az a baj ezzel a wiki adatokkal hogy bárki beleírhat és sok dolog kimarad vagy nem úgy van.
sokan pedig szentírásként kezelik.
még mindig van egy 5seb váltóm B2 1,6D-hez, egy 5seb 2.0 5hengeres Coupe '81-hez,
egy Quattro váltó -diffi- hátsó traktus öthengeres coupehoz '86ig a váltóhoz egy rövidített áttételsor, (a nyelestengely és a csőtengely a módosított 3. 4.) sebességgel és egy dupla munkahengeres szervónélküli Gr B pedálbakom. :-)
Az Audi 40001980-ban mutatkozott be Észak-Amerikában, 1588 cm³-es, 76 lóerős (57 kW) motorral,[13] amit azonban sokan zajosnak és gyengének tartottak, főleg az autó áráért cserébe. Az Audi ehhez a motorhoz nem fejlesztett megfelelő automata sebességváltót, így eleinte csak négysebességes manuális váltóval volt kapható.[14]1981-ben a 4000 egy hosszú löketű 1,7 literesmotort kapott, amihez az alapárért cserébe egy új, ötsebességes kézi sebességváltó járt,[13] de felárért háromsebességes automata is kérhető volt hozzá. Az új motor károsanyag-kibocsátását egy háromutas katalizátor csökkentette, így azonban a teljesítménye mindössze 74 lóerő (55 kW) volt, a nagyobb nyomaték és az új sebességváltók miatt azonban nem érződött olyan erőtlennek, mint a korábbi, 1,6 literes egység és üzemanyag-fogyasztása is kedvezőbb volt.[15]
Az 1981-es modellévben az amerikai piacon bemutattak egy Audi 4000 5+5 nevű változatot, ami az Audi 80-nal megegyező kétajtós szedán karosszériát kapott. Az Audi 5000-ben használt 2144 cm³-es, 100 lóerős (75 kW) motor került bele, valamint ötsebességes manuális sebességváltó, csakúgy, mint az Európában1984-ben megjelent Audi 90-be. Az autó belsejébe olyan sportos kiegészítők kerültek, mint például egy olajnyomásmérő, továbbá egyedi könnyűfémfelnik kerültek rá. Emellett megjelent egy 4000S nevű variáns is, ami egy némileg szerényebben felszerelt, de így is sok extrával rendelkező négyajtós változat volt, amibe ugyanolyan motor került, de csak háromsebességes automata sebességváltóval volt megvásárolható.[14] Az Audi 5+5 név Ausztráliában egy négyajtós, 2144 cm³-es soros öthengeres motorral és ötsebességes kézi váltóval szerelt autót jelentett, melyhez automata váltó is rendelhető volt. Ez 1981 októbere és 1983 között volt elérhető az országban.[16] "
a 4000 alapból klímás, becsúszó lökhárítós, a csomagtér padlóban hosszgerendákkal, kék (!) üveges, négy elektromos ablak, plüss belső, extra oldalvédelem az ajtókban, 3 kisműszer a boxban, extrán fémkapcsokkal teli szélvédőgumikeret, szervókormány és automata váltó...
Elnézegetve a képeket, az is lehet, hogy fateroménál csak valaki kerített a 80-ra egy másik típusjelzést. Sem oldaljelző nem volt, sem más rendszámtáblavilágítás, sem mérföldes óra. Köténylemez sem volt.
Csak a felirat hátul. Már arra sem emlékszem, a forgalmiba mi volt bejegyezve.