2007. Áprilisában még nincs a Kia Carens-nek fóruma itt az indexen. Ezt pozitív előjelnek vegyem? Mert ilyen tipust eladót 5-6 évest is láttam. Nincs semmi panasz? Hiszen a márka topikokban a hozzászólások 70-80% a panaszkodás a hibákra. Irjatok ha van ilyen autóról észrevételetek. Remélem itt a dicséret lesz többségben.
Váltómmal semmi gond nincs. Egyébként lehet kapni kapcsolót, ami menetes és így valószínűleg a váltón kívül van. Nem hinném hogy belülre tették hogy ne lehessen cserélni.
Előbb-utóbb elmennek a szinkrongyűrűk a negyedik kezdi és az első folytatja. Ha nagyonjrecseg, amúgy is kell velük valamit csinálni. Az szűken 140-160 ezer forint, akkor meg lehet javítani a tolatót is. Az én Carensemben 250 ezer van, és már vigyázva váltok.
Sajnos a váltóban belül, és ha elromlik, akkor csak a váltó szétszedésével lehet megjavítani.
Én is ebben a helyzetben vagyok, de nem akarom szétszedetni a váltót, mert az egy rakat pénz.
A műszaki vizsgán különben nem kötelező tolatónak lenni (azt hiszem, legalábbis az enyém anélkül ment át), de ha zavar tegyél egy kapcsolót a műszerfalra. Nem szabályos ugyan, de legalább hátra is látsz.
Segítségre lenne szükségem. Tudja valaki hogy 2004-es 2.0crdi Carens tolatólámpa kapcsolója hol van? Vagy egyáltalán hogyan kapcsol? Nem működik, a tolatóradar sem, de a biztik, égők vezetékek rendben vannak.
Új Carens megvételén gondolkodom. De nem vagyok kibékülve az oldalnézetével. Túl nagy felület miatt olyan, mint egy busz. Nem tudtok hozzá illő díszlécről? Az megtörné a nagy felületet, tuti gusztusosabb lenne. A ridert néztem, de az túl keskeny. Ebayen és Alin is nézelődtem, de egyelőre semmi.
Mit akarsz kiméretni rajta? Ez nem hagyományos adagolós. Ha működik a gép akkor nincs baja. Ráadásul elektromos gázpedálja van és központi elektronika vezérli. Ha valami nem jó azt jelezni fogja. Ha menet közben erősen fűstől akkor injektor tisztítót kell elsőre gázolajba önteni. Nekem volt Carensem és most van Carnivalom több százezer kilométeresek és még soha semmi gond nem volt az üzemanyag rendszeren és befecskendezéssel. Ha a nagynyomású üa. pumpa nem jó akkor az autó sem indul. Hallottam már eredeti alkatrészekkel ment Carensről ami több mint 500.000km fölött járt és remek kondiban volt.
Amit igényel az autóm azt megadom neki maximálisan, csak akkor lépek javítás felé ha hibát jelez vagy érzek rajta. 2015-2016-ban a Carensenre csak az olajcserékre, szűrőkre és fékekre költöttem, az éves futásom 2x30.000km volt a teljesítményem.
Van eset mikor együtt megyünk a fiammal, engedem vezetni mert a friss kéz és vezetési stilus mellett észre vesz olyan hibákat ami folyamatos használat mellett már megszoktam és fel sem tűnik. Ezt ott jelzi is nekem javítását elvégezzük. Nem sűrűn kell foglalkozni vele. Ezért szeretem a KIA diesel nagy kocsikat.
Tud valaki ajánlani Pesten, vagy Pest közelében olyan Kia-hoz értő autószerelőt, ahol mondjuk az injektorokat és a magasnyomásút is be tudom méretni, ellenőriztetni? Amit lehet megcsinálok rajta de azért amit nem tudok ahhoz szerelő kell, az pedig legyen hozzáértő, megbízható, nem lehúzós.
Idén nyáron Görögbe mennénk a Carenssel, de addigra szeretném ha minden (tudom nem lehet) hibalehetőség ki lenne szűrve, mármint minnél több..
Egy pici segítséget kérnék. Kia Carnival 2.9 crdi 2002-es autóhoz keresnék könyvet. Szerelési és használati. Tudna valaki segíteni ebben? Letöltőst már találtam, de ajándék lenne :) Édesapám azt sem tudja mi az a számítógép...
túl gyors volt az örömöm. olyantól lehet indítási probléma ennél a crdmotornál hogy az akksi gyengébb kicsit? az üzemanyagszűrő csréje után 3-4 alkalommalindítottam, minden gond nélül indult. ma reggel megint beindult, de következő indításra (kb 5-10perc múlva) már megint nem.
akksit töltöm hátha "csak" ez a gond, de ha van ötlet szívesen fogadom. :-)
utcán áll, de ez nem hiszem hogy ok lenne mivel előtte 3 nappal -6fokban 1 izzítás után pöccre indult. a műszerfalon viszont felvillan az üzemanyagszűrő jelzés, lehet az lesz a baja. indításkor teljesen olyan a hangja mintha nem kapna egyáltalán gázolajat.
