Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

offroadgangster Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2239

(a Castrol olajaknak a 2000-es évek elején nagyon nemjó híre volt, nekünk viszont a fronterában bevállt, csak azt raktuk bele és sosem volt semmiféle gond vele)

 

Elég lenne bele az 5W-30 is, de szerintem a 40-es sem okoz gondot. Csak ezeket a normákat kell, hogy hozza:

The handbook recommends anything from 5w-30(preferred) up to 20w-50 with grades G-DLD-1, API CF-4, API CF

Előzmény: vectra12 (2238)
vectra12 Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2238

sziasztok

CASTROL EDGE TITANIUM FST TURBO DIESEL 5W-40 megfelel 1kd-ftv-be?

Köszönöm

lowpici Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2237

Azért mindkét estben ott van az eltömődött olajkosár, ami olajkokszosodás, tehát a tűzkarika problémára utal. A többi csak hab a tortán. Nem véletlen a gyári 40 ezres ajánlás, ami indokolatlanul rövid periódusnak tűnik. Nekünk van olyan más diesel kocsink, ami 300 +-os futás van és soha nem lett cserélve benne tűzkarika. A porlasztókat szerintem kizárólag kiszerelt állapotban lehet tesztelni. Az hogy a diagnosztika milyen korrekciós értéket mutat az legfeljebb egy támpont. A másik gond, hogy a legtöbb diesel műhelynek nincs megfelelő eszközparkja a javításhoz. Tehát félő, hogy beviszed hozzájuk rámondják, hogy szar "megcsinálják" kínai szarral, azt 20 ezer után lesegethetsz, hogy megint gond van. Persze ilyenkor is rossz üzemanyag lesz a hibás...

Előzmény: offroadgangster (2236)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2236

Több hsz-re reagálnék.

 

A mi 120-asunkban 1KD-FTV motor volt, mégsem ment ki a világból :)

 

Első motorhibánál (90000 km-nél) az első dugattyú volt a problémás. Hasonló tünetei voltak, mint az alább leírtak, a befecskendező nem porlasztott megfelelően, a dugattyú átégett az egy pontra irányuló magas hőtől. A szakik azt mondták, ez az első olyan motorjuk amiben nem az a dugattyú a rossz, mint az összes többiben (erre mindjárt visszatérek). Ami az érdekes volt, hogy az öreg befecskendezőt átnézettük, és egyáltalán semmi baját nem találtak. (olvastam már itt nemrég, hogy a motorban kell tesztelni, ez nem úgy volt, csak elküldtük külön és letesztelték, Győrben ha jóltudom). Elég sok dolgot cserélni kellett, mert a dugattyú tényleg szétcsapta a motor belsejét. Garanciás szerelés volt, viszont új motrot nem kaptunk. Ezért nem is tudjuk pontosan, mi minden volt még terítéken a hibákból, tűzarikák/eltömődött olajkosár/stb...

Azt talán már mondtam, hogy az igazi okot nem tudták megmondani, csak találgattak mindenre is hivatkozva.

 

A második esetkor (174000 km) az olajkosár el volt tömődve elég szépen koksszal, onnan kezdve figyeltük olajcserekor ezt is. Valójában a hiba úgy jött elő, hogy elkezdett nagyon halványan pislogni (nem egyfolytában világított, pislogott) az olajnyomáskijelző. Azt hittük csak érintkezés hiba, mert a motor nem mutatott semmi rendellenességet. Majd kb tíz km után már csattogott a motor, mintha kalapáccsal ütnék. Az olajcserétől kb 3000 km volt az autón. Tudtommal a dugattyú ekkor nem égett át, csak nem kapott elég olajat és az lett a veszte.

 

Namost... -Ha már rossz az injektor, akkor az áttervezett EURO IV-es modell 3. dugattyúja elreped, mert az égéskép nem megfelelő, többlet üzemanyagot és emiatt túl nagy hőt kap. Ez igaz lehet, de pont erre a harmadik dugattyú átégésére mondták első elromláskor a cseh képviseletben, hogy ilyet még nem láttak, mert az első dugattyú szokott a hibás lenni ami nekünk hibás is lett a második esetkor. Viszont a második esetben sem a befecskendezés volt az elsőszámú hunyó, hanem az olajnyomás a koksztól....

