Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

derekbell Creative Commons License 2006.11.23 0 0 204

Kedves jó CAdillac,

 

a rozsdát nem mérik se kilóra, se centire. Látható helyen nem illik rozsdának lenni. Sehol, más országban sem veszik jó néven. Ez nem jelenti azt, hogy endószkoppal birrizgálják végig az összes üreget, hanem azt, hogy kívülről, szemmel látható helyeken ne legyen rozsda...

 

Hogy belül mi van, az legyen a tulajdonos gondja, baja, dolga. Nem kell itt képeskönyvezni, katalógusokat összeállítani és túlzásba vinni az egész minősítést, mert az egész procedúrának NEM erről kéne szólnia. A muzeális jelleget kéne megállapítani, nem pedig a restaurálás fokát és minőségét.

Ezt pedig egy hozzáértő, független, korrekt szakember egyszerű szemrevételezéssel azesetek legnagyobb többégében pár perc alaltt meg tudja tenni... 

De sajnos a MAVAMSZ végzetesen, erőszakosan és csökönyösen keveri a szezont a fazonnal.....

Előzmény: cadillac (196)
tatrafan Creative Commons License 2006.11.23 0 0 203
Bocs, nem figyeltem ebben a forgatagban! Mi ez a ritkaság? Láthattalak mostanában vele bp-en? Mert valaki aktív az utóbbi napokban egy fecskefarkú cirkálóval itt a városban : )
Előzmény: cadillac (201)
tatrafan Creative Commons License 2006.11.23 0 0 202
Párszor már leírtam a Veterán topikban, de ha már ez topik a veteránvizsgáról szól, akkor ide is beírom:

SEMMILYEN, 1996 előtti, import személyautót nem lehet forgalomba helyezni Magyarországon. KIVÉVE veteránvizsgával, ha elmúlt 30 éves. Amik 1996 utániak, azokra horribilis, akár az autó piaci értékénél jóval magasabb regisztrációs adót vetnek ki. KIVÉVE veteránvizsgával. Mert akkor a regisztrációs díj 0 azaz nulla forint.

A veteránvizsga szigorúságán biztosan lehetne lazítani, bár a legborúlátóbb becslésem szerint is 100 autóból maximum 10 bukhat meg. És azok sem véglegesen.
cadillac Creative Commons License 2006.11.23 0 0 201

De van.

Nekem nem vették le a kédereket, mint már írtam zokon is vettem volna.

Valószínűleg nincs alatta rozsda az autó többi állapotából ki indúlva de igazából nemtudom mert amíg nem lezs meg az új adig nem vagyok hajlandó levenni mert mint már írtam nem egyzserű hozzá szerezni mivel az én autómat nem gyártották szériában csak rendelésre és összesen 752 db készült belőle 35 éve és ezért utángyártott sem nagyon van.

Előzmény: tatrafan (199)
cadillac Creative Commons License 2006.11.23 0 0 200

504Laci ha jól vettem ki te múltkor kerestél mercedes tehert alkatrésznek.

Van egy barátom aki ilyne lakatrészekkel kereskedik és karosszéria elemeken kívűl szaré hugyé kiárulja a készleteit sok régi mercedesnek amik már a napi szállításból kikoptak olyan mértékben ki akarja szórni őket, hogy 100 ezres alaktrész 20-ért.

ha érdekel jelezd és adok telefonszámot.

tatrafan Creative Commons License 2006.11.23 0 0 199
Nem. Neked nincs OT-d?
Előzmény: cadillac (197)
cadillac Creative Commons License 2006.11.23 0 0 198

ez érdekes téma mert ha lehet akkor usából simán lehetne ot-re hozni ólomszánkót meg hot-rodot.

Bár az általam már emlitett mavamszos igazgató úrral errről is bezsélgettem de ő sem tudott egyértelmű választ adni, inkább a nem felé hajlott.

Előzmény: 504LACI (182)
cadillac Creative Commons License 2006.11.23 0 0 197

Bocsánat ez nem volt nekem tiszta, hogy rögzítve volt vagy nem.

Ha nem és így rozsdáan akarták levizsgáztatni akkor végzetes hiba volt, mert ha leragasztják, az ajtó egyébb állapotából nem derült volna ki.

Arról én nem kívánok veszekedni senkivel, hogy kinek a dolga lett volna leragasztani mert ez már 2 ember magánügye.

Közügyként ennől csak anyi érdekes, hogy megbontanak e egy autót vizsgán vagy nem.

Előzmény: tatrafan (160)
cadillac Creative Commons License 2006.11.23 0 0 196

Ez nem vitás rozsda.

Ez így nekem semmit nem mond mert nem tudom menyi rozsdával megy át egy autó.

Ezért javasoltam, hogy jó lenne egy képeskönyv tól-ig képekkel és akkor bárki eltudná otthon dönteni otthon, hogy ha megy ot-re átmenne e az autója.

