Peca motornak, örök klasszikus a Babetta......... cseh motoros , még grúziába is elkotort vele.......szuper ,a házi készítésű alu doboz.
7000-km-s túra!!!!!
A fiatalember egy babán lovagolt Nové Jičínből Grúziába. 36 koronáért aludt, pecsenyével is kínálták..........
Amikor a Nové Jičín melletti Pustějov szülötte egy éve visszatért egy kalandkövető versenyről, megfogadta, hogy ezt a nyarat saját expedícióján tölti. Ezért a tavasz végén összepakolta a csomagjait, és egy 21 éves csajjal pedálozott, hogy találkozzon Georgiával. Az oda-vissza út, beleértve a kaukázusi hegyekben való barangolást is, kevesebb mint három hónapig tartott.
„Fantasztikus volt az utazás, és újra mennék” – mondja története elején Filip Tomášek, a Bányászati és Műszaki Egyetem 23 éves hallgatója, aki néhány hete tért vissza egy utazásáról.
Május végén indult útjára a Novojičín állambeli Pustějovban, ahonnan Lengyelországon, Ukrajnán és Oroszországon keresztül Grúziába ment. A Jawa Babetta 210 eléri a 40 kilométeres óránkénti maximális sebességet, ennek ellenére Tomášek alig egy hónap alatt tette meg az utat a grúz-orosz határig.
Kalandos kirándulásra indult a Kaukázus hegyvidéki vidékére egy könnyű segédmotoros kerékpárral, mert nem szeret kerékpárt pedálozni. "Szóval nem igazán autóznék rajta hétezer kilométert. Ráadásul nem is lenne nagy kaland, legfeljebb kilyukasztod a lelkét, vagy láncot cserélsz rajta. Nagyobb gond nem lehet." 1998-as közlekedési eszközéről magyaráz.
Barátjával az egész segédmotoros kerékpárt módosította, és néhány hónappal indulás előtt igyekezett minél több részletet megtudni róla. "Még nincs mélyreható tudásunk a csajról, és ha valami történik velem az árammal, akkor még úton lehetek" - mondja nevetve. A keleti útra Tomáš Vejmola (Tomík az úton) kalandor ihlette meg, aki a thaiföldi tuk-tuk utazásával vált híressé, és néhány évvel korábban kerékpárral indult Grúziába.
Nem akartam all-inclusive nyaralást venni
Kelet-Európa és a közeli Ázsia is vonzotta Philipet. "Ukrajna, Oroszország és Grúzia elsősorban a hegyek miatt vonzott. Nem all-inclusive nyaralást akartam venni a tenger mellett, hanem kalandot szerettem volna átélni" - hangsúlyozza. De felfedezte a Cseh Köztársaságtól keletre fekvő szegények szívélyességét és vendégszeretetét is.
Legérdekesebb élményei közé tartozik a grúz Kutaiszi városában eltöltött éjszaka 36 koronáért. "Amikor megtaláltam, arra gondoltam, miért ne próbálnám ki. A végén kiderült, hogy én voltam a legelső vendég, aki egy fiatal lánynál szállt meg. Aztán elvitt a barátaival a központba, és buli volt. Négyre érkeztünk, a reggelre és az esti egy részre csak fotókból emlékszem” – emlékszik vissza.
Grúzia nemcsak híres vendégszeretete és alacsony árai miatt vonzotta, hanem elsősorban a Kis- és Nagy-Kaukázus hegycsúcsai miatt.
De Babeta nem akart magasabbra mászni, és az első problémák az orosz-grúz határon, Kazbek térségében jelentkeztek. "Több kilométert kellett pedáloznom a hegyekben. Babeta egyszerűen nem akart menni. Megpróbáltam megjavítani, de nem tudtam rájönni a problémára. Emellett nem volt internetkapcsolatom, hogy megtudjam, mi Időnként megálltam, és végül lefékezett egy orosz fiút, aki egy kis furgont vezetett, és elvitt Tbiliszibe" - magyarázza Filip.
Útvonal a hegyek felé
Nem volt gondja a nyelvi akadályokkal, mert korábban középiskolában oroszul tanult, és bár nem volt kitűnő tanuló, tudása elegendő volt a normális kommunikációhoz. "Az emberek azt mondták nekem, hogy megértenek engem és én is megértem őket, szóval a négyes valószínűleg hasznos volt. Amikor nem tudtam, hogyan kell oroszul mondani, akkor csehül mondtam orosz akcentussal, és sokszor bevált" mondja.