 

Az árakra annyit, hogy a második szerelés kb 4000 € volt, de állítólag tudott volna 10000+ is lenni, ha komplett cserélnek mindent amit ilyenkor kell.

 

Kérdés: nyugodt szívvel javasoljam a barátunknak, aki megvette a gépünket, hogy nézesse meg a tűzgyűrűket? Mert mi ezeket még sose néztük...

 

 

LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2235

Jaj, nem Khan-ra akartam válaszolni:D De nem is ez a lényeg:)

Előzmény: LC8Sumi (2234)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2234

1kd-ftv:

 

1, Sokat elmehetnek (500e+) ha jól karban vannak tartva & megelőző intézkedéseket tesz az ember / legalább odafigyel rá valamennyire. A kihívás kifogni egy olyat aminek ismert és jó előélete volt. Azért ne felejtsük el, hogy igaz, hogy Toyota, meg Land Cruiser, de azért ezek nem azok a "híres" mindent eltűrő Land Cruiserek a 4.2-es blokkokkal:) Sokak fejében rosszul él ez a kép. Ettől még jók és strapabírók a maguk szektorában - nehogy megbántsak valakit:) ( Ja és 4.2-est is látott már a világ kifingani:) )

 

2, A tűzkarika probléma: Az olajleeresztő csavar likán egy 5 ezres kínai ebayes endoszkóppal egész jól meg lehet nézni a "pick-up" állapotát minden olajcserénél. Ha mégis cseréli az ember a tűzkarikát/injektort, akkor a résolaj tömítéseit is minden esetben cserélni javallott! (Igazából az injektor csöveit is kéne, de azt szerintem tényleg csak az Ausztrálok cserélgetik). Ez a résolaj tömítés azért fontos, mert sok más motorral ellentétben itt a szelepfedél alatt megy & észrevétlenül tud szivárogni & feltölteni a blokkot diesellel ami nem egészséges. Egyébként egy gondosan!!! karbantartott 1kd-ben már valószínűleg cserélve lettek a frissített tűzkarikákra a gyáriak.

 

3, Injektor. Nincs a köztudatban, pláne bekalkulálva az x km-enkénti futásba a fejekben, de az injektor ugyanolyan kopó alkatrész, mint a fékbetét. Más márkáknál is gondokat okoz ha nem jól fecskendez és rossz az égési kép, főleg ezeknél a modern motoroknál amik nem 300 kiló öntöttvasból vannak. Szintén kb. 5-10 ezer forintos ebayes beruházás egy mini-vci kábel, ami ad egy támpontot az injektorok állapotáról (én mondjuk eleve úgy mennék vásárolni, hogy vinném magammal a kábelt és a laptopot és megnézném a korrekciókat). Azért is jó, mert a többi tárolt hibát - ha van - is megmutatja & azt is látod, hogy mikor lett utoljára törölve a hibalista. Kis gyakorlattal, ha elég sokat megnéztél már, akkor kb. fülre is meg lehet egész jól tippelni a korrekciókat:D

 

4, Dugattyúrepedés - Hát én általában azt olvastam az ausztrál fórumokon, hogy ha idáig fajul a helyzet az viszi magával a blokkot. Biztos van kivétel is, de anno a kutatásaim arra jutottak, hogy vagy megkarmolja a hengerfalat, vagy megég két henger között a blokk teteje (vagy mindkettő). Bontott vagy fűzött blokk a megoldás.