Előzmény: Törölt nick (149)
derekbell Creative Commons License 2006.11.22 0 0 195

Azt tudom, beszélgettem vele már többször is. De én a Sunbeam-re akartam Webereket, mert azzal állítólag ég és föld.... És szívó cső érdekelt volna. Met Amirkába szállítotak Weberel és elvben létezik hozzá erdeti szívó cső... Nemkéne ladásan barkácsolni és feltalálni a spanyolviaszt...

 

Ha előbb tudtam volna ezt az utat, szívesen elkísértelek volna hozzá, egymagamban mindíg valahogy kimarad. PEdig egyszer meg kéne élőben látogatni, a budoirjában...

 

De ma Győrtől kifelé iszonyatosan pocsék volt az idő és az út...

Előzmény: 504LACI (194)
504LACI Creative Commons License 2006.11.22 0 0 194
Igen, de árul ő mást is. Illetve van alkatrésze kb. 50 évre visszamenőleg minden lehetetlen karburátor típushoz is.
Előzmény: derekbell (193)
derekbell Creative Commons License 2006.11.22 0 0 193

Az utolsó mondat kivételével természetesen Nekd. Kinek másnak?

 

Az utolsó mondat  meg csak úgy, eszembe jutott a kellemesen korai hazaérkezésről meg a forró kakaóról...

 

Kihez mész karburálni? Ahhoz a karburátor specialistához, aki a Webereket szokta árulni a börzéken?

Előzmény: 504LACI (192)
504LACI Creative Commons License 2006.11.22 0 0 192
Ezt biztos nekem akartad írni?
Előzmény: derekbell (191)
derekbell Creative Commons License 2006.11.22 0 0 191

Nem is akartam tovább menni. Újabban ott szoktam találkozni az osztrák partnerünkkel.

Így nem kell osztrák matricát vennem és spórolok legalább 2 órát, ha nem többet. Neki meg még csak egy laza ugrás sem Bécsből a tDi szuper Espace-szal.... Ha Badenig megyek, valahol mindíg elbámészkodom az időt.

Ma is10-kor indultam, vártam az ürgére 20 percet  és 4 kor már kipakolva gurultam haza a büdös kurva nejemhez aki finom forró kakaóval várt....

Ezek már csak ilyenek, gondozzák a stricijüket, tudod...

Előzmény: 504LACI (189)
keepitretro Creative Commons License 2006.11.22 0 0 190
derekbell: és neked mi közöd van az egészhez? Tojsz az egészre nem érdekel. Vagy most megint érdekel? Vagy most az jön hogy majd belülről fogod megjavítani a MAVAMSZ-ot?
Előzmény: derekbell (188)
504LACI Creative Commons License 2006.11.22 0 0 189

Nem engedtek ki? Vagy minek fordultál vissza Hegyeshalomban?

Holnap megyek is reggel megnézem, hátha engem kiengednek. Megyek egy OT rendszámú Mercivel Bécsbe karburálni...

Előzmény: derekbell (187)
derekbell Creative Commons License 2006.11.22 0 0 188

Látod, ez is egyre gyakoribbá váló és igen súlyos kérdés: a replikák ügye. EZT IS sürgősen meg kéne tárgyalni, mint minden egyebet.

Mert itt gyakorlatilag minden tarthatatlanná vált a 2000-es indulás óta. Ma már nem lehet azokat az ökörségeket büntetelnül hangoztatni, amivel anno elindították a MAVAMSZ hajóját!!! 

Előzmény: 504LACI (182)
derekbell Creative Commons License 2006.11.22 0 0 187

Ezek elvi problémák.

Az egész magyar muzeális minősítésről van szó. A Rover ügye egy kirívóan rejtelmes ügy és NINCS elvarrva semmi ez ügyben! Semmire semmiféle választ nem kaptam a mai napig.

Leginkább arra, hogy miként történhetett meg az, ami teljesen egyértelműen NEM történhetett volna meg???

 

A második minősítés erre nem adott választ. Erről nem óhajtok beszélni, csakis egy olyan fórum előtt, ahol mindenki ott van, a MAVAMSZ elnöksége és minden érintett. És csakis zártkörűen.

 

Ma "jót"autóztam ebben a különösen szar időben egymagamban Hegyeshalomig és vissza.  Miután tegnap este megtaláltam a választ a tegnap itt feltett kérdésemre (a muzeális  jelleg és muzeális érték definiálása) végre, sok hónap után kristálytisztán meg is tudtam fogalmazni az egész újkori magyar veteránozás rákfenéjét, ami a MAVAMSZ felállásásval vete kezdetét...

 

Itt a Rover kálváriája csak apró ürügy. Az eset viszont nem, mert veszedelemes kortünet!

 

Majd ha lesz erőm, úgyis leírom ide. Már lehet gyűjteni az Andaxinra valót...