Amikor megérkezett a grúz fővárosba, egy telefonáló barátjával egyedül megjavította a segédmotoros kerékpárt, és egészen az ország déli részén fekvő Kobuletiig vezetett. Itt hagyta a motort pihenni egy helyi iskolában, amit Cseh szervezett meg számára, aki a Facebookon követte figyelemmel Filip útját. A fiatalember ezután hátizsákkal a hátán elindult Georgia felfedezésére a hegyekben.
"Stoppoltam, csak kétszer fizettem egy marshrutkáért (egy nyilvános közös taxi, amely meghatározott útvonalakon közlekedik, többnyire átalakított furgonok, a szerkesztő megjegyzése ), mert másként nem nagyon lehet eljutni a hegyekbe" - magyarázza.
A fiatalember például ellátogatott a jól ismert Svaneti régióba, ahol egy 60 kilométeres utat tett meg Mestiától Ušguliig. "Többnyire sátorban aludtam a falvakon kívül, csak enni mentem a faluba. Gyakran voltam egyedül a sátramban éjszaka. Csodálatos volt" - mondja.
Dugványok Törökországban
Fülöp visszaútja többek között több mint 500 kilométert vezetett a Fekete-tenger törökországi partja mentén, de még egyszer sem ázott meg. De strandokon vagy sziklákon táborozott. A csaj mindössze két defekttel bírta a nehéz utat Törökországon keresztül. A helyi kisbolt előtti kis falu lakói is segítettek neki lecserélni az egyik kerekét.
Egy nehéz nap után pedig a törökök vendégelték meg, akiknek kertjében sátrat vert. "Meghívtak a házukba, lezuhanyoztam, remek ágyam volt, és meghívtak csirkeszeletre is. Felcsillant a szemem, és nagyjából nyolcat megettem" - mondja.
Szerbiában azonban nem volt szerencséje, amikor egy autópálya-pihenőben táborozott. "Hajnali kettőkor keltem, kinéztem a sátorból, és a csaj sehol. Hívtam a 112-t, de senki nem beszélt angolul, így problémás volt a megegyezés. Végül megláttam pár tíz méterrel arrébb a csajt, valaki megpróbált betörni. Amikor kinyitottam, hallottam, hogy valaki felcipzározza a sátrat, és berohan a sötétbe. Egy ismeretlen tolvaj elvitte a hátizsákomat dokumentumokkal, drónnal és memóriakártyákkal" – számolja Filip.
Az elkövetőt azonban végül elfogták az ismét behívott rendőrök, akikkel a mobiltelefonján tolmácson keresztül tárgyalt. Így hát visszakapta a dolgokat, kivéve néhány apróságot, például állványt, kameratartót vagy kannát.
Két hete érkezett vissza szülővárosába, Pustějovba, és még mindig szívja magába az összes élményt. Még a baba is túlélte a hétezer kilométeres utat néhány hibával. Most egy autószerelő elemzésére és javításra vár.
„Magam sem hiszem el, hogy komolyabb gondok nélkül megúszta” – teszi hozzá Filip. A jövőben szeretne egy hasonló kalandban részt venni, de a helyszínt egyelőre nem akarja elárulni. Szerinte még túl frissek az emlékek Grúziáról.
Sok válasz érkezett ,a speciális "Cub" fotó miatt.......ebből a fele , közelített a megoldáshoz......üdv zs
A helyes megfejtés egyenesen Japánból érkezett,egy gyermekkori barátomtól. A lakó környezetében ,még mindig így szállítják a kézi manufaktúrákban készülő Joghurtot, és Tofut.
Nem rázódhat össze ,az esztétikai okok miatt. Az esztétika ,arra felé elsődleges szempont. Kicsi a piaca ezeknek a tej termékeknek,mert az ázsiaiak 85% tejcukor, laktóz,ill tejfehérje intoleranciában szenved......amíg ,az európaiak mindössze 5% -a.
Utánpótlás nevelése rendkívül fontos dolog,főleg a motorozásban..........üdv zs
kínában 100- euróból megteheted.
Vannak, akik korán kezdik a gyerekeiket a motorozással, te korán kezdheted... villamosítás!
A NIU Európa egyik legsikeresebb elektromos robogómárkája , hiszen a megfelelő kategóriában a vezető márkák közé tudja helyezni magát . A NIU most úgy döntött, hogy kínálatában piacra dob egy... gyerekrobogót, azoknak a kicsiknek, akik a szüleikre szeretnének kinézni, vagy azoknak a szülőknek, akik az elektromos mobilitás és a robogók első impulzusait szeretnék utódaiknak megadni.