 

Én azért inkább a 173 lovasokat preferálnám a frissített CR rendszer (pumpa, scv, nyomócső(?), könnyebb bele injektort/pumpát szerezni a netről) és jobb váltó miatt - de tényleg nehéz biztos előéletűt & értelmes korrekciójút kifogni - és még ne is legyen horror áron:D Szép álom:)

 

95-öst találni 1kd-val meg.. Hááát ember legyen a talpán:) eleve csak kb. 2 évig gyártották, nem is rohangál belőle sok az országban. Ebből még legyen eladó is és jó is, szerviztörténet, ne legyen benne csillió km.. Nehéz ügy. A 120-as sem rossz, csak elég drága szerintem éppen (sokan nem értenek egyet ebben velem) & rá kell lapátolni még egy gurigát kb. hogy a 95-ös szintjén legyen terepen - de 120-as legalább viszonylag sűrűn van, és gondolom a sokból könnyebb jót kifogni.

Előzmény: Khan01 (2233)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2233

Te írtad, hogy a tűzkarikás probléma a 2004 előttieknél van, de egyébként ezek problémamentesek. Nekem (is) az a véleményem, és már többször körvonalazódott itt, hogy minél újabbak, annál több minden adódhat velük. Mint írtam, tudok egy 2007-esről, ahol a kormánymű jelentette a legnagyobb problémát, de tudtommal azon is volt injektor és SCV szelep probléma. Ha nem kell a régibb, akkor inkább az első generációs 150-esek érnék meg, azokkal sokkal kevesebb baj volt, mint a 120-assal.

 

A 95-ösök mentesek mindkettőtől, és nem az 1KZ-TE-ről beszélek, hanem az 1KD-FTV-ről. Kimennek a világból! Bár tudok 120-ast is rengeteg km-ben, de a csúcs eddig, akivel találkoztam egy 850e-ben levő 1KD-FTV motros 95-ös gép volt. Semmi probléma nélkül, a tulaj szerint mégcsak nem is "csípkedte" az olajat!

 

Hogy kalap szar-e vagy nem, az nézőpont kérdése! Hogy a 120-as a legproblémásabb LC modell az összes közül, azt már rég tudjuk. De ha összehasonlítod más márkákkal, azoknál sokkal jobb!  

 

 

Előzmény: Levente.hu (2232)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2232

Köszi a válaszokat mindenkinek! A 95-ös csak azért esik ki, mert tényleg nem találni jót. Nem is kifejezetten olcsón kellene, egy 95-ös is megérhet közel 4m Ft-ot is, ha tényleg újszerű. Venni egy közepeset, és azt felújítani, arra nincs idő, meg ideg. Normális szerelőt is alig találni errefelé, szóval még mindig inkább olyan kellene, ami innentől kezdve hosszú távon nem igényel (sok) törődést.

 

Ami a motort illeti, próbálom összeszedni sorban:

 

Probléma 1(2005-2007-ig):

-rossz minőségű a tűzkarika, nem bírja a hőt, ezért rosszul tömít

-emiatt kartergáz kerül a szelepfedél alá, ahol megégeti és kokszosítja a motorolajat

-ez a kokszos szmötyi(motorolaj) eltömíti az olajteknő felszívójának a szűrőjét

-a motor kenés nélkül marad, és megszorul

 

Megoldás: rendszeres tűzkarika csere, és kartergáz ellenőrzés, időnként olajteknő leszed, szűrő tisztít.

 

Probléma 2(általános, random futásteljesítmény után):

 

-Az injektor beszarik, mert csak. Nem bírja a rossz üzemanyagot, meg a nagy nyomást, amire tervezték.

Megoldás: rendszeresen ellenőrizd, vagy cseréld 100e km-enként, darabját 100e Ft-ért. (jó, lehet csak egyet kell)

 

Probléma 3(2006-2014-ig):

 

-Ha már rossz az injektor, akkor az áttervezett EURO IV-es modell 3. dugattyúja elreped, mert az égéskép nem megfelelő, többlet üzemanyagot és emiatt túl nagy hőt kap.

 

Na most akkor ebből az első kettő a 95-ös szériát is érinti, ha jól sejtem. Igen, a forrás szerint 2005-től van a tűzkarika probléma, de Ausztráliában sokkal később váltották le az 1KZ-TE motort, még a 120-asok egy része is az. Nem gondolom, hogy ott lenne valami eltérés. Injektor variánsokról nem találtam infót, pedig érdekes lenne.

