TEB7A BYPASS RELAY-UTÁNFUTÓ elektronika lett végül is beszerelve..,időkényszer miatt .,stb csak a helyzetjelzőket kötöttem be., ez igy megoldódott.., utólag átgondolva már bántam hogy irányjelzőket és féket nem kötöttem be..,de nyügös lett volna visszabontani ..., azzal nyugtatom magam hogy aljazatbból 21W-os égővel percekig tesztelve normálisan müködtek..,
Érdekes hogy a TEB7A BYPASS RELAY-UTÁNFUTÓ elektronikára tápot adva .,már egy zümmerhangot ad állandóan.., eredetileg valami hibajelzésre szolgálhat talán? Esetleg nem ismeri valaki ennek az okát és korrigálási lehetőségét ???
Kérdésem: , CAN buszos autoknál ahol CAN - s utánfutó kontroll adapter szúkséges- ajánlott .., az adapter beszerelése mellözhető ., ha az adott utánfutón az izzok LED - s izzókra ki vannak cserélve???
Tapasztalatok??? Esetleg konkrétan P.Boxer .III- nál?? Hátsó lampák gyárilag LED - sek., elöl hagyományos.
A visszajelzés megoldásától most tekintsünk el., csak a hibamentes mükõdés volna fontos.
Tulajdonképpen egy tompitott hibás kapcsoló cserére szólr a megrendelés..., nem forsziroztam ..,mert nem tartották "létfontosságunak" a meglévő ablaktörlő hibák orvoslását....,,
Egyébbként azóta utánaolvastam : A ütemszabályzó relé van ., de már nem különálló cserélhető modulként ..., hanem aZ UCH karoszériaelektronika alaplapjára van forrasztva.
Érdemes lenne a kapcsolót is kimérni ad-e jelet. Aztán megkeresni az intervallum relét valószínűleg van benne. Talán a biztosíték táblában? Biztosítékok jók egyébként mindegyik?
Folyamatosból vissza., először szakasosba kapcsolva : ott áll meg ahol volt éppen visszakapcsoláskor. Innét továbbkapcsolva Off állásba., már jól müködik a végállás funkció!!!
A Motoron minden vezetéken mérhetö valamilyen " funkció"., egy kivételével., feltételezhetem hogy ezen kellene lenni a szakaszosnak???
Van test.., +15.., kapcsolt ÷ az egyik folyamatosnak..., kapcsolt plusz a II. Folyamatos sebességnek..
Ugy tünik mintha kormányburkolat mögött- alatt mintha hallanék valami kattogás szerüséget..., mondom úgy tünik...
SZAKASZOSBAN: Motoron nincs semmi jel., csak plusz és mimusz!!!!!
Folyamatosból vissza., először szakasosba kapcsolva : ott áll meg ahol volt éppen visszakapcsoláskor. Innét továbbkapcsolva Off állásba., már jól müködik a végállás funkció!!!
A Motoron minden vezetéken mérhetö valamilyen " funkció"., egy kivételével., feltételezhetem hogy ezen kellene lenni a szakaszosnak???
Van test.., +15.., kapcsolt ÷ az egyik folyamatosnak..., kapcsolt plusz a II. Folyamatos sebességnek..
Ugy tünik mintha kormányburkolat mögött- alatt mintha hallanék valami kattogás szerüséget..., mondom úgy tünik...
Szia. Tehát akkor lassú folyamatos törlésből úgy állítod meg, hogy vissza kapcsolsz szakaszosra? Akkor megáll a szélén és ha kikapcsolod teljesen akkor megy a helyére? Mert ez így nem lehet baj, hiszen a szakasos nem működik. Én a kapcsolót nézném meg először, hogy off-ból szakaszosra kapcsolva ad-e ki valami jelet. A motornál is rá lehetne mérni, hogy szakaszos állásba kapcsolva kap-e valami feszültséget? Ha a kapcsoló ad ki jelet de a motornál nem jelenik meg akkor van közte valami ami rossz. Ha a motor megkapja a feszültséget de mégsem töröl szakaszosan akkor a motor rossz.
Ezt csinálja : Üresből lehuzom szakaszosba : Semmi se történik ., továbbhhuzom lassu fokozatba ,akkor lassu fokozat müködik., de ha ebbe a lassu fokazatba pl bal szélen állitom meg a lapátokat .,akkor ott állnak meg ahol kikapcsoltam és nem mennek vissaza végállásba!! Csak akkor mennek vissza végállásba ha a kikapcsolt állásba tolom vissza a kapcsolot!!!
Mi lehet a baj?? Lehet külön ablaktörlő ütemszabályzó reléje valahol? Vagy már Bsi vezérli a fokozatot? vagy esetleg végálláskapcsoló lehet rossz???
Van ilyen hibakód : DF097 ..., " kb Első ablaktörlő parkoló áramkör, rövidzárlat."
Örülök, hogy alakul. Igen mondjuk a pontos diagnosztikához egyesével kellene cserélni a dolgokat és próbálni úgy lehetne megállapítani mi volt a hibás de megértem ha nem akarsz vele szarakodni :)
...na, megjöttek az alkatrészek és kicseréltem mindent. Nem szívtam vele külön-külön, inkább minden ment a levesbe. Még nincs rajta hűtő, ezért csak egy rövid időre indítottam be, és pár gázfröccsöt kapott, ez alatt nem durrogott és amikor a strobival néztem az sem hagyott ki, mint múltkor. Szerintem a trafó volt a hibás esetleg a kondi.
Pár napon belül felmegy rá a hűtő is, akkor lesz alaposan tesztelve.