Kimaradt a leírásból, hogy garázsban áll, vagy utcán? Előfordul, hogy az izzítógyertyák nem jók. Sajnos nincs vissza jelzés a rossz állapotról. Én is csak arról vettem észre, hogy hidegen kb 20 mp-ig egyenetlenül jár majd kisimult a járása.
Jobb időben soha nem vártam meg az izzítást rögtön indítottam.
Az izzítógyertyát személy szerint ne cseréld ki, ráadásul hátul van és nem egyszerű eset hozzáférni. Én kivettem a motort és óvatosan nem erőltetve oldottam meg. Ha beleszakad akkor nem igen úszod meg motorbontás nélkül.
Azzal kezdjed, hogy gyújtást ráadod, hátsó ülésnél hallanod kell elektromos zúgást ekkor tölti fel a rendszert az elektromos AC.
Ha már többször próbáltad akkor nem jelentkezik mert már töltött a rendszered. Várni egy ideig és utána ezt a jelenséget kell keresni. Ha nem hallod akkor valószínű AC gondod lesz. Nekem van egy tartalékom mert egy vidéki úton állt meg alattam. Én voltam a hülye mert voltak jelzések erre. Azt hittem, hogy elektromos gondja van, nem kap áramot, de az AC feladta. Én utoljára 19.850-ért vettem. Ha nem az eredetit veszed mivel drága, akkor több más típusban is azonos méretű és teljesítményű van. A további lehetőség: megbontani motornál a bejövő üa vezetéket és gyújtásra nyomnia kell a naftát. Egyenlőre csak gondolat erejéig ami a legrosszabb, számolni kell a nagynyomású pumpa behalással. Az bontóban kell keresni mert nem aranyár hanem gyémánt árban vannak ezek az eszközök.
Ja ha lehúzod a vezetéket ne problémáz a légtelenítésen mert az elektromos AC és a rendszer magát légteleníti.
Pár napja vettem egy 2004-es 2.0crdi Carens-t. rendesen indult amikormegnéztem, amikor elhozták akkor is, sőt utána napokban is. Viszont 3napállás után nem indul. mintha nem kapna üzemanyagot, pedig van benne gázolaj. A kocsi úgy lett leállítva hogy a hátulja lejjebb van az elejénél, nem tudom ez számít-e. Valaki tud segíteni ötletekkel hogy mi lehet a gond???
Sziasztok. A mi háztartásunkban egy 2003-as Kia Carens 2.0 . Arra lennék kíváncsi, hogy amiket itt felsorolok azok típus hibák és hogyan lehetne őket orvosolni ? A jobb és bal hátsó kerék fölötti íven szépen elkezdet púposodni a festék és ahol szétnyílt ott már eléggé rozsdás. Nálam szintén 1400-as fordulatnál kegyetlen nagy búgás zeng az egész autó de amint eléri a 1500-at mintha leállt volna az autó annyira csendes lesz hirtelen. Viszont van egy dolog ami nagyon idegesít de nem jöttünk még rá, hogy mi lehet mert már izzító gyertya is volt cserélve. Az autó a napi első indításnál ha 10-ból ha 1x indul be elsőre. Teker de nem indul be de ha rá izzítok ismét és indítok akkor általában beindul de így is van úgy, hogy ezt 1x 2x el kell még játszani. Ez nap függő. Van olyan napja, hogy minden indítás pöcc röf de van olyan mikor mindegyiknél többször kell indítani és már az is elő fordult nálam hogy beindul majd 3 másodperc és leáll ilyen dünnyögő hangon. Ami engem zavar még, hogy vonószemnek helyet nem lelek az autón sehol se. A kerék feletti rozsda miatt valamikor visszük karosszériás viszont az 1400-as fordulatos rezgésre és erőtlenségre semmi tippünk nincs. Ha pedig valaki tudja hol a vonószem helye egy képet csináljon már vagy írja körül, hogy hol kellene mert a lökhárítón semmi kipattintható hely nincs vagy csak vaksi vagyok.
2004 -es 2.0 CRDI Carens-em van. Az elmúlt pár hónapban megnőtt a fogyasztásom ( autópályán 8 liter)Eddig 6,5 volt. Hibajelző lámpa nem világít. Olajcsere 10000-ként szigorúan betartva,és csak e benzinkúton tankolok minden 3. tankolásra prémiumot. Sokat járok vele tulnyomó részben autópályán 120-130 -al. Diagnosztika semmit nem mutat. Szerintetek mitől lehet túlfogyasztásom?