 

 

Most mondjam azt, hogy ezek után az az érzés bennem, hogy ez egy kalap szar? :O Pedig a gép nagyon jó körülötte... :-(

Tudom-tudom, sokaknak más a tapasztalata, de használt vételnél ez elég véletlenszerű, nem túl jó túlélési esélyekkel. A legidegesítőbb, hogy nincs olyan infó, hogy figyelj, vedd meg a legutolsó évjáratot, vagy cseréld ki a legutolsó revízióra a kritikus alkatrészeket és bírni fogja. A legutolsó dugattyú frissítésnél is csak annyit írnak, hogy majd az idő eldönti, hogy bevált-e... kösz!

Gondolom az 1GD-FTV motorral rágyúrtak ezeknek a javítására, de munkás gépnek egy olyan értelmetlen egyelőre.

Előzmény: Khan01 (2226)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2231

Nem! És a hibás injektor is csak ha +irányba (tehát több üzemanyagot focskendez be!) működik rosszul, akkor áll fent a dugattyúátéégés veszélye, ha "-"-os, akkor nem! Ezért állapította meg a Toyota "2"-ben azt a korrekciós értéket, ameddig a jelenség tolerálható. 2 fölött már rizikós!

Előzmény: lowpici (2230)
lowpici Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2230

Nem a tűzkarika átégésre gondolsz? Az ausztrál is azt mutatja, hogy a szivattyú merülő előszűrője tömítődött el. A tűzkarikákat 40 000 km-enként cserélni kell a gyári ajánlás szerint.

Előzmény: Khan01 (2229)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2229

Az dugattyúátégéssell magyarázták a szerelők is a jelenséget.

 

Az olajkoksz miatt volt, ahol az olajfelszívó szonda (nem tudom a magyar nevét sajnos) volt ahol eltömődött, és kenés nélkül hagyta a motrot (egy másik fórum infói alapján...)

Előzmény: lowpici (2228)
lowpici Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2228

A másik magyarázat, hogy tűzkarikák átégése miatt jelentős mennyiségű koksz kerül a motorolajba, ami kenési és nyilván hűtési elégtelenséget okoz a motorban. Erről itt egy videó: https://www.youtube.com/watch?v=sEOG4UvQdHI 

Jó volna, ha olyan valaki beszámolna róla aki érintett volt. 

Előzmény: lowpici (2227)
lowpici Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2227

Nekem úgy tűnik, hogy a dugattyúrepedéseket a nem megfelelő befecskendezési kép miatti hő sokk okozza. Magyárán a dugattyú nem egyenletesen kapja a hőterhelést, hanem egy pontban, emiatt elrepedhet. Ezért fontos a befecskendező rendszer jó állapota. A Denso porlasztókból is van legalább 4 féle módosított verzió.

Előzmény: Levente.hu (2225)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2226

Rá fogok kérdezni még a csomag konfigurálására... Mindenesetre azt látom, hogy a Román és a Magyar Toyota között számos mentalitásbeli különbség van, ez előbbi javára, noha a két ország üzleti szférájához viszonyítva pont az ellenkezőjét várná az ember. A román hálózat a Toyota balkáni régiójához, Magyarország pedig a Nyugat Európai régióhoz tartozik, a határ a kettő között pont e két országnak a határa. 

 

Nálunk a román Toyota nagyon szigorú standardot szab partnereinek, pl. a tavaly, vagy tavalyelőtt átszabatta az egész showroom és váró szerkezetét, ellenkező esetben nem hagyta volna őket a hálózatban, és ugyanakkor nagyon szigorú feedbacket alkalmaz. Ha én a  képviseletnél járok, bármi apróságért, 2-3 nap múlva felhív a képviselet PR-osa egy rakás kérdéssel, azonkívül randomszerűen felhívnak a Toyota Romániától, ahol kérdésekre lebontva osztályoznom kell 1-10-es skálán pl. a szerelők szaktudását, hozzaállását, a várakozási körülményeket stb. És egy volt képviseletigazgató kedves ismerősömtől tudom, hogy ezek az értékelések nem a "süllyeasztőbe mennek", hanem igenis számítanak az évi kiértékeléseknél, illetve, ha szűkítik a kört, lehet, hogy kikerül a hálózatból. 