SX4 (2013 gyártás) japán kiadás távirányítója állandóan elfelejti a jelet, nem működik a távirányító. "Izgalmas" mindíg újraprogramozni, de azért ez normális, mit lehet tenni?
Azt kellene tudni, hogy végállás kapcsoló van, vagy a motor áramfelvételét figyeli az elektronika.... Az autó típusa szerint kellene rákeresni you tube-n vagy fórumokon valószínúleg volt már ilyen hiba másnál is szoktak feltenni viedót vagy leírást a megoldásról, működésről, szétszedésről.
Az alábbi hiba miatt kérnék segítséget.2008-as évjáratú autómban a külső-belső levegőkeringetés zsaluját mozgató motorka a végállásban nem áll le, hanem még tovább "darál" vagy 5 másodpercig.Ugyanezt csinálja néha szimplán a motor beindításakor is.A kérdés az lenne hogy egy új motor (kb. 20ezer ft.) megoldja-e a problémát, vagy máshol van a hiba? Köszönöm.
Vettünk egy új trafót, egy kondit, egy új elektronikát és 8db új gyertyát, ezek szállítással együtt alig 150 dollárba kerültek. Április 9-re jelezték elő a szállítást. Majd referálok az eredményekről!
A töltés rendben van, 14,4V! ...én is a trafóra gyanakszom, de úgy döntöttünk, hogy megrendelünk mindent, mert nem kirívóan drága. Egy trafó olyan 40 dollár körül van, a gyújtásvezérlő megint kb ennyi, egy kondi(vagy ellenállás vagy mi) meg 3-5 dollár, és egy hét alatt megjön.
A karbin nincs túl sok állítási lehetőség, (Edelbrock 1411-es karbi)az úszószintet beállítottam, tényleg sokat kapott és kormosak voltak a gyertyák, de már kezdenek barnulni. De azzal kezdődött a dolog, hogy egyik pillanatról a másikra elkezdett egyenetlenül járni és durrogni mindkét irányba, karburátor és kipufogó irányba is, addig szépen járt! (bár sokat kapott, de nem durrogott!) Ezután kezdtem el szórakozni vele. Beállítottam a karbit, kicseréltem az elosztót (mindenestől, és kipróbáltam nagy rotorral, nagy fedéllel és kis rotorral és fedéllel is) új kábeleket is kapott, de semmire nem reagált, maradt az egyenetlen járás és a durrogás. Az biztos, hogy ki-ki hagy a gyújtás. Ezt a stroboszkóp is mutatja. (bár nem egy minőségi darab, de azért nem szabadna kihagynia a villogásnak) Már csak a trafó, a kondi(vagy ellenállás, vagy mi) és a gyújtásvezérlő van hátra. Nem is túl drágák ezek, kb 100-150USD az összes, csak nehéz beazonosítani, hogy melyik is kell pontosan, mert mint mondtam ez nem egy autóban van, hanem egy szedett-vedett egyedi motor. (egyébként egy csörlőben van és vitorlázó repülőket húzunk vele)
Szerintem nem ezekkel lesz a baj. Esetleg lehet karbi beállítás is ha túl sokat kap lekormol a gyertya bár azt mondtad az új. Esetleg szelephézagot is kellene mérni de az is új... Akkor csak az elosztófedél-rotor lehet rossz. Talán még annyit lehetne kipróbálni, hogy tök sötétben járatod akkor látszik ha valahol áthúz a gyertyakábel vagy pipa.
Ez valamilyen indukciós jeladós cucc. Van a rendszerben még egy vezérlő elektronika (ez egy műgyantával kiöntött alu doboz, 6 vezetékkel): https://www.rockauto.com/info/154/LX-201_Front__ra_p.jpg és egy trafó amin van egy kondenzátor szerű valami, de a trafókra ellenállás (resistor) van írva, vagy az, hogy "with external resistor", vagy az, hogy "requires external resistor"
Van egy eléggé különleges, de meglehetősen szedett-vedett motorral egy kis afférom. A motor egy szívó benzines, 7,5l-es Ford V8. Egyik pillanatról a másikra el kezdett durrogni a szívó és a kipufogó oldalra is és egyenetlenül jár. Eddig kicseréltem a komplett elosztót, a gyertyakábeleket és a gyertyákat. (a motor teljesen új, az USA-ból vásároltuk előszerelt motorként (olajteknőtől a csupasz szelepelt hengerfejig volt szerelve, burkolatok, segédberendezések nélkül, a hiányzó részeket egy másik motorról kapta meg)
A gyújtást egy stroboszkóppal állítottam be rajta és akkor figyeltem fel rá, hogy ki-ki maradnak villanások, tehát valamitől kihagy a gyújtása. Ezen egy elektronikus gyújtásvezérlő modul van, de én ezekhez nem nagyon értek. Kérdésem lenne azokhoz akik láttak már ilyet, vagy az elvekkel tisztában vannak: Ilyen kihagyó gyújtás az inkább trafó, kondenzátor, vagy vezérlőmodul hibára szokott utalni? (netes keresések alapján úgy néz ki, hogy a vezérlő modul ha haldoklik akkor nem kihagy, hanem leáll és nem indul egy ideig, de nagyon nehezen találok infókat erről)
Igen a relével lehet a gond. Azt kellene kideríteni, hogy amivel lezárod (gondolom távirányítóval) az gyári-e vagy utólagos beszerelésű. Ha utólagos akkor nagy vaószínűséggel a kormányoszlop alatt pedálok felett lesz egy fekete szürke dobozka ami a riasztó-központizár vezérlő és abban lesz relé ami az indexeket villogtatja. Ha gyári akkor máshol lesz de azt nem tudom. Hallgatni kell hol kattog és ott keresgélni.