Az itt látható robogó a NIU NQi Mini , és az NQi GTS kiköpött reprodukciója , csak ez... negyede az eredeti modell méretének! Természetesen nem egy normál járműről beszélünk, hanem egy elektromos játékról, mint az ismerős autóink, amelyeket 3 és 8 év közötti gyerekeknek szántak azzal a céllal, hogy felkeltsék a két kerék iránti kíváncsiságukat, és a vezetés érzését keltsék. , mint például és szüleik.
Az NQi Mini ólomakkumulátorral rendelkezik , amely 90 perces játékidőt ígér, ha 10 órán keresztül tölti. Ennek ellenére a Mini rendelkezik USB- és SD-kártya-porttal, zenelejátszásra, és összesen 11 kg-ot nyom. Egyelőre kizárólag a kínai piacot célozza meg, és még várni kell, hogy a NIU úgy dönt-e, hogy elhozza a mi részeinkre. Ára eléri a 699 jüant, ami mindössze... 95 eurónak felel meg . Nem rossz egy robogó ,játéknak!
A 125cm3 -s kategória leggyorsabb, legszebb, és egyben legdrágább példánya a APRILIA RS 125 GP REPLICA----2475000ft-ért mérik. üdv zs
A .moto125cc. szakújság digitális menet író készüléke szerint megfutja a 123km/h-t ,ami a 15 lóerős kategóriában páratlan......
Aceleración 0-50 m4,84 s (56,6 km/h)Aceleración 0-100 m7,66 s (70,3 km/h)Aceleración 0-400 m19,58 s (104,0 km/h)Aceleración 0-1.000 m38,88 s (119,2 km/h) Aceleración 0-100 km/h16,83 s (323 m)
Velocidad máxima123,0 km/h Consumo3,27 l/100 km Autonomía444 km
Az egyedülálló útszakasz, amelynek létezéséről nem is tudtál – a „világ nyolcadik csodájának” titulálták.
A motorozás sok nagyságrenddel közelebb visz a természeti tájhoz és a területhez, amelyen áthalad, ez a tényező sokak által kedveltté tette a motorkerékpárt. A tökéletes kalandút megtalálása sokak számára cél vagy akár öncél, de lehet, hogy a tökéletes útvonal nem létezik... hacsak nem az olasz Strada della Forráról beszélünk.
Ez egy 5,8 km-es útszakasz közvetlenül az olaszországi Lago di Garda mellett, Verona mellett. Az út hihetetlen természeti szépsége és az elejétől a végéig 200 méteres szintkülönbség sokak fejében „a világ legszebb útjává” minősítette, míg Winston Churchill „ a világ 8. csodájaként ” nyilatkozott róla. . Az útnak még filmes jelenléte is van, hiszen a James Bond-filmben, a Quantum of Solace-ben is látható volt.
Természetesen egy ilyen szépségű és ilyen fekvésű út titkokat rejt... a vadság titkait, és nagy körültekintést kíván az átkelőktől: Az útfelület nagyon keskeny, miközben a sziklákról gyakran csöpög a víz az út mentén. az utat, növelve a csúszásveszélyt.
Továbbiakban ,ismét jelentős áremelkedést hoz az euró-5+.......lassan aktuális lesz Márkus László bohózatának , elhíresült mondata:
Mi kerül ,ezen a fotelen 20000ft -ba?
Ha figyelembe vesszük a kedvenc mini motorjaink ár drágulását, akkor igen siralmas a helyzet....
A belső égésű motorok szennyezőanyagainak "öve" egyre szorosabbá válik, az új Euro 5+ károsanyag-kibocsátási szabványok 2024-től lépnek életbe.
Ahogy az várható volt, a belső égésű motorok károsanyag-kibocsátási normái egyre szigorúbbá válnak, különösen az Euro 5 után. Ezek a legújabb, még mindig érvényben lévő szabványok számos nagy változást hoztak a motorkerékpárok világában. Sok modell gyártása emiatt teljesen leállt, míg az Euro 5 nagymértékben annak a tendenciának köszönhető, hogy minden kategóriában egyre jobban nő a űrtartalom. Ugyanis, hogy ne veszítsék el az erőt, a gyártóknak nagyobbat kell készíteniük a motorokat, hiszen az őrült lóerős, szuperduzzasztott kismotorok forgatókönyve már nem "játszható" - lásd a 600 köbcentis szuperbike teljes osztályát, ami... eltűnt.
