Keresés

Részletes keresés

tfe_tng Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68370

A hely szellemiségének megfelelően szerintem cseresznyepálinkát kellene főzni :)

Előzmény: halaloszto (68364)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68369

"hogy Kati a 8 induló között volt."

Félreütés a kilences helyett.... fel kellene kapcsolnom a világítást.

Előzmény: Paco155 (68367)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68368

Na, látom közben te is rájöttél... :)

Előzmény: stolaz (68365)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68367

8!  Senki sem mondta, hogy Kati a 8 induló között volt. És ez Vajknak is válasz, mert így az utolsót is meg tudja előzni.

Előzmény: stolaz (68362)
stolaz Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68366

Azt sütni kell!

Előzmény: halaloszto (68364)
stolaz Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68365

Az utolsót nem tudja megelőzni. Mint ahogy felemelni sem tudja magát.

De mégis van megoldás: Kati versenyen kívűl indult. Ez esetben meg tudja előzni az utolsót, vagyis a kilencediket, és utána jön Csaba okfejtése, hogy innen meg sokmindentől függ, mi lesz a végső sorrend.

Előzmény: halaloszto (68360)
halaloszto Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68364

Tartom, simán főzök egy akárbármit!

 

Előzmény: VargaRoland (68349)
stolaz Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68363

Nem gondoltam át. Jól beugrottam :-)

Előző bejegyzésem stornó :-)

Előzmény: stolaz (68362)
stolaz Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68362

A többi 7 (!) -től.

Előzmény: Paco155 (68359)
stolaz Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68361

Szó sincs róla, hogy kijavítsalak!! Magam miatt írom halkan, mert annyira beleívódott a köztudatba, hogy sokszor én is használok ilyeneket: tökéletesebb, de viszont, visszafejlődik, stb. 

 

Előzmény: VargaRoland (68357)
halaloszto Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68360

Ha megelőzi az utolsót, akkor az azt jelenti hogy nem ő az utolsó...

 

Előzmény: Paco155 (68359)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68359

Attól függ mikor indult, milyen gyors, és mennyire van lemaradva a többi nyolctól. :P

Előzmény: BJaca (68358)
BJaca Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68358

Női futóverseny, 9-en indulnak. Ha féltávnál Kati megelőzi az utolsót, akkor hányadiknak fog beérni?

Előzmény: pali923 (68355)
VargaRoland Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68357

Nem kell halkan, nyugodtan javíts ki, sőt más is, nem szennyezném verbálisan a fórumot :)

Előzmény: stolaz (68352)
fejes.i Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68356

Ugye?

Előzmény: Paco155 (68354)
pali923 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68355

A mi falunkban nincs olyan, hogy legöregebb ember, mert az a múlt héten meghalt. :)

Előzmény: stolaz (68353)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68354

Sokkal szebb a legoptimálisabb   kifejezés :)

Előzmény: stolaz (68352)
stolaz Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68353

Így érvelt Grétsy László valamikor: Ami az optimálisnál optimálisabb, onnantól az az optimális.

Előzmény: stolaz (68352)
stolaz Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68352

Ezer bocsánat, csak nagyon halkan merem ideírni: "Az optimálisabb is" Ilyen szavunk nincs, illetve van, csak nem értelmezhető.

Az "optimális" jelentéséből következik.

Előzmény: VargaRoland (68351)
VargaRoland Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68351

Jelenleg annyi a kereskedő által még meg nem erősített infó, hogy 27-én szeretnének rázni. Nyilván ez egy sok összetevős dolog, általában azért igyekeznek hétvégére tenni a rázást, hogy ne kelljen szabadságra menni senkinek. Ha lemegy hétközben, akkor simán jó a június 1-2 közül valamelyik. Az optimálisabb is, mert biztosan nem lesz túlérve, amire egy héttel később már van reális esély, persze böngészni még akkor is biztosan lehet.

Előzmény: Paco155 (68350)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68350

Június 8-9 nekem biztosan céges munka szóval az nekem kiesik.   :(

Előzmény: VargaRoland (68349)
VargaRoland Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68349

CSERESZNYEDZSEM!