 

Viszont mindezért cserébe nagyobb alkatrészárakat fizetünk, a szolgáltatások viszont valamivel olcsóbbak, mint Magyarországon.

 

Amikor én is mérlegeltem, hogy 120-as, vagy 95-ös, a képviseletnél a fiúk pont az injektoralátéteket - másnevén tűzkarikákat említették ezek gyenge pontjaként, azzal volt náluk sok autónál gond, és ők is pont az első évjáratokat javasolták, hogy inkább abból válasszak.

 

Alapos munkát végeztél (mint mindig), nekem a fejemben sok minden összeállt egy képpé!

 

A kérdéseidre a válaszok:

 

1. Van-e valami, amivel biztosan megelőzhető a hiba? - Igen, rendszeres teszteléssel! Ha időben kiszűröd az injektorok elgyengülését, azzal elejét veheted a dugattyúrepedésnek.

2. Mennyibe kerül egy eredeti dugattyú? Szinte biztos, hogy csak eredeti van, de a toyodiy csak fűzött motorra ad meg árat, az 6500 euró

3. Mennyibe kerül egy injektor? Forintra átszámolva az itteni árakból 80 000 - 110 000 Ft krül

4. Ha elreped a dugattyú, mi károsodik még? Attól függ, mennyire vagy szerencsés! A legrosszabb esetben belekarcol a perselyfalba, attól kezdve a motor kuka

5. Az LC120 oldalsó műanyag borítása levehető nyom nélkül, vagy alatta találok egy halom patentfuratot   Igen, találsz!! És ha úgy van feltéve, mint a 90/95-ösé, akkor a festék is le lesz menve a pereme mentén.

A fellépőt én is le akartam dobni anno, de pont a terepjárós - bádogos szakember mondta, hogy jobb, ha rajta hagyom, mert megvédi a küszöböt alkalomadtán. Mikor ez bekövetkezett, akkor annyit mondott: "na látod? Nem mindegy, hogy ezt cseréljük (vettem egy bontottat), vagy foghanék neki küszöböt egyengetni..." 

Sokszor hangzott itt már el, hogy érdemes/nem érdemes a régebbi LC-be fektetni. Én tudom, hogy mindenki  a legolcsóbban akar venni tökéletes autót, hogy a 90/95-ösök le vannak hurbolva, stb. Én azt mondom, hogy egy 90/95-ösben még mindig bőven van élet, és már jóval 10000 euró alatt hozza lehet jutni. 5-6000 euróért megvásárolhatók, és ha jó volt a választás, kevés a javítanivaló, ami ne férne bele még egy 1000-esbe, és ugyanazok a hibák/javítanivalók pont úgy előfordulhatnak egy 10000 euró fölötti 120-asban is. 

Előzmény: Levente.hu (2225)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.10 0 0 2225

Ez érdekes, nálunk most is csak csomagban van, az LC is meg a Hilux is.

---

 

Kezdtem utánaolvasni ennek az 1KD-FTV problémának, és nem valami meggyőző a helyzet. A Toyota négyszer(!) frissítette a dugattyúkat, legutoljára 2013-ban, és nincs infó arról, hogy ez az utolsó módosítás végül tényleg megoldotta-e a dugattyúrepedést(a harmadik dugattyú szokott elrepedni). A 2004 augusztus előtti (Euro III) modellek elvileg probléma mentesek... Azaz ott volt valami injektor alátét(? nem tudom pontosan mi az - fészek, tömítés, stb? - angolul injector seat) probléma, amiktől az injektorok is megadták magukat. Eleinte réz, később valami kemény bevonatú bronzra cserélték ezeket a gyűrűket.