Az új Euro 5+ előírásokat 2024-től kezdik alkalmazni az új motorkerékpárokra, vagyis minden olyan 2024-es modellként bemutatott motorkerékpárnak, amely egy vagy több fokozattal „új”, az Euro 5+ határértékeken belül kell lennie. A meglévő modellek egy évvel meghosszabbíthatók, és 2025-től kell megfelelniük.
A legfontosabb változás, amit az Euro 5+ előírások hoznak, talán az, hogy bizonyos kilométerek megtétele után megszűnik a szennyezőanyag matematikai számítása, de új tesztek elvégzésének előírása. Ez azt jelenti, hogy a cégeknek a motorkerékpárok hosszú távú teszteléséből kell adatokat gyűjteniük, így új laboratóriumi vizsgálatokra van szükség. A tesztek során minden motorkerékpárnak legfeljebb 35 000 kilométeres használatot kell "felhalmoznia" a próbapadon, hogy biztosítsa a kibocsátott szennyezőanyagok stabilitását, még a jármű hosszú távú használata után is.
Ezenkívül az Euro 5+ specifikációk megkövetelik az OBD II szoftver frissítését, míg a lambda-szondáknál új tűréshatárok lépnek életbe. A szoftvernek a katalizátor megfelelő működését kell diagnosztizálnia egy második érzékelőn keresztül, amely utána kerül elhelyezésre, miközben az összes szükséges diagnosztikai mérést meghatározott gyakorisággal, az elektronikus egység elvégzi. Végül a rendszer figyeli és tájékoztatja a versenyzőt a motor működésével kapcsolatos minden olyan problémáról, amely nem teszi lehetővé a motor teljes teljesítményének kihasználását. Érdemes megemlíteni, hogy az utolsó követelmény az elektromos járművekre is vonatkozik (és ennek megfelelően a villanymotorra, az akkumulátorra és azok üzemállapotára).
Mi várható az új motoroktól?
A károsanyag-kibocsátási normáknak minden bizonnyal a "nemes célja" a környezetszennyezés csökkentése, és ezt senki sem hagyhatja figyelmen kívül, hiszen az elmúlt 20-25 évben a járművek több mint 90%-kal kevesebbet szennyeznek, mint korábban! A motorgyárak részéről azonban bizonyos mértékű morgolódásra mindenképpen számítani kell, hiszen a szükséges új eljárások újabb kutatási és fejlesztési költségeket is hoznak. Középtávon tehát további motorár-emelkedések várhatók...
így kell ezt.....roncs prémium támogatás ,az euró -3 alatti járgányoknak.....üdv zs.
Olaszország – "Pénzt osztanak" benzinmotor vásárlására, támogatás 2500 euróig.
Olaszországban bejelentették egy új kétkerekű vásárlására vonatkozó támogatási intézkedések megújítását. Ez egy új támogatási kör a flotta megújítására és az elektromos járművek elterjedésére, míg a kétkerekűekre szánt alap 40 millió euró, amely a következőképpen oszlik meg:
-5 millió euró új, Euro 5-ös benzinmotoros kétkerekű vásárlására, ill
-35 millió euró elektromos vagy hibrid kétkerekű vásárlására.
A hazánkban érvényes elektromos autók támogatásával kapcsolatban már most is érezhető a különbség: A benzines járművek vásárlása is támogatott. Nyilvánvaló, hogy egyre több hatóság érti meg a kétkerekűek felszabadító erejét a városközpontokban, tanulmányozva és végrehajtva az ilyen akciókat.
Mennyi a támogatás?
Az olasz médiában megjelentek szerint egy Euro5-ös jármű vásárlási támogatása akár az új árának 40 százalékát is elérheti, ha a motoros úgy dönt, hogy kivonja régi, Euro0-tól Euro3-as technológiájú kétkerekűjét. Ennek a támogatásnak azonban van egy horizontális korlátja, 2500 eurós összegben. Ha nem történik kivonás, akkor a támogatás eléri az új árának 5%-át.
Az olaszok arra számítanak, hogy az 5 millió eurós alap... szárnyakat ver, hiszen egyszerű matekkal úgy számolják, hogy csak... 2000 darab piac fedezésére elegendő! És ez egy probléma egy olyan piacon, ahol körülbelül 20 000 kerékpárt adnak el havonta. De mondhatjuk, a semmiből egy kicsi is jó...