Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
a rozsdát nem mérik se kilóra, se centire. Látható helyen nem illik rozsdának lenni. Sehol, más országban sem veszik jó néven. Ez nem jelenti azt, hogy endószkoppal birrizgálják végig az összes üreget, hanem azt, hogy kívülről, szemmel látható helyeken ne legyen rozsda...
Hogy belül mi van, az legyen a tulajdonos gondja, baja, dolga. Nem kell itt képeskönyvezni, katalógusokat összeállítani és túlzásba vinni az egész minősítést, mert az egész procedúrának NEM erről kéne szólnia. A muzeális jelleget kéne megállapítani, nem pedig a restaurálás fokát és minőségét.
Ezt pedig egy hozzáértő, független, korrekt szakember egyszerű szemrevételezéssel azesetek legnagyobb többégében pár perc alaltt meg tudja tenni...
De sajnos a MAVAMSZ végzetesen, erőszakosan és csökönyösen keveri a szezont a fazonnal.....
Bocs, nem figyeltem ebben a forgatagban! Mi ez a ritkaság? Láthattalak mostanában vele bp-en? Mert valaki aktív az utóbbi napokban egy fecskefarkú cirkálóval itt a városban : )
Párszor már leírtam a Veterán topikban, de ha már ez topik a veteránvizsgáról szól, akkor ide is beírom:
SEMMILYEN, 1996 előtti, import személyautót nem lehet forgalomba helyezni Magyarországon. KIVÉVE veteránvizsgával, ha elmúlt 30 éves. Amik 1996 utániak, azokra horribilis, akár az autó piaci értékénél jóval magasabb regisztrációs adót vetnek ki. KIVÉVE veteránvizsgával. Mert akkor a regisztrációs díj 0 azaz nulla forint.
A veteránvizsga szigorúságán biztosan lehetne lazítani, bár a legborúlátóbb becslésem szerint is 100 autóból maximum 10 bukhat meg. És azok sem véglegesen.
Nekem nem vették le a kédereket, mint már írtam zokon is vettem volna.
Valószínűleg nincs alatta rozsda az autó többi állapotából ki indúlva de igazából nemtudom mert amíg nem lezs meg az új adig nem vagyok hajlandó levenni mert mint már írtam nem egyzserű hozzá szerezni mivel az én autómat nem gyártották szériában csak rendelésre és összesen 752 db készült belőle 35 éve és ezért utángyártott sem nagyon van.
504Laci ha jól vettem ki te múltkor kerestél mercedes tehert alkatrésznek.
Van egy barátom aki ilyne lakatrészekkel kereskedik és karosszéria elemeken kívűl szaré hugyé kiárulja a készleteit sok régi mercedesnek amik már a napi szállításból kikoptak olyan mértékben ki akarja szórni őket, hogy 100 ezres alaktrész 20-ért.
Azt tudom, beszélgettem vele már többször is. De én a Sunbeam-re akartam Webereket, mert azzal állítólag ég és föld.... És szívó cső érdekelt volna. Met Amirkába szállítotak Weberel és elvben létezik hozzá erdeti szívó cső... Nemkéne ladásan barkácsolni és feltalálni a spanyolviaszt...
Ha előbb tudtam volna ezt az utat, szívesen elkísértelek volna hozzá, egymagamban mindíg valahogy kimarad. PEdig egyszer meg kéne élőben látogatni, a budoirjában...
De ma Győrtől kifelé iszonyatosan pocsék volt az idő és az út...
Nem is akartam tovább menni. Újabban ott szoktam találkozni az osztrák partnerünkkel.
Így nem kell osztrák matricát vennem és spórolok legalább 2 órát, ha nem többet. Neki meg még csak egy laza ugrás sem Bécsből a tDi szuper Espace-szal.... Ha Badenig megyek, valahol mindíg elbámészkodom az időt.
Ma is10-kor indultam, vártam az ürgére 20 percet és 4 kor már kipakolva gurultam haza a büdös kurva nejemhez aki finom forró kakaóval várt....
Ezek már csak ilyenek, gondozzák a stricijüket, tudod...
derekbell: és neked mi közöd van az egészhez? Tojsz az egészre nem érdekel. Vagy most megint érdekel? Vagy most az jön hogy majd belülről fogod megjavítani a MAVAMSZ-ot?