 

Felmerül egy csomó kérdés:

-Van-e valami, amivel biztosan megelőzhető a hiba?

-Mennyibe kerül egy eredeti dugattyú?

-Mennyibe kerül egy injektor?

-Ha elreped a dugattyú, mi károsodik még?

 

Akinek volt motorhibája, mik a tapasztalatok?

 

Már az is megfordult a fejemben, hogy egy V6 kellene LPG-vel, de sajnos a 120-as V6 csak automataváltóval volt. Pedig a duplatankos rendszer miatt a hátsó híd alatt lényegében gyári helye van a gáztartálynak. :-)

 

LC95 is jó lenne, de 15 évre tervezve elég esélytelen, talán Olaszországból lehetne vadászni valami rozsdamenteset, de túl bonyolult ügy, személyesen meg eleve nem tudnánk megnézni.

 

Még egy (lényegtelen) kérdés: Az LC120 oldalsó műanyag borítása levehető nyom nélkül, vagy alatta találok egy halom patentfuratot? Meg a gyári küszöb is idegesítő dolog, annyira alacsony, és persze nem is bírja el az autót.

Előzmény: Khan01 (2223)
Ivan_G Creative Commons License 2019.01.09 0 0 2224

Szia! Mindenképp ellenőrizd a motortéri fűtéscsapot is, amit a bowden mozgat. Kézzel nyisd meg koppig, és úgy próbáld, ott is lehet hiba, vagy levegős is lehet a rendszer - vízszint ellenőrzése, utántöltése.

Előzmény: kindi03 (2220)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.08 0 0 2223

Köszi, hogy utánanéztél, én is néztem a wikipédiát (úgy emlékeztem én is, hogy ott olvastam), de nem kaptam, úgy látszik, vénülök! 

 

Tiszta kíváncsiságból előkapartattam a fiaimmal a 150-es katalógust, és kiderült, hogy jól mondtam: teljes egészében perszonalizálható az autó!!

 

Itt látható az estrák listája, amiből választani lehet: 

 

 

 

Extracsomag három kapható hozzá, de mindhárom szabadon konfigurálható: 

 

1. Króm csomag:

 

 

2. funkcionális csomag: 

 

3. Multimédia csomag: 

 

Ezeken kívül bármi rendelhető, a különféle alufelniktől, a különféle üléshúzatok,  tetőboxok, tetősín, napféntető, sokféleképpen osztott csomagtér, hátőszekrény, a gyerekülések... bármi!

 

 

A képviseletnél nálunk van egy hatalmas Tv nagyságú érintőképernyős konfigurátor, amelyen 3D-ben  meg lehet tervezni az autódat, hogy hogy nézzen ki! 

Előzmény: Levente.hu (2218)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.08 0 0 2222

A 95-ösökben van amelyikben van pollenszűrő, és van, amelyikben nincs (az enyémben pl. nincs). Ha jól tudom, a kesztyűtartó mögött kellene legyen, amelyikben van. A tünet, amit leírsz, lehet annak a következménye. Nem párásodik a z autó?

Előzmény: kindi03 (2220)
lowpici Creative Commons License 2019.01.08 0 0 2221

Jellemző hiba tizenéves kocsiknál a fütőradiátor levízkövesedése. Egyedűl a hűtőfolyadék folyamatos cseréjével lehet megelőzni. Sajnos legtöbb szervízeben erre nem figyelnek, legyen benne lé és akkor már jó. Nem állítom, hogy tiédnek ez a baja, de számolj vele. Nyilván élősszőr csekkold le a legkézenfekvőbb egyéb lehetőségeket, mint a ventilátor, pollenszűrő és a csappantyúk működése. Nem ismerem a 95-öst, de lehet hogy a műszerfalat kell kivenni a radiátorcseréhez. 

