínűleg 1 köteg): 5000 Ft fékpofa:1000 Ft/ db kuplungszerkezet+tárcsa: 8000 Ft fékbetétek: 500 Ft/db kerékagy tőcsavar: új 500 Ft/db használt 200 Ft/db kormány szervo: 7000 Ft kompresszor: 4000 Ft/db hűtő takaró: 3000 Ft Hátsó féltengely:5000 Ft Váltó fogaskerekek: 5000 Ft motortartó bak: 1000 Ft fagytalanító pumpa(kézi): 1500 Ft fűtőradiátor: 6000/pár ajtózár:1000 Ft/db önindító: 10000 Ft
Időközben német oldalakon keresgéltem, ahol kiderült, hogy derék keletnémet barátaink a saját TGL szabványukat használták, amelyet az évek során kétszer is átdolgoztak. Rengeteg szürke-bézs-barna-narancs árnyalattal, sokféle kékkel és zöldes-türkizes színnel.
Pirosakból nincs olyan sok: angolvörös, signalrot (jelvörös?), cinóber, skarlátvörös, kárminpiros, bordó, sötétpiros, mélyvörös.