Valahol olvastam, hogy az új Sportage (még több elektronika, óriási érintőképernyő, csilivili megoldások, futurisztikus megjelenés ) belépő verziójának ára 24 ezer angol font, ami mostani árfolyamon 10,5 MHUF, a magyar ÁFA miatt valószínúleg még több lesz. Valakinek biztos megéri, de szerintem ebből nem fognak annyit eladni, mint a korábbi típusokból. Lassan eltűnnek a piacról a "normális" autók (a szalonauto.hu oldalon pl. most mindössze 17 Sportage és Hyundai I30 kombi van, nemrég ennek sokszorosa, a közeli KIA szalon udvara szinte kiürült), jönnek a futurisztikus csodák csillagászati áron.
Ez igaz.Szerintem is olyan 6-8 milla között éri/érte meg az árát.Most már talán nem is lehet kapni a ezt a modellt, de a legutolsó árlistán már elég brutál árakat láttam.
Bár azt mondják, ez a négy és félméteres SUV kategória most már lassan inkabb egy tizesnél fog kezdődni....:(
Úgy gondoltam, hogy ha már ennyit kicsengetek az autóért, ennek bele kell férnie. Az viszont nem teszik, ahogyan a KIA meghatározta az egyes felszereltségekhez tartozó műszaki tartalmakat. Pl. deréktámasz a vezetőülésen csak a Gold-tól van, a safety funkciók egy része (ráfutás elleni védelem) meg csak a Gold felett, pedig életet menthet. Első LED fényszóró is csak a Gold-hoz rendelhető. Az első radar is csak Gold-tól van, pedig a parkolásnál nagy segítség. Navigáció szerintem felesleges, a többség amúgy is Waze-t használ.
"Parkolónkban 1,7 m magasságkorlátozás van érvényben !"
A "pincében" van, a bejáratnál nem láttam magasságkorlátozásra utaló feliratot. Utólag belegondolva elég nagy merészség volt, hogy a behajtásnál nem ellenőriztem a tényleges magasságot, de megúsztam ... Tetőcsomagtartó nem volt az autón. Úgy rémlik, hogy a Sportage magasságán változtattak a korábbi verziókhoz képest.
Ki kellett cserélni mind a 4 injektort, teljesen más lett az autó menetdinamikája és megszűnt a rángatás. Gyári támogatással sikerült megoldani a szervíznek.
Pozitív hozzáállásuk volt nekik és a képviseletnek is az ügyben, csak sajnos hosszas volt a procedúra.
A féléves autó kb. 1.5 hónapot volt eddig szervízben. Igaz kaptam mindig csererautót de azért örülök, hogy vége a dolognak.
"...behajtottam olyan parkolóházba, ahol 170 cm a max megengedett magasság..."
Sprinday Health Club? Sík behajtó volt, vagy lefele hajtva kellett esetleg behajtani (kvázi egy pincébe)?
Elég ritka az ilyen alacsony belmagasságú nyilvános terem- vagy mélygarázs. Én a Sportage-dzsel 190 cm alatt szerintem nem is kockáztatnám meg abban az esetben, ha lefele hajtva lehet csak bemenni.
Jártam már úgy egy alacsonyabb kocsival plusz tetőcsomagtartóval, hogy 5 centivel magasabb volt a teremgarázs névleges magassága, mint a kocsim teljes magassága a csomagtartóval együtt, ráadásul vízszintesen kellett behajtani, tehát elvileg semmi sem fenyegetett. Aztán odabent jól hozzáértem egy, a benti "út" felett áthidaló betonelemhez - lett is egy szép dekorcsík a tetőcsomagtartómon. Ráadásul ha odabent tovább mentem volna a kocsival, lett volna még alacsonyabban is ez-az, szóval amit kint, a bejáratnál kiírnak mint megengedett magasságot, azt sokszor fenntartással kell kezelni...
Igen, megjött a gép, azóta mentem vele több, mint 1000 km-t :-). Egyelőre minden szép és jó, az ajtók tökéletesen illeszkednek, nem találtam hibát másutt sem. Nagyon kényelmes elöl-hátul, jó vezetni, a motorja is halkan ketyeg. A menetdinamikájával nincs gondom (1.6 GDI), kb. ezt vártam, a defenzív vezetési stílusomhoz jól illeszkedik. A magas orrot még szokni kell, szerencsére a radar segít a parkolásnál (Gold felszereltség). A LED fényszóró nagyon jó, szerintem megéri azt rendelni hozzá. Az UVO-t még be kell üzemelnem, ugyan elkezdtem, de némi szerencsétlenkedés után valahol elakadtam. A navigációja elmegy, de inkább a Waze-t fogom használni. A fogyasztása vegyes használatban eddig 7,8 l. Amire figyelni kell, az a magassága: behajtottam olyan parkolóházba, ahol 170 cm a max megengedett magasság, a Sportage ennél csak 5 centivel alacsonyabb ...
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék hogy 2006 os Kia Sportaghez kiegészítőket árulo oldalt tudnátok mondani? Gondolok itt krom kilincsekre, krom ablakszegélyre, oldalso fellépőre, futó indexre, müanyag "dizájn" vadrácsra stb.
Szia.Én annak gondolnám.Ha benzines a kocsid, még azt se lehet ráfogni hogy a rezonancia végezte ki az alkatrészt, mivelhogy dízeleknél tényleg hamar letérdelnek a főtengely, meg váltó, terepváltó szimmeringek.
Szerviz során nem jelezték korábban hogy szivárog alul? Azért az látszik.
Egy biztos, a keréknyomás szenzor alaposan fokozza a helyzetet. Két garnitúránál ebből is két garnitúra kell, ráadásul a levett garnitúrát nem is tárolhatod a kocsid közelében, mivel bezavar a TPMS. (kérdem én, hogy akkor hol máshol tárolhatnád ha nem a garázsban???)
Négyévszakosra gyúrok én is, de addig el kéne fogyasztani az új nyárit, viszont addig jeges, havas úton nem használhatom a kocsit....
Huhh, ezt tuti nekem akartad írni? Én nem beszéltem, sőt, nem is gondoltam AWD-re sehol sem. Sima, hétköznapi emberek által járható közutakra gondoltam, amikor azt írtam, hogy a 4 évszakos gumik nem havas időben simán felmennek a hegyekbe is. Meg le is jönnek, persze...