Előzmény: kindi03 (2220)
kindi03 Creative Commons License 2019.01.08 0 0 2220

Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy csak meleg levegőt fúj nem forrót! K95 modell. Van benne pollen szűrő? A víz az üzemi  hőfokon van, de gyenge. Idáig nem vettem komolyan, de tegnap kiültem a kocsi tetejére -4 fokban 17h kor leszálltam -11 fokban 19h30-kor elindultam haza a területen még -13 at is mért az autó, de éreztem hogy kaka a fűtés.  :-(   Mit lehetne megnézni??

Levente.hu Creative Commons License 2019.01.08 0 0 2219

Az a kis tükör az egyik legmenőbb dolog, a japán autókon. Arra szolgál, hogy a vezető lássa a kocsi túlsó sarkát elöl. Itt van olyan kép, amin kb. a vezető szemszögéből is látszik:

http://www.vanlifenorthwest.com/1992-mitsubishi-delica-l300/

 

A másik kedvencem, a tolatótükör a hátsó ajtón. Fel kell rakni egy piros kupakot a vonóhorogra, és tökéletesen látni, hogy meddig ér az autó.

Persze tudom, ma már körben ott a parkolóradar, de én rühellem ezeket a minden fűszálra jelző csipogókat, ellenben nagyon jól esik, ha belátni körbe a gépet.

Előzmény: Ivan_G (2209)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.07 0 0 2218

A wikipédia elég jól leírja, hogy melyik típust hol gyártották/gyártják. Japánon kívül pl. Brazília, Venezuela, Kolumbia, Kína, India, de a J150 pl. készül Vlagyivosztokban is. Ettől függetlenül szerintem ide 90%, hogy csak japánban gyártott példányok jönnek, bár pont a J150-nél már nem vagyok benne biztos. De pl. egy Venezuelában gyártott J70-es széria egy kicsit máshogy nézett ki itt-ott. (színválaszték, krómozott hűtőrács, és nagyrészt mind benzines) Ott a Hilux ami hozzánk Dél-Afrikából jön, és a pakisztáni gyártású Hiluxok más felszereltségűek. (Régebbi, egyszerűbb motor, világosbarna belső, és persze az elengedhetetlen Toyota dizájn matricázás az oldalán.)Onnan szerintem pl. a szaudiakhoz szállítanak főleg.

 

Amúgy a Toyota anno azzal (is) tudott nagyon befutni, hogy nem raktárra gyártottak, hanem rendelésre, így gyorsan tudtak alkalmazkodni a változó piaci igényekhez, nem voltak beragadt készletek, amik adott esetben már nem voltak elég kelendőek.  Amúgy ennek van is neve, Toyota Termelési Rendszer (TPS), akit érdekel a dolog, itt olvashat róla magyarul:

http://www.gjt.bme.hu/sites/default/files/the_toyota_production_system_jegyzet_b5.pdf

 

Más: ha jól látom, akkor a J90 széria kizárólag Európában kapott D4D motort, még a japán prospektusokban se látok ilyet.

Előzmény: Khan01 (2215)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 2217

Dél Afrikában a Hiluxot gyártják. 

Előzmény: vectra12 (2216)
vectra12 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 2216

Én is így tudom. Korábban a Land Cruiser és a Lexus maradt csak japán gyártás, de sajnos már nem így van.LC-t talán már dél Afrikában is gyártanak.

Előzmény: Khan01 (2215)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 2215

Pont annyit is kell várni az újra, legalábbis nálunk! A fordizmus sosem volt jellemző a Toyotára!! És ne felejtsd el, hogy vannak piacok, ahova teljesen más felszereléssel gyártják őket (pl. Írország, ahol haszongépjárműként jegyezhetők be, ott rakteres, ablaknélküli változatot árulnak, ha jól emlékszem...) ilyent nem fog előre legyártani, és várni a vevőre, de szerintem a többit se.

 

Nemcsak Japánban gyártanak Land Cruisert, a 200-ast, vagy a 150-est mikor kiadták, akkor röppent fel a hír, hogy gyártani fogják Kínában, vagy Indonéziában...már nem tudom (Leventének lehet lesz türelme kikeresni, mert én most így első nekifutásra nem találtam...), de régebben is gyártottak máshol, pl. a 90/95-öst Kolumbiában!!