Látod, ez is egyre gyakoribbá váló és igen súlyos kérdés: a replikák ügye. EZT IS sürgősen meg kéne tárgyalni, mint minden egyebet.
Mert itt gyakorlatilag minden tarthatatlanná vált a 2000-es indulás óta. Ma már nem lehet azokat az ökörségeket büntetelnül hangoztatni, amivel anno elindították a MAVAMSZ hajóját!!!
Az egész magyar muzeális minősítésről van szó. A Rover ügye egy kirívóan rejtelmes ügy és NINCS elvarrva semmi ez ügyben! Semmire semmiféle választ nem kaptam a mai napig.
Leginkább arra, hogy miként történhetett meg az, ami teljesen egyértelműen NEM történhetett volna meg???
A második minősítés erre nem adott választ. Erről nem óhajtok beszélni, csakis egy olyan fórum előtt, ahol mindenki ott van, a MAVAMSZ elnöksége és minden érintett. És csakis zártkörűen.
Ma "jót"autóztam ebben a különösen szar időben egymagamban Hegyeshalomig és vissza. Miután tegnap este megtaláltam a választ a tegnap itt feltett kérdésemre (a muzeális jelleg és muzeális érték definiálása) végre, sok hónap után kristálytisztán meg is tudtam fogalmazni az egész újkori magyar veteránozás rákfenéjét, ami a MAVAMSZ felállásásval vete kezdetét...
Itt a Rover kálváriája csak apró ürügy. Az eset viszont nem, mert veszedelemes kortünet!
Majd ha lesz erőm, úgyis leírom ide. Már lehet gyűjteni az Andaxinra valót...
Ezt nyugodtan. Emiatt ugyanis egy autó még nem bukhat meg. A nem látható rozsda miatt biztosan NEM!!! ÉS sok más mindenért sem.
Sokszor leírtam már itt, hogy mi a minősítési rendszer alapja: 80 kérdésre adott pontozott válaszok átlagának el kell érni a 75-öt. Egy jármű nem egy hiba miatt bukik meg, hanem nagyon sok hiányoság miatt tud csak megbukni, vagy kizáró ok miatt...
A Rover 3-as állapotú. Sem több, sem kevesebb. És a 75-ös átlag pontosan a hármas állapot kritériumainak felel meg. És én megelégszem a 3-as állapottal, mert tudom, hogy többre most nincs pénzem. (És félek, hogy egyelőre nagyon nem is lesz...)
Szerintem nem. Elmúlt 30 éves? Akkor összeépítési engedéllyel talán valahogy. Kérdezd meg hivatalosan a mavamsznál, mi több ott is van fórum. Már többször gondoltam rá, be kellene írni valamit. Ez pont jó lenne...
Bocsánat: miért baj az, hogy felsoroltam 9 v. 10 korrekt ember nevét, akik NEM vetemedtek olyan aljasságra, mint a főttikár úr. Konkrét nevekkel óhajtottam alátámasztani, hogy igen, ennyien látták hivatalos vagy privát okból, de szakemberként a kocsit és egyikőjük sem bátorokodott ilyent tenni...
A fellebezés bizottsági tagjai közül egyébként Zolitól - akit egyedül személyesen ismerek - utólag meg is kérdeztem, hogy tisztában volt-e azzal, hogy mit írt alá a jegyzőkönyvön?
A fellebbezés jegyzőkönyve ugyanis semmi konrétat nem állapított meg, csupán helyben hagyta a május 15.-i minősítést. A hazugságokkal, tévedésekkel és súlyos hibákkal teli "első" jegyzőkönyvet.....
Nem részletezem a választ, én személy szerint sajnáltam őt, hogy ebbe belekeverték...
Most 'kivételesen' nem kötözködni akarok, de a torziós rugó is rugó. Olyannyira, hogy még a működési elve is azonos a csavarrugóéval. Mondhatni: a torziós rugó egy kiegyenesített csavarrugó. A többi tekintetében csak önmagamat tudnám feleslegesen ismételni.
504laci: ...és mi a helyzet a replikákkal. Ma megkeresett valaki egy 356 speedster replikát szeretne hozzni. Német országban H zulassung-ja van. Itthon vajon kap rá OT-t?