Előzmény: 504LACI (176)
keepitretro Creative Commons License 2006.11.22 0 0 186
504laci: fórum van, de nem működik. Friss építés nincs még harminc. Egyébként azt hitték eredeti még jó hogy eljöttek egyet érdeklődni előtte.
Előzmény: 504LACI (182)
keepitretro Creative Commons License 2006.11.22 0 0 185
derekbell: a 150e-ből vehettél volna gumikédereket.
Előzmény: derekbell (184)
derekbell Creative Commons License 2006.11.22 0 0 184

Ezt nyugodtan. Emiatt ugyanis egy autó még nem bukhat meg. A nem látható rozsda miatt biztosan NEM!!! ÉS sok más mindenért sem.

 

Sokszor leírtam már itt, hogy mi a minősítési rendszer alapja: 80 kérdésre adott pontozott válaszok átlagának el kell érni a 75-öt. Egy jármű nem egy hiba miatt bukik meg, hanem nagyon sok hiányoság miatt tud csak megbukni, vagy kizáró ok miatt...

 

A Rover 3-as állapotú. Sem több, sem kevesebb. És a 75-ös átlag pontosan a hármas állapot kritériumainak felel meg.  És én megelégszem a 3-as állapottal, mert tudom, hogy többre most nincs pénzem. (És félek, hogy egyelőre nagyon nem is lesz...)

Előzmény: Yogi (178)
tatrafan Creative Commons License 2006.11.22 0 0 183
Hát ha hiszünk vomitnak, akkor jövő év eleje fele ez a probléma is megszűnik. Eddig mindig az jött be amit vetített, izgatottan várom a továbbiakat...
Előzmény: keepitretro (179)
504LACI Creative Commons License 2006.11.22 0 0 182
Szerintem nem. Elmúlt 30 éves? Akkor összeépítési engedéllyel talán valahogy. Kérdezd meg hivatalosan a mavamsznál, mi több ott is van fórum. Már többször gondoltam rá, be kellene írni valamit. Ez pont jó lenne...
Előzmény: keepitretro (179)
derekbell Creative Commons License 2006.11.22 0 0 181

Bocsánat: miért baj az, hogy felsoroltam 9 v. 10 korrekt ember nevét, akik NEM vetemedtek olyan aljasságra, mint a főttikár úr. Konkrét nevekkel óhajtottam alátámasztani, hogy igen, ennyien látták hivatalos vagy privát okból, de szakemberként a kocsit és egyikőjük sem bátorokodott ilyent tenni...

 

A fellebezés bizottsági tagjai közül egyébként Zolitól - akit egyedül személyesen ismerek - utólag meg is kérdeztem, hogy tisztában volt-e azzal, hogy mit írt alá a jegyzőkönyvön?

 

A fellebbezés jegyzőkönyve ugyanis semmi konrétat nem állapított meg, csupán helyben hagyta a május 15.-i minősítést. A hazugságokkal, tévedésekkel és súlyos hibákkal teli "első" jegyzőkönyvet.....

 

 Nem részletezem a választ, én személy szerint sajnáltam őt, hogy ebbe belekeverték...

 

 

 

 

Előzmény: 504LACI (174)
tatrafan Creative Commons License 2006.11.22 0 0 180
Most 'kivételesen' nem kötözködni akarok, de a torziós rugó is rugó. Olyannyira, hogy még a működési elve is azonos a csavarrugóéval. Mondhatni: a torziós rugó egy kiegyenesített csavarrugó. A többi tekintetében csak önmagamat tudnám feleslegesen ismételni.
Előzmény: derekbell (164)
keepitretro Creative Commons License 2006.11.22 0 0 179
504laci: ...és mi a helyzet a replikákkal. Ma megkeresett valaki egy 356 speedster replikát szeretne hozzni. Német országban H zulassung-ja van. Itthon vajon kap rá OT-t?
Yogi Creative Commons License 2006.11.22 0 0 178
De tudod mit? Engem nem is érdekelt. Akkor sem és most sem.
Ezt majd idézhetem a legközelebbi Rover-minősítős beírásodnál?
Előzmény: derekbell (173)
504LACI Creative Commons License 2006.11.22 0 0 176
Drákói bell muszáj ezt? Az autód már minősült, te viszont egyre inkább minősíthetetlen vagy.
Előzmény: derekbell (164)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.22 0 0 175
valahol vidéken kéne talán megcsináltatni, mert az mégiscsak olcsóbb...

A festék fémig történő lekaparását

 

sőt.

vidéken még fizetnek is érte, csak hadd csinálják meg.

Előzmény: derekbell (173)
504LACI Creative Commons License 2006.11.22 0 0 174

Hát én se a saját nevemen akadtam ki, vállalom is. De ezt azért ebben a formában nem kellene. Túl azon, hogy tényleg hiányzik még egy-két név.

Szerintem meg majdnem mindegy, hogy még öttel több ember van aki haragszik rá.

Előzmény: keepitretro (170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!