 

Urak!

Akit esetlegesen idén érdekel az immár 3. éves múltra visszatekintő cseresznyerázás utáni böngészős, beszélgetős, találkozós történet, azoknak ezúton jelzem, hogy idén kissé korábban érik a cseresznye (is). Meg nem erősített infó szerint május utolsó hetében rázunk. Ennek eredményeképp a rendezvény várható időpontja június 1-2, vagy ha az időjárás kegyes, akkor június 8-9.

 

Én, ahogy a korábbi években is, várok mindenkit szeretettel. :)

Tavaly Vajk jelezte, illetve Paco is mondta korábban, hogy idézem: "Meg kellene valahogy győzni a többieket, hogy ez jó." :)

Én sokkal többet nem tudok tenni az ügy érdekében, mint hogy jelzem amennyire lehetséges időben, a többi dolog tőlem független :)

 

Amit ajánlani tudok, az változatlan a korábbi évekhez képest:

- cseresznye a fákon maradó készlet erejéig

- kiváló vidéki hangulat és levegő

- jó társaság :)

 

Ha értelmezhető mennyiségben összejövünk, akkor főzhetünk is valamit, Vajk például tavaly mondta, hogy akár ő is szívesen főzne, ha úgy alakul.

 

További részleteket meg tudjuk itt, a Hobbidzsem fórumon, vagy esetleg emailben is beszélni.

fejes.i Creative Commons License 2024.05.16 0 0 68348

Most olyasmit írok, amiben nem vagyok biztos, de kb ennek ellenére megállhat. A 2010 után tervezett-gyártott autók közül már alig akad olyan, amit kicsi műszaki kockázatot hordoz. A Priusról elmondjuk, hogy nincs benne váltó (előző VW Caddy 570e körül adtam el, a 3 váltó volt benne), kuplung (Caddyben 4. kuplung volt, eladás előtt 10 ezerrel cserélve, gyárilag alultervezett, felálltál vele egy padkára és jött a szaga), önindító, magas nyomású üzemanyag rendszer, részecskeszűrő. 5 liter benzint fogyaszt.

Cserébe van benne egy inverter, amik azért hullottak (800e ft) rendesen, de főként 2009-2012-ig, aztán valamit csinált a gyár, utána ritkábban. egy akku pakk (kicsi, ez is megáll millió körül), a vízpumpa és a motorgenerál réme, amit részben az olajfogyasztás okai, részben a könnyen megfőzhető hengerfej okoz.

Hogyan lehet szembe állítani a kockázatokat? Fogalmam sincs.

Amikor a Priust vettem, akkor sem tudtam újat venni és nem mertem kockáztatni már 6-8 éves dízeleket és takarékos, de nem túl kicsi autót kerestem.

Az utóbbit végül is megkaptam és nagy bukás még nem volt még vele, de mostanára már masszívan eszi az olajat. Ez simán rejtett hiba, tehát így eladni is nehéz, mert szavatossági kérdést vet fel.

Újabb bizonyság arra, hogy nincsenek csodák, még ha esetleg arról lehet is olvasni a Prius kapcsán.

 

 

Előzmény: BJaca (68347)
BJaca Creative Commons License 2024.05.15 0 0 68347

Bakker, az Almerámban lecserélem az olajat, és 10-e km-nél nem látszik a nívópálcán, hogy fogyott. 2001-es a drága. Jó, mondjuk ez a vezérműláncot kívánja 125 ezrenként. Most 300 van benne. 

Előzmény: fejes.i (68346)
fejes.i Creative Commons License 2024.05.15 0 0 68346

Ja és tényleg nézegetni kell a nívópálcát, mert van ugyan kijelzés arra az esetre, ha kevés benne az olaj, de mire jelzi, addigra mondjuk másfél liter van benne.