Előzmény: Ivan_G (2214)
Ivan_G Creative Commons License 2019.01.06 0 0 2214

A Land Cruisereket a mai napig (ha jó tudom) Japánban gyártják. Így egy egyedi igények szerint készült autó legyártása és szállítása a modell kapósságától függően akár 6-12 hónap is lehetne. A gyártósor pedig teljesen más logikai felépítést kíván. Ezért tipikus az, hogy a Japánban gyártott modellek esetében mindig csak előre kész csomagokból lehetett választani. 

Előzmény: Khan01 (2212)
Ivan_G Creative Commons License 2019.01.06 0 0 2213

Azt nem tudom sajnos.

Előzmény: lowpici (2211)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 2212

Én tudok egy 120-ast, amit kormánymű probléma miatt adtak el. Kapni lehetett hozza újan eredetit, de rohadt drágán, ami az autón volt, nem volt felújítható, az utángyártottat pedig adaptálni kellett, és még úgy is valami gond volt. 2 vagy 3 év után került egy ugyanolyan bontott, és azzal ment is az autó a piacra. 

 

A felszereltség - úgy ahogy korábban is írtátok - országonként változott, egyszer mikor a képviseletnél voltam, kikerestük hogy a pótkerék helyére vonatkozó infókat, kiderült, hogy -ha jól emlékszem - először 2004-ben jelent meg az alul pótkerék Németországban, Romániában pl. 2007-ben, vagy 2008-ban. A gubanc mindig akkor keletkezett, ha egy román vevőnek kellett pl. egy alulpótkerekes 2007 előtt, és nem lehetett olyant neki eladni...

 

Az extracsomagokkal nem tudom mi volt a helyzet a 120-asoknál, de 150 katalógust a fiaim hordtak haza rakásszámra, és én úgy emlékszem, hogy a csomagon belül megválaszthattad, hogy mire van szükséged, nem a teljes csomagot kellett válaszd. de biztonság kedvéért egyszer meg fogom kérdezni.

Előzmény: offroadgangster (2210)
lowpici Creative Commons License 2019.01.05 0 0 2211

Utólag van mód 7 személyesre átíratni, mert nekem is csak egy nyüg?

Előzmény: Ivan_G (2206)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.05 0 0 2210

Tegnap este előkapartam a képeket az expedícióinkról, amiken volt a barátunk a másik 120-assal. Sőt, két barátunknak is volt/van 120-asa :)

Mindkét autó hátsóajtón hordja a pótkerekét gyárilag, és mindkét autónak ott van az üzemanyagtartálya, ahol a miénk volt, a bal oldalon a hátsó ülés alatt. Volt mit csinálnom, hogy olyan képet is találjak, amin ez látszik, de szerencsére sikerült :D

Mindkét autónak a csomagtér alatti rész üres, csak a kipufogó van ott.

Néztem a ToyoDiy oldalon is, az ábrák ugyanolyan formájú tartályt mutatnak, igaz ez semmit nem jelent, viszont a katalógusszámok változnak egyes évjáratoknál és felszereltségeknél is.

 

Találtam egy lementett képet egy 120-as Islanderről is, szintén hátsóajtós pótkerékkel, és neki sincs semmi a csomagtér alatt. Mondjuk ezt a példát csak zárójelben hoznám fel, mert az Islanderok hátsó tengelyét hátrébb nyomják 12 centit, lehet ha van is ott üzemanyagtartály gyárilag, azt onnan így el kell tenni a kisebb hely miatt.

 

Ami azt illeti, keverték a felsereltséget és a kivitelezést is össze-vissza.

Pár éve egyik 120-as tulajdonos ismerős mesélte, hogy a márkaképviseletnek még VIN alapján is csak sokadszorra sikerült egy alkatrészt beszereznie, mert állítólag van olyan, hogy egy alaktrésznek hat külön fajtája van felszereltségtől függően. Arra nem emlékszem, melyik alkatrész volt ez.

Előzmény: Ivan_G (2207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!