Előzmény: fejes.i (68345)
fejes.i Creative Commons License 2024.05.15 0 0 68345

Szóval a Prius nem igazán tekinthető elektromos autónak. A plug-in még csak-csak, de a hibrid a maga 3 km-es elektromos távjával csak csökkenteni képes a benzinfogyasztást. Ennek ellenére meg se mozdul, ha megkotlik a hibrid akksi, pedig hát attól még mehetne benzinnel, mivelhogy az elektromos alap funkciókra van egy kis 12 V-os akkuja.

Szóval a 12 évesekben már azért cserélgetik a cellákat, nem tudom milyen arányban, de cserélgetik. A motort eleve úgy tervezték, hogy nagyvonalú illesztésekkel, ezért 10 éves korára már mind elég rendesen eszi az olajat, pláne azok, amiket megpróbáltak (egyébként szervizes ajánlásra) 0w20-as olajjal is működtetni.

Aztán azt se nagyon kötik a paraszt orrára, hogy a benne levő elektromos vízpumpa élettartama kifejezetten véges, tervezhetően tönkremegy 250-300e km körül, és 300ezer a cseréje. Igaz, vezérműszíj csere nincs, de ez van. Ha erről nem tudsz, előbb-utóbb úgy tudod meg, hogy megfőzöd a hengerfejet.

Szóval van ok arra, hogy nem az akku miatt adják fel ;-) - pedig a mítosz szerint a Prius csak megy, megy...

 

 

 

Előzmény: halaloszto (68341)
VargaRoland Creative Commons License 2024.05.15 0 1 68344

Mikor közöltem ilyet? Ha ilyet tettem is, nem szándékosan :) Hiszen most dicsértem meg, hogy milyen szép szám ez a 80%-os teljesítmény :)

 

Az előző hozzászólásomban forrást nem jelöltem meg, mert az általad linkelt oldalról szedtem ki, nem éreztem szükségét, gondoltam azt a vonatkozó részt is elolvastad, ahol kitértek a statisztika elkészítésének módszerére.

 

Ha a 2021-es infómra gondolsz, akkor elmondom, hogy én az értékesített (regisztrált) autó darabszámra kerestem rá, nem a legyártottra. Abban pedig 2020, de inkább 2021-ben volt ugrás, ahogy látható a most általad linkelt oldalon is, ott történt egy duplázás, az addigi szép lassú emelkedés után, ami azóta is lendületesen növekszik.

 

 

Nem hiszem amúgy, hogy 5 év múlva 100 millió lenne az eladott darabszám globálisan, nincs ekkora fizetőképes piaca, és ha igazak a városi legendák, ekkora mennyiségű nyersanyag sem nagyon van. De ennek mélyebben nem néztem utána, megmondom őszintén, annyira nem is érdekel.

Előzmény: halaloszto (68342)
fejes.i Creative Commons License 2024.05.15 0 0 68343

Na igen. A Prius mítosz. Tudom, miről beszélek, 6 éve van egy III-as.

Van pár dolog, amiről nem beszélnek a hozsannázók...

Előzmény: halaloszto (68341)
halaloszto Creative Commons License 2024.05.15 0 0 68342

Először közlöd, hogy nem hiszel senkinek. Ezzel értelmetlenné téve a beszélgetést. 

 

Majd forrás nélkül közölsz tényként valamit. Mire jó ez?

 

8 éve több mint két millió elektromos autót adtak el a világon. Mi lenne az a darabszám, ami szerinted már alkalmas a tanulságok levonására?

 

2021-ben 17millió körül. Ha 5 év múlva 100 millió lesz az éves darabszám, akkor a 17 millió fog olyan kicsinek látszani mellette, hogy arra még nem lehet semmit alapozni?

 

https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2024/trends-in-electric-cars

Előzmény: VargaRoland (68336)
halaloszto Creative Commons License 2024.05.15 0 0 68341

A model S 12 éve van forgalomban. De pl tizenéves toyota prius rengeteg van, és nem az akku miatt adják fel. 

Előzmény: pali923